Internationale dag van de geleidehond

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Internationale dag van de geleidehond

Ongelezen berichtdoor Miske » 28/04/10 10:41

Het is vandaag weer de laatste woensdag van de maand april, en dat betekent dat het vandaag de "internationale dag van de (blinden)geleidehond" is!

Bij deze wil ik iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks te maken heeft met geleidehonden een digitaal bloemetje geven en zeer hartelijk danken voor alles wat ze doen of gedaan hebben voor die lieve viervoeters die ons zoveel mobiliteitsvreugde, vertrouwen, vriendschap, liefde, warmte enz. geven!!!

Ook mensen die ons wel eens helpen, ons ergens mee naartoe nemen, ons ergens de toegang toe verlenen, en/of op een andere manier met geleidehondgebruikers / trainers / pleeggezinnen te maken hebben, dank ik natuurlijk!

Het zijn toch echte kanjers! Obstakels worden netjes omzeild, en automatisch alsook op commando geven ze heel graag iets voor je aan, maar ze zullen weigeren als het commando gevaar oplevert en dan ook zelf initiatief nemen om toch op een andere, veilige manier door te wandelen.

Uit ervaring weet ik hoe een geleidehond je leven enorm kan veranderen in de positieve zin!

Ook wens ik alle geleidehondgebruikers een fijne dag toe met hun woefje, knuffel ze van me! En aan alle aspiranten, kandidaat-aspiranten en ook mensen die een vervanghond hebben aangevraagd, wens ik een niet al te lange wachttijd toe; en reken maar: geduld wordt beloond!

Fijne internationale dag van de geleidehond!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 28/04/10 16:13

Mooi gesproken Miske!

Volkomen terecht dat er een dag aan deze lieve beesten wordt gewijd!

marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 898
Lid geworden op: 18/07/07 11:25
Locatie: zaltbommel

Ongelezen berichtdoor marina » 28/04/10 22:02

Ik geef iedereen een digitaal bloemetje die het mogelijk maakt om te genieten met een beperking maar zonder de nadruk op de beperking.Want elk mens is uniek alleen zijn beperkingen bij de een in zicht en bij de ander verborgen maar hebben we uitendelijk allemaal last van onze tekortkomingen op welk gebied dan ook.


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”