Uitlaat tijd

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Hoe lang wandel je op een dag met je hond?

0 tot 1 uur
2
4%
1 tot 1,5 uur
8
18%
1,5 tot 2 uur
7
16%
2 tot 2,5 uur
15
33%
2,5 tot 3 uur
7
16%
3 tot 3,5 uur
4
9%
3,5 tot 4 uur
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 13/11/12 18:07

Hier lopen we ook ongeveer 2 uur, soms wat langer op een dag.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/11/12 22:46

perelaar schreef:Vraag aan de mensen die de hond meer dan 3u per dag uitlaten: hoe doen jullie dat met werk?



Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Waren mijn beide honden gezond en konden ze zolang lopen denk ik niet dat ik het met mijn baan en de tijd die daarnaast over blijft zou redden om zoveel te lopen.

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 14/11/12 03:43

Ik werk onregelmatig en mijn partner werkt regelmatig, beide werkweken van 40 uur. Sochtends omstreeks half 6 loopt bob een kwartiertje. Ik laat hem dan rond half 9 weer uit en dan wandelen we een uur. rond 12 uur weer een half uurtje. Dan om 16 uur weer een half uurtje, 19 uur nog een half uur en rond 22.00 uur nog een kwartiertje. Dan kom je al snel aan 3 uur. Persoonlijk vind ik tussen de 2 en de 3 uur perfect voor een hond om zijn beweging te krijgen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 14/11/12 13:22

Dan loop je gemiddeld om de 3 uur buiten met je hondje, heeft hij af en toe niet zoiets van laat mij eens slapen?

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 14/11/12 17:49

perelaar schreef:Vraag aan de mensen die de hond meer dan 3u per dag uitlaten: hoe doen jullie dat met werk?


Ik werk parttime dus elke dag vanaf 13.00 uur is er tijd voor heerlijke lange boswandelingen van 1-2 uur (naast de overige wandelingen) :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 14/11/12 18:07

oh jee ik zie hier "smorgens om half 6! :D :D Co ziet me aaankomen!Ben je GEK ofzo! :)
Nee voor 8 uur ligt hij nog op zn rug hoor. Soms wel jammer,met mn vorige lab ging ik in de vakantie (op Ameland) nog wel eens zonsopgang kijken,maar met Co gaat dat niet lukken :D

Maar ik loop van 8 tot half negen .Dan ga ik werken van 9 tot 14.30.

Bij thuiskomst ligt Co trouwens weer op zn rug,het varken.Maar dan gaan we of naar het strand ,of naar het bos. Das toch gauw 3 kwartier, een uur.
Eppie word wel oud ,maar kwa conditie is hij nog een jong veulen hoor.

Dan eten,en om 6 uur een rondje park ,ongeveer half uurtje ,als we geen speelmaatjes tegenkomen anders langer.

savonds om 9 uur ,even piesen om de hoek :3 minuten!Ep wil zowie zo niet meer in donker naar buiten. En dan doet Co zn pyamaatje weer aan en duikt weer lekker in zn warme nestje.

Jaahaa, het leven valt ook voor Co en Ep niet mee hoor!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 14/11/12 18:11

oeps ik wilde nog melden dat we bijna elke zondag de rugtas met koffie broodjes en hondelekkers pakken ,een geocache uitzoeken,en dan een wandeling van ook zeker 2 ,3 uur maken.

In de vakantie doen we dat vaker natuurlijk.Das echt onze hobby.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 14/11/12 18:13

Hier 1,5 tot 2 uur per dag. In de zomermaanden neemt mijn man de honden (a.s. zomer alleen Lola) veel mee op pad om te vissen en dan zijn ze uren langer buiten.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

AJM
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 35
Lid geworden op: 05/06/12 12:54
Locatie: NH

Ongelezen berichtdoor AJM » 14/11/12 19:36

Wij gaan zo tussen tien en half 11 met Sam lopen,die wandeling is meestal een uur.

Smiddags tussen3 en 4 gaan we weer voor een wandeling van ongeveer drie kwartier,soms nog een rondje voor het eten,dat hangt dan af van hoe druk de wandeling ervoor was.

En dan tegen 22.00 uur de laatste wandeling die is ook wel een half uur tot drie kwartier.

tussendoor ligt hij vaak te maffen in zijn bench,deurtje open.

Wij komen ook wel aan de gemiddelde tijd.
Ik heb een tevreden hond.(hoop ik)

Johan84

Ongelezen berichtdoor Johan84 » 22/11/12 20:43

Is zit gemiddeld ook wel aan de 2,5 uur
Vaak in de ochtend een vol uur, vaak na stage even een klein plas rondje. Na het eten nog een ruime wandeling van een uur en voor het slapen nog een poep en plas rondje.
Op vrije dag, zijn de rondjes vaak korter, maar meer in aantal en op 2 stage dagen is zij met de uitlaat service mee, dan is ze in de avond niet meer voor uit te branden en maken we een korter rondje.

Eigenlijk varieert het van dag tot dag hoe lang we lopen, maar aan gemiddeld 2,5 zitten we zeker wel

Johan84

Ongelezen berichtdoor Johan84 » 22/11/12 20:44

Wil enCo schreef:oeps ik wilde nog melden dat we bijna elke zondag de rugtas met koffie broodjes en hondelekkers pakken ,een geocache uitzoeken,en dan een wandeling van ook zeker 2 ,3 uur maken.

In de vakantie doen we dat vaker natuurlijk.Das echt onze hobby.


Leuk! Ik heb met Lara nu 2x een nacht cache gedaan, lampje om d'r billen en lekker los (waar het kan) vind ze heerlijk. Al loop ik soms meer te kijken waar Lara is (vlak achter me) dan waar de reflectoren zitten :) Gelukkig let de rest wel op de cache :D

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 23/11/12 09:22

Ik heb 1,5 tot 2u aangeduid. 1,5u is het minimum.

Bij ons gaat het zo:
's Ochtends voor het werk, gaat één van ons twee met Roxy uit wandelen. Bij mijn man is dat meestal een half uur, zelf probeer ik altijd een uur te wandelen. En ja, dat is hard: ik moet om 7u op de trein richting werk zitten, dus dan sta ik op om 5u :cry:. Maar ik vind dat echt een zalig uur om met m'n hond op pad te zijn: je komt niemand tegen, je kan oefenen op loslopen en oversteken zonder verkeer...

Overdag, terwijl wij werken zijn, komt mijn moeder Roxy uitlaten. Meestal een half uurtje, soms spreekt ze af met een vriendin en haar golden en dan gaan ze een uurtje.

's Avonds ga ik meestal nog een half uurtje wandelen en daarna wat trainen. Soms, als mijn man niet thuis is, wordt dat een uurtje. En 's zomers gaan we 's avonds ook minstens eenmaal per week naar een 'groot bos' om extra lang te wandelen.

In het weekend gaan we dus ook twee keer naar een 'groot bos' voor een wandeling van ongeveer 1,5u.

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 24/11/12 03:19

Roos schreef:Dan loop je gemiddeld om de 3 uur buiten met je hondje, heeft hij af en toe niet zoiets van laat mij eens slapen?


Was dat maar eens.. Hij moet echt zijn energie kwijt als hij uit de bench komt. Gemiddeld ligt hij 1,5 a 2 uur te slapen in de bench. Daarna even lopen en wat trainen en spelen en dan is er al snel 1 a 1,5 uur voorbij en gaat meneer de bench weer in.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 24/11/12 10:31

Muiske schreef:
Roos schreef:Dan loop je gemiddeld om de 3 uur buiten met je hondje, heeft hij af en toe niet zoiets van laat mij eens slapen?


Was dat maar eens.. Hij moet echt zijn energie kwijt als hij uit de bench komt. Gemiddeld ligt hij 1,5 a 2 uur te slapen in de bench. Daarna even lopen en wat trainen en spelen en dan is er al snel 1 a 1,5 uur voorbij en gaat meneer de bench weer in.


Hij is nu 8 maanden, is het dan niet tijd om het benchgebruik wat af te bouwen? Zoals ik het nu begrijp zijn jullie hooguit 5 uurtjes per dag met hem bezig en zit hij verders in de bench :(
Ik heb maar even twee uurtjes bij jouw maximale wandeltijd opgedaan voor het spelen ofzo.
Wat ik zou doen is hem toch gaan leren om zichzelf ook te kunnen vermaken want straks zit je met een hondje wat dat dus helemaal niet kan omdat of jullie met hem bezig zijn of hij zit in de bench.

Dat overmatige benchgebruik (zoals ik het meen te begrijpen) snap ik toch al niet zo goed, ik vind niets heerlijker dan dat als ik bezig ben in huis of tuin dat mijn hondjes mee lopen te keutelen of lekker liggen te kijken wat ik nou weer druk loop te doen :D

Johan84

Ongelezen berichtdoor Johan84 » 24/11/12 14:02

Roos schreef: lekker liggen te kijken wat ik nou weer druk loop te doen :D


Lara ligt nooit te kijken wat ik aan het doen ben, die zit er altijd met haar neus boven op.


Terug naar “Polls”