Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 28/08/13 23:42

Ja, ik irriteer me ook met regelmaat. Vooral aan honden die in de wijk loslopen, met baasjes die niet echt opletten, waardoor ik maar weer voor de zoveelste keer een blokje om moet lopen met Keo. Want hoe lief die honden ook zijn, ik heb te vaak meegemaakt dat ze Keo toevallig niet zo lief vinden en dat er weer een in zijn nek hangt :(
Gelukkig zijn er ook goede voorbeelden hoor. Er zijn ook baasjes die hun hond goed onder controle hebben of even aanlijnen als ik met mijn aangelijnde hond tegemoet kom. Dit gaat dus niet over losloopgebieden :wink:
Mensen die al die hondenpoep laten liggen storen me ook mateloos, ook ik krijg daar namelijk een slechte naam door, want ik heb ook een hond...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 29/08/13 07:17

Bowie schreef:
Mariska schreef:Wij lopen nog niet zo ver maar wel herkenbare dingen die we met onze vorige hond vaak meemaakten. Vooral de baasjes die totaal geen controle over hun (loslopende) hond hebben.
Maar we hebben hier vlakbij ook iemand wonen die haar hond nooit contact laat maken met andere honden, ze houdt hem zo kort. Terwijl die hond erg graag naar andere honden wil, hij probeert over de grond te kruipen om bij honden te komen. Zelfs zo'n kleintje als Bowie mag er niet bij. Dus ik stoor me er erg aan dat ze met een grote boog om ons heen gaat lopen.

Verder heeft mijn man tijdens de wandelingen grote irritatie omdat Bowie slecht met hem mee wil. Vanaf het begin heb ik het meeste voor hem gezorgd en nu hij doordeweeks niet meer thuiskomt is het soms een beste strijd waar mannen over het algemeen weinig geduld voor hebben :P


Is de hond waar je het over hebt aangelijnd of los terwijl die naar andere honden wil.

Ik wil dat mijn Bowie aangelijnd geen contact maakt met andere honden, ook geen loslopende en ook niet alleen om even te snuffelen.
Is hij van de riem en komen we een andere loslopende hond of honden tegen, geen probleem als er dan contact is.
Maar ik verwacht wel dat hij mee doorloopt als ik doorloop.

Hier in de buurt een tijd terug een labradorpup waarvan de baas vroeg of hij met Bowie mocht kennismaken/snuffelen, dat vond ik prima, maar wel nadat ik Bowie de riem heb afgedaan.

Ik erger me dus aan baasjes die los of aangelijnd hun hond naar mijn aangelijnde hond laten komen/gaan.

Sowieso is hier in de wijk, buiten de daartoe aangewezen losloopplaatsen, aanlijnplicht.
En toch komen we regelmatig loslopende ongeleide projectielen tegen.
Heel fijn als je hond niet zuiver loopt ofzo.
Zelfs toen Bowie met een kap op liep nadat er een wratje van zijn ooglid verwijderd was heb je van die mensen die hun hond op je hond laten afkomen en dan roepen: "hij doet niets hoor!" :?

Hier hetzelfde. Aan de lijn, geen contact.

En dat laatste, pfff. Ik weet nog zo goed. Terra was net geopereerd aan haar knie knie, dus 1 kale knie. Andere knie zat in het gips en ik had een sjaal onder haar door om haar te ondersteunen met lopen. Even om het beeld te schetsen. En hoe vaak ik heb moeten roepen, ingrijpen, schelden :oops:, omdat er idioten hun hond los lieten die vervolgens op Terra af kwamen denderen... in een aanlijngebied!!

Dat is dus wel mijn grootste ergernis; honden los waar het niet mag.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 29/08/13 07:24

Trouwens inderdaad ook de baasjes die hun niet onder controle hebben in het losloopgebied, levert ook regelmatig ergernissen op!

Ik roep Danouk bijvoorbeeld altijd naast me, als ik iets in de verte aan zie komen. Pas als ze dichtbij zijn, dan mag ze vrij. Omdat ik dan pas in kan schatten of dat goed gaat met andere hond, of de baas dat wil etc. Soms heb je dan baasjes, die ook vragen "mag ik die van mij op die van jou af laten lopen?", heel netjes dus :klasse:. Maar heel vaak letten ze totaal niet op en laten hun hond gewoon overal op af denderen.

Of de baasjes die niet snappen, dat ik geen grote honden in de buurt van Terra wil hebben. Gewoon om haar te beschermen tegen een eventuele bespringing oid. Ik ga dus altijd tussen de andere hond en Terra staan en bonjour de hond vriendelijk de andere kant op. Maar zo vaak dat het baasje dan niet eens even de hond bij zich roept ofzo..

En ja, ik vind het irritant als honden tegen me oppringen en de baas zegt daar vervolgens niets van. Dat honden opspringen is niet altijd te voorkomen. Bij Danouk gaat eens in de zoveel maanden ook weer eens verkeerd.. Maar laat in ieder geval als baas zien dat jij dat ook irritant vindt! Zeg "sorry" of wat dan ook.. Dan heb ik er namelijk totaal geen moeite mee. Maar die baasjes die niets zeggen op zulke momenten... :evil: ;-)

Volgens mij kan ik nog wel even doorgaan :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 29/08/13 09:46

Ik doe vaak met Bruce oefenen dat als we een hond tegenkomen dat hij bij mij blijft en niet als een gek op die andere hond afrent. Dan ben ik bezig om mijn hond onder controle te houden en dan komt ineens een andere hond als een gek aangestormd. Dan komen de mensen langs en hoe vaak ik niet te horen krijg dat ik me geen moeite moet doen om een labrador te trainen, die luisteren toch nooit :shock:

Of laatst liep ik met hem in het bos, en ineens sprint hij weg. Ik al een beetje boos en achter Bruce aan. Loop daar een mevrouw met een Golden Retriever die loops was. De hond loopt ook nog los. Die mevrouw stug doorlopen, dus ik er snel heen, dus ik vraag netjes of ze even wilt stoppen met lopen dan kan ik Bruce aan de riem doen. Aangezien Bruce niet gecastreerd is.
Nou een hele scheldpartij krijg ik te horen en met als einde dat alle reuen maar een gecastreerd moesten worden. Dan kon zei rustig wandelen :evil:

Ik zal niet zeggen dat Bruce perfect luisterd, want het gaat ook weleens mis. Maar dan zeg ik sorry en doe alsnog mijn best om Bruce weer aan het luisteren te krijgen.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 29/08/13 13:24

Ja, natuurlijk hier ook regelmatig irritaties.

Er is een park in de buurt, van Natuurmonumenten, waar je mag fietsen, hardlopen en ook de honden los mag hebben. Ik probeer altijd op tijd aan de kant te gaan maar soms sta je net bijelkaar met een groepje honden die aan het spelen zijn en komen er joggers of wielrenners er chagrijnig aan met van die leuke opmerkingen: Houd die rothonden bij je.... :shock:

Maar ook irritaties van andere hondenliefhebbers. Spirit is soms best hanig en ik houd hem nu steeds bij me want dan kan hij ook geen ruzie maken. De meeste mensen lijnen hun hond aan als ik ze dat vraag op een afstand. Natuurlijk, geen probeem zeggen ze dan. Maar er is 1 zo'n simpel mens met een Briard die vind dus dat de honden dat zelf moeten uitmaken en als je het ze niet laat uitvechten komt het nooit goed :confused:
Voorbeeld: Sta ik net bij het zwemplekje waar de honden gemakkelijk het water uit kunnen komen, ja hoor komt zij er aan. Houd je hem even bij je, vraag ik. Yarra en Spirit zijn hier zo klaar. Ja, mijn hond wil ook zwemmen hoor. Dat gaat niet lukken tegelijk, zeg ik nog. En zij stug doorlopen. Pfff, ik gauw Spirit aanlijnen want die had die Briard ook al gezien. Ja, ik zoek wel een ander stekkie voor mijn honden en dankjewel voor het begrip :evil: Rook komt me dan bijna uit de oren!!!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 29/08/13 14:23

Goh! Heel herkenbaar allemaal! Ik laat Lex niet meer los op drukke uitlaatplekken (bv langs de weg ofzo) want hij is inmiddels bijna zo doof als een kwartel en als het waait dan hoort ie me niet meer roepen, of hij schrikt zich een ongeluk als ie achter zich opeens een hond opmerkt. Ook is hij inmiddels een oudere lab en is niet meer zo van vreemde, opdringerige honden/hondjes gediend.. Voor hem hoeft het spelen met andere honden niet meer zo (wel met het jonge, goed opgevoede buurhondje en zijn grote vriend Max, de Drentsche patrijs van mijn ouders) Sommige baasje begrijpen dat niet en laten hun hond maar doorgaan en doorgaan... Erg jammer!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 29/08/13 14:38

Ik irriteer me nu nog het meeste aan de zooi die op de grond ligt in het bos, park of in de wijk. Meneer vindt het met loslopen altijd zo leuk om alles mee te nemen en lekker mee rond te rennen haha

Aangezien hij zelf nog enthousiast is als we een andere hond tegen komen zijn wij nu misschien de irritatie van andere mensen, al probeer ik wel als ik het op tijd zie hem bij me te roepen en even vast te lijnen. Soms hoort hij ze echter eerder dan ik ze zie.
Wel gaat het meekomen steeds beter gelukkig maar we werken er dan ook hard aan

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 29/08/13 14:45

Leuk als mensen papieren zakdoekjes weggooien, bléh!!!
Vbraam schreef:Ik irriteer me nu nog het meeste aan de zooi die op de grond ligt in het bos, park of in de wijk. Meneer vindt het met loslopen altijd zo leuk om alles mee te nemen en lekker mee rond te rennen haha

Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 29/08/13 15:35

Ja ik erger me ook dood aan sommige mensen, ik lijn mijn jongens altijd aan als ik andere honden zie komen, Bear is flink gebeten toen het net 1 jaar was en is sowieso een redelijk onzeker mannetje en de eerste ontmoeting met een hond is dan ook soms erg spannend.

Als je dan ziet hoeveel mensen hun honden gewoon op die van mij laten afrennen en dat ook dood normaal vinden, terwijl ze gewoon zien dat ik de mijne aanlijn. En dan het commentaar, de geweldige adviezen etc. grr daar vraag ik toch niet om :evil:

Ik woon bijna in een losloopgebied, waar ik dus zelden loop, alleen s'morgens heel vroeg, daar lopen namelijk allemaal mensen rond die vinden dat hun honden alles mogen in een losloopgebied.

Ik wandel meestal in gebieden waar ik weinig mensen tegen kom of wandel op rare tijden, wel zo fijn en de mensen die ik dan tegen kom, zijn meestal mensen die er hetzelfde over denken. En dan kan ik gewoon lekker ontspannen wandelen :)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 29/08/13 15:42

commentaar en adviezen, daar kan ik ook niet zo goed tegen!! Laatst waren we een keer bij het hondenstrand op het Noord AA ( ja heb hem gevonden Els :D) en daar was een collie van 8 maanden die he-le-maal gek van Gio was. Maar dit ging niet op z'n zachts, dus op een gegeven moment maak ik er een einde aan want wil niet dat hij overbelast raakt. Zegt iemand anders van nou volgens mij vindt de hond het wel leuk, zegt het baasje van de collie van ja maar de eigenaar vind het niet leuk ( echt op zo'n irritante toon) heb het maar genegeerd en ben door gelopen.

Ander keertje ook op een ander hondenstrandje, moet je eerst een stukje lopen dus hebben we Gio gedragen ( toen woog die nog wat minder haha) en toen kwamen we een man met 2 ridgebacks tegen die ons uit foeterde dat we de hond droegen want hoe moest hij nu het contact met andere honden leren als wij hem elke keer zouden oppakken als we een andere hond tegenkwamen... ik stond met open mond te kijken naar hem en ben doorgelopen. aangezien A we Gio al vast hadden vóór ik die man en zijn honden gezien had en B we hem niet vast hadden om het contact tegen te gaan maar gewoon omdat het te ver lopen was.

Daar irriteer ik me dan echt zoooo gigantisch aan

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 29/08/13 16:21

Leuke verhalen komen er los :D

Ik vanmorgen zeer verbaasd dat ik eens een keer niet uit hoefde te leggen dat Indra niet mag spelen aan de riem :wink: Bewuste man accepteerde het gewoon, wat kan het leven dan simpel zijn :) Later hebben zijn hond en Indra alle 2 los kennis gemaakt met elkaar :)

Vanmorgen bij mijn eerste wandeling met Pep wederom 1 van de opdringerige reutjes. Eigenaar liet hem gewoon begaan ondanks dat ik al mijn best had gedaan om ze te scheiden. Na een minuut of 10 werd ik er een beetje flauw van omdat ik ook niet fatsoenlijk kon doorlopen omdat hond lief meeliep en hoe ver we ook van baas wegliepen, niet bij zich roepen, helemaal niets. Ik heb er eerst heel aardig nog op gereageerd, uitgelegd. Waarop ik als antwoord kreeg "het is hier een losloopgebied" , ja mijnheer maar uw hond valt mijn hond lastig en wij willen graag doorlopen, Eigenaar riep hond nog niet terug, nog een keer vriendelijk verzocht "het is hier een losloopgebied" kreeg ik weer als antwoord, "sorry maar dit is een stukje opvoeding, mijn hond voelt zich niet prettig onder het opdringerige gedrag van uw reu (Pep liep al met de staart onder de buik).en toen heb ik hond maar incl. boos stem geluid weggejaagd waarop eigenaar eindelijk zijn hond meenam met een verwijtende blik naar mij toe omdat ik zijn hond wegjoeg door middel van stem geluid en houding, jammer dan...pep kon zich iig weer fatsoenlijk voortbewegen zonder een neus onder d'r staart geplakt letterlijk :roll:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 29/08/13 20:16

Mensen die hun hond niet terug roepen. Pffff zou irritant.

Ik heb dat wel eens in het Balij bos gehad. Die hond bleef maar bij mij hangen. Eerst liep ik heel langzaam, zodat het baasje haar hond kon terughalen. Maar mevrouw bleef maar kwekken. Uiteindelijk had ze het door en riep ze haar hond. De hond luisterde niet, maar nog steeds kwam zij niet in beweging. Ze ging alleen harder roepen :? .

Dus ben ik in een doorstaptempo naar mijn auto gelopen, met haar hond erbij. Ze moest uiteindelijk flink rennen om haar hond op te halen. Jammer dan, ik blijf niet wachten tot mevrouw eindelijk in beweging komt.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 29/08/13 21:15

Zoveel irritaties helaas.. Van betweters tot totaal ongeïnteresseerde mensen die hun hond andere honden laten lastig vallen. Ik kom elke dag in het bos waar het hele dorp zijn hond uitlaat. Ik ga daarom vaak op rare tijden doordeweeks en met regen bijvoorbeeld. Ik word gek van aangelijnde fixerende honden (rottweiler!) waar Kismo op reageert als ik te laat ben om hem aan te lijnen (dan wordt het dus mijn probleem). Konijnenkeutels en gras eten vind ik eigenlijk niet erg. Ganzenkak en hondendrollen wel.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 29/08/13 23:14

genoeg irritaties maar heb besloten me er niet druk om te maken meer, het is allemaal verspilde energie.

Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 119
Lid geworden op: 06/09/13 16:32

Ongelezen berichtdoor Lieske1977 » 14/01/14 07:43

Vanmorgen kwam ik met stoom uit mijn oren thuis nadat een buurvrouw passief-agressief, op een volume dat net wel/niet voor mij hoorbaar zou moeten zijn, Joy uitmaakte voor 'arm beest'. En waarom? Omdat ik niet wil dat Joy aan de lijn met andere honden speelt. Zelfs na mijn uitleg dat ik dat getrek niet kan hebben als ik Joy met mijn rolstoel uitlaat en ze letterlijk mijn arm uit de kom kan trekken (en dat ze bovendien elke dag losloopt en dan naar hartelust mag spelen), was er geen begrip.

Arme vrouw, zo'n gebrek aan empathisch vermogen :twisted:


Terug naar “Polls”