Fokker van een volgende hond

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Zou je als er in de toekomst nog een hond komt, voor dezelfde fokker kiezen als bij je huidige hond(en)?

Ja, want ik ben er heel tevreden over
53
51%
Nee, want
31
30%
Anders, namelijk ...
20
19%
 
Totaal aantal stemmen: 104

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 25/06/10 14:12

nee ik zou bij de fokker van roef geen hond meer kopen.
hoewel alles volgens de regels van het NLV is en roef een stamboom heeft zegt dat nog echt niks over hoe goed een fokker is.
roefs fokker is absoluut niet betrokken meer als de pups eenmaal weg zijn.

roef is met 3,5 maanden bij ons gekomen als herplaatser ,zijn vorige baasjes vonden een pup achteraf te veel werk,met wat ik nu weet(door hier veel te lezen) hadden er toen al alarmbellen af moeten gaan in hoe zorgvuldig ze pupkopers selecteerd.
maar ja ik was al stik verliefd op roef(heette toen dieseltje)
ze zou nog navraag doen bij de vorige eigenaren of roef al wat training had gedaan etc,maar ik heb nooit meer wat gehoord,ook niet na een paar keer aandringen van mij :mad:

het vermoeden is dat roef de hele dag alleen maar in de bench heeft gezeten,dat kon hij heel goed.maar voor de rest kon hij nog niks.oja hij was al helemaal zindelijk dat dan wel.
en hij is waarschijnlijk op zijn kop geslagen :mad: want hij was in het begin panies als je bij zijn kop kwam,en de trainer vroeg voorzichtig aan me hoe ik roef corrigeerde :cry:
roef vertoonde nl alle verschijnselen van een hond die veel geslagen werd :(

dus nee bij deze fokker halen wij geen hond meer,zowiezo zou ik of een jongere pup(gelijk bij de fokker weg) of een oudere herplaatser nemen ipv een pup van bijna 4 maanden.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 25/06/10 18:41

Ja :) Anne-Mieke van de kennel de Kawoeper Hoeve is een hartstikke aardige vrouw met een heel groot hart voor de honden. Bij haar is het echt 'alles voor de honden' en dat maakte ons meteen enthousiast om bij haar op de lijst te gaan. Ze 'geeft' niet iedereen een pup mee en ook nu Guus zn nest weg is, mailen we en kan ik met mn vragen bij haar terecht. De moederhonden waren ook super lief, ze heeft er twee. De vaderhond is van de fokster die voorheen Fairywood had en daarvan hebben we meerdere foto's gekregen en (natuurlijk) ook alle gezondheids- en showuitslagen vooraf ingezien. Helemaal top :klasse:

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 25/06/10 19:07

Ik heb 'anders' gestemd.

Voor Pandora's fokker zou ik niet weer kiezen ondanks dat ik heel tevreden ben over zijn keuzes als fokker en het hele traject van pup kijken, kopen en ophalen. Pandora had geen betere start kunnen krijgen :)
Ik zou alleen kiezen voor een ander type Labrador, eentje uit werklijnen.

De fokker van Ramses heeft maar heel af en toe een nestje dus de kans dat hij een nest heeft rond de tijd dat wij aan een volgende hond toe zijn is niet zo heel erg groot. Maar misschien, je weet nooit... ik zeg er niet bij voorbaat 'nee' tegen want ook onze ervaringen met de fokker van Ramses zijn goed.

Ik heb nog even om rond te kijken (dat hoop ik toch) want de volgende komt toch pas tegen de tijd dat Rammetje uitgeraasd is, over een jaar of 4 á 5 denk ik.
En er zijn meer fokkers met honden die ik leuk vind: Millers square, Cerbel maar ook zo'n Dutch Trackerdogje vind ik erg leuk.
Er is maar 1 ding zeker: Ik wil een jongetje! :D (en het liefst zwart)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

wilma

Ongelezen berichtdoor wilma » 25/06/10 19:18

Hoi Brigitte, heb je het nieuwe nest van Dutch Trackerdogs al gezien? Ik ben heeeel tevreden met mijn Charley. Hij is gezond,lekker rustig, sociaal en afwachtend en heel graag aan het werk! Carola is de beste hondemoeder die ik ken en Charley is onze 4e hond.
groetjes Wilma

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 25/06/10 23:13

Ik heb nee gestemd.. Eigenlijk simpelweg omdat ik de volgende keer wel gewoon een stamboom wil hebben bij de hond... Ondanks dat het maar een papiertje is..

En aan de andere kant omdat tsja de begeleiding bij de koop eigenlijk niet zo geweldig was... Wij hebben op marktplaats (ja heel slecht) haar gevonden, en was bij kennissen van mijn ouders, en haar niet gezien voor we haar ophaalden.. Kortom, gingen kijken en hebben haar gelijk meegenomen (met 7.5 week).. Daarna eigenlijk niet echt meer iets gehoord, we hebben zelf nog 2x gemaild hoe het ging en met foto's maar wij persoonlijk niets meer gehoord..

Mijn vader daarentegen wel die zat met die man in de gemeenteraad en die man vroeg wel vaak hoe het ging :)

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 26/06/10 09:54

ik heb ja gestemd een beetje.

waarom Storm is een geweldige lieve goedzak zit geen kwaad in toen we storm net gehaald hadden werdt hij dag 1 al heel ziek wat bleek nu hij had toen we er waren van een giftige blad gesnoept.
de fokker belde ons al dat hij verschijnlijk over gaat geven en als hij dat meer dan 3 x doet gelijk naar de dierenarts en de kosten waren van hem zei hij.en hij belde om de 2 uur om te vragen hoe het nu ging en of hij langs moet komen enz.dus als ik een lieve huishond wil hebben zo ik honderd procent ja zeggen.

maar over Ace de fokker ben ik ook erg tevreden hij belt mij ik hem mail foto's door enz dus super en als de hond inderdaad werk zoals ik het wil zo ik zeker weer een hond bij hem vandaan halen.

(maar dat zal nooit gebeuren om dat ik zelf wil gaan fokken.)

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 26/06/10 10:00

Pandora schreef:Ik heb 'anders' gestemd.

Voor Pandora's fokker zou ik niet weer kiezen ondanks dat ik heel tevreden ben over zijn keuzes als fokker en het hele traject van pup kijken, kopen en ophalen. Pandora had geen betere start kunnen krijgen :)
Ik zou alleen kiezen voor een ander type Labrador, eentje uit werklijnen.

De fokker van Ramses heeft maar heel af en toe een nestje dus de kans dat hij een nest heeft rond de tijd dat wij aan een volgende hond toe zijn is niet zo heel erg groot. Maar misschien, je weet nooit... ik zeg er niet bij voorbaat 'nee' tegen want ook onze ervaringen met de fokker van Ramses zijn goed.

Ik heb nog even om rond te kijken (dat hoop ik toch) want de volgende komt toch pas tegen de tijd dat Rammetje uitgeraasd is, over een jaar of 4 á 5 denk ik.
En er zijn meer fokkers met honden die ik leuk vind: Millers square, Cerbel maar ook zo'n Dutch Trackerdogje vind ik erg leuk.
Er is maar 1 ding zeker: Ik wil een jongetje! :D (en het liefst zwart)


kom je over 2,5 a 3 jaar een pup bij Darsto huntingdogs weg halen.
(afgeleid van Darno en Storm)
moeder Millers sqaure ACE en vader ??????????????????(wordt al na gezocht)
worden dan blonde en zwarte pups
Als alles goed gaat natuurlijk en Ace is helemaal in orde en ze werkt zo als we dat willen.

nee geintje we gaan het wel doen maar ik zit maar wat te dollen :applaus: ,je zoek dan de wat bredere soort werkende labrador?
die vind ik zelf wel mooier dan de super slanke werkhonden

irka

Ongelezen berichtdoor irka » 26/06/10 12:07

Ik heb ook ja gezegd, ook al hebben we onze bössel nog niet. De gang van zake tot nu toe bevalt me wel. Het is natuurlijk nog afwachten hoe het gaat nadat we haar hebben, maar tot nu toe zou ik er direct weer heen gaan.

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 26/06/10 12:34

Ja, ben erg tevreden over de fokker. Fokt werklijn wat ik persoonlijk mooier vindt dan de showlijn. En kan altijd terecht voor vragen etc.

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 26/06/10 13:20

Ik zou meteen een nieuwe hond bij onze fokker gekocht hebben, maar helaas is ze gestopt met fokken. Jammer want ze was een goede fokker.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 26/06/10 16:02

wilma schreef:Hoi Brigitte, heb je het nieuwe nest van Dutch Trackerdogs al gezien? Ik ben heeeel tevreden met mijn Charley. Hij is gezond,lekker rustig, sociaal en afwachtend en heel graag aan het werk! Carola is de beste hondemoeder die ik ken en Charley is onze 4e hond.
groetjes Wilma
Tuurlijk heb ik die gespot! :) Als ik toe zou zijn aan nog een hond zou ik het wel weten :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 26/06/10 16:17

saskia burghout schreef:
Pandora schreef:Ik heb 'anders' gestemd.

Voor Pandora's fokker zou ik niet weer kiezen ondanks dat ik heel tevreden ben over zijn keuzes als fokker en het hele traject van pup kijken, kopen en ophalen. Pandora had geen betere start kunnen krijgen :)
Ik zou alleen kiezen voor een ander type Labrador, eentje uit werklijnen.

De fokker van Ramses heeft maar heel af en toe een nestje dus de kans dat hij een nest heeft rond de tijd dat wij aan een volgende hond toe zijn is niet zo heel erg groot. Maar misschien, je weet nooit... ik zeg er niet bij voorbaat 'nee' tegen want ook onze ervaringen met de fokker van Ramses zijn goed.

Ik heb nog even om rond te kijken (dat hoop ik toch) want de volgende komt toch pas tegen de tijd dat Rammetje uitgeraasd is, over een jaar of 4 á 5 denk ik.
En er zijn meer fokkers met honden die ik leuk vind: Millers square, Cerbel maar ook zo'n Dutch Trackerdogje vind ik erg leuk.
Er is maar 1 ding zeker: Ik wil een jongetje! :D (en het liefst zwart)


kom je over 2,5 a 3 jaar een pup bij Darsto huntingdogs weg halen.
(afgeleid van Darno en Storm)
moeder Millers sqaure ACE en vader ??????????????????(wordt al na gezocht)
worden dan blonde en zwarte pups
Als alles goed gaat natuurlijk en Ace is helemaal in orde en ze werkt zo als we dat willen.

nee geintje we gaan het wel doen maar ik zit maar wat te dollen :applaus: ,je zoek dan de wat bredere soort werkende labrador?
die vind ik zelf wel mooier dan de super slanke werkhonden
Wie weet....

Ik hou inderdaad van de wat flinker gebouwde werklijnen, formaat Ramses is voor mij perfect :D
Ik wil over een paar jaar eigenlijk gewoon weer een Ramses, jammer dat zoiets niet mogelijk is (zonder klonen dan) :lol: Maar echt, hij is voor mij de perfecte hond qua uiterlijk, temperament, karakter en werklust.
(Pandora is de perfecte gezelschapsdame, uniek in haar soort en op sommige momenten onbetaalbaar lief, geweldig en grappig maarrr... een draak om mee te werken :D )
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 26/06/10 17:37

Nee om de simpele reden dat de fokker is gestopt en wij niet meer voor een pup gaan in de toekomst maar zo goed als zeker voor een herplaatster/asielhond. Het is zelfs nog niet zeker of het weer een labrador wordt.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 26/06/10 18:13

Ik heb ja gestemd, want ik ben zeer tevreden over de fokkers waar onze labradors vandaan zijn gekomen.

Bram komt bij Firwoods vandaan, en Linda zit ook hier op het forum.
Niet dat dat iets uitmaakt, maar Willem en Linda hebben ons geweldig goed begeleid. En tonen ook nu nog steeds interesse in Bram. :klasse:

Onze eerste Labrador Max kwam bij een fokker uit Ederveen ('t Jagtelaen), die inmiddels is gestopt. Maar ook zij hebben ons destijds heel goed begeleid en waren erg betrokken bij de pups en de moederhond. Max was zo'n super mooie en lieve hond dat we eerst gekeken hebben of wij uit zijn stamboomlijn een nieuwe pup konden krijgen. Dat is uiteindelijk niet gelukt, maar met Bram zijn we nu ook heel tevreden.

Voorlopig eerst maar eens Bram verder opvoeden en dan zien we wel of er ooit nog weer een pup komt.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 27/06/10 20:34

Leuk om te lezen :)
Groetjes,
Désirée

Afbeelding


Terug naar “Polls”