De hond is er gekomen op vraag van ...

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

De hond is er gekomen op vraag van ...

mezelf
55
71%
mijn partner
5
6%
de kinderen
0
Geen stemmen
een keuze van het gezin
15
19%
andere...
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 78

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 24/05/13 13:43

Mij!

Toen we gingen samenwonen hebben we het over huisdieren gehad. Meneer wilde heel graag 2 katten en ik een hond.
Ik had totaal geen verstand van katten, maar uiteindelijk kwamen er toch 2 katten.
Niet veel later heb ik gezegd: Leuk jij met je katten.. maar ik en mijn hond(en) dan?


Een heel gesprek gehad, want meneer is van thuis uit allemaal van die hele kleine hondjes gewend, en ik ben wat grotere honden gewent (rottweiler, berner senne enz)
Met de oog op de toekomst wilde hij absoluut geen Rottweiler. Berner Senne sprak mij niet zo zeer aan, maar wat dan wel?
De buren van mijn ouders hadden altijd al Labradors en ik was dol op die enthousiaste beestjes.. Dus het werd een Lab!
Niet veel later zijn we gaan zoeken en kwam Kingston in ons leven.

Inmiddels is mijn man helemaal dol met Kingston en zou hij geen ander ras als hond meer willen.
We willen beide dolgraag nog een 2e Labrador erbij. Maar Kingston is inmiddels 7 jaar, ik ben zwanger van ons derde kindje dus op dit moment wil ik dat niet. Misschien over een paar jaar. En misschien ook wel niet meer in het leven van Kingston.
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 02/07/13 12:27

Mezelf. M'n moeder moest nooit iets hebben van huisdieren, maar al die jaren heb ik volgehouden en uiteindelijk is ze toch over stag gegaan. :lol:

Saskialappie

Ongelezen berichtdoor Saskialappie » 02/07/13 13:57

Mij :D

Van huis uit hebben wij altijd een hond en een poes gehad. Toen ik bij mijn moeder woonde hadden we daar 2 katten, waarvan er 1 heel erg naar mij toe trok, en 2 honden. Op mijn 23ste ben ik op mezelf gaan wonen en heb toen die ene kat meegenomen, ook omdat die 2 niet goed met elkaar konden opschieten. Toen ik er een tijdje woonde merkte ik dat mijn kat wel een maatje miste en heb ik nog een kat bij het asiel opgehaald. Dit heeft goed uitgepakt!
Maar.....eigenlijk miste ik heel erg een hond :( . Op dat moment zat ik al langere tijd thuis en had ik dus alle tijd om een hond op te voeden. Ik ben toen op zoek gegaan naar een leuke hond en ben gaan kijken bij een nestje tekkels. De moeder was een leuke vrije tekkel die meteen op ons afkwam. En toen kwam Doris uit de keuken gelopen.... ik zei: Dat is toch geen tekkel? Wat bleek? De tekkel was er vandoor gegaan en heeft het heel gezellig gehad met een labrador :shock: . Maar ja, ik had dat koppie van Doris al gezien en was natuurlijk al verkocht :wink: .
Even een paar jaar overslaan! Inmiddels ben ik getrouwd en hebben we een huis gekocht in Duitsland met een hele grote tuin. En begon het toch weer te kriebelen. Ik heb altijd graag 2 honden willen hebben. Kunnen ze lekker samen spelen, slapen enz. Na lang zeuren ging mijn man eindelijk over stag :D . En dit keer is het een echte labrador geworden. We kenden er een paar in onze omgeving en we vinden dit geweldige honden!


Terug naar “Polls”