Doppen jullie ook mee????

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 02/08/13 13:22

ik denk misschien de lijst die hier heel even gestaan heeft als topic van jou, Kim? Waar we toen over gemaild hebben :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 03/08/13 14:06

sbientje schreef:ik denk misschien de lijst die hier heel even gestaan heeft als topic van jou, Kim? Waar we toen over gemaild hebben :)


Ja, dat klopt, maar de geleidehondenschool heeft gevraagd deze niet / nergens meer te verspreiden.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 03/08/13 14:07

Dinie schreef:Ik was vorige week dit topic aan het zoeken, maar kreeg het niet gevonden.
Maar.......nu kan ik dus reageren.
Wij zijn sinds een tijdje terug van onze vakantie in Midden-Frankrijk (Treteau). Op de camping waar wij verbleven stond een emmer met een bordje: 'Doe hier plastic dopjes in voor de blindengeleidehond'.
Er was daar een Belgisch gezin die de gespaarde dopjes mee terug naar België namen. :klasse:
Natuurlijk verdwenen onze plastic doppen ook in de emmer. :)


Heerlijk zeg, en amai, zelfs in Frankrijk wordt er dus gedopt!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 03/08/13 22:19

Heb de lijst inmiddels wel via google gevonden. Maar deze is dus miss niet actueel.
Jammer dat er geen goede samenwerking met Nederland is om dit te doen.
Het is zo simpel doppen sparen, maar als je mega veel kilometers moet gaan rijden om ze weg te brengen, dan is het een zinloze actie.

We sparen nog even door, en als het een interessante hoeveelheid is, ga ik wel verder kijken.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 03/08/13 22:44

Volgens mij worden er intussen in Nederland ook dopjes gespaard voor 'Desudo' en voor 'Bulters en Mekke'.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 03/08/13 23:17

Hé, BultersMekke kende ik nog niet.
En inderdaad sparen die ook dopjes zie ik.

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 04/08/13 10:01

Super!!!

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Doppen jullie ook mee????

Ongelezen berichtdoor Milou » 28/08/15 13:16

Even een herinnering.
Ik ben inmiddels ook een aantal maanden aan het sparen voor Blindengeleidehonden. Deze inzamelingsactie is nog steeds (of weer) aan de gang. Kijk voor meer informatie op http://www.geleidehond.nl/steun-ons/act ... idehonden/
Het is zo simpel, over het algemeen scheiden de meeste mensen het afval toch al, dus die doppen eraf halen en soms even afspoelen is een kleine moeite.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”