Welke hondensport doe jij graag met jouw hond?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Welke hondensport doe jij graag met jouw hond?

Showen
1
2%
Jacht
24
45%
Gehoorzaamheid
10
19%
Flyball en andere actieve spelletjes
9
17%
Helemaal niets
9
17%
 
Totaal aantal stemmen: 53

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Welke hondensport doe jij graag met jouw hond?

Ongelezen berichtdoor EricaM » 12/07/10 23:37

Ik heb met Bram het afgelopen jaar diverse shows gelopen. Hij doet het erg goed en heeft prachtige resultaten maar ik vraag me af of hij het ook echt leuk vindt.

De ringtraining vind hij namelijk altijd geweldig leuk. Als ik de auto uitstap bij de KC weet hij niet hoe snel hij mij mee kan sleuren naar de kantine waar de lessen zijn. Maar of hij het showen zelf nou zo leuk vindt daar twijfel ik aan. Zoveel honden en eigenlijk wil hij alleen maar spelen. Dat terwijl alle andere hondeneigenaren alleen maar gestresst lijken, omdat ze moeten showen. Het zijn hele lange dagen en spelen zit er echt niet in. Bram kan daar z'n ei volgens mij dan ook niet kwijt.

Ook de gehoorzaamheidstrainingen vind hij altijd heel erg leuk. Tenminste, hij vindt de andere honden leuk. Toch doet hij het op de cursus erg goed en heeft binnen 1 jaar tijd toch 4 cursussen afgerond.
Volgend jaar gaat hij in ieder geval verder met VGG (voorbereidend G&G)

Om toch ook iets anders te proberen heb ik Bram ingeschreven voor de jachttraining. In september gaan we beginnen. Geen idee wat ik daar van moet verwachten, maar het lijkt me erg intensief en voor Bram ook weer eens iets anders.

Nu ben ik benieuwd wat jullie hond het leukste vindt om te trainen en waarom.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Ongelezen berichtdoor miranda » 12/07/10 23:48

Ik doe graag showen en gehoorzaamheid met mijn dames.
Meeste doe ik aan gehoorzaamheid en af en toe een showtje mee pakken gewoon omdat ik het leuk vind.
Robin breng ik meestal op show uit,ze is de jongste uit mijn roedel,de andere dames hebben zich al bewezen op show dus hoeft het niet meer zo nodig.Robin is pas geslaagd voor het VEG-diploma.
Iris wil ik volgend jaar weer een showtje mee doen voor het eerst in de veteranenklasse want dan is ze inmiddels ook al weer 8 jaar.Iris loopt momenteel G&G3
July is met pensioen ze is over een kwariertje 9 jaar geworden en ze gedraagd zich ook als een oudere dame.July heb ik jachttraining mee gedaan.
Laatst gewijzigd door miranda op 12/07/10 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 12/07/10 23:49

Ik doe tot nu toe alleen nog maar gehoorzaamheid met Keo (is ook wel nodig :wink: ) en hij heeft er ook plezier in.
Tijdens deze lessen doen we ook onderdeeltjes behendigheid en speuren. Vindt ie ook leuk. Hij kan dan niet wachten totdat ie over iets heen mag springen of zijn neus mag volgen. Alleen die hoge schutting bij behendigheid vindt Keo niks en wil hij niet over heen.
Maar ik ben nog zoekende wat nu verder. Ik denk dat hij jachttraining ook geweldig zou vinden. Hij is eigenlijk overal voor te porren, dus moet vooral ik uitzoeken wat ik leuk vind en wat bij me past. Maar ook waar Keo's "talent" ligt. Voor behendigheid is hij eigenlijk niet elegant genoeg, de lomperik :D

Alleen show betwijfel ik of hij dat leuk zou vinden. Hij heeft niet veel geduld en dat is dan toch wel noodzakelijk en stilstaan tussen al die andere hondjes zou Keo heeeeeeeel moeilijk vinden :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 13/07/10 09:36

Ik heb gestemd voor Flyball etc. maar ik mistte de optie 'overig'. Want behalve flyball waar ik echt mijn hart aan heb verpand :klasse: vind ik ook de jachttraining helemaal het einde. :D En behendigheid is ook erg leuk. Heb ik in het verleden ook gedaan, met Missy en Baila.

Ik heb juist weer niets met ringtraining en showen, een hond is voor mij niet voor het mooi maar voor het werk (of spel natuurlijk 8) ) Daar hebben ze zelf ook het meeste plezier van. Actie is het helemaal. :applaus:

Gehoorzaamheid vind ik nodig maar niet echt erg leuk. Dat ligt aan mij overigens. :eusashhh: Ik vind het wachten tussendoor zo zonde van mijn tijd. En om je hond een vol uur zelf op de plaats bezig te houden valt niet mee zonder dat je ze gaat vervelen met steeds hetzelfd. :?

Wat de jachttraining betreft, dat ga je vast heel leuk vinden en Bram ook. Een hele nieuwe manier om met hem te werken. En het is uiteindelijk waar labradors min of meer voor gemaakt zijn. 8)

Wil je echter nog meer actie? Dan moet je zeker flyball overwegen. Daar hebben de honden zelf zo'n geweldig plezier in, dat is niet te beschrijven bijna. :schreeuw:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 13/07/10 10:37

Met Luna doe ik jachttraining, super om zo met je hondje bezig te zijn :applaus:
Max doet behendigheid (miste ik in het lijstje) en dat vind hij echt het einde, hij is altijd super blij als we bij het veld aankomen :mafkees: 8)
De training die Doran krijgt is een combinatie van gehoorzaamheid, wat heel belangrijk is natuurlijk, samen met beginnende jacht dingen, hij vind het super om te doen en vooral om met mij bezig te zijn :schreeuw:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 13/07/10 11:45

Vroeger heb ik met Max en Maggie eerst gehoorzaamheid gedaan.
Max vond dat niet leuk en daarna ben ik behendigheid met hem gaan doen. Dat vond hij geweldig.
Met Maggie heb ik tot G&G 2 cursus gedaan.
Nu doen ik niets meer. Max is pas overleden en Maggie is bijna 13, dus is ze met pensioen. Wel doe ik nog regelmatig wat spelletjes met haar en oefeningen. En natuurlijk nog lekker wandelen.

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 13/07/10 20:23

Hmmm.... Ik kan niet kiezen!
Iz en ik doen gehoorzaamheid, jacht en showen.
De gehoorzaamheid is leuk en gezellig met de rest van de groep. En ook nodig natuurlijk!

De jacht vind ik echt superleuk om te doen! Iz vind het ook erg leuk maar houdt er niet zo van om de dummy af te geven :? Ze laat hem meestal een meter voor mijn neus vallen. Soms geeft ze hem wel netjes af en wordt dan natuurlijk uitbundig beloond! :banaan:

Het showen zijn we er pas later bij gaan doen en vind ik ook erg leuk om te doen. Iz ook trouwens. Tuurlijk wil ze graag met rest spelen maar ze weet onderhand dat dat op een ander moment wel weer mag. Het leuke van showen vind ik dat we met een hele groep van de hondenschool gaan. Koelbox mee. Allemaal lekkere dingen mee. Partytenten op en het feest kan beginnen. Supergezellig! :klasse:

Dus ik ben blij dat ik geen keuze hoef te maken voorlopig!! Iz en ik vinden alles leuk!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 13/07/10 21:08

Ik doe jachttraining met Yara. :) En we doen dit met veel plezier!!
Na de puppytraining, vervolg 1 en vervolg 2 wilde ik bezig blijven met Yara.
Eigenlijk wilde ik behendigheid gaan doen met Yara, maar toen ik zag wat voor 'bewegingen' (springen e.d.)je hond daarbij moet doen, heb ik besloten om dit niet te gaan doen.
Dit komt omdat ik erg bang ben voor gewrichtsaandoeningen. We hebben Ciba :liefde: nl. in moeten laten slapen vanwege haar gewrichten.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 13/07/10 21:14

Storm en ik doen bij kc Funny o!! Dat is behendigheid en wat gehoorzaamheid. Storm vindt het echt super om te doen ook al loopt hij soms op zijn dooie akkertje achter mij aan. en wat ook niet geheel onbelanrijk is is dat ik het ook leuk vindt!!!

Ik denk dat Bram de jachttraining wel ziet zitten het is een bezig mannetje!!

groetjes Riwka en Storm

Ps. hoe vond hij dat speeltje(fles) dat je op de opendag voor hem had gekocht?
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 13/07/10 22:53

Ik heb gekozen voor 'jacht' omdat dat het enige is wat ik dit moment met allebei doe.

Met Pandora heb ik naast jachttraining ook gehoorzaamheidscursussen gedaan. Daar ben ik mee gestopt omdat ze erbij liep alsof ze geslagen werd, ze was erg onder de indruk van sommige andere honden en eigenaren, het was niks voor haar.
We hebben behendigheid gedaan en dat vond ze wel leuk maar dol enthousiast was ze ook niet.
We hebben een clickercursus gedaan en dat vond ze wél geweldig maar dat stopte helaas :(
Ook met de jachttrainingen ben ik gestopt omdat ze te zeer onder de indruk is van de commando's en het gefluit van andere voorjagers, helemaal als er wat honden bij zijn die streng aangepakt worden.
Op dit moment doe ik dus niks met haar in georganiseerd verband maar ik train zelf met haar en we doen regelmatig oefeningetjes met de clicker en dan heeft ze het helemaal naar haar zin.
Ik heb met Pandora twee keer een show gelopen maar daar vinden we samen niet zoveel aan.
En we doen de Snuffelcolleges samen, dat vindt ze ook leuk.

Met Ramses heb ik de benodigde puppy- en jonge honden cursussen gedaan en we doen jachttraining, helemaal zijn ding.
We hebben ook de beginnerscursus flyball gedaan. Dat vond hij ook geweldig maar rond die tijd zijn ook zijn schouderklachten gediagnostiseerd en konden we niet verder omdat dit een te grote belasting voor zijn schouders zou zijn.
Met Ramses heb ik één keer een show gelopen. Hij vond het best leuk en showde de sterren van de hemel maar ik heb een showtrauma opgelopen van die keurmeester. Nooit meer.
Ik zou nog een beginnerscursus behendigheid met hem willen doen, een beetje op hem aangepast wat springen betreft, om zijn zelfvertouwen wat te versterken.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 13/07/10 22:59

@Riwka: Ps. hoe vond hij dat speeltje(fles) dat je op de opendag voor hem had gekocht?[/quote]

Hij begrijpt niet hoe die koekjes eruit moeten :? Maar hij is nog heel :D


Ik vind het leuk om te lezen dat jachttraining zo populair. Ik verwacht er nu nog meer van. En wij zullen ook wel blijven showen zolang hij het nog zo goed doet en we het nog wel gezellig vinden. En gehoorzaamheidtraining... die kan Bram zeker nog goed gebruiken :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 14/07/10 12:31

Ach ja dat komt ook nog wel hoor :) Hij is gelukkig nog heel!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you

A.Willametz

ester

Ongelezen berichtdoor ester » 15/07/10 07:40

Alles wat in het rijtje staat heb ik gedaan. Maar de laatste paar jaar alleen nog maar jacht. Dat vinden zowel baas en hond het leukst.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 15/07/10 08:59

ik doe nu nog gehoorzaamheid met roef,niet omdat dat nu zo leuk is maar wel noodzakelijk 8)
na de vakantie starten ze op de hondenschool met treibbal en dat ga ik dus ook met roef proberen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
samantha
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5312
Lid geworden op: 04/05/07 21:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor samantha » 17/07/10 20:28

Moeilijk kiezen voor mij.
Ik doe met Macho aan jachttraining, GG, flyball, behendigheid en speuren :D
Ik heb gekozen voor jachttraining :)
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012


Terug naar “Polls”