Waarom heb je voor de naam van je hond gekozen

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

naam

Ongelezen berichtdoor vesta » 16/05/13 22:13

Onze hond heet op de stamboom Vaisa Deze naam is Turks en betekend : Zij die het nageslacht brengt.
Wij hadden nl. fokplannen met deze hond.
Haar roepnaam is Quinta. Deze naam betekend 5e in het latijns.
Quinta is onze 5e labrador.

Inmiddels heeft ze een nieuwe bijnaam Hier in huis roepen we meestal MONSTER tegen haar. Helaas heeft ze die naam verdiend door zo vreselijk ondeugend te zijn.

Wil
Afbeelding

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 17/05/13 21:15

Sam, en daar zou ik de betekenis echt niet van weten. Wij zochten een domme boerenpummel naam en daar is Sam uitgekomen, past ook uitstekend bij hem :D

Dewi, is een Hindoestaanse godin van de liefde las ik net bij Henny in haar bericht, eerder wist ik deze betekenis niet.

Hun afkortingen zijn nu al een jaar of twee A en B, lekker makkelijk en ze luisteren er uitstekend naar :D

A is van apie (de kop van Dewi lijkt op een apenkop als ze rent) B is van bolle, in een donkergrijs verleden was Sam een kilo of vijf te dik en dat dragen we hem nog steeds na :wink:

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 18/05/13 00:27

Leuk topic !
Chester heef Chester omdat toen ik klein was een labrador in de buurt pups kreeg ik heb daar iedere dag wezen knuffelen en was verliefd op 1 .. helaas mocht ik geen hond.. een vriend van mijn broer " kreeg" mijn hond zegmaar.. en noemde hem Chester.. Chester was een schat superstoer kon skate-boarden en nog allerlei leuke dingen.
Toen wij een pup namen vertelde ik mijn vriend dit verhaal en was de conclusie dat onze pup Chester moest heten..

:)

Overigens heb ik wel al een hele leuke naam voor een eventuele volgende ( bruine ) lab :wink:

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 18/05/13 16:09

Cody is een naam uit amerikaanse films. Cody is dan meestal de boef :)

Hier is het weer verbasterd tot Co . Lekker makkelijk om te roepen.
Bovendien was er "vroeger"een tv serie Kees en Co .

Nou ,dat zijn WIJ eigenlijk! :D :D hoewel iets anders dan!

Co word ook vaak anders genoemd hoor . Hier komen ze :oops: He Bolle!
of dikkie, of Bolkestein , mamas lekkere dikke skat, en ,niet vaak :
Cooodyyyyyy! :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 64
Lid geworden op: 05/06/12 23:06

Ongelezen berichtdoor Bobske » 22/05/13 12:50

Harry was al een Harry toen we hem ophaalden. En dat hebben we zo gelaten. Onze katers heten Bobbie en Karel, dus Harry past daar ook leuk bij.
Harry betekent Heerser in het thuisland. Mocht ie willen, de katers zijn de baas :D
We noemen Harry vaak 'in-de-warrie'. Luistert hij ook naar :D

Leuk topic dit!

Sjotefleja
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21/05/13 10:56
Locatie: Friesland

Ongelezen berichtdoor Sjotefleja » 22/05/13 14:45

Bumba heeft onze kleine dochter bedacht. Die is namelijk helemaal gek van Bumba (dat gele clowntje dat weleens op de televisie komt). En deze naam past helemaal bij hem, want hij is eigenlijk zelf ook wel een beetje een clown :lol:

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 22/05/13 14:48

oh en bij-namen heeft hij ook... meestal; Hummes...

Blacklabradorlover

Ongelezen berichtdoor Blacklabradorlover » 29/05/13 20:54

Ik heb de naam Tygo gekozen omdat de naam Geluk betekend. Maar ook omdat je die naam niet veel hoort voor een hond. En ik vind de acteur Tygo Gernand een leuke vent. Stoer van buiten maar zacht/ softie van binnen en zo is Tygo ook.

Dus hij doet zijn naam eer aan.

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 30/05/13 11:46

Bo is vernoemd naar mijn allereerste labrador bij mijn ouders thuis. Ook een zwarte jongen, 1 ding wat ze niet met elkaar gemeen hadden was; eten!!!! Waar 1e Bo als je niet uitkeek het eten letterlijk van je bord afjatte (als herplaatser bij mijn ouders gekomen), ging onze Bo netjes onder tafel of op zijn plaats liggen (afhankelijk waar we waren) om te wachten totdat wij het eten op hadden. En heel veel lustte onze Bo ook niet, wat dat betreft was het echt een kieskouwertje :D

Mocht de a.s. pup een meisje gaan worden, mijn voorkeur gaat uit naar een teef en die van mijn man naar een reu (ik ga winnen :evil:) dan is de naam gekomen uit het feit dat Ra en Thor alle 2 een godennaam hebben en dan is het natuurlijk het allermooiste als er nog een godennaam bij komt. Roepnaam staat dus wat mij betreft al vast. Wat het is houd ik nog eventjes lekker voor mijzelf :eausadance:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 30/05/13 12:29

Net als toen Bowie kwam, weet ik ook nu (voor ooit) tig leuke namen, maar allemaal namen voor een teef, terwijl mijn voorkeur naar een reu uitgaat.

Bo was zo ongeveer 't enige waar ik voor een reu opkwam.
Maar er waren al wat Bo's in de omgeving en omdat ik een naam met een ie-klank wel lekker vond met roepen is het Bowie geworden.

Achteraf kwam ik erachter dat Bowie een Keltische jongensnaam is en 'geel gehaard' betekend, hoe passend kan het zijn. :)

Veel mensen kennen Bowie ook als mijn Gupperd.
En de laatste tijd noem ik hem ook vaak Vriend en daar luistert hij net zo naar als naar Bowie en Gup(perd). :wink:

Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 261
Lid geworden op: 29/05/13 19:52
Locatie: Zuid - Holland

Ongelezen berichtdoor Cissy » 30/05/13 13:51

We hebben al enkele labradors gehad , vaak was het in samen spraak met de kinderen , zo kwam joy onze eerste zwarte labrador ,, ook herplaatsers dan hoef je niet zo na te denken , we hebben een zimba gehad een lotje , jazz, fleur en nu is het Yunah betekend meisje van de helderste zon, ze was en is nog mijn zonnetje in huis ,, door ziekte en de kuren stond en staat ze me bij .. Nu wachten we tot we half juli onze Timber mee naar huis kunnen nemen.
Timber betekend hout en kracht wat wij bij een bruine reu mooi vinden passen . Ook zit de naam Remi erin , van onze jongste die nu op piraten missie in somalie is ... : :bruinpootje: :bruinpootje:
each day is a gift

Gebruikersavatar
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 175
Lid geworden op: 17/02/13 19:03
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen berichtdoor Sigrid-75 » 31/05/13 10:57

Tijdens mijn eerste telefooncontact met de fokker vertelde zij me dat een labrador van origine een waterhond is... met dat in mijn gedachte ben ik naar een naam gaan zoeken die iets met water in de betekenis had.
De naam Yara heeft verschillende oorsprongen.
In de Brazilië is Yara een mythologische figuur met als letterlijke betekenis ‘waterkoningin’.
Yara is ook de langste rivier in Australië en een diamant, gevonden heel diep in de oceaan, heeft ook de naam Yara gekregen.
Nog andere betekenissen:
In de Griekse oudheid ‘mijn geliefde’.
Als Arabische naam betekent Yara ‘vlindertje’. (lekkere dartel)
In het Engels is de betekenis ‘prinses’.
In Latijn staat het voor ‘lente’ of ‘bloem’.
Als Slavische naam de betekenis ‘onstuimigheid’. (haha, dat is ook wel merkbaar)
En in Sanskriet betekent Yara ‘helder licht’.

En bovenal vond ik Yara gewoon heel mooi klinken!!!

marietje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 16
Lid geworden op: 30/06/14 22:19

Re: Waarom heb je voor de naam van je hond gekozen

Ongelezen berichtdoor marietje » 08/08/14 19:37

Op een ander forum, waren er twee honden die 'koffie' en 'peer' heten...erg grappig....alleen lijkt me het niet zo handig..moest er wel hartelijk om lachen. :D

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Waarom heb je voor de naam van je hond gekozen

Ongelezen berichtdoor Brownie » 08/08/14 20:38

Rebel is afgeleid van Rubble, een pup uit de Paw Patrol. Dat is de favoriete tv-serie van onze kinderen, waarin 6 pups de wereld redden ;-).
Daarnaast gewoon een leuke naam die wel in ons gezin past!
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: Waarom heb je voor de naam van je hond gekozen

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 09/08/14 18:36

Omdat Rakker al echt een rakker was toen hij bij ons kwam :) heel simpel dus


Terug naar “Polls”