Spijker

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
spijker

Spijker

Ongelezen berichtdoor spijker » 05/10/10 01:09

Spijker gaat het al goed doen als epilepsie-hond. Deze week heb ik 2 kleine aanvallen gehad en het lijkt erop dat Spijker voor de aanvallen toch ander gedrag laat zien!
Tijdens de laatste aanval week hij niet van mijn zij, hij hield mijn man heel erg in de gaten, maar bleef binnen een halve meter van mij vandaan.
Ik ben erg trots op hem!

Ik hoop dat de groei die we zien doorzet en dat hij over een tijdje een "echte" voorspeller wordt. Ik heb zulke prachtige verhalen erover gelezen.

Als jullie het leuk vinden zal ik de vorderingen (en de belevenissen) van Spijk en mij bijhouden.....

groetjes
Maria

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Ongelezen berichtdoor bubbles » 05/10/10 09:20

Goh, bijzonder hoor!
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 05/10/10 10:58

worden jullie begeleid door een stichting? of leid je spijker zelf op.
goed hoor dat hij de signalen al wat op pikt :klasse:
wat dat aan gaat zijn labjes heel gevoelig merk ik,hier in huis gaat roef bij de oudste zitten als hij veel last heeft van ticks(gilles de la tourette)
daar door kan hij zich ontspannen en nemen de ticks af.(mischien leuk om te lezen:een dag uit het leven van een hond in een bijzonder gezin)
in het hoekje een dag uit het leven van.

hou ons op de hoogte hoe spijker zich ontwikkeld :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

spijker

Ongelezen berichtdoor spijker » 05/10/10 18:15

Hallo Roef,

Ik heb bij diverse stichtingen geïnformeerd. Het kost allemaal erg veel geld (en wordt niet vergoed door bijv. AWBZ). Een lieve kennis van ons, die nu van zijn pensioen mag genieten, heeft ruim 28 jaar ervaring met het opleiden van hulphonden (ADL en epilepsie, dat laatste minder lang ). Hij is er van overtuigd dat het mogelijk moet zijn een hond te trainen om een aanval aan te voelen; er gaat chemisch gezien zoveel aan een aanval vooraf. Er is ook iemand met een diabetisch hond, heb een blog van haar gelezen; de hond geeft haar ook aan vóór zij echt niet goed zit met haar suiker. Denk dat het ook zo zou moeten kunnen werken met een epi-hond.
Het is dus niet vanuit een stichting. Dat betekend dan ook dat als het allemaal gaat zoals we hopen, dat Spijker geen "echte" hulphond mag worden genoemd. Maar daar gaat het niet om; ik zou zoveel vrijheid krijgen en manlief zoveel rust.....
Als het aanvoelen niet zou lukken hebben we plan B; iets dat echt elke hond die leerbaar is zou moeten kunnen: bij een aanval een knop indrukken zodat bijv. mijn man zijn mobiel of pieper afgaat.

Ik ga je topic zeker lezen (uiteindelijk komt dat vanuit "dezelfde"hoek van ons lijf).

Groet
maria

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 05/10/10 18:21

Bijzonder om te lezen, ik hoop dat het lukt hem zo op te leiden dat hij veel voor je kan betekenen als hulphond, maar zonder dat is een hondenmaatje ook heel fijn en op een knop leren drukken zal zeker moeten lukken.
Succes!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 06/10/10 09:01

maria ik wens je heel veel succes :) als ik het zo lees gaat dat wel goed komen en idd op een knop drukken is echt een heel haalbaar doel,zelfs mijn gele monster kan dat :D geleerd met heel veel lekkers :roll: .

en een hulphond kost echt heel erg veel geld ja,bij ons zou er een gedeelte betaald worden uit het PGB van onze zoon.maar dat dekte bij lange na niet alle kosten.dit was overigens voor ons niet de reden dat we er niet mee door gegaan zijn hoor.
hoewel onze zoon voor een autihond in aanmerking komt vinden wij dat zo`n hond beter naar een gezin kan gaan waar een kindje echt niet meer naar buiten kan.

nogmaals succes en hou ons op de hoogte over de vorderingen van spijker(leuke naam trouwens :D )
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 06/10/10 18:32

Heel veel succes met Spijker en ik volg gaarne jullie verhalen!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”