a standing Storm en freedom for me

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 19/05/11 18:22

heeeeeeeel veel plezier volgende week. Geniet van de zee. Het is daar mooi! (Waar ga je naar het strand? In Schoorl zelf heb je geen strandrolstoelen, maar vlakbij wel. Kun je lekker naar het strand. Ik ben er laatst ook een paar dagen met een vriendin geweest.)

Sterremaan

Ongelezen berichtdoor Sterremaan » 19/05/11 18:50

©Bowie, Komt helemaal goed vind het super dat je het wilt doen.

©Jamiedepemie, oooh wat goed dat je Kelly hebt gehouden. velen doen hun hond dus wel weg.

©Agnes, Wij gaan naar het Strand bij Schoorl en daar schijnt een verhard pad te lopen. Dus ben heel erg benieuwd..

Lieve groet Alma

Sterremaan

Ongelezen berichtdoor Sterremaan » 03/06/11 12:49

Het heeft even geduurd voor antwoord.. Storm en ik moesten enorm bijkomen van de week. Ik heb een fantastische week mogen beleven in Schoorl. En ben ook blij dat iedereen mee werkte zodat ik het allemaal kon doen.
Nu heb een heerlijke lieve maat naast mij liggen.

Het gehele verslag staat op mijn weblog

Deze week was het even schrikken voor ons beide. Ik had dinsdag een ongelukje gehad in mijn aanval. En hierdoor zij mijn hand krak. En stond hij erg vreemd.
De volgende dag toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Waar in die middag terecht kon.
Maar Storm was zo aan het kuchen. Dus ook de dierenarts gebeld. Alleen was die veel te ver weg voor mij.
Maar ik moest dus van de dokter ook naar het ziekenhuis.
Dus ambulance zou eraan komen. Maar mijn zusje had de dieren ambulance ook al geregeld. Dus zo hond zo baas. Gingen we beiden in een ambulance richting iets. Ik vond het verschrikkelijk dat ik niet mee kon. Gelukkig mijn broertje wel.

Storm had toch nog een lichte vorm van kennelhoest. Is gelukkig niet meer besmettelijk. Maar, het is wel sneu om te zien. Al gaat het gelukkig een stuk beter met hem.

Mijn hand was gelukkig niet gebroken. wel een vreemde botstructuur.
Maar het was de gehele peesplaat die een opdoffer heeft gehad.
Dus drie vingers werken niet meer van mijn rechter hand.
Kijken hoelang dat duurt.

Het was dus een hectische week. En, je kunt nu zeggen we doen echt alles samen. Samen kuren samen in een ambulance. Samen dit samen dat.
maar het allerbelangrijkst is. Dat wij beiden voor elkaar gekozen hebben.

Afbeelding

Ik heb nu ook veel foto´s van alleen zijn koppie. Dus denk dat je er nu wel een banner van kunt maken. Zou ik wel heel erg tof vinden.

Lieve groetjes Alma

Gebruikersavatar
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 559
Lid geworden op: 26/10/10 14:16
Locatie: Rijswijk

Ongelezen berichtdoor marielle75 » 03/06/11 13:17

Goh, wat een pech samen zeg.
Hoop dat jullie gauw opknappen. :goodluck:
Afbeelding

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 03/06/11 13:31

Beterschap
:groteknuffel: Debby en Fayth
Groetjes Debby en een poot van Fayth

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 03/06/11 13:53

Beterschap voor hond en baas hoor! :allright: en :braaf:

Tegen kennelhoest helpt een lepeltje honing prima voor de geïrriteerde keel. Hopelijk is Storm snel weer ok en gaan je vingers straks weer bewegen..........
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Sterremaan

Ongelezen berichtdoor Sterremaan » 19/07/11 11:16

Lieve allemaal,

Ja, wij zijn weer back in town en hoe.
Storm mag 29 Augustus zijn examen al gaan doen. Mijn broer heeft een hele mooie foto dia youtube filmpje gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=b98ojcwDLp4
Dit is van de week in Schoorl.

Storm heeft in de tussentijd ontzettend veel geleerd. Hij draagt nu zelfs het winkelmandje. En pakt de spullen uit de schap en stopt ze erin. Eigenlijk doet hij alles al. Ideaal merk ik nu.
En natuurlijk voor mij mijn maatje. Al twee keer mijn leven gered.

Maar heb weer een vraagje. En misschien hebben jullie echt wel een giga idee.

Het overkomt mij ook wel eens op straat dat ik dus een aanval krijg ik kan niet meer communiceren ja alleen met mijn ogen. Alleen dat weten omstanders niet. Nu is het al een keer voorgekomen. En heeft Storm mijn belangrijke medicatie etuitje uit mijn tas gehaald. En is gaan blaffen. In dat etuitje zit altijd een briefje met wat ik heb.
Nu, is het zo dat wij Storm eigenlijk daarin meer een taak willen geven. bedacht om een geplastificeerd papiertje aan mijn stoel te hangen. Met een uittrek koord. Zodat Storm deze aan iemand kan geven. Zodat deze meteen leest wat er aan de hand is. En kan handelen desnoods.
maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?

Verder Storm is echt mijn maatje. En wij zijn ook onafscheidelijk.
Gaat ook overal mee naar toe. Is twee keer mee geweest naar het theater.

En met leven redden bedoel ik. Dat hij mij echt probeert te helpen. Waar ik voor door moet vechten. Ik heb drie keer over een ademstilstand gehad. En hij is bij mij gaan liggen. En ik kon hem voelen. En wist in mijn achterhoofd ergens ik moet door voor hem. Dus ja, Storm is bijzonder en blijft het ook. Misschien willen jullie hardop meedenken..

ik zit mij net te bedenken dat ik nog een foto door zou sturen voor een mooie profiel foto van Storm sorry, doe ik zo snel mogelijk.

Hele lieve groetjes en voor de mensen die op vakantie gaan of zijn. En heerlijke vakantie gewenst.

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 19/07/11 12:11

Wat een leuke film van jullie. Helaas kan ik je geen tip geven maar ik hoop voor jou dat iemand hier van het forum je wel kan helpen.
Afbeelding

bedankt Sharon !

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 19/07/11 12:23

Mooie fotoserie. Goede muziek ook. :)

Ik heb geen ervaring met het trainen van hulphonden....... dus wat je nog meer zou kunnen doen? Dat met het kaartje is misschien wel een goed idee, dan lezen mensen toch sneller wat er met je is he.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 19/07/11 16:46

Lieve Alma,
Nu, is het zo dat wij Storm eigenlijk daarin meer een taak willen geven. bedacht om een geplastificeerd papiertje aan mijn stoel te hangen. Met een uittrek koord. Zodat Storm deze aan iemand kan geven. Zodat deze meteen leest wat er aan de hand is. En kan handelen desnoods.

Denk dat het een goed idee is.
Groetjes Debby en een poot van Fayth

Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 25/02/11 20:20
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Imca » 20/07/11 16:59

Alma, wat een prachtig filmpje van jouw en Storm.

Wat geweldig dat Storm er zo voor jou is en dat hij al een paar keer je leven gered heeft, pffff dat is niet mis.

Ik heb geen tips omtrent het briefje, misschien kunnen andere forumleden je hierbij helpen.

Dikke knuffel van ons voor Storm! :groteknuffel:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)

Dushi
Speurneus
Speurneus
Berichten: 7666
Lid geworden op: 12/11/03 20:11
Locatie: Den Helder

Ongelezen berichtdoor Dushi » 21/07/11 18:29

Wat een prachtig filmpje! En wat super dat Storm en jij al zo goed op elkaar ingespeeld zijn! Echt mooi dat hij je al een paar keer heeft kunnen helpen!!!
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”