Jet

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
kirstenh

Jet

Ongelezen berichtdoor kirstenh » 23/04/10 10:38

19 mei komt Jet bij ons wonen, Jet komt een jaar bij ons in huis, Jet haar naam is afkomstig van mijn eerste pup deze kruising labrador/golden is een geweldige blindegeleidenhond geworden. Jet is de derde hond die ik ga opvoeden, zij is alleen afkomstig van een ander opleidingscentum namelijk Martin Gaus, ik verheug mij enorm op de lessen die je krijgt in Lelystad wij gaan verlopig een paar keer in de week naar Lelystad.
Jet is van een nest van 10 puppen, het is voor de moeder haar eerste nest.
19 mei ga ik na de fokker samen met iemand van martin Gaus daar worden de pup's uitgebreid getest, waarna ik een teefje mee naar huis neem, het zijn allemaal zwarte puppen.
Voor mijn schapendoes is het super leuk zij is nu alleen, haar maat een Border collie is helaas niet meer bij ons.
Met deze hond was ik erg fanatiek met het schapendrijven, dit vond ik geweldig, maar heb altijd verteld, als de kans zich voor doet wil ik weer een pup opvoeden voor een school, Jet kan zowel blindengeleidehond worden alswel hulp of autistenhond, ook kan het zijn dat ze opgeleid met een combinatie hulp/blindengeleidenhond, zo mooi dat zulke honden bestaan en dat ik daar mijn steentje kan bijdragen.
Jet en ik zijn het komende jaar onafschijnlijk aan elkaar verbonden, waar ik ben is zij ook. voor mij is het ook goed hoor, ga ik nog eens met de trein enz en zal ik wat vaker naar Amsterdam gaan, even naar de Bijenkorf bv of even naar de markt iets wat ik eigenlijk nooit zo snel zal doen, eigenlijk kom ik op plaatsen waar ik namellijk zelf nooit zo snel heen zal gaan, woon in een heel klein dorpje erg landelijk gelegen ha ha Op naar de grote stad JET :shock: :shock:

Marianna

Ongelezen berichtdoor Marianna » 23/04/10 11:01

Klinkt super! Heel veel plezier bij het opvoeden en trainen van Jet!

Simoon

Ongelezen berichtdoor Simoon » 23/04/10 11:02

Je klinkt heel enthousiast, super!!! Ik wens je een fijne tijd toe met Jet.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 23/04/10 11:14

Prachtig, zulke mensen als jij!!! Ik heb zelf een blindengeleidehond en ben er ZO blij mee! Ik ga dadelijk Olly's pleegmama opzoeken; Olly is alweer 6,5 maar ik bezoek al vanaf 't begin bijna maandelijks Olly's pleegmama hoor! 't Is geweldig wat ze gedurende 1 jaar gedaan heeft!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 23/04/10 11:19

Heel erg veel succes en plezier met de opvoeding van Jet! :D Ben heel benieuwd! Het lijkt mij ook fantastisch om te mogen doen en ik denk dat dat er in de toekomst ooit ook in gaat zitten... !

Hou je ons op de hoogte hoe het gaat met de training e.d. ?

ansj

Ongelezen berichtdoor ansj » 25/04/10 16:30

Geweldig!veel succes met Jet.
Wij zitten ook in het proces om pleeggezin te worden,maar krijgen eerst nog ons screeninggesprek.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/04/10 18:53

Super dat je dat wilt doen! :) Ik vind het erg goed dat er mensen zijn die dat kunnen opbrengen. Ik durf zoiets niet :oops: geloof nooit dat ik na een jaar weer afstand zou kunnen doen............ 8)

Maar ik wens je veel plezier met Jet. Dat ze maar mag uitgroeien tot een superhond. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

kirstenh

Ongelezen berichtdoor kirstenh » 26/04/10 08:54

Saskia.Bernadette schreef:Super dat je dat wilt doen! :) Ik vind het erg goed dat er mensen zijn die dat kunnen opbrengen. Ik durf zoiets niet :oops: geloof nooit dat ik na een jaar weer afstand zou kunnen doen............ 8)

Maar ik wens je veel plezier met Jet. Dat ze maar mag uitgroeien tot een superhond. :wink:


Het is altijd moeilijk, bij mijn eersten blindengeleidehonden had ik geen eigen hond, dan val je wel in gat, mede dat je eigenlijk heel veel onderneemt met zulke honden.
Je eigen hond niet meer hebben, is vele malen moeilijker, dit heb ik onlangs zelf meegemaakt, met mijn Border Collie, deze moest ik na een jaar afscheid nemen, dat was super pijnlijk voor mij.
Zelf hebben wij binnen ons gezin sinds kort een pleegkind, ook bij dit heerlijke ventje weet je dat je mischien eens afscheid moet nemen? Ik denk, zo is het leven, en als ik zie wat deze honden betekenen voor de doelgroep waar ze voor opgeleid worden, wordt mijn hart enkel alleen maar groter, kan ook de tranen in mijn ogen krijgen, als ik naar het Sbs programma kijk van pup tot geleidehond.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 26/04/10 09:45

Nou ik vind het toppie van je hoor! En leuk dat je er zoveel plezier in hebt. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 26/04/10 16:44

Top werk he! Ik wens je bij deze alvast heel veel plezier en hopen dat je schapendoes haar ook leuk gaat vinden, maar daar ben ik wel van overtuigd! Have fun met de voorbereidingen! :klasse:

marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 898
Lid geworden op: 18/07/07 11:25
Locatie: zaltbommel

Ongelezen berichtdoor marina » 26/04/10 16:56

:klasse: ik vind het zo knap dat er mensen zijn die een hondje willen en kunnen opvoeden tot een maatje voor mensen met een handicap en door de hulp van een hondje sterker en zelfstandiger in het leven kunnen staan.Geloof dat ik het niet zou kunnen opbrengen om weer afstand van het hondje te doen.Daarom alle lof die het wel kunnen.


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”