Drukke wandelplekken

Plaats hier leuke wandelplekken.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Drukke wandelplekken

Ongelezen berichtdoor lucievd » 10/01/12 18:55

Ik ben op zoek naar drukke wandelplekken in de noordelijke provincies.
En dan bedoel ik voornamelijk overzichtelijke stukken waar vaak meerdere honden lopen.
Ik ben druk met Flits aan het oefenen op het gebied van andere honden met rust kunnen laten.
Hij stormt er namelijk het liefst op af en de meeste honden zijn daar niet van gediend. Wat geheel terecht is.
Dus ik wil dit gedrag eruit hebben. Hij mag best af en toe spelen, maar niet op deze manier.
Enfin, daarom wil ik graag oefenen op plekken waar meerdere honden los lopen.
Want in mijn omgeving hebben ze of alleen maar bos met hele onoverzichtelijk paden waardoor er zomaar een andere hond voor je neus staat. En dit is nog weer net wat te moeilijk, plus dat die mensen ook door willen lopen.
Ik zoek dus meer een soort van veld/strandje/gebiedje waar mensen met hun hond lopen of spelen op dezelfde plek. En waar ik dan tussendoor kan lopen om te oefenen.
Heeft iemand een idee? :)
Ik hoop dat jullie wat tips hebben! Wil er best een stukje voor rijden, maar het moet niet te gek worden.

Gebruikersavatar
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 440
Lid geworden op: 16/11/09 18:50
Locatie: Noordbroek

Ongelezen berichtdoor Aldinne » 10/01/12 19:36

Meerwijck een strandje met wandelgebied eromheen.. Nu er honden mogen komen in deze periode is het druk bezocht altijd..
Ligt tussen zuidlaren en sappemeer in.. :wink:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
gezina
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 23/02/11 14:40
Locatie: provincie drenthe

Ongelezen berichtdoor gezina » 11/01/12 19:38

Het hondenstrand bij de Baggelhuizerplas in Assen.
daar zijn altijd mensen.

door de week in het bos bij Gieten, altijd mensen.

op zondag het grote zand in Hooghalen, altjd mensen met honden.

het bos bij Grolloo vooral op zondag altijd mensen en honden te zien.

bij jou in de buurt richting Ter Apel, is een stuk losloopgebied waar veel mensen de honden uitlaten, even googelen voor de juiste plek.
Afbeelding

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 12/01/12 06:57

Op zondag met mooi weer op het hondenstrandje van Lauwersoog, kun je je lol op :D

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 12/01/12 10:10

Bedankt voor jullie reacties.
Binnenkort maar eens wat van deze plekken bezoeken :D

katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 311
Lid geworden op: 16/08/11 12:18

Re: Drukke wandelplekken

Ongelezen berichtdoor katy » 12/01/12 10:12

lucievd schreef:Ik ben op zoek naar drukke wandelplekken in de noordelijke provincies.
En dan bedoel ik voornamelijk overzichtelijke stukken waar vaak meerdere honden lopen.
Ik ben druk met Flits aan het oefenen op het gebied van andere honden met rust kunnen laten.
Hij stormt er namelijk het liefst op af en de meeste honden zijn daar niet van gediend. Wat geheel terecht is.
Dus ik wil dit gedrag eruit hebben. Hij mag best af en toe spelen, maar niet op deze manier.
Enfin, daarom wil ik graag oefenen op plekken waar meerdere honden los lopen.
Want in mijn omgeving hebben ze of alleen maar bos met hele onoverzichtelijk paden waardoor er zomaar een andere hond voor je neus staat. En dit is nog weer net wat te moeilijk, plus dat die mensen ook door willen lopen.
Ik zoek dus meer een soort van veld/strandje/gebiedje waar mensen met hun hond lopen of spelen op dezelfde plek. En waar ik dan tussendoor kan lopen om te oefenen.
Heeft iemand een idee? :)
Ik hoop dat jullie wat tips hebben! Wil er best een stukje voor rijden, maar het moet niet te gek worden.

Ja dat willen wij ook voor katy, maar we hebben geen idee hoe je dat moet doen dan....
Want het is alleen als ze los loopt bij katy
hoe doet u het?

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 15/01/12 17:13

Ben vanmiddag lekker naar Meerwijck geweest, zonnetje erbij :)
En een hondje aan mijn zijde die het super netjes deed.
Het was er lekker druk, zo'n 20 honden schat ik, dus ik was blij.
En het is een mooi gebied daar zeg, en ook heerlijk dat ze in het zuidlaardermeer kunnen zwemmen.
Bedankt voor de tip!

@ Katy: het is een kwestie van goed op je hond letten en steeds maar weer proberen de aandacht van je hond op jou te vestigen.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 23/01/12 22:59

Hoi, ik heb ook nog een paar tips voor je waar de honden los mogen lopen en je een flinke wandeling kan maken. Het ligt ten oosten van de stad Groningen. Het Bevrijdingsbos (achter Lewenborg) en het Beijumerbos (achter Beijum). Je moet de Noorddijkerweg oprijden en daar zijn P-plaatsen waar ook borden met wandelroutes staan. Genoeg ruimte, water en vooral het Beijumerbos is overzichtelijk en lopen veel honden.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit


Terug naar “Wandeltips”