KNGF geleidehonden zoeken veel nieuwe pleeggezinnen in 2012

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Anne

KNGF geleidehonden zoeken veel nieuwe pleeggezinnen in 2012

Ongelezen berichtdoor Anne » 28/12/11 11:06

http://www.geleidehond.nl/over_ons/nieu ... uwsid/5325

Klik op bovenstaande link voor meer informatie!

Voor de twee nesten pups die rond de Kerst geboren worden is KNGF Geleidehonden op zoek naar een veilig mandje bij een puppypleeggezin. De pups willen begin 2012 een plekje hebben bij een vrijwilligersgezin. Dat geldt eveneens voor de 150 overige aspirant-geleidehondjes die in 2012 ter wereld zullen komen. De geleidehondenschool verwacht komend jaar een ware ‘babyboom’ en doet vandaag, op de Nationale Vrijwilligersdag, een oproep voor nieuwe gastgezinnen die een pup gedurende zijn eerste levensjaar een goede basisopvoeding willen geven. Daarna is de hond oud genoeg om het echte geleidewerk te leren bij het opleidingscentrum in Amstelveen.

Wij worden op 12 januari a.s. voor het eerst pleeggezin. Dan mogen we "onze" blonde labradorpup ophalen in Amstelveen.

Hartelijke groeten,

Anne

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 29/12/11 22:44

Wat spannend voor jullie zeg! Ik heb heel veel respect voor jullie dat jullie dit willen doen.
Ik zou het niet kunnen. Ten eerste hebben wij te weinig ervaring om zo'n speciale pup de juiste opvoeding te geven (Max is onze eerste hond), ten tweede zouden wij nooit door de selectie te komen en ten derde; ik zou hem niet meer willen laten gaan....
Heel veel succes met jullie puppert :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Anne

Ongelezen berichtdoor Anne » 30/12/11 15:12

Hoi Roy en Marjolein,

Bedankt voor je leuke reactie!

Dit wordt ook onze eerste hond en toch zijn we goedgekeurd. Het gaat de KNGF erom dat je de hond opvoed volgens hun richtlijnen en dan is het soms juist wel "makkelijk" als je nog geen hondenervaring hebt. Maar het blijft natuurlijk een megaklus.
En ja, wij zullen echt wel (heel) wat traantjes laten als we onze schat moeten laten gaan, maar het is voor een enorm goed doel: een blinde weer een kans geven op een zelfstandig leven! :)

De bench staat klaar. Onze dochter heeft hem versierd met kerstballen :D Die zullen we er voor zijn of haar komst maar weer afhalen:oops2:

Groetjes,
Anne

http://pleegpup.blogspot.com/

Anne

Ongelezen berichtdoor Anne » 30/12/11 15:14

Hoi Roy en Marjolein,

Bedankt voor je leuke reactie!

Dit wordt ook onze eerste hond en toch zijn we goedgekeurd. Het gaat de KNGF erom dat je de hond opvoed volgens hun richtlijnen en dan is het soms juist wel "makkelijk" als je nog geen hondenervaring hebt. Maar het blijft natuurlijk een megaklus.
En ja, wij zullen echt wel (heel) wat traantjes laten als we onze schat moeten laten gaan, maar het is voor een enorm goed doel: een blinde weer een kans geven op een zelfstandig leven! :)

De bench staat klaar. Onze dochter heeft hem versierd met kerstballen :D Die zullen we er voor zijn of haar komst maar weer afhalen :-)

Groetjes,
Anne

http://pleegpup.blogspot.com/

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 30/12/11 22:00

Wat leuk dat jullie over 2 weekjes een 'aspirantje' krijgen.

Ik heb nu mijn 2-de leenpupperd in huis.
Mijn eerste is in opleiding.

Anne

Ongelezen berichtdoor Anne » 31/12/11 11:10

Wat leuk. Hoe is het jullie tot nu toe bevallen?

Groetjes,
Anne

Ps: wat een prachtige foto heb je bij je berichtje staan!

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 31/12/11 12:05

Anne schreef:Wat leuk. Hoe is het jullie tot nu toe bevallen?

Groetjes,
Anne

Ps: wat een prachtige foto heb je bij je berichtje staan!


Ik vind het heerlijk om naast mijn eigen Bowie te mogen genieten en te mogen leren van het opvoeden van een aspirantgeleidenhondje.
Het afscheid is natuurlijk minder leuk, maar je weet als je eraan begint dat het afscheid er ook bij hoort en je weet waar je het voor doet.

Nog voor Jonna (mijn eerste leenpupperd) naar school ging had ik al besloten dat ik weer opnieuw een pup wilde 'doen'.
En nu is Kody inmiddels 2 maanden hier.

Groetjes, Monika

Ps: Als je het leuk vindt en je hebt straks een mooie foto van je pupperd dan wil ik ook wel een banner voor jou maken voor bij je berichtjes (mocht je het zelf niet kunnen).

Anne

Ongelezen berichtdoor Anne » 31/12/11 18:56

Ha Kim,

Wat een heerlijk plekje heeft Olly bij jou gekregen. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten. Zoals Olly trouw is aan jou, blijf jij trouw aan Olly. Mooi om te lezen!

Groetjes,
Anne

Anne

Ongelezen berichtdoor Anne » 31/12/11 18:58

Hoi Monica,

Wat leuk om te lezen. Kody is een mooi hondje!
En het aanbod van de banner sla ik zeker niet af. Als ik leuke foto's heb laat ik het je weten! Alvast bedankt! Ik kijk er naar uit.

Goede jaarwisseling!

Anne


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”