Waarom heb je voor de naam van je hond gekozen

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

namen

Ongelezen berichtdoor corretje » 23/02/13 20:42

Kira had haar naam al toen mijn vriend haar uit het asiel haalde. Haar bijnamen was met een KNJV proef Kira princess of Belgie. Omdat zij de enige hond was zonder stamboom. Een vriend van ons en ik vonden het wel een leuk grapje. :D

Haar andere bijnamen zijn: tutje, truusje, mientje dobbelsteen, grootste schooier van Kapelle enz enz. Maar ze luistert naar geen een?? :D :confused:

Diezel hebben we verzonnen en met een Z gespeld omdat het toch iets anders lijkt en uitgesproken wordt. Vonden we ook wel leuk voor een zwarte hond. Zijn bijnamen zijn:

Mazout, dat is Vlaams voor diesel, draak of dragon, dies of vriend, vent of ventje. Naar Mazout luistert hij wel een beetje. Als hij niet luistert roep ik dat.

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 23/02/13 22:23

Noah: Toen we Noah kregen stonden we op het punt te verhuizen.
In onze oude straat woonde een hond die Noah heette. We vonden
dat een hele leuke naam en omdat we toch gingen verhuizen werd
het dus Noah. Wat bleek....in onze nieuwe straat woonde ook een
hondje wat Noah heette! :D
Eigenlijk hoort het voor een teefje zonder "h", maar met vonden
we mooier.
Noah wordt heel soms nog wel eens "liefkozend "Noahtje-poep"
genoemd (overblijfsel uit haar puppytijd, toen ze een paar keer
haar bench had ondergepoept, toen ze niet zo lekker was).

Bruce: Manlief is een fan in hart en nieren van Bruce Springsteen.
We wilden al heel lang een hondje erbij en we wilden graag een
reu. Toen we Bruce op gingen halen had hij al een naam, namelijk
Tom, maar met zijn 9 weken was hij daar nog niet aan gewend,
dus werd het Bruce. We belden onze dochter op en zeiden "we
hebben een Bruce!!" Ze wist precies wat we bedoelden en kwam
direct op "kraambezoek". Bruce noemen we wel "kereltje".
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

sambel
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 88
Lid geworden op: 23/10/12 19:41
Locatie: Oisterwijk

Ongelezen berichtdoor sambel » 24/02/13 09:12

Dizzy is vernoemd naar Izzy uit de tv-serie grey's anatomy (katherine heigl is de actrice) en heeft in haar naam een link naar de naam van onze dochter Isabel. De actrice die Izzy speelde heeft blond haar en bruine ogen net als Dizzy.

Er is uiteindelijk nog een D voor gekomen omdat de rest van het gezin het anders een mensen naam vond.

Tot slot heeft het volgens internet nog de volgende betekenis:
"One who brings joy" or "joyful" in Hebrew.
Of het waar is weet ik niet, maar ik vond het een mooie aanvulling. Vooral aangezien Dizzy een aantal maanden na het overlijden van onze vorige lab bij ons is gekomen.
A labrador is a miracle with paws

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 24/02/13 10:11

Foofer heb ik samen met mijn ex gekocht. Wij moesten dus ook samen uit een naam komen... Ik wilde in eerste instantie Grover (als pup zijn ze pluizig met blauwe ogen) en mijn ex Major wat ik niet mooi vond. Na wat zoeken kwamen we uit op Foofer.

Foofer is een tekenfilmserie (officieel schrijf je Foofur) uit de jaren 80. Wat ik er leuk aan vind is dat ik geen andere (levende 8) ) hond ken die zo heet en mensen er altijd een leuke reactie op geven omdat het een niet veel gehoorde naam is.

Verder heeft hij bij mij vele bijnamen zoals Schatje, Vriend, Mafkees en dit alles van soms ook met bruin er voor (bruine mafkees) en ook hier luisterd hij naar.
De bijnaam die hij van mijn zus en vader heeft gekregen is woefje en bruine boef, bij hun luisterd hij ook naar deze bijnamen bij mij niet. :D

Gebruikersavatar
Tientje14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 24/11/12 15:58
Locatie: Gelderland

Fien

Ongelezen berichtdoor Tientje14 » 24/02/13 11:54

Ik heb al heel lang geroepen dat als we weer een hond zouden krijgen, ik haar Jos zou noemen. De rest van het gezin gaf dan als antwoord: dat is een jongensnaam! En omdat we toch een teefje wilden, vonden man en kids dat Jos dus echt niet kon.

Na heel veel namen over en weer is het Fien geworden. En voluit heet ze dan ook Josefien. Heb ik toch ook een beetje mijn zin.

Verder wordt ze vaak Droelie en Puppie genoemd en ze luistert naar allemaal (meestal :oops: )

Lang geleden hebben wij 2 keer een herder gehad, de eerste heette Doenja, dat had ik gelezen en vond ik mooi. Daarna kwam Faya bij ons, en haar hebben we genoemd naar haar moeder, Afaya.

Leuk onderwerp!

chocodex
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 87
Lid geworden op: 11/02/12 12:00
Locatie: Horst

Ongelezen berichtdoor chocodex » 24/02/13 16:51

We wilde een korte en krachtige naam van een lettergreep voor onze bruine vriend. Iets wat je makkelijk uit kunt spreken, maar toch apart is.
Voor hij thuis kwam hebben we een lijstje gemaakt met korte namen en Dex vonden we beide leuk.

Speciaal voor deze topic hebben we de betekenis van de naam opgezocht:

Dex is een Spaanse jongensnaam en betekent "Gelukkig".
De naam stamt af van Dexter.

Bijname: Dexje, Dekselse Dexel, Dexie en als we echt boos zijn is het zijn volledige naam; Dex Fiyoeri van Janslust..!!

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Ongelezen berichtdoor bubbles » 24/02/13 18:34

Bubbles had haar naam al 4 jaar toen we haar kregen, dus dat hebben we zo gelaten.
Haar bijnamen zijn Aagje, omdat ze zo nieuwschierig is.
Of Poppie, of Engeltje op pootjes.

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 24/02/13 18:53

toen mijn man en ik besloten dat we een hond wilden, zei hij dat hij vanaf kleins af aan had voorgenomen dat als hij ooit een hond kreeg, hij Elvis ging heten.
Uhhh, Elvis.........? Nee schat. Dat wordt 'm niet.
Op een middag kwam hij uit zijn werk en zei als eerste toen hij binnenkwam: okee, dan wordt het Indy, naar indiana Jones.
In eerste instantie gingen we voor een teefje, maar toen we hoorden dat het een reu zou worden, gingen we toch weer twijfelen.
Uitindelijk vonden we Indy zowel voor een teefje als voor een reu geschikt en dus bleef het zo.
Als kleine pup maakte in wel eens de grap: we hadden hem beter Dundy kunnen noemen. Dundy zei mijn man: ja naar CROCODIL DUNDY, want hij bijt als een kleine krokodil!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 24/02/13 22:46

Wij zochten een stoere meidennaam en op dat moment keken we naar NCIS en daarin speelt een vrouwelijke politie-agente die Ziva heet. Om er toch een beetje een eigen draai aan te geven hebben we er Zyva van gemaakt. Ze luistert ook naar Zievje, Meisje en een vriendin van mij noemt haar Snoetje!

claire81

Ongelezen berichtdoor claire81 » 25/02/13 11:58

Onze pup heet Bono, we wilde een stoere naam. Mijn moeder is Iers en helaas vorig jaar april overleden. Wij zijn thuis opgegroeid met U2 waar ik mooie herinneringen aan heb, het reizen met mijn moeder naar familie, en bijv. het rijden door de wicklow mountains met U2 op de achtergrond. Vandaar Bono naar de zanger van U2. Toch nog een beetje Iers in onze lieve pup :D

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/02/13 12:58

bubbles schreef:Bubbles had haar naam al 4 jaar toen we haar kregen, dus dat hebben we zo gelaten.
Haar bijnamen zijn Aagje, omdat ze zo nieuwschierig is.
Of Poppie, of Engeltje op pootjes.
ik noem pom weleens gebitje op pootjes hahaha
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3554
Lid geworden op: 13/08/06 19:02
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Legend Hessel » 25/02/13 13:11

Hessel hebben we Hessel genoemd omdat we destijds aan de Hesselinkstraat woonden....Hessel van de Hesselinkstraat. :D
Millie heette eigenlijk Fleurtje, maar die naam pastte niet zo goed bij ons....
Omdat we nu aan het Molenplein wonen heet Millie nu Millie from the Millsquare 8)
Ik noem haar ook vaak Milliemollie :oops:
Groetjes Bert en Marjolein

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 25/02/13 16:22

nicole schreef:toen mijn man en ik besloten dat we een hond wilden, zei hij dat hij vanaf kleins af aan had voorgenomen dat als hij ooit een hond kreeg, hij Elvis ging heten.
Uhhh, Elvis.........? Nee schat. Dat wordt 'm niet.
Op een middag kwam hij uit zijn werk en zei als eerste toen hij binnenkwam: okee, dan wordt het Indy, naar indiana Jones.
In eerste instantie gingen we voor een teefje, maar toen we hoorden dat het een reu zou worden, gingen we toch weer twijfelen.
Uitindelijk vonden we Indy zowel voor een teefje als voor een reu geschikt en dus bleef het zo.
Als kleine pup maakte in wel eens de grap: we hadden hem beter Dundy kunnen noemen. Dundy zei mijn man: ja naar CROCODIL DUNDY, want hij bijt als een kleine krokodil!


Ik ken een labje die Elvis heet, maar is ook niet mijn smaak qua naam :lol:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 25/02/13 16:27

Ik was bij kennissen en zag daar een geboorte kaartje staan met de naam Mexx op , en toen er een tijdje later een kleine bruine pup kwam , wou ik graag een korte en stoere naam, die je niet al te vaak hoort.
En zo ben ik op Mexx gekomen.

Bij Bear kwamen we gezamelijk niet uit de naam, wat de een mooi vond, vond de ander niks, en toen we met 5 weken te horen kregen welk ventje van ons werd, zei iemand, ohh wat een klein beertje , en zo is het Bear geworden en die naam past perfect bij hem en is kort en redelijk stoer en hoor je niet al te vaak.

Voor een volgend pupje staat de naam ook al vast, ook dat zal weer een korte en stoere naam worden, die je niet heel vaak hoort.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 25/02/13 19:17

Lex heette al Lex en omdat ie al 6 jaar zo heette, hebben we het zo gehouden. Het past ook bij hem. Is geloof ik een Bijbelse naam, maar ik weet niet de precieze betekenis..
We noemen hem ook wel Lexy-pooh of pannenkoek :oops: :oops:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012


Terug naar “Polls”