op welke leeftijd kreeg jij je labje?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

op welke leeftijd kreeg jij je labje?

6 weken
2
3%
7 weken
24
34%
8 weken
37
52%
9 weken
8
11%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 339
Lid geworden op: 17/01/12 10:15
Locatie: Lisse

Ongelezen berichtdoor Huub » 07/05/12 22:14

Kreeg Huub met 9 weken.
Mocht hem met 8 al halen maar toen waren we op vakantie.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 08/05/12 07:12

Ciba :liefde: mocht met 8 weken opgehaald worden bij de fokker.
Yara was 11 weken toen ze met ons mee ging.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 08/05/12 08:39

Roef kwam hier met 14 weken als herplaatser via zijn fokker(was toch wel heel druk een pup :roll: )

James kwam bij ons toen hij 7,5 jaar oud was als herplaatser.

en Hidde kwam bij ons toen hij 8 weken en 3 dagen was.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 08/05/12 11:29

Laycka schreef:
ilseF schreef:haha..Qajo kwam ook met 14 maanden bij ons......
en mag nooooit meer gaan!! :verliefd1: :verliefd1:


Hoe is dat bevallen met 14 maanden...
Ons erg goed en wij zijn dol gelukkig met haar.
Zou haar voor geen goud willen missen, mijn meissie :verliefd1: :verliefd1:



euhhh....het heeft me wel een paar weken gekost om aan hem (en hij aan mij :wink: ) te wennen....ik moet eerlijk zeggen dat ik in t begin wel eens gedacht heb; waar ben ik aan begonnen :oops: ..
maar na een week of 4/5 en flink samen trainen kregen we allebei een draai zeg maar en nu ben ik echt bereblij met Qajo! ( en ik hoop hij met mij :D ) Zou hem nu echt niet meer kunnen missen!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Ongelezen berichtdoor charly » 08/05/12 16:23

Wij kregen Parel ook toen ze 14 maanden was.
We hebben van het begin af aan geen problemen met haar gehad.
Ze moest wel wennen en dat duurde een paar maanden, dat uitte zich door in huis te plassen, ze kon het niet ophouden.
Dat is echt helemaal over, ze plast wel wat meer dan een doorsnee teef, maar dat hoort bij haar.
We waren van dag 1 verliefd op haar en dat zijn we nog. Geen spijt, gouden tref.

Gebruikersavatar
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 214
Lid geworden op: 03/05/12 11:26
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor Laycka » 08/05/12 19:27

charly schreef:Wij kregen Parel ook toen ze 14 maanden was.
We hebben van het begin af aan geen problemen met haar gehad.
Ze moest wel wennen en dat duurde een paar maanden, dat uitte zich door in huis te plassen, ze kon het niet ophouden.
Dat is echt helemaal over, ze plast wel wat meer dan een doorsnee teef, maar dat hoort bij haar.
We waren van dag 1 verliefd op haar en dat zijn we nog. Geen spijt, gouden tref.

Wat leuk Charly, om jou verhaal te horen!
Van dag 1 verliefd, haha, wij toevallig ook! En nog steeds!
Wij hebben het zo met haar getroffen, heerlijke hond!!
Mijn meissie :verliefd1:
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady

Afbeelding

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 08/05/12 20:49

Kreeg Laika hier toen ze 18 maanden oud was (ze was een her plaatser), de vorige Labrador kwam hier in 1994 toen ze ongeveer 7 maanden oud was, en de eerste labrador kochten we als pup hier ergens in de buurt van Apeldoorn, langs het kanaal noord .. En Dunkemans is ook als pup gekocht :)

Gebruikersavatar
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 214
Lid geworden op: 03/05/12 11:26
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor Laycka » 08/05/12 20:52

MheenLab schreef:Kreeg Laika hier toen ze 18 maanden oud was (ze was een her plaatser), de vorige Labrador kwam hier in 1994 toen ze ongeveer 7 maanden oud was, en de eerste labrador kochten we als pup hier ergens in de buurt van Apeldoorn, langs het kanaal noord .. En Dunkemans is ook als pup gekocht :)

En hoe ging het met jou Laika als herplaatser, ging het meteen goed?
Moest ze nog erg wennen?
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady



Afbeelding

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 08/05/12 22:04

Laycka schreef:
MheenLab schreef:Kreeg Laika hier toen ze 18 maanden oud was (ze was een her plaatser), de vorige Labrador kwam hier in 1994 toen ze ongeveer 7 maanden oud was, en de eerste labrador kochten we als pup hier ergens in de buurt van Apeldoorn, langs het kanaal noord .. En Dunkemans is ook als pup gekocht :)

En hoe ging het met jou Laika als herplaatser, ging het meteen goed?
Moest ze nog erg wennen?


Vooral in het begin was het een drama .. En dan schrijf ik het nog niet eens met een hoofdletter ;)

Even een korte de-briefing:

- 8 weken tot 10 maanden, in een achtertuin ergens in belgië
- 10 maanden tot ? In een Belgisch dierenasiel

Daarna is ze opgehaald door een nederlands gezin, die haar ook nog eens een maand ongeveer bij martin gaus in lelystad ondergebracht hadden, omdat mevrouw nogal iet wat veel aan ongewenst gedrag ten toon sprijde .. En aangezien die mensen (schijnbaar) naast een dierenarts woonden, kregen ze daar weer het advies om Laika (van oorsprong heete ze Aika) maar weer te gaan herplaatsen ..

Op dat moment ongeveer is onze vorige labrador over the rainbow bridge gegaan, dus was ik op zoek naar of een pup, of een herplaatser ..

Dus zo kwam Laika op 18 augustus 2006 de hoek omgezeild hiero:

Afbeelding

Een stuk ongemanierde labrador juffie, die nogal verwilderd uit haar ogen keek (zou ik ook doen ná al die avontuurtjes) ..

Voor de rest .. Na een goed jaar kwam de ware labrador aard van mevrouw naar boven .. En heb er op zich heel wat te stellen mee gehad qua opvoeding, gedrag en bijt incidenten (heb nu eindelijk ook de wijk agent leren kennen). Maar opgeven .. Neuj! .. Heb nog nooit een labrador gehad die zo makkelijk dingen kan aanleren en snel van begrip is :)

Dat uite zich in het redelijk vlot doorlopen van die knjv diploma'tjes (C, B & A). En ja, met alle problemen die ze zich soms op haar hals haalt, zou ik het zo weer doen, zou ze zo weer mogen komen, want naar mensen en kinderen (vooral bejaarden!) is het gewoon een Labrador zoals ieder ander. Alleen het euvel met andere honden blijft, daarbij gaat ze voor de kill (vooral bij de kleinere hond is dat een groot euvel). Daarom is het ook (helaas) niet verstandig om b.v. met zoiets als een labrador forum wandeling mee te lopen, of er moeten alleen reu'en mee gaan, die redelijk goed in en op hun labrador poten staan en zo'n pittige tante aan durfen (zoals dunk, de labrador van m'n zussie dat doet) ..

En het grappige is .. Katten .. die vindt ze ronduit fantastisch! (en dan in positieve zin) :D

Gebruikersavatar
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 214
Lid geworden op: 03/05/12 11:26
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor Laycka » 09/05/12 09:01

Jeetje, wat een achtergrond info van Laika.
Maar ze heeft een gouden mand gekregen bij jullie!
En wat fijn om te horen dat het nu goed gaat!
Wel jammer ivm de wandelingen met een forum oid.
Laat je haar niet los lopen....

Hier met onze Laycka ging het vanaf het begin super goed!
Zo lief, zo trouw, goed luisteren, een gouden lab!
Ben ook super trots op haar! :verliefd1:
Samen met onze poes zijn ze vriendjes, heerlijk samen op het kussen, samen op de bank, heerlijk omdat te zien.
In het begin moesten ze nog wel even aan elkaar wennen en is onze poes 2 dagen buiten geweest, maar zo als het nu samen gaat was toen een droom maar die is gelukkig uitgekomen!
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady



Afbeelding

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 09/05/12 12:42

Laika loopt op zich wel los hoor, daar waar geen mensen of andere honden komen/lopen .. Of, alleen als er grote honden in de buurt zijn die hun mannetje staan ..

Maar de wonderen zijn op zich de wereld nog niet uit hoor ;)

(niet lachen!)

Dit is haar grootste poedel vriend (het is een reu) :)

Afbeelding

Voor de rest, de honden die ze vanaf het begin af aan kent hier op het hondenveldje, die gedoogd ze, dat wil zeggen daar doet ze niets mee, en met sommige komt ze zelfs tot spel, al is een spelletje met juffie hond altijd wel ietwat aan de ruige kant ;)

Gebruikersavatar
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 214
Lid geworden op: 03/05/12 11:26
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor Laycka » 09/05/12 14:44

MheenLab schreef:Laika loopt op zich wel los hoor, daar waar geen mensen of andere honden komen/lopen .. Of, alleen als er grote honden in de buurt zijn die hun mannetje staan ..

Maar de wonderen zijn op zich de wereld nog niet uit hoor ;)

(niet lachen!)

Dit is haar grootste poedel vriend (het is een reu) :)

Afbeelding

Voor de rest, de honden die ze vanaf het begin af aan kent hier op het hondenveldje, die gedoogd ze, dat wil zeggen daar doet ze niets mee, en met sommige komt ze zelfs tot spel, al is een spelletje met juffie hond altijd wel ietwat aan de ruige kant ;)


En toch heb ik gelachen, haha.
Jij komt altijd met mooie foto's, net als de vorige waar Laika de hoek om komt kijken, leuk!
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady



Afbeelding

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 09/05/12 15:19

Ohja, dan haar labrador vriendinnen (waar een dus een gedoog beleidt op rust) :)

Afbeelding

Laika, Djenna en Indy ;)

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 09/05/12 15:31

MheenLab schreef:Dat uite zich in het redelijk vlot doorlopen van die knjv diploma'tjes (C, B & A).


Wat bijzonder, komt toch zelden voor dat een hondje waar zo mee gesleept is, de stamboom toch nog boven water blijft. In Nederland worden bij het asiel de stambomen naar de Raad teruggestuurd. Heb je ooit contact met de fokker opgenomen ook om Laika's verhaal te vertellen of info te vinden?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 09/05/12 16:15

MheenLab schreef:Ohja, dan haar labrador vriendinnen (waar een dus een gedoog beleidt op rust) :)

Afbeelding

Laika, Djenna en Indy ;)


Leuk om Laika eens te zien! En dit lijkt wel het uitlaatje bij het Loo, of heb ik het mis? :)


Terug naar “Polls”