kan een hond epilepsie ruiken?

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Jill_1982

kan een hond epilepsie ruiken?

Ongelezen berichtdoor Jill_1982 » 30/08/10 15:42

ik ben epilepsiepatient, en ik sprak net een mevrouw kort bij de DA met een lab, die was opgeleid om haar te waarschuwen als er een aanval aan kwam...wow!

Fallyn

Ongelezen berichtdoor Fallyn » 30/08/10 15:51

Hoi HOi, Fallyn is zelf ook mijn epilepsiehond en honden ruiken dit NIET!! honden merken dit aan het gedrag van de baas, de hond kan niet opgeleid worden om een aanval te voelen aankomen dit kunnen sommige honden gewoon en vooral als de hond al vroeg bij zijn baasje is (hoe groter de band hoe groter de kans) maar een epilepsiehond word geleerd om hulp te halen bij een aanval en zijn baasje medicijnen te brengen.
Als jij een goede band hebt met je hond, dan is de kans groot dat hij je ook waarschuwt.

Je zou eigenlijk ieder gedrag van Bodo wat jouw niet bekend voor komt (in jouw ogen kijken, op schoot springen, rare geluiden maken, voor je gaan staan, aanhankelijk worden enz.) met tijstip en datum moeten opschrijven ook wat hij toen deed.
Daarnaast schrijf jij op wanneer je een aanval kreeg (ook een abcanse als deze is opgemerkt of als je hem zelf hebt opgemerkt)
Daarna kun je de rare dingen van Bodo gaan verglijken met aanvallen van jouw en dan kun je zien of hij iets raars deed voordat jij een aanval krijgt.
De volgende keer als hij weer iets raars doet beloon je hem hier voor en ga je zelf zitten waardoor je je zelf niet beschadigd tijdens een aanval

Gebruikersavatar
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1265
Lid geworden op: 03/01/08 19:33
Locatie: Schipluiden

Ongelezen berichtdoor Jamiedepemie » 30/08/10 18:40

stichting hulphond nederland leidt ook 'seizure'honden op

van de hulphondsite:

Seizurehond
Een seizurehond helpt zijn baas tijdens en na een epileptische aanval (seizure). Een seizurehond is in staat om bij een aanval zijn baas in een zijligging te leggen, medicijnen te halen, op een alarmknop te duwen, hulp te halen of voor rust te zorgen
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)

Fallyn

Ongelezen berichtdoor Fallyn » 18/09/10 18:45

Ik vraag me af hoe het gaat met Bodo, heb je al gemerkt dat hij iets aangegeven heeft? of ben je er niet mee bezig?
Wat je hem wel kunt leren is dat hij je in de stabiele zijligging legt als je een aanval krijgt en hulp haalt door op een knop te duwen.
Maar dit kun je gaan trainen als Bodo ouder is dan 6 maanden

pelia33

Ongelezen berichtdoor pelia33 » 20/09/10 06:40

Noppes is niet opgeleid.
Ons zoontje heeft oa epilepsie en aan Noppes kunnen we vaak merken dat hij een aanval gaat krijgen!

Vera

Ongelezen berichtdoor Vera » 22/11/11 22:31

Ik ken een jongen bij ons op de flyball, hij heeft een kruising van een berner sennen met een labrador. Hij heeft ook epilepsie, ik heb daar al eens met hem over gesproken. Hij vertelde mij toen dat zijn hond hem steeds waarschuwt als hij een epilepsie aanval gaat krijgen. Het was heel raar maar op dat moment dat wij dat gesprek aan het voeren waren begon zijn hond hem te waarschuwen, dat deed hij door heel erg over zijn baasje te gaan leunen, en effectief nog geen twee minuten later kreeg die jongen een epilepsie aanval. Gelukkig was zijn moeder in de buurt die pilletjes bij had maar ik vond dit toch zeer merkwaardig.

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 24/11/11 08:02

Het schijnt dat ze het zelfs op afstand kunnen (baasje is ergens anders dan de hond, maar de hond drukt thuis wel op de alarmknop)...

Gebruikersavatar
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 505
Lid geworden op: 05/06/11 13:11
Locatie: Kempen

Ongelezen berichtdoor bud en weiser » 24/11/11 18:44

Bij ons op de hondenschool zit ook een jongen met epilepsie en hij heeft een labrador gekruist met een rotweiler,die hond is niet opgeleid maar voelt het ook komen,dan likt de hond heel erg aan de jongen,al twee keer gezien en nog geen 3minuten krijgt hij een aanval,en twee keer heel serieus,dat hij niet bijkwam en de mug moeten bellen.
De hond blijft ook vlak bij zijn baasje zitten.
Bud mis je nog steeds!


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”