Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 14/01/14 11:30

Ja vooral van hondenbazen die denken dat hun hond zich goed gedraagt en dan mijn liggende hond in de nek grijpen en dergelijke... maar ook aan mijn hond die met vieze pampers dooor t bos heeb rent of in de zoveelste dode vis gaat rollen..... ach je maakt wat mee..... gelukkig kan ik aak op rudtige momenten wandelen 8)

Gebruikersavatar
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14/08/12 16:16
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Sas14 » 16/01/14 13:37

Wat herkenbaar allemaal!
Het toppunt van irritatie bij mij is wel dat als ik 's avonds heel laat met Meda nog een rondje doe er op de rand van een losloopstrook een man zijn auto parkeert op de daarvoor bestemde plek en zijn 2 honden daar de auto uit laat en hij zelf in de auto blijft zitten. Hij laat zijn honden dus zichzelf uitlaten!

Laatst liep ik richting die strook met Meda aangelijnd om hem daar los te laten toen ik een van zijn honden al richting de weg zag komen, in plaats van dat die man zijn auto uit komt en zijn hond bij zich houdt begint hij te schreeuwen en tot overmaat van ramp te toeteren naar zijn hond met de hoop dat zijn hond daar op reageert.....Ongelooflijk!
Ik heb me maar omgedraaid en ben weer naar huis gelopen.

Het is trouwens niet zo dat deze man een beperking heeft waardoor hij niet meer zou kunnen lopen want ik ben hem ook wel eens heel laat al wandelende met zijn honden tegen gekomen.....

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor renate » 19/01/14 13:57

Ja vanmorgen nog!
Lopen we met de honden in het natuurgebied, hier horen honden aan de lijn, kom je steeds mensen tegen met loslopende honden. Dus ik zeg tegen mijn man: laat de jongens ook maar lekker aan het eind van de flexlijn lopen dan. Heel gemeen maar ben het beu om mijn honden bij te houden en andere lappen alle regels aan hun laars. 2 tekens schrokken zo van onze grote honden dat ze weg rende dus de baasjes konden er achteraan. Begon die vrouw te vloeken dus ik zeg: daarom horen ze ook aan de lijn.
Nog geen 5 minuten verder weer 3 loslopende kleine hondjes. Wij gaan rustig op een bankje zitten. Komen ze voorbij hoor je: daar zie ik er 1 zitten maar waar is die andere ( ging over onze honden die aangelijnd bij ons lagen ). Dus ik zeg die is vals dus die is die kant opgerent want hij zag een andere hond. Komen er fietsers aan dus hun snel hun hondjes roepen maar ja te laat natuurlijk want hondje lief luisterde niet. Beestje bijna onder een fietser. Dus ik heel geïrriteerd: daarom horen honden aan de lijn!

Ik ben het zo beu om me netjes aan de regels te houden en andere mensen niet het fatsoen hebben om hun eigen honden bij te houden. Maar wel gaan kijken waar die van ons zijn want tja 1 is een rottweiler. Pfff ben er wel een beetje klaar mee. Als andere hun hond los laten lopen ga ik mijne niet meer strak laten volgen ( tenzij ik de houding van de andere hond niet vertrouw ). Heel gemeen maar aangelijnd is aangelijnd. En ik hoef niet steeds mijn honden kort te houden terwijl wij last hebben van hun honden.
Was er vandaag zo klaar mee.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor sbientje » 19/01/14 15:03

of je je aan de regels houdt of niet moet je niet laten afhangen van anderen, vind ik.. Die afweging maak je voor jezelf.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor renate » 19/01/14 16:51

Mijne bleven aan de lijn hoor ;) maar ze hadden een flexlijn aan en hebben dan 5 meter om rond te wandelen.

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Muiske » 27/01/14 11:44

Ik irriteer me altijd aan mensen die geluidjes maken naar mijn hond als ik aan het wandelen ben. Ja, bob heeft een heel schattig en guitig koppie. Maar dat wil niet zeggen dat hij altijd maar met iedereen moet knuffelen. Gisteravond ook. Ik loop rustig mijn ronde met bob, hij luisterde erg goed. Op een kruising komt van rechts een oudere man met een teckel. Dus bob spits zijn oren en zijn aandacht gaat naar de teckel, want dat is wel leuk zeg. Ik corrigeer hem en bob kijkt weer netjes vooruit. Naast mij hoor ik de man fluiten naar bob en geluidjes naar hem maken. Ja zeg.. bob heeft al niet veel prikkels nodig... dus bob schiet naar voren naar de teckel. hoor ik de man zeggen " nee, die is te klein voor jou.. daar mag je niet mee spelen boef" (ondertussen hangt de teckel in de lijn op zijn achterste poten om bij Bob te komen).. Dus ik heb boos gereageerd dat hij geen geluidjes moet maken naar mijn hond als hij ziet en hoort dat ik hem corrigeer. Krijg ik de opmerking dat ik mijn hond beter moet opvoeden want grote honden moet je strak houden..... dussss. ik ben maar doorgelopen, tegen zulke domme opmerkingen kan ik niet veel.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor nicole » 27/01/14 12:10

Haha, ja Muiske, dat herken ik ook. Indy heeft ook maar 1 prikkel nodig en hup!!!!! Wij hadden hier ook meerdere mensen in de buurt die dan van die klikgeluidjes met hun mond of tong maken om hem te lokken. na en paar keer waren mijn man en ik daar zo klaar mee, dat we besloten dat de eerstvolgende keer als die persoon dat nog eens zou doen, wij indy los zouden laten. En ja hoor....... Indy vloog als een dolle op die persoon af, want indy dacht "jij vindt mij LEUKKKKKKK" en sprong (inclusief natte poten en al) tegen die persoon op. Tja, toen was het opeens een stuk minder leuk....
"he, ik wil niet dat ie tegen me opspringt" kregen we te horen, waarop wij zeiden: nee en wij willen niet dat u hem steeds probeert te lokken!
Sindsdien.... geen probleem meer hihihi

maar van de week had ik in een andere situatie weer zoiets van pffffffff
Indy vindt elke hond leuk en (hij is nu 2 jaar) we moeten er nog steeds moeite voor doen om zijn aandacht bij ons te houden.
Bij ons in de buurt loopt een man met een wat oudere hond en die hond loopt altijd los (en de man sjokt er met een kind op zn arm achteraan). 2 weken terug kwam de hond op indy af en ik moet dan moeite doen om indy rustig te houden want die wil maar 1 ding: spelen. En aangezien ik niet wil dat hij aan de riem speelt, probeerde ik door te lopen. De andere hond gaf inmiddels aan dat hij het drukke gedrag van Indy niet waardeerde en beet (figuurlijk) van zich af. Indy reageerde daar vervolgens weer op en probeerde de grote bink uit te hangen. De oudere hond kreeg inmiddels een schop van zijn baas (want die had zn kind vast dus handen om te corrigeren waren niet vrij: "he doe eens normaal" en "wat gek, zo doet hij anders nooit. ik heb het idee dat het een oude brombeer begint te worden. Hij vindt die jonge enthousiaste honden niet zo leuk meer".
Ik heb vriendelijk geantwoord dat indy nog heel speels is en in elke hond een speelkameraad ziet, jong of oud, en ben doorgelopen.
Een paar dagen later kwam ik diezelfde man tegen, weer kind op zn arm en hond los. Weer kwam die hond richting indy. Maar aangezien ik dit keer mijn zoon in zijn rolstoel bij me had en dus maar 1 hand beschikbaar om Indy in bedwang te houden, hield ik indy korter en ben de andere richting opgelopen. Dat pikte indy niet en die begon uit alle macht te trekken om toch bij die hond in de buurt te komen (die nog steeds om ons heen cirkelde). Ik gaf indy een flinke correctie en duwde hem weer met 4 poten op de grond en gaf het commando "aan de voet". De man had het door en riep zijn hond terug, terwijl hij zijn schouders ophaalde en een beledigd gezicht trok. Ik verontschuldigde me nog en zei: ja sorry, maar ik heb maar 1 hand, en hij trekt me anders helemaal omver.
Waarop die man zegt: ja, je zou hem ook gewoon los kunnen laten, dan kunnen ze tenminste spelen.

Uuuhh, sorry....? Dus omdat zijn hond losloopt daar waar het eigenlijk niet mag, en wetende dat die hond indy's drukke gedrag niet accepteert, moet ik mijn hond dan ook maar loslaten?
begrijp me niet verkeerd; indy laat ik daar ook echt wel vaker los en dan speelt ie ook met andere honden, maar ik vind het wel een verschil of IK dat beslis of ander!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
Santhos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15/02/13 22:51
Locatie: Etten-Leur

Re:

Ongelezen berichtdoor Santhos » 27/01/14 20:36

-kim- schreef:Ja ik erger me ook dood aan sommige mensen, ik lijn mijn jongens altijd aan als ik andere honden zie komen, Bear is flink gebeten toen het net 1 jaar was en is sowieso een redelijk onzeker mannetje en de eerste ontmoeting met een hond is dan ook soms erg spannend.

Als je dan ziet hoeveel mensen hun honden gewoon op die van mij laten afrennen en dat ook dood normaal vinden, terwijl ze gewoon zien dat ik de mijne aanlijn. En dan het commentaar, de geweldige adviezen etc. grr daar vraag ik toch niet om :evil:

Ik woon bijna in een losloopgebied, waar ik dus zelden loop, alleen s'morgens heel vroeg, daar lopen namelijk allemaal mensen rond die vinden dat hun honden alles mogen in een losloopgebied.

Ik wandel meestal in gebieden waar ik weinig mensen tegen kom of wandel op rare tijden, wel zo fijn en de mensen die ik dan tegen kom, zijn meestal mensen die er hetzelfde over denken. En dan kan ik gewoon lekker ontspannen wandelen :)


Hier bijna hetzelfde verhaal.
Santhos is ook niet meer zo vriendelijk naar andere reuen toe door een paar keer gebeten te zijn door verschillende reuen.
Dus nu lopen we altijd met de lange lijn en houd ik hem kort wanneer we een andere hond naderen.
En volgens mij begrijpt niet iedereen dat je om een of andere reden je hond kort houdt.
Hoe vaak loslopende honden wel niet naar Santos toe lopen en dan een grom krijgen en dan het andere baasje een opmerking maakt van " nou, lekkere hond"!
Of zelfs als de andere hond ook aangelijnd is, ze gewoon naar je toe komen lopen en je moet uitleggen dat dat niet verstandig is.
Je wordt dan echt aangekeken of je een of ander monster bij je hebt lopen.
Brooks Valley's Santhos 4-4-2003-22-8-2016.
Brooks Valley's ...........1-6-2017.

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Brownie » 21/06/14 19:41

Heerlijk relativerend dit allemaal...! Ik 'wandel' pas drie dagen met onze pup, maar maak ook al het nodige mee helaas. Sowieso word ik wel eens moe van het 'verplichte praatje'. Hond uitlaten is voor mij een heerlijk ontspannende bezigheid, liever zonder allerlei sociaal gedoe.

Gisteren liep ik met rebel ons mini-rondje om het blok. Kom ik halverwege een mevrouw tegen die ontzettend vertederd was door hem. Nou ja, op zich prima, dus even aaien en klaar. Zegt ze nog 'mijn hond vindt puppies ook heel erg leuk!'
Dus ik loop door en ben bijna thuis (dat gaat nog niet zo snel). Hoor ik ineens iemand achter me lokgeluidjes maken naar Rebel. Jahoor, was het mevrouw met haar hond! Of hij ook nog even mocht kijken en snuffelen, wat natuurlijk stoeien werd, want Rebel vindt dat ook erg interessant.
Helaas was ik nog even niet adrem genoeg om nee te zeggen, maar eigenlijk wil ik Rebel helemaal niet telkens aan het snuffelen en stoeien hebben. Volgende keer dus maar alert zijn...

Oja, en het continue ongevraagde advies of mensen die direct commando's naar hem gaan roepen. 'Zit! Zit!'... Seriously... Hij is nog geen acht weken oud mensen...
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13/03/14 20:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Anreb86 » 22/06/14 11:09

Heel herkenbaar al die lokgeluidjes.
Hier in de buurt was Pim dat hij 7/8 weken was een ware attractie.. (er stopte auto's voor hem raampje open en ohhh wat schattig) En wij hem maar proberen mee te krijgen.
En van die mensen/kinderen: mogen we hem aaien ZOOO schattig?? Of gewoon opeens op hem aflopen en dan gewoon aaien zonder te vragen recht op zijn koppie af. (Pim is een ontzettende bijter dus dan weten ze dat ook gelijk, moet je het maar eerst vragen, en als ze het vragen dan zeggen we vaak toch nee hij in training is en dat we het niet willen hebben)
Pim is een erg enthousiast hondje van nu 16 weken en springt het liefst tegen alle honden op van maat Chihuahua tot maat Deense Dog.
We proberen hem echt zo kort mogelijk te houden en de juiste commando's erbij te geven maar soms is dat nog best moeilijk als die eigenaren met hun aangelijnde honden recht op hem af komen lopen. "ze mogen toch wel even snuffelen"

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Brownie » 04/09/14 21:05

Pfff... Weer even wat frustratie wegschrijven over andere mensen en hondeneigenaren.. Daarbij alvast even de achtergrondinformatie dat Rebel erg druk is, snel overprikkeld raakt en dus aan de riem niet naar mensen of honden toe mag. Hij heeft nu geleerd om te gaan zitten en te kijken totdat mensen/honden voorbij zijn. Dit gaat redelijk goed, zolang er maar geen toenadering gezocht wordt.

Vanmiddag een oudere heer op een scootmobiel. 'Ach wat een lief hondje!' Dus ik vertel dat rebel niet naar mensen toe mag. Zegt die man 'oh, maar dan kom ik wel naar hem!' En rijdt met de scootmobiel recht op Rebel af. Alsof dat niet spannend is ofzo, schiet hij natuurlijk direct naar voren. Ik hou de lijn strak, maar die man blijft tegen hem praten. Blaffen, joelen, etc. En dan nog zeggen 'nou, u heeft wel wat met hem te stellen!'

En wat is dat toch dat mensen hun kinderen van een jaar of 8 met vrij grote honden (formaat retriever) zelf buiten laten lopen! En dan heb ik het niet over de bijzettafeltjes die meesjokken. Hier tegenover ook zo'n gezin. Ventje wordt naar buiten gestuurd met de hond om te gaan wandelen/voetballen/spelen/elkaar bezig te houden? Hond loopt los of loopt aan de lijn, maar wordt met lijn en al losgelaten als het kind iets anders interessants ziet. Hond loopt dus af op alles wat beweegt, inclusief andere honden met baasjes, fietsen op het fietspad en steekt ook nog even de rondweg over. Kind loopt vervolgens weer achter de hond aan te roepen 'koekje? Koekje?'

En tot overmaat van ramp lag er ook nog poep op ons favoriete oefenveldje (met opruimplicht) en was er een kuil gegraven, waardoor rustig loslopen er niet meer bij was. Rebel direct de poep gevonden en half opgevreten (neus werkt) en richting kuil...

Maar naar huis gegaan en daar lekker wat hersenwerkjes gedaan...
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 06/09/14 11:35

Ohh zucht! Als je een pup heb en met verstand, wetenschap en ervaringen wil opvoeden vallen zulke dingen zo op he!
De honden vallen altijd wel mee, de baasjes daarin tegen! Zucht!

Heb er nu één in de buurt met een pup waarvan vader onbekend is.. 14w nu al dominant... "kan niet" los lopen... En word net zo groot denkt ze als bordecollie(!) die hond is nu al zo groot als mijn mnd oudere labrador.... En heel breed.. Denk dat pap een herder of iets was... Maar ben bang dat dat hondje straks een hond is waar ik met grote boog omheen mag lopen vanwege slechte honden gedrag... Hopelijk houd ze haar hondje tegen die tijd nog vast!

Gaat rebel al wat rustiger? Werken de denk spellen erbij?

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Kay » 07/09/14 21:20

Vandaag was manlief met de blondies naar het strand ... Lekker vroeg, lekker wakker worden in alle rust zoals elke zondag...
Tot vanmorgen.

Daan werd verkracht (een golden dook op zijn bek, en een lab dook op zijn achterhand en klemde hem vast)
Manlief vroeg nog heel vriendelijk of zij dit normaal vonden, en of zij de honden eraf wilde halen.
Kreeg hij een hele scheldserenade naar zijn hoofd, dat dit normaal hondengedrag was en als hij er niet van gediend was hij Daan maar aan moest lijnen ??? :shock:

WTF, de wereld wordt steeds gekker hier :roll:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 08/09/14 11:17

Pff ja joh Daan aanlijnen! Houdt zijn honden niet tegen om hem te berijden he...
Brownie, hier helaas in de buurt ook 2 gezinnen met een nieuwe hond die uitgelaten worden door kinderen. Ook een jaar of 8-10 en die lopen dan met een Bordeaux dog en een andere nog grotere hond (bruin, met zwarte streepjes met een enorme kop, ken het ras ff niet).
Nog geen incidenten, omdat ik de andere kant op loop als ik ze zie. Maar nu al no way dat ze de hond kunnen houden als die op ons af zou willen stuiven.
Die Bordeaux dog ben ik niet zo bang voor, dat is een blije gup. Maar als hij los schiet en op Keo afschiet zou hij best wel eens op zijn donder kunnen krijgen van Keo, die wil jonge reuen die geslachtsrijp worden wel eens op hun plaats zetten. Daardoor kan die hond wel een negatieve ervaring opdoen en dat vind ik zo jammer. Er hoort gewoon een volwassene bij te zijn, bij het uitlaten van dat formaat honden vooral.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor nicole » 08/09/14 13:18

van de week komt mijn zoon thuis van het uitlaten van Indy.
"Mam, wat zijn er toch stomme mensen......."
O jee wat nu weer denk ik dan.
Hij was aangesproken door een dame die vond dat de riem van Indy te kort was :shock:
"Volgens mij is dat een verkeerde riem. Die is veel te kort. Dit soort honden hebben heel veel energie en moeten vrijer kunnen lopen aan een hele lange riem".

Nu is het zo dat wij een riem van ongeveer 2 meter lang hebben, en afhankelijk van de fase waarin de wandeling zich begeeft, wij de riem op die lengte laten, zodat hij overal kan snuffelen of wat inkorten zodat hij naast ons moet lopen.

Ik ben blij dat er altijd zoveel deskundigen op ons pad komen 8)
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile


Terug naar “Polls”