Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
Gebruikersavatar
Kellietje87
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 16/08/14 19:14
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Kellietje87 » 08/09/14 15:40

De enige irritatie die ik tot nu heb, is dat mensen vragen of hij een week of 8/9 is terwijl hij woensdag al 13 weken wordt. Jahaa hij is gewoon klein :)
A house without animals is not a home

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Brownie » 08/09/14 16:15

nicole schreef:Ik ben blij dat er altijd zoveel deskundigen op ons pad komen 8)


Haha, hier net zo ja. Vandaag weer een vrouw die ook nog even zei: ja, maar IK weet wat ik doe...
Gelukkig maar, aangezien ik zo'n malloot ben die niet in staat is om een hond op te voeden :twisted:
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Milou » 09/09/14 14:08

De irritatie van gisteren even van me afschrijven.

Ik liep lekker een stukje met Youpie en hij liep los. Tussendoor deden wij van allerlei oefeningen, het ging helemaal lekker. Ik zag in de verte een vrouw met hond aankomen, dus deed Youp aan de riem. Ik wil namelijk dat hij niet zo op andere honden afstuift zonder toestemming van mij. Ik zag dat mevrouw de hond ook aan de riem deed en ik dacht nog: hè hè een meedenkend iemand, wat heerlijk. Ik liet Youp zitten zodat zij ons konden passeren. Mevrouw zag ons beter en bukt naar de hond terwijl ze zegt, zij kennen elkaar. Ze koppelt de riem los en daar komt de hond aangerend. Ik snel de riem van Youpie los, zeg 'toe maar' en denk... :evil: :mad: :dom:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

marietje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 16
Lid geworden op: 30/06/14 22:19

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor marietje » 10/09/14 20:03

Mijn labrador pupje mag ik over anderhalve week ophalen...jippiieeeee

Toen ik een paar jaar terug nog twee engelse staffords had, had ik ook irritaties. Het reutje was niet zo into andere honden. Ik met hun beiden uit. Ze zijn behoorlijk sterk, dus ik moet ze goed vasthouden. In de woonwijk kwam een los lopende collie, zonder baas, op mij en de honden af. Ging wat uitdagend voor me heen en weer lopen. Echt jemig ik moest echt mijn anker uitgooien. Mijn honden wilden erop af, werden steeds en steeds opgefokter. Ik denk, hond loop door!!! Als ik ze los laat, of ik hou ze niet meer dan weet ik niet wat er gebeurd!! (en ik denk, dat gaat niet fijn worden). Het baasje, een tiener stond om de hoek, te kletsen met anderen. Die roepte wel, maar de collie kwam natuurlijk niet. Pffffffffff, stoom uit mijn oren.

Of dat anderen hun honden los hebben waar het niet mag. (ik ging al niet naar losloopgebieden) komen die honden natuurlijk bij mij een kijkje nemen. Ik roepen, wilt u uw hond aanlijnen?? Krijg ik dan te horen; ooh maar hij doet niks hoor! Waarop ik zeg, maar mijn honden wel! Dan zie je ze met grote ogen kijken! Allemaal zo vervelend, want ik wilde gewoon n eindje om. En dan allemaal rottige energie. Zo helemaal niet mijn ding.

Ook kwam ik ns n keer een vrouw tegen met een loslopende labrador reu. In de bebouwde kom, wijk. Ik mijn reu, aangelijnd. Die andere hond, staart omhoog, wilde rijden op mijn reu. Mijn hond werd boos. Ik moest met alle kracht mijn hond onder kontrole houden en die andere hond eraf trekken. Die vrouw kwam op een sukkelloopje naar me toe. Ik was me toch boos!!! Hou hem dan aangelijnd!!
Pffff raak nog steeds gefrustreerd als ik er aan denk, ook al is het al 3 jaar geleden.

Over ander halve week komt de pup dus. Ben benieuwd hoe het zal vergaan hier in de buurt.

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor nicole » 15/10/14 10:55

Van de week ging ik samen met mijn man en zoon naar het winkelcentrum. Ook Indy hadden we meegenomen.
Omdat bij ons in het winkelcentrum geen honden mogen, blijft 1 van ons altijd met Indy buiten op het bankje wachten.
Dit keer zat daar echter een niet-aangelijnde hond. Zijn vrouwtje zat er vlak naast te bellen.
Omdat ik niet wil dat Indy naar andere honden toegaat als hij aangelijnd is, besloot ik een stukje verder te gaan staan en ik overlegde met mijn man waar ik met Indy zou wachten.
Op dat moment kwam de stafford naar ons toe. Zijn vrouwtje riep hem terug, maar hij wilde toch even bij Indy komen snuffelen. Het was wel heel onschuldig allemaal, maar ik wil dat gewoon niet. Op het moment dat ik me met Indy wilde omdraaien om door te lopen, had de stafford uiteraard de aandacht van Indy en die begon uit alle macht te trekken om bij die hond in de buurt te komen. Tegelijkertijd vroeg dat bazinnetje: jouw hond is wel lief toch? nee dan kan het geen kwaad hoor!
Op dat moment begint Indy enorm te grommen naar de stafford. Zijn bazinnetje vroeg nog een keer: het was toch wel een lieve hond. Waarop ik zei: ja hij is heel lief, maar ik wil niet dat aangelijnd snuffelt met een loslopende hond! "O maar de mijne is ook lief hoor. Maar dat is niet goed hoor dat je hond gromt". Ik: "nee maar hij voelt zich blijkbaar bedreigd door jouw hond omdat die los is en hij niet".
Zegt ze doodleuk: "Ja, maar je moet echt zorgen dat je hem onder controle krijgt hoor. JIJ moet hem de baas zijn en dat grommen moet je niet accepteren. Weet je wat ik altijd deed als mijn hond mij wilde domineren? Dat pakte ik hem in zijn nek en dan smeet ik hem met een heupzwaai op de grond en dan ging ik bovenop hem zitten. Nouuuuuu geloof me, dan leerde hij gauw genoeg dat IK de baas ben".
Ik was helemaal overrompeld en mompelde: Nou ik BEN mijn hond de baas.........
waarop ze weer zei: ja hij is wel lief, maar je moet echt niet over je heen laten lopen hoor. Kijk maar naar die van mij, die kan overal los.....

Ik had al niet mijn beste dag dus ik ben maar weggelopen, om te voorkomen dat ik dingen ging zeggen waardoor we ruzie zouden krijgen.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Milou » 15/10/14 11:43

nicole schreef:Zegt ze doodleuk: "Ja, maar je moet echt zorgen dat je hem onder controle krijgt hoor. JIJ moet hem de baas zijn en dat grommen moet je niet accepteren. Weet je wat ik altijd deed als mijn hond mij wilde domineren? Dat pakte ik hem in zijn nek en dan smeet ik hem met een heupzwaai op de grond en dan ging ik bovenop hem zitten. Nouuuuuu geloof me, dan leerde hij gauw genoeg dat IK de baas ben".
Ik was helemaal overrompeld en mompelde: Nou ik BEN mijn hond de baas.........
waarop ze weer zei: ja hij is wel lief, maar je moet echt niet over je heen laten lopen hoor. Kijk maar naar die van mij, die kan overal los.....


Sommige mensen. :? :mad:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 28/10/14 22:03

Mijn hond vind andere honden niet leuk, alleen om dr gaten in te prikken. Eigenlijk gaat het wonderbaarlijk goed, en maak ik niet vaak taferelen mee, ik ontloop het en als het echt niet gaat ga ik voor mijn hond staan en vraag of ze de hond eventjes bij zich willen houden. Lopen ze wel dr bek in, dan kan ik dr verder weinig aan veranderen. Maar de meeste mensen hier houden er dus echt wel rekening mee.


Terug naar “Polls”