Zwemt je hond via de kortste weg naar de apport?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Zwemt je hond via de kortste weg naar de apport?

Ja, hij neemt de kortste weg
8
47%
Nee, hij zwemt om
0
Geen stemmen
Dat is elke keer verschillend / variabel van de apport / plaats / geleider / andere hond(en) die mee is/zijn, ...
8
47%
Dat is bij elke hond anders
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Zwemt je hond via de kortste weg naar de apport?

Ongelezen berichtdoor Miske » 25/09/13 19:48

Als je bij Xpencer een apport gooit, dan kijkt hij waar dat naartoe gaat, loopt ie naar de plek zodat hij op het vaste land recht daar tegenover staat, en dan zwemt ie eigenlijk via de allerkortste weg daar naartoe.

Olly daarentegen, die blijft bij mij staan als de apport is weggegooid en zwemt dan desnoods enorm schuin naar het speeltje toe.

Hoe doen jullie labjes dat?
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/09/13 20:22

pom pakt een rechte lijn over het algemeen.. dus soms moet ze dan langer zwemmen dan als ze een stuk over land zou gaan en dan te water.. Terug zwemt ze vaak wel de kortste weg naar de kant en dan lopend naar mij
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 25/09/13 20:24

Haha goede vraag! Ik apporteer weleens met Kismo in het bos en daar is water met een bruggetje eroverheen. Als ik te dicht naar de andere kant van het water gooi dan gaat hij dus ECHT niet zwemmen, dan pakt hij gewoon de brug naar de andere kant van het water :D zelfs wanneer dat eigenlijk niet sneller is (wedstrijdje met een andere lab). Wat nou waterhond? :wink:
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/09/13 23:07

Tijdens de jachttraining leert hij dat hij moet wachten tot ik apport zeg. Hij kan niet anders dan vertrekken vanaf de plek waar hij zit.

Maar zijn we aan het spelen dan mag hij springen en vertrekken van de plek waar hij maar wil.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 27/09/13 20:53

Bij Indra kan ik w.b. zwemmen natuurlijk nog geen antwoord geven, laat haar eerst maar eens lekker plonzen met Pepper, water verkennen en dat soort dingen :wink: Op het droge neemt ze de snelste weg naar het apport en heeft ze moeite om te blijven zitten :wink: Maar leer ik haar bewust dus wel al aan :) Is ze samen met pepper dan wordt er gegooid voor het spelen, kortom zo probeer ik haar beiden mee te geven met een duidelijk onderscheid :wink:

Pepper neemt de kortste weg bij het apporteren maar ook met het spelen in het water :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 27/09/13 20:55

Gio zie je echt nog zoeken naar de makkelijkste weg, dit is dus niet altijd de kortste maar vooral wat hij makkelijk vindt om erin te gaan. Soms is dit dus door het riet heen ( klinkt niet echt makkelijk maar hij vindt dat schijnbaar van wel :D ) terug komt hij echt recht op je af.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 29/09/13 10:59

Dat is bij iedere situatie verschillend. Als mijn honden een dummy zien in het water, gaan ze er als een streep op af.

Maar gisteren bijv. werd er een dummy met schot geworpen achter een brede rietkraag in een stromend watertje. Dazzle ging vlot door de rietkraag heen, maar zag de dummy niet. Die lag helemaal aan de overkant en was al een beetje afgedreven. Ze bleef maar heen en weer zwemmen op zoek naar de dummy. Ik moest haar flink helpen, maar toen ze eenmaal de dummy in het vizier kreeg, zie je dat koppie en die nek naar voren gaan en dan gaat de turbo erop :D

Hanneke

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 01/10/13 08:56

Bij ons is het net als bij HennieH.

Met jachttraining bepaald de voorjager waarvandaan er vertrokken wordt. Aan de andere kant van het water mogen ze het apport gaan zoeken. Hoe ze dan terug komen, maakt niet veel uit. Liever niet over de brug, want als ze dat eenmaal doen is het moeilijk eruit te krijgen.

Met spelen maakt het allemaal niet uit

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 01/10/13 11:16

In jachtpraktijk hier maakt ie zelf uit waar hij in en uit het water gaat - kortste weg of niet maakt niet uit.

Belangrijker is dat hij veilig (kalm!) het water in- en uitgaat.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij jagen aan een rivier met erg steile oevers, dus kortste weg is meestal gewoon niet mogelijk.

Bruggen hebben we niet daar, maar wat is er op tegen dat de hond een brug neemt? In een proef OK, daar wordt getest of de hond te water gaat, maar in praktijk heb ik liever een brug met omweg dan een oversteek door het water.
Minder risico op kwetsuren en de hond koelt (in de winter) niet zo snel af.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 01/10/13 21:43

Lara durft niet in het water te springen. Zij gaat alleen het water in op de plek waar de grond langzaam afloopt. Ze kiest dus niet voor de kortste weg, maar voor de weg die ze durft :D
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerritte
Erelid
Erelid
Berichten: 15528
Lid geworden op: 03/01/03 09:12
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 02/10/13 20:36

:D Simba zwemt recht op haar doel af
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)


Terug naar “Polls”