Doppen jullie ook mee????

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Eelkje

Ongelezen berichtdoor Eelkje » 08/04/07 23:27

wenjay schreef:alleen hoe regelen we het vervoer, gezien ik in amsterdam woon... :???:


Gewoon eerst gaan sparen joh! Doe ik ook, later zien we wel weer. Komt goed, waar een wil is is een weg :!:

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 08/04/07 23:39

Ik heb vandaag contact gehad met de coördinatrice van de dopjesactie, en ze vroeg waar er ergens heel veel dopjes in Nederland gestockeerd zouden kunnen worden. Natuurlijk komen ze die ook niet afhalen voor 5 warenhuiszakjes als jullie begrijpen wat ik bedoel (ik dacht vanaf ten minste 100 kg dopjes). Ik weet binnen enkele weken meer ivm het vervoer en de mogelijke inzamelpunten in Nederland en hou jullie uiteraard op de hoogte!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Jessica en Kayleigh

Ongelezen berichtdoor Jessica en Kayleigh » 10/04/07 12:51

100 kg is een berg dopjes hoor. 30 April kan ik niet krijg ik visite. Maar zal wel kijken hoe we het gaan doen. 8)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 10/04/07 12:57

Jessica en Kayleigh schreef:100 kg is een berg dopjes hoor. 30 April kan ik niet krijg ik visite. Maar zal wel kijken hoe we het gaan doen. 8)


Ging die afspraak aan de Galderse Meren niet door op 29 april?
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Jessica en Kayleigh

Ongelezen berichtdoor Jessica en Kayleigh » 10/04/07 15:18

Miske schreef:
Jessica en Kayleigh schreef:100 kg is een berg dopjes hoor. 30 April kan ik niet krijg ik visite. Maar zal wel kijken hoe we het gaan doen. 8)


Ging die afspraak aan de Galderse Meren niet door op 29 april?


Dan kan ik ook niet. :( Maar het komt goed. Moet eerst een paar dozen vol hebben. Misschien zijn er hier in de buurt koeriers die het lezen en willen helpen. :wink:

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 10/04/07 16:04

Jessica en Kayleigh schreef:
Miske schreef:
Jessica en Kayleigh schreef:100 kg is een berg dopjes hoor. 30 April kan ik niet krijg ik visite. Maar zal wel kijken hoe we het gaan doen. 8)


Ging die afspraak aan de Galderse Meren niet door op 29 april?


Dan kan ik ook niet. :( Maar het komt goed. Moet eerst een paar dozen vol hebben. Misschien zijn er hier in de buurt koeriers die het lezen en willen helpen. :wink:


YEAH, ik hou je ook op de hoogte hoor!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 14/04/07 17:20

Ik heb gisteren een reactie ontvangen die ik jullie niet wil onthouden:

Hoi Kim,

We hebben je vragen eens overlopen en hierbij dus onze antwoorden:

- Indien deze zakken door één van onze chauffeurs opgehaald worden zullen zij vanaf nu zelf zorgen dat hier etiketten opkomen als de zakken gesorteerd zijn. Als je het dus even aan hen meldt dat de zakken gesorteerd zijn komt dit dus in orde.

Indien je deze zakken zelf aan een inzamelpunt bezorgt dan mag je hier zelf altijd een etiket ophangen als ze gesorteerd zijn. Zet hier dan ook even je naam bij, het is namelijk zo dat niet iedereen hetzelfde begrijpt onder gesorteerd. De eerste keren kunnen de sorteerders dan eens nagaan of de zakken van jou in orde zijn. Vermits jij wel goed op de hoogte bent wat mag en niet mag zal dit normaal geen probleem zijn. Daarna hoeven dan de zakken die van jou komen en waar gesorteerd opstaat niet meer nagekeken te worden. Hetgeen de sorteerders ook weer werk bespaart.

Voor het etiket moet het wel iets zijn dat goed blijft hangen, een post-it is bv. niet voldoende omdat dit vlug afvalt of blijft hangen aan een andere zak.

- Er is nabij Tongeren inderdaad een plaats waar de dopjes gesorteerd worden. Op dit moment proberen de sorteerders hier regelmatig samen te komen om een dag te sorteren. Het is wel zo dat hier enkel op deze momenten gesorteerd kan worden. Dit zijn op voorhand afgesproken data en uren. Je kan hier dus niet op vrijwillige momenten terecht maar enkel als de groep sorteert.

Het moeilijke is dat de honden hier nogal beperkt zijn in hun mogelijkheden. Olly zou hier niet vrij kunnen rondlopen of losgelaten worden.

Indien je eventueel eens een dagje wil komen proberen kan je ons dit laten weten. Je kan dan eens een dagje kijken of dit goed meevalt.

- In Nederland hebben we op dit moment geen inzamelpunten en hier wordt tot nu toe ook niet regelmatig naar toe gereden.

Hopelijk zijn hiermee je vragen voldoende beantwoord.

Groetjes,

Heidi
U komt toch ook!: Vrijdag 20 april 2007 2de BCG-Quiz voor meer info bcg@geleidehond of op www.geleidehond.be onder activiteiten.
***

Hoi BCG

Even een paar vraagjes:
- Als je zakken met gesorteerde dopjes hebt, moet je daar dan een etiket op plakken oid om aan te geven dat deze al gesorteerd zijn? Zo hoeven de sorteerders deze nl. niet meer na te kijken.
- Waar ergens kan je dopjes gaan sorteren? Ik heb ergens gelezen dat er een loods is waar dopjes gesorteerd worden? Kan je daar wat meer over vertellen of ??? Want ik wil gerust wel eens een paar x helpen dopjes sorteren. Hier komen ook wel dopjes binnen maar de hoeveelheden zijn nu niet echt meteen om over naar huis te schrijven plus ze zijn haast altijd al goed gesorteerd dus daar is nauwelijks werk aan.
- Is er ergens ook een inzamelpunt in Nederland en/of rijdt het BCG-busje ook sporadisch naar Nederland om dopjes op te halen?

Dank alvast voor de reactie!
Groetjes
Kim
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Jessie

Ongelezen berichtdoor Jessie » 14/03/09 20:07

Ik spaar de doppen op mijn werk!
Ik werk op een reactiveringsunit van een verpleeghuis, en dara gaan heel wat pakken melk, karnemelk, sap enz. doorheen; mét dop :D
Zelf hebben mijn man ik een gepensioneerde blindengeleidenhond geadopteerd, en wij weten hoe belangrijk zo'n hond voor iemand kan zijn gezien de vrijheid die zij haar vorige baasje heeft gegeven.
Het is gewoon geweldig dat een hond dit kan leren!!
Ik heb dan ook veel respect voor mijn 'ouwe bessie' :verliefd1:

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 15/03/09 10:39

Geweldig Jessie, echt helemaal dop euh top :)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Jessie

Ongelezen berichtdoor Jessie » 15/03/09 10:57

Dankjewel Miske, het is maar zo'n kleine moeite, en anders gooi je ze weg, nu staat er een bak naast de prullenbak waar iedereen de doppen in doet :klasse:

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 31/07/13 10:05

Hoe is het met de doppenactie?
Ik dacht pas gelezen te hebben dat er ook in NL afleverpunten zouden komen maar kan dit nergens terug vinden.

Wij zijn op het werk begonnen met doppen van lege statiegeld flessen af te halen.
Maar goeie dag... het valt best tegen.... want het duurt heel lang voordat je maar een bodempje dopjes hebt

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 31/07/13 15:11

Mijn geleidehondenschool (BCG) schreef me hierover het volgende:

'Het is zo dat wij in Nederland verschillende mensen hebben die ook dopjes sparen voor ons. Wij hebben hier echter geen verdere adresgegevens van. Voor deze mensen geldt immers dat zij zelf moeten zorgen voor vervoer van de dopjes naar één van onze erkende inzamelpunten in België (deze kan u terugvinden op www.dopjesactie.be).

In België zelf is er de mogelijkheid om de dopjes vanaf 100 kg te laten ophalen door één van onze vrijwilligers. Voor onze vrijwilligers zou het echter te veel tijd in beslag nemen indien ze de dopjes ook in Nederland moeten ophalen. Bovendien komen hier ook nog de extra dieselkosten bij waardoor de kosten zwaarder door zouden wegen dan de opbrengst van de dopjes. Hopelijk kan u er begrip voor opbrengen dat we dus enkel ophalingen kunnen voorzien in België.

Indien u dus in de mogelijkheid bent om de dopjes via via naar één van onze inzamelpunten in België te brengen zouden we het erg fijn vinden indien u verder wil meesparen voor onze dopjesactie, erkende inzamelpunten in Nederland hebben we echter niet.'
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 01/08/13 15:08

Bedankt voor je reactie, ik vraag me dan wel af waar ik dit gelezen heb.
Er stonden echt een aantal adressen bij, dat is de reden dat we zijn gaan sparen, want om ermee naar Belgie te gaan rijden, dat schiet niet echt op.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 01/08/13 15:34

roelien schreef:Bedankt voor je reactie, ik vraag me dan wel af waar ik dit gelezen heb.
Er stonden echt een aantal adressen bij, dat is de reden dat we zijn gaan sparen, want om ermee naar Belgie te gaan rijden, dat schiet niet echt op.


Ik weet over welke lijst dit gaat, maar dat is geen officiële lijst en zal ik dus ook niet publiceren hier. De geleidehondenschool heeft nl. al een paar x telefoontjes gekregen van mensen die op die lijst staan en gestopt zijn of er nooit op wilden staan oid. De lijst is niet door BCG opgemaakt ... BCG coördineert de dopjesactie in NL nl. niet omwille van de uitleg die ik hierboven heb geschreven, dus zij willen deze lijst ook niet updaten / verspreiden.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 02/08/13 13:10

Ik was vorige week dit topic aan het zoeken, maar kreeg het niet gevonden.
Maar.......nu kan ik dus reageren.
Wij zijn sinds een tijdje terug van onze vakantie in Midden-Frankrijk (Treteau). Op de camping waar wij verbleven stond een emmer met een bordje: 'Doe hier plastic dopjes in voor de blindengeleidehond'.
Er was daar een Belgisch gezin die de gespaarde dopjes mee terug naar België namen. :klasse:
Natuurlijk verdwenen onze plastic doppen ook in de emmer. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”