Zwemwater gezocht omgeving breda

Plaats hier leuke wandelplekken.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Zwemwater gezocht omgeving breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 27/05/12 08:48

Morgen zijn we allebei een dagje vrij en het leek ons leuk om te gaan kijken of bob kan zwemmen. In het Liesbos is er wel water maar dat is met stijle kanten en de Galderse meren zijn volgens mij gesloten voor honden nu. Weet iemand een leuke plas in de omgeving van Breda waar bobbie makkelijk kan leren zwemmen?

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 16/07/12 10:22

In Dorst; daar was vroeger zwemwater voor mensen maar inmiddels is dit openbaar in het bos. Het heette surae ofzoiets. Parkeren kun je aan de Wethouder van Dijklaan. Je kunt via het bos naar het water of de asvaltweg volgen. Nadeel van het asvalt is dat er een wildrooster in ligt (hond dus even optillen). Verder moeten de honden aangelijnd zijn (denk ik) maar aan het water laat ik Dizzy altijd even los. Het is daar meestal ook heel rustig.
Verder heb je in Chaam een losloopgebied wat je kunt starten bij de Steengroeve. Aan deze wandelroute ligt ook een water waar ze kunnen zwemmen. De route is alleen wel zo'n 7km.
In Alphen heb je 't zand. In de zomer kun je hier beter je hond niet loslaten (controle, want de hond moet aangelijnd zijn) maar in het voor- en najaar is dit ook een mooie plaats...

Dorst vind ik zelf het meest ideaal 8)
Afbeelding
Met dank aan Monika :)

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 16/07/12 12:31

Misschien een beetje laat, maar Chaam is inderdaad leuk ! Leuke wandeling met een vennetje. En als je hem loopt van de parkeerplaats en dan rond het ven en terug is het korter .....
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 16/07/12 12:34

En eventueel om even lekker te zwemmen : het millenniummeer bij Raamsdonksveer. Is qua wandeling niet veel bijzondrs, maar hij kan hier wel lekker zwemmen.

Een andere optie is de hondenloslooproute in de Loonse en Drunense Duinen. Als je die bij de Roestelberg pakt (bij Kaatsheuvel) dan zit er ook een zwempoel bij !
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 16/07/12 15:47

Super, bedankt voor de tips. Kunnen we de komende tijd weer mee vooruit :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/07/12 18:17

in ulvenhout ligt ook een klein vennetje in het bos, op de hondenloslooproute (en aan het rolstoelpad). isecht maar heel klein en meestal vrij veel kroos op het water, dat wel..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 16/07/12 19:21

In Wagenberg ligt ook een mooie plas. Kijk maar eens op google maps het is een beetje lastig uit te leggen hoe er te komen, maar je mag er met de hond komen deze tijd van het jaar.. !

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 25/07/12 20:31

Tnx allemaal, wagenberg en Raamsdonksveer weet ik ondertussen te vinden. Waar is het losloopgebied in Chaam? Wij gaan nu naar het Rondvennetje bij Strijbeek, bedoelen jullie dit?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/07/12 21:25

Muiske schreef:Tnx allemaal, wagenberg en Raamsdonksveer weet ik ondertussen te vinden. Waar is het losloopgebied in Chaam? Wij gaan nu naar het Rondvennetje bij Strijbeek, bedoelen jullie dit?

ehm, nee het rondven is wat anders! Het losloopgebied in Chaam is vanaf het Putven. Volgens mij de rode route. Je kan hem ook beginnen vanaf net voorbij De Steengroeve, Industriestraat of industrie weg.. in Chaam dus!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 25/07/12 22:42

Muiske schreef:Tnx allemaal, wagenberg en Raamsdonksveer weet ik ondertussen te vinden. Waar is het losloopgebied in Chaam? Wij gaan nu naar het Rondvennetje bij Strijbeek, bedoelen jullie dit?


daar ben ik dan weer wel benieuwd naar.. dat kende ik nog niet !

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 26/07/12 08:16

Dat is als je vanaf Ulvenhout richting Strijbeek rijdt (Strijbeekseweg). Langs die weg heb je aan de linkerkant een zandpad met aan het eind van het zandpad een parkeerplaatsje. Dan moet je nog een klein stukje langs de weg blijven lopen en daarna kun je het gebied in lopen. Het is officieel geen losloopgebied, er lopen ook koeien. Maar de keren dat ik er nu geweest ben kom je een halve kip en een paardekop tegen dus bobbie loopt lekker los daar :D

(als mijn omschrijving onduidelijk is moet je op google maps Strijbeek opzoeken daar staat het rondven aangegeven)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 26/07/12 08:18

sbientje schreef:
Muiske schreef:Tnx allemaal, wagenberg en Raamsdonksveer weet ik ondertussen te vinden. Waar is het losloopgebied in Chaam? Wij gaan nu naar het Rondvennetje bij Strijbeek, bedoelen jullie dit?

ehm, nee het rondven is wat anders! Het losloopgebied in Chaam is vanaf het Putven. Volgens mij de rode route. Je kan hem ook beginnen vanaf net voorbij De Steengroeve, Industriestraat of industrie weg.. in Chaam dus!


Ik heb het gevonden. tnx :) gaan we snel eens uitproberen.


Terug naar “Wandeltips”