Schofthoogte

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Hoe hoog is jouw lab

reu onder 56 cm
4
6%
reu 56-57 cm
8
13%
reu boven 57 cm
28
44%
teef onder 54cm
8
13%
teef 54-56 cm
13
20%
teef boven 56 cm
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 64

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 12/05/10 10:40

ik reageer op zaken die mij interesseren als ik een beetje lees op het forum. Dat er ineens een forummer verschijnt die een anti-werklijn-labrador campagne voert, dan ontkracht ik dat met alle liefde als ik daar zin in heb 8)
Als jij bepaalde stellingen maakt, dan moet het wel op waarheid berusten en vooralsnog zie ik dat dus niet.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Muji

Ongelezen berichtdoor Muji » 12/05/10 10:44

Lupos schreef:ik reageer op zaken die mij interesseren als ik een beetje lees op het forum. Dat er ineens een forummer verschijnt die een anti-werklijn-labrador campagne voert, dan ontkracht ik dat met alle liefde als ik daar zin in heb 8)
Als jij bepaalde stellingen maakt, dan moet het wel op waarheid berusten en vooralsnog zie ik dat dus niet.


Voorbeeld:
Hoofd/schedel:
Schedel breed met een duidelijke stop, scherp besneden zonder vlezige wangen. Kaken middelmatig lang, krachtig en niet spits toelopend. Neus breed, neusgaten goed ontwikkeld.

Nogmaals of je nou een werkhond hebt of een showhond het kan altijd voorkomen dat je hond niet perfect is, show OF werkhond, heeft niks met stellingen te maken die je hoeft te ontkrachten en als je hond wel buiten de richtlijnen valt dat geeft toch ook helemaal niet en het heeft niks te maken met een zoals jij het verwoord: anti-werklijn-labrador campagne . Ik geef toch ook eerlijk aan dat de mijne juist net te hoog is....
Je kent me niet eens..... vind dit dan ook niet nodig me zo ergens van te beschuldigen.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 12/05/10 10:51

Muji schreef:
Lupos schreef:ik reageer op zaken die mij interesseren als ik een beetje lees op het forum. Dat er ineens een forummer verschijnt die een anti-werklijn-labrador campagne voert, dan ontkracht ik dat met alle liefde als ik daar zin in heb 8)
Als jij bepaalde stellingen maakt, dan moet het wel op waarheid berusten en vooralsnog zie ik dat dus niet.


Voorbeeld:
Hoofd/schedel:
Schedel breed met een duidelijke stop, scherp besneden zonder vlezige wangen. Kaken middelmatig lang, krachtig en niet spits toelopend. Neus breed, neusgaten goed ontwikkeld.

Nogmaals of je nou een werkhond hebt of een showhond het kan altijd voorkomen dat je hond niet perfect is, dat geeft toch ook helemaal niet en het heeft niks te maken met een zoals jij het verwoord: anti-werklijn-labrador campagne .
Je kent me niet eens..... vind dat dan ook niet nodig.
Ik hoef je niet te kennen hoor, wat ik zie is dat je maar enkele posts hebt gedaan op dit forum en bijna allen een opmerking bevatten over de jachtlijn labrador. Jij hebt blijkbaar die behoefte om een bepaald type af te kraken en dat is je goed recht. Alleen onwaarheden houd ik niet van. Dat de werklijn "te klein" zou zijn is er één van, want de hondjes die ik ken (en dat zijn er toch flink wat) vallen allemaal kwa hoogte prima binnen de rasstandaard. Dat jij vindt dat ze te klein zijn, bewijst dat je er dus nog niet eerder eentje van dichtbij bekeken hebt óf dat je een vertekent beeld hebt van de hoogte van deze labradors. Ik zal nooit meer showen met mijn hond, simpelweg omdat ik er echt geen moer aan vind. Feit is en blijft dat zowel haar ouders, als zijzelf, "voldoende" hebben gescoord op een show (om de kampioenstitels van jacht te kunnen dragen 8) ) nl "zg". Dus zo verschrikkelijk niet-rastypisch zijn ze ook weer niet. 8)
Maar wees niet bevreesd, ik kom maar af en toe op het forum, dus het grootste gedeelte van de tijd kun je ongenuanceerd tekeer gaan over de "jachtlijn, mechelaar lijkende labrador" :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

mirjamm1

Ongelezen berichtdoor mirjamm1 » 12/05/10 11:33

Abe is een reu van 58 cm hoog,
iedereen zegt altijd dat hij zo klein is maar hij valt dus eigenlijk nog net boven de "goede" maat!

Muji

Ongelezen berichtdoor Muji » 12/05/10 12:09

Lupos schreef:
Muji schreef:
Lupos schreef:ik reageer op zaken die mij interesseren als ik een beetje lees op het forum. Dat er ineens een forummer verschijnt die een anti-werklijn-labrador campagne voert, dan ontkracht ik dat met alle liefde als ik daar zin in heb 8)
Als jij bepaalde stellingen maakt, dan moet het wel op waarheid berusten en vooralsnog zie ik dat dus niet.


Voorbeeld:
Hoofd/schedel:
Schedel breed met een duidelijke stop, scherp besneden zonder vlezige wangen. Kaken middelmatig lang, krachtig en niet spits toelopend. Neus breed, neusgaten goed ontwikkeld.

Nogmaals of je nou een werkhond hebt of een showhond het kan altijd voorkomen dat je hond niet perfect is, dat geeft toch ook helemaal niet en het heeft niks te maken met een zoals jij het verwoord: anti-werklijn-labrador campagne .
Je kent me niet eens..... vind dat dan ook niet nodig.
Ik hoef je niet te kennen hoor, wat ik zie is dat je maar enkele posts hebt gedaan op dit forum en bijna allen een opmerking bevatten over de jachtlijn labrador. Jij hebt blijkbaar die behoefte om een bepaald type af te kraken en dat is je goed recht. Alleen onwaarheden houd ik niet van. Dat de werklijn "te klein" zou zijn is er één van, want de hondjes die ik ken (en dat zijn er toch flink wat) vallen allemaal kwa hoogte prima binnen de rasstandaard. Dat jij vindt dat ze te klein zijn, bewijst dat je er dus nog niet eerder eentje van dichtbij bekeken hebt óf dat je een vertekent beeld hebt van de hoogte van deze labradors. Ik zal nooit meer showen met mijn hond, simpelweg omdat ik er echt geen moer aan vind. Feit is en blijft dat zowel haar ouders, als zijzelf, "voldoende" hebben gescoord op een show (om de kampioenstitels van jacht te kunnen dragen 8) ) nl "zg". Dus zo verschrikkelijk niet-rastypisch zijn ze ook weer niet. 8)
Maar wees niet bevreesd, ik kom maar af en toe op het forum, dus het grootste gedeelte van de tijd kun je ongenuanceerd tekeer gaan over de "jachtlijn, mechelaar lijkende labrador" :klasse:
Erg jammer dat je zo reageerd, maar het zij zo.
En wat betreft de mechelaar, dat is toevallig een voorbeeld die ik neem door honden die ik hier in de buurt veel zie.
Ben er wel klaar mee nu.

toos

Ongelezen berichtdoor toos » 12/05/10 12:40

Wat erg jammer is dat men zo ongelooflijk vasthoudt aan dat wat er staat. Ik ga wat dat betreft mee met een voorganger. Het zijn richtlijnen maar als ze er vanaf wijken heb ik er geen probleem mee zo lang ze maar in verhouding zijn!!

Laat een ieder toch in zijn waarde...Je gaat elkaars honden toch geen op een herder lijkende labrador noemen maar omgekeerd idem. Vetzeugen van een showlabradors is ook niet aardig (niet dat dat nu wordt gezegd :wink: ).

Er zijn zat vetzeugen die prima werken en zat herder lijkende labjes die prima showen kom op zeg...

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 22/08/11 08:16

Dushi is nu 11 maanden en ongeveer 52 cm is ze wel te klein he of zal ze nog groeien?

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 22/08/11 17:27

corry schreef:Dushi is nu 11 maanden en ongeveer 52 cm is ze wel te klein he of zal ze nog groeien?


Onze dames zijn 55 cm :wink: Volgens mij groeien labjes tot 1 en een half jaar door, maar dat zal per lab ook wel weer verschillen :D
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Gebruikersavatar
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 322
Lid geworden op: 13/02/11 19:43
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Ongelezen berichtdoor Venz2011 » 22/08/11 20:59

De schofthoogte van Venz is 56 cm. Hij is net een jaar geweest en zal waarschijnlijk nog wel iets groeien.
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 322
Lid geworden op: 13/02/11 19:43
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Ongelezen berichtdoor Venz2011 » 24/08/11 10:09

Venz2011 schreef:De schofthoogte van Venz is 56 cm. Hij is net een jaar geweest en zal waarschijnlijk nog wel iets groeien.


En gisteren bij de dierenarts gewogen 33.1 kg.
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz



"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"

Afbeelding

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 25/08/11 10:26

Bram is zoals ik hem opgemeten heb 57cm.

Maar ik heb wel ontdekt dat het opmeten van de schofthoogte door iedereen anders wordt gedaan.

Ik heb bij het meten de plaats gehanteerd, zoals dit wordt aangegeven in het labradorboek van de NLV.

Zo zie ik in de labradorpost van deze maand, een foto van de meting in Emmen dat ze midden op de rug de hoogte meten. Vandaar dat Bram daar dus op 54cm gemeten is volgens de afgegeven doktersverklaring. Dat scheelt dus zomaar 3 cm.

Dan is mijn ervaring dat het erg lastig is om de exact juiste plek te bepalen. Aangezien bram nou niet echt stil wil staan op het moment dat hij een lineaal of meetlintje ziet. Sukkeltje denkt dat er dan heel wat gebeurt :D

Als ik dan in dit topic lees dat hondjes die kleiner zijn dan Bram een hogere schofthoogte hebben, constateer ik dat ik niet de enige ben die moeite heeft met de juiste hoogte te bepalen.

Ik hecht er dus niet zoveel waarde aan, maar wel leuk om de verschillen te zien. :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 25/08/11 21:04

Ik heb Storm gemeten zoals het in Emmen werdt gedaan en dan kom ik om 60cm schoon aan de haak. Nou kan het natuurlijk ook een cm of twee verschillen hoor meneer denkt als de meetlat naast hem staat dat hij moet zitten. Nog zo een sukkeltje :wink:
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 30/08/11 10:24

Afgelopen vrijdag werd Zyva 1 jaar en gaf de meetlat 53 cm aan en de weegschaal 21,8 kilo.

chantal

Ongelezen berichtdoor chantal » 02/09/11 21:07

diesel is ook net 1 jaar, is 63 cm, en weegt 37 kg. ziet er goed uit, lekkere gespierde bouw :verliefd1:

Pebbles
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 377
Lid geworden op: 28/05/11 21:25

Ongelezen berichtdoor Pebbles » 04/09/11 23:07

Ik weet niet of ik het helemaal goed gemeten heb, maar ik kom op 64 cm. Ik hoor ook vaak van andere mensen dat hij groot (lees: hoog op de poten) is. Volgens het laatste bezoek aan de dierenarts is hij 38,2 kg.
Hij voldoet dan misschien niet aan de 'standaard', maar ik vind hem prachtig (en lief) :verliefd1:


Terug naar “Polls”