Van pup tot geleidehond.

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 13/05/10 12:41

Oh wat ontzettend jammer zeg! Olly's pleegmama heeft ook een trap, maar Olly is daar nooit op geweest vroeger; ook nu doet ze het nooit (maar in 't geleidewerk neemt ze wel trappen hoor!). Maar ik begrijp het KNGF ook wel, al is het natuurlijk erg jammer inderdaad!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 13/05/10 16:45

Ik heb het ook op tv gezien, was echt een mooi gezicht. Na elk stoeprandje stoppen en als er maar een tuinslang op de weg lag gingen de labjes een andere weg zoeken, echt ongelofelijk. :D
Lijkt me daarom wel moeilijk om een jaar lang een pup te adopteren en hem daarna weg te doen...

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 13/05/10 17:09

He wat jammer voor je dat het niet doorgaat! :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

ansj

Ongelezen berichtdoor ansj » 13/05/10 22:08

Ja,'t is echt balen!
Vooral omdat wij zelf er geen probleem in zien,want die ervaring hebben we met Sloeber gehad dat het goed gaat,maar ik snap het KNGF wel dat ze ergens een lijn moeten trekken.
Vind het alleen frustrerend omdat je weet dat ze staan te springen om pleeggezinnen en wij wilden er voor 200% voor gaan en waren zo enthousiast en dan gaat het niet door.
Ach ja,mischien ooit.................

ansj

Ongelezen berichtdoor ansj » 13/05/10 22:20

@Elise,

het afscheid zal zeker moeilijk zijn,maar je weet van begin af aan dat het voor een jaar is en dat hij/zij dan aan de echte opleiding gaat beginnen.
En mijn gedachte was ook,als ik daarmee een groot verschil kan maken voor een visiueel gehandicapte,dan is het goed en weet ik waarvoor ik het gedaan heb,maar helaas,het mag niet zo zijn.

retriever resort
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2203
Lid geworden op: 23/02/05 22:26
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor retriever resort » 13/05/10 22:54

Wat ik me dan afvraag :oops: , in bijna elke (eengezins)woning is toch wel een trap? Is het dan niet mogelijk om een traphekje te plaatsen? Of is dat weer niet toegestaan?
Wij hebben overigens altijd een trap gehad in huis en geen van onze (3) honden heeft ooit trap gelopen, gewoonweg omdat wij ze dat niet hadden aangeleerd.
groetjes Jeannette

ansj

Ongelezen berichtdoor ansj » 14/05/10 13:49

Wij hebben een trap die lijdt naar de woonverdieping(soort van drive-inn woning).
Nog een trap naar de slaapverdieping,maar daar gaat Sloeber ook nooit op,kwestie van aanleren.
De trap naar de woonverdieping was eerst glad gelakt.
Toen Sloeber kwam,hebben we hem laten bekleden,zodat er meer grip was.
Gewoon eerste maanden gedragen,daarna rustig aan geleerd om trap te lopen.
Niet rennen,beheerst lopen,ging heel goed.

Daarom is het geen optie.omdat je die trap dus op moet.
Had het er met consulente over,je hebt ook van die split-level woningen,daar mogen ze b.v. ook niet plaatsen.
Een flat mag wel,mits er een lift is.Dacht alleen,wat dan als die lift buiten gebruik of kapot is en je zit op 6 hoog?Dat zijn meer dan de normale 13 tredes.
Ik snap ze ook wel,ze moeten ergens een lijn trekken.
Vind het alleen zonde,omdat ik weet dat wij er heel voorzichtig mee om gaan.


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”