Met welke honden speelt jouw hond wel of niet

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Met welke honden speelt jouw hond wel of niet

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 11/10/11 08:00

Toen Max een pup was, vond hij iedere hond geweldig. Groot, klein, wit, bruin, knap of lelijk: Max wilde met ze allemaal even wild spelen! Nu heel wat ervaringen rijker en een paar wilde haren minder zien wij dat hij met sommige honden helemaal niks heeft en bij andere honden zich als een pup gedraagt.

Helemaal geweldig:
- Andere labradors
- Pups (alle rassen)
- Staffords
- Grote zwitsers


Helemaal niks:
- Herders (maakt niet uit welk ''subras'' van de herder)
- Kleine hondjes met een grote mond

Neutraal:
- Overige rassen

Uiteraard zijn er ook wel uitzonderingen. Zo is hij dol op de herder van de overburen.

Als hij speelt met honden waarme hij niks heeft, levert dit overigens geen problemen op. Alleen merk ik aan hem dat hij er geen zin in heeft en op mij staat de wachten om verder te wandelen.

Zien jullie zo'n onderscheid ook bij jullie labradors?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Jelmer-vr

Ongelezen berichtdoor Jelmer-vr » 11/10/11 09:03

Nope, fido die speelt en raast met elke hond wat er voorbij komt en wil spelen.

Sterker nog, hij heeft een 'mechelse herder' als vriendin waar die altijd mee raast op een veldje :D

Gebruikersavatar
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 186
Lid geworden op: 27/01/11 15:22
Locatie: Velden

Ongelezen berichtdoor Brellow » 11/10/11 09:13

Mellow heeft niet veel op met de doggen.

nummer 1 aartsvijand is de Franse Bulldog, heb zelfs meegemaakt dat ie snauwt, en dat is echt helemaal niks voor Mellow
En met de Engelse Buldoggen in de buurt heeft ie helemaal niks.

Mellow heeft vooral veel met honden die ook een hoog energy level hebben, dus vooral vinnige rennende honden, aangeziene Mellow dit zelf ook leuk vindt.
dus denk aan:
-Ridgebacks
-andere Labs
-Border Colli's (mits de colli niet erg baasgericht is)
- en voornamelijk de terriers, Bull Terrier en de wat kleinere slag terrier.

Oude honden laat ie altijd met rust, wetende dat zij toch niet mee doen.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 11/10/11 09:21

roef heeft een bloedhekel aan alle vechthondachtige honden,dus die vallen af om te spelen.
iedere andere hond die normaal doet en niet te bijdehand wil doen wil hij wel mee omgaan.echt spelen zal ik het niet noemen .

spelen doet hij alleen met james,beetje bekvechten binnen in huis en tikkertje met verlos buiten.
en met buko en foppe dit zijn ook labrador reuen,hier kan hij ook heel goed mee door een deur en die spelen dan ook op de zelfde golflengte denk ik.

james vindt iedere hond die normaal doet tegen hem aardig al zal hij alleen maar met roef spelen :)
oja en met 1 van de berendames(newfoundlander) die bij foppe wonen kan hij het heel erg goed vinden :D dan wil hij ook wel stoeien begreep ik
uit de verhalen van de logeerpartij daar :lol:

dus eigenlijk spelen de heren alleen maar met labradors en de rest wordt getollereerd 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 11/10/11 09:29

Noah vind hele grote honden een beetje spannend en hele drukke honden helemaal niks (de honden die happen en springen tijdens spel) :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 11/10/11 09:38

Miep wil met iedere hond wel spelen. Maar dat kan nog veranderen, ze is pas 1.
Trix heeft grote moeite met andere honden. Als ze zelf los is en een andere hond ook gaat het goed mits de andere hond weinig interesse in haar toont. Spelen doet ze alleen met Miep en ook alleen als wij erbij zijn. Zodra er visite oid is speelt ze niet. Dan is ze toch te onzeker.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 11/10/11 10:00

Daan vind elke hond leuk, mits het hele dominante honden zijn die hem op een afstand al laten weten dat ze niet van drukte houden, dan loopt hij keurig om :D

Kay heeft het niet op doggen (2x gegrepen door een dog om niets, incl bijten en schudden van de doggen in kwestie) en ook niet op herders -> dit komt door zichzelf want in zijn pubertijd knalde hij vol op een herder uit enthousiastme en die herder zei hap... Gevolg een scheur in zijn oor (en natuurlijk kon ik die herder wel vervloeken maar nu later denk ik, mijn fout! Ik had Kay niet op die herder af moeten laten gaan... Maar ja, 1e hond he :oops: )

Verder kan het Kay niet boeien wat voor hond het is, en vind eigenlijk iedereen wel leuk. Hoe ruiger/harder in spel hoe leuker :D
Wel moet Kay tegenwoordig overgehaald worden door een andere hond om te spelen en zal hij nooit een aanzet tot spel geven bij een vreemde hond, iets wat ik wel kan waarderen en wat Daan best mag overnemen van zijn grote broer :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 11/10/11 10:22

Bob gaat super met ALLE teefjes, maakt niet uit welk ras. Behalve Franse bullen en andere rassen die door hun uiterlijk andere signalen afgeven. Het platte gezicht, geen staart en dan knorren... wordt geheid corrigeren. Corrigeren voor iets waar de Franse Bulldog niets aan kan doen :( . Een Franse Bulldog in het vizier betekent Bob bij me roepen.

Verder is hij vooral gek op labradors of staffords of kleine hondjes.

Reuen, tja, daar zal hij niet snel mee spelen tenzij hij ze kent. Het wordt geen mot, maar hij heeft er gewoon niet zoveel zin in. Meestal begint het toch een beetje met een 'onzichtbare' krachtmeting en daar past hij voor.

James vindt alles leuk, behalve als ze hem niet moeten. Dan houd hij netjes afstand.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 914
Lid geworden op: 18/02/09 18:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Lankmark » 11/10/11 10:28

Gijs houdt niet van kleine keffers daar loopt hj voorbij. Spelen doet hij het liefst met z'n vriendin een kruizing pitbull. Deze hond kan totaal niet met honden maar wel met Gijs. Het is echt prachtig om te zien. Ook een rotti is een maatje van hem.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 11/10/11 10:52

Max is een echte eenling, die vermaakt zichzelf wel buiten. :D Als hij al een andere hond "moet" tolereren gaat het over het algemeen goed met een retriever, border collie of de duitse herder-dame next door.
Verder speelt ie niet met andere honden.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 11/10/11 11:01

Keo heeft niet veel met kleine hondjes. Als we ze voorbij lopen gaat hij wel stilstaan en wacht tot ze gaan blaffen, dan is hij tevreden en loopt weer door :D

Hele grote honden schrikken hem ook wel een beetje af. Hij is een paar keer bereden door een Berner sennen en Leonberger. En hij lijkt ook wel onder de indruk van het formaat van dit soort honden.

Verder speelt hij met vanalles, maar ook afhankelijk van zijn ervaring met betreffende hond. Op sommige honden is hij gekker dan op anderen.

We lopen geregeld in een groepje en met sommigen heeft hij gewoon meer dan met de anderen. Hij is, tijdens het wandelen, vooral dol op andere actieve honden die flink mee willen rennen/zwemmen.
Als we nadien op het terras zitten kan hij ook heerlijk liggen tutten met de rustigere honden.

Labradors zijn over het algemeen wel favoriet. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 11/10/11 13:45

Mexx vond alles en iedere hond leuk, maar tegenwoordig is zijn groepje leuke honden erg klein geworden.

Bekende labjes zijn nog altijd leuk en de duitse pinscher van mijn tante, daarmee is hij echt heel close. En verder houd het ver op, wou hij vorig jaar nog met iedereen spelen tegenwoordig worden bijna alle honden genegeerd maar wel getollereerd. Of gaat hij zijn eigen weg na een begroeting. Opdringerige honden kan hij echt niet waarderen en dan komt hij toch echt steun zoeken bij mij, snauwen zal hij nooit doen.
Het echte spelen doet hij uiteraard wel met Bearke.

En Bear speelt heel graag met Mexx. En verder kijkt hij de kat een beetje uit de boom, en voelt hij zich helaas snel bedreigt, vooral als een hond snel op hem af komt. Met andere reuen die dominanter zijn speelt hij sowieso niet, die worden genegeerd en reuen die gewoon vriendelijk zijn vind hij meestal wel na even aftasten leuk om mee te spelen. Teefjes vind hij op het moment altijd leuk.

Kleine hondjes die keffen en snauwen vinden ze beide echt eng !
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 11/10/11 21:12

Kay schreef:Daan vind elke hond leuk, mits het hele dominante honden zijn die hem op een afstand al laten weten dat ze niet van drukte houden, dan loopt hij keurig om :D

Kay heeft het niet op doggen (2x gegrepen door een dog om niets, incl bijten en schudden van de doggen in kwestie) en ook niet op herders -> dit komt door zichzelf want in zijn pubertijd knalde hij vol op een herder uit enthousiastme en die herder zei hap... Gevolg een scheur in zijn oor (en natuurlijk kon ik die herder wel vervloeken maar nu later denk ik, mijn fout! Ik had Kay niet op die herder af moeten laten gaan... Maar ja, 1e hond he :oops: )

Verder kan het Kay niet boeien wat voor hond het is, en vind eigenlijk iedereen wel leuk. Hoe ruiger/harder in spel hoe leuker :D
Wel moet Kay tegenwoordig overgehaald worden door een andere hond om te spelen en zal hij nooit een aanzet tot spel geven bij een vreemde hond, iets wat ik wel kan waarderen en wat Daan best mag overnemen van zijn grote broer :wink:


Fust voelt zich nu ernstig aangesproken :cry: d'r vriendje vind haar niet meer leuk :cry:

Fust speelt met elke hond, Juna speelt weinig en Mees ook, die spelen vooral veel met elkaar. Tenzij het honden betreft die mee wandelen, dan vinden ze het wel leuk. Maar gewoon honden die we tegenkomen vinden ze geen van allen interessant.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 11/10/11 21:28

Tinkle speelt helemaal niet meer (is 13½) en Gimmick alleen nog af en toe met ´eigen volk´. Pippi en Dazzle vinden juist alle andere honden wel leuk. Als het echt héle grote zijn, is het in het begin wel een beetje eng, maar dat ontdooit wel. Zo komen wij op de hei vaak een meisje tegen met twee jonge Duitse doggen, een reu en een teef. In het begin vonden mijn honden die doodeng, zulke reuzen, maar nu vliegt vooral Dazzle al van ver af naar ze toe. Die is vooral met het teefje dikke vriendinnen geworden :) Hindi speelt met alles en iedereen.

Hanneke

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 12/10/11 04:38

Ol speelt enkel met rustige, zachte en zeer onderdanige honden; liefst van haar formaat of iets kleiner. En zeker geen opdringerige, drukke, vocale, dominante, ... exemplaren; daar gaat ze gewoon van weg.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “Polls”