Uitlaten

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Hoe vaak laat jij de hond uit en hoe lang zijn de rondes?

4 x per dag 30 min
12
14%
4 x per dag 15 min
3
3%
3 x per dag 20 min
5
6%
Tijdsduur en frequentie afhankelijk van het weer
11
13%
Anders, namelijk?
55
64%
 
Totaal aantal stemmen: 86

kimmeding

Ongelezen berichtdoor kimmeding » 13/11/10 20:28

De eerste en laatste P&P zijn kort.
Heen en terug naar het veld en snel alles doen dus al met al 10 minuten.
Dan nog 3 keer een rondje van 15 minuten en 1 keer naar het losloopveld wat ook weer 15 minuten is.

Tja in de toekomst worden het er wel minder maar dan wil ik zeker 1 van 45 minuten lopen en de rest waar we zin in hebben en het weer toe laat.

Gebruikersavatar
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 77
Lid geworden op: 24/10/10 14:22
Locatie: Beetsterzwaag

Ongelezen berichtdoor wenz » 13/11/10 21:59

ik loop nu drie keer per dag, 8 uur, 13.30 uur en 20.30 uur, meestal zo'n twintig-dertig minuten. Tussendoor voor p&p gaat Droste de tuin in, vaak ook om even te ravotten en zelf op onderzoek uit te gaan.

Wat ik me afvraag: ze is maar 12 weken, mag dus ook maar kort lopen, maar door al dat gesnuffel enzo, staan we ook grote delen van de tijd stil. Rekenen jullie dat mee in de tijd, dat jullie lopen? M.a.w. als ze maar twaalf minuten mag lopen, dan mag ze wat mij betreft ook wel tien minuten dralen en snuffelen en poepen en plassen. Als dat IN die twaalf minuten moet, kom ik niet eens de oprit af... (grote oprit :D )
Knowledge talks, wisdom listens.

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 14/11/10 09:17

Ivm Guus zn leeftijd lopen we nu:

S ochtends 30 minuten
S middags 6 x per week 40 minuten, 1 x per week 10 minuten :oops:
S avonds 40 minuten
Voor het slapen 10 minuten
Wij proberen 2 x per week naar een bos te gaan, maar we wonen aan het park dus das ook geen rotomgeving voor 'm ;)

In de toekomst worden die van s ochtends en s avonds dan een uur.

Overigens heeft t weer geen invloed op de wandeltijden, heb een hele "mooie" regenponcho :D

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 14/11/10 09:28

wenz schreef:ik loop nu drie keer per dag, 8 uur, 13.30 uur en 20.30 uur, meestal zo'n twintig-dertig minuten. Tussendoor voor p&p gaat Droste de tuin in, vaak ook om even te ravotten en zelf op onderzoek uit te gaan.

Wat ik me afvraag: ze is maar 12 weken, mag dus ook maar kort lopen, maar door al dat gesnuffel enzo, staan we ook grote delen van de tijd stil. Rekenen jullie dat mee in de tijd, dat jullie lopen? M.a.w. als ze maar twaalf minuten mag lopen, dan mag ze wat mij betreft ook wel tien minuten dralen en snuffelen en poepen en plassen. Als dat IN die twaalf minuten moet, kom ik niet eens de oprit af... (grote oprit :D )


Ik heb die minuten altijd (en nog steeds) aangehouden, maar mn fokster zei ook dat die minuten gelden voor echt lopen en niet stilstaan en snuffelen. Overigens ook kijken naar je hondje, als zij na 12 min nog staat te stuiteren zou ik wat langer buiten blijven. Het gaat er vooral om dat ze niet overbelast raken en dat gebeurt als je ze te lang laat lopen en spelen. Maar zo lang zij druk, alert en niet vervelend is kan het best wel ;)

Gebruikersavatar
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 77
Lid geworden op: 24/10/10 14:22
Locatie: Beetsterzwaag

Ongelezen berichtdoor wenz » 14/11/10 19:06

dank je wel voor je reactie, hier kan ik wel mee verder! :klasse:
Knowledge talks, wisdom listens.

Greetje

Ongelezen berichtdoor Greetje » 14/11/10 19:47

Wij laten ze 4 keer per dag 20 min. Dit omdat Tessa net 21 weken is en Gizmo niet meer aankan vanwege zijn leeftijd.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 14/11/10 20:03

Het ligt eraan of ik de hele dag moet werken.

Op maandag, Dinsdag en Donderdag gaan ze vaak 4-5 x naar buiten. 's morgens een rondje van 15-20 min. Halverwege de ochtend of middag een uur lekker rennen vliegen en ravotten en het balletje apporteren. Dan eind van de middag/ een rondje van 15-20 min en 's avonds voor het slapen gaan 5-10 min.

Op woensdag en vrijdag worden ze 3 keer uitgelaten. ongeveer 2 x 15-20min en 1 x 5-10 min.
In de weekenden een beetje hetzelfde ligt aan het weer en hoeveel behoefte ze hebben.

Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 619
Lid geworden op: 10/01/09 11:08

Ongelezen berichtdoor Mandy » 14/11/10 20:10

4x per dag. In de ochtend één uur, in de middag een half uur, rond het avond eten een uur, laatste ronde een half uur en ik skeeler nog iedere dag een half uur met haar.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat als het bij de laatste ronde heel hard regent en ze heeft alles al gedaan we wel rechtsomkeerd gaan :D

Cora

Ongelezen berichtdoor Cora » 14/11/10 21:41

Onze murphy is morgen pas 10 weken jong en wij lopen nu 3 maal daags een kleine 10 minuten met hem. Tussendoor is hij vaak in de tuin om te spelen of te plassen. Maar we gaan natuurlijk langzaam opbouwen. :wink:

sonja1

Ongelezen berichtdoor sonja1 » 16/11/10 20:02

s'morgens rond 8 u a 8.30 meesstal naar bos weer ze 45 tot 1 uur los wandelen, tegen 16 uur een korte ronde van 20 a 30 min aan de flexi en tegen de avond ga ik nog met kenji alleen een ronde doen van 30 tot 45 min soms aan de flexi en soms los, de andere 2 gaan dan niet meer wandelen, die hebben er genoeg aan.

het weer heeft geen belang, ik ga altijd wandelen tussen de buien door en in weekend kan het wel eens zijn dat ik met kenji alleen nog een extra wandeling doe in de namiddag van 1 uurtje

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 17/11/10 09:36

Wij lopen 1 lange wandeling per dag, variërend van 45 min tot iets meer dan een uur.. De rest zijn P&P van 10 á 15 minuten.
En dan probeer ik een paar keer week ook nog de lange wandeling apart met ze te doen, maar dat is dan met Terra ietsjes korter.. Wandelen doen we hier wel genoeg vind ik ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 18/11/10 19:34

's Ochtends,aan het eind van de middag en 's avonds een half uur en elke middag rond 12 uur gaan we een uur-1,5 uur naar het bos of het strand.In totaal dus zo'n 3 uurtjes per dag.

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 20/11/10 22:51

hier is de eerste ronde om 7uur smorgens en duurt 15 min.
de middag wandeling is een lange van half 12 tot kwart voor 1 dan zijn we ook altijd met een groepje :)
de avond ronde duurt een uurtje van 6 tot 7
en om 11 uur nog even een plas voor het slapen alhoewel ze deze ook vaak overslaat en haar mand niet meer uit komt tot de volgende ochtend :)
Afbeelding

Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marieke » 23/11/10 15:59

Ik heb anders gestemd... Het enige wat hier vast staat is de laatste wandeling.. Die duurt standaard 10 minuten...

De rest.. Als mijn moeder en allebei werken is de eerst ronde vroeg en wat langer dan als een van ons vrij is... En de rest van de dag.. Heel afhankelijk wanneer ik zin heb en wanneer ik het zat ben... Normaal gesproken zit er 1 boswandeling is van minimaal een uur (nu niet ivm een blessure van Quincy)
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje

Veensje

Ongelezen berichtdoor Veensje » 28/11/10 14:57

3 x per dag 15 minuten en dan een ronde naast de fiets van een half uur en loslopen, of training behendigheid of met de auto naar het bos en dan half uur joggen of 45 minuten wandelen terwijl ze loslopen.

Voor Venus geld het langs de fiets lopen niet en de cavjes lopen ook minder lang naast de fiets.


Terug naar “Polls”