Youri, mijn lieve oude mannetje vandaag ingeslapen.

Deel hier het verlies van je labrador die je gehad hebt
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 30/09/09 13:41

Hi Alice,

Geweldig om zo die lieverd nog "even" op deze manier bij je te voelen,
het blijft een gemis.
Bijzonder met een ballon "afscheid" nemen.
In gedachten zal hij altijd bij je zijn....heb ik ook nog met m'n vorige hond
Liefs Alice :blondpootje:

Willy

Ongelezen berichtdoor Willy » 30/09/09 15:48

Hier zijn toch echt geen woorden voor. Wat een verdriet moet dit zijn. Ik wens jullie heel veel sterkte.
Dag mooie, lieve Youri.

Hendriek

Ongelezen berichtdoor Hendriek » 01/10/09 13:11

Heey Alice!

Fijn dat het nu eindelijk zover is gekomen. Nog fijner te lezen dat het allemaal goed is gegaan en dat jullie een mooie vaart hebben gehad.

Wetende dat je Bo-tje ook een knuffel heb gegeven doet mij even verdrietig stemmen, sorry meis. Doet soms nog zoveel zeer. :cry:
Maar........... we hebben hier een labje die stik goed haar best doet om het verdriet te verkleinen door veel aandacht van d'r vrouwtje te vragen.

Heb je het voornemen nog eens een ballonvaart aan te gaan? Lijkt me zelf schitterend/bijzonder.

Meis, nogmaals toppie dat je een fijne vaart hebt gehad!

Liefs, Driek

esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 706
Lid geworden op: 15/02/09 22:52
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor esther-sarah » 01/10/09 16:29

Hai Alice,

Ja, wat een ervaring, zo'n ballonvaart... Jullie missie is geslaagd!! Fijn dat jullie dat samen hebben kunnen doen. Emotioneel ook..

Ik ga er vanuit dat Youri mijn Sarah heeft opgewacht vrijdag, en dat hij haar helpt daar boven. Soms heb ik het idee dat Sarah nog bij me is, vooral als ineens het zonnetje doorbreekt; dan lopen de tranen over mijn wangen. Maarja, ze is pas 6 dagen weg...

Veel liefs,

Esther
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi

Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 209
Lid geworden op: 16/08/09 16:28
Locatie: Boxmeer

ballonvlucht

Ongelezen berichtdoor Mousy » 01/10/09 18:01

He Alice,wat een mooie foto van jullie met Youri in het midden,wat fijn dat je zo n gevoel hebt tijdens je vlucht hoog in de lucht.Ik weet het zeker dat Wammes dicht bij me is en ik stel me zo vaak voor dat hij in de hondenhemel aan het spelen is met mijn 1e Golden Reteriever die ook nog altijd een plekje in mijn hart heeft :cry: Vanuit de hemel kijkt hij op zijn wolkje op mij neer en heeft net als Youri bij jullie een fantastisch leven gehad,en is jullie daar dankbaar voor :) Maar echt,ik begrijp echt niet hoe je het vol houd zonder hem.Ik heb zo n bewondering voor je,lieve groetjes Mousy

Gebruikersavatar
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1783
Lid geworden op: 03/02/07 20:34
Locatie: Limburg

Ongelezen berichtdoor Katootje » 01/10/09 20:24

Wat mooi!!!!
Ik hoop dat je nu weer een beetje rust kunt vinden..ooit zullen jullie weer samen zijn..dan is het voor altijd...!! :groteknuffel:
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 01/10/09 21:30

Alice van Ginkel schreef:De ballonvaart was geweldig!! Wat een belevenis! Het was lekker weer, wel stond er soms veel wind, dus het duurde even voordat de ballon stabiel was. We gingen met 3 ballonnen, wij zaten in de tweede. Na het helpen met het vullen van de ballon ga je vrij snel de lucht in, echt gaaf is dat! 350m. hoog gingen we maar dat heb je helemaal niet in de gaten. We hebben een hoop gefilmd boven. Ik zag de zonsondergang, zo mooi! Ik stelde me voor dat Youri, mijn lieve oude mannetje, daar naar zijn baasjes stond te kijken. Ik vertelde hem dat we zoveel van hem houden en dat we hem zo missen. Hij vertelde ons dat hij heel gelukkig is en dat hij ons zo dankbaar is voor het leven wat hij bij ons heeft gehad. Hij mist ons ook maar hij heeft geen tijd om daar veel bij stil te staan want hij heeft zoveel vriendjes en hij heeft het zo druk met spelen. En toen zag ik ineens nog een paar honden aankomen. Zag ik het goed? Ja, Tycho, Buddy, Kim, Bo, Wammes, Bruno, Remi en kleine Flupke was er ook bij. Teveel om op te noemen, maar ze waren er allemaal. Ik heb ze allemaal een dikke kus van jullie gegeven. Allemaal vertelde ze mij dat ze heel dicht bij jullie zijn, jullie zijn nooit alleen. In alle mooie dingen zullen jullie ze tegenkomen, eens komt alles weer samen.

Hier een foto van ons voordat we de lucht ingingen, tussen ons in een foto van ons lieffie. Eventjes zijn we heel dichtbij hem geweest.

Afbeelding

dank je wel meissie :groteknuffel:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 08/10/09 21:49

"Aan een tere draad van tranen
rijg ik stil de maanden van verdriet."

Zit er weer even doorheen. Gisteren filmpjes gekeken van Youri. Hij komt dan weer even tot leven. Dan zit hij me aan te kijken met die boevekop van hem. Zo geweldig hebben we het samen gehad. Maar dan vandaag spookt dat weer de hele dag door mijn hoofd en nu is het weer helemaal mis. Twee nachten geleden droomde ik dat ik met mijn twee handen zijn grote kop vast hield en hem overal kusjes gaf (wat ik ook altijd deed). Ik heb echt zijn haren gevoeld. Het was net alsof hij even langs kwam. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden maar ik moet het even van me afschrijven, moet het even kwijt. Liefs van Alice.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Aileen » 08/10/09 22:22

Alice van Ginkel schreef:De ballonvaart was geweldig!! Wat een belevenis! Het was lekker weer, wel stond er soms veel wind, dus het duurde even voordat de ballon stabiel was. We gingen met 3 ballonnen, wij zaten in de tweede. Na het helpen met het vullen van de ballon ga je vrij snel de lucht in, echt gaaf is dat! 350m. hoog gingen we maar dat heb je helemaal niet in de gaten. We hebben een hoop gefilmd boven. Ik zag de zonsondergang, zo mooi! Ik stelde me voor dat Youri, mijn lieve oude mannetje, daar naar zijn baasjes stond te kijken. Ik vertelde hem dat we zoveel van hem houden en dat we hem zo missen. Hij vertelde ons dat hij heel gelukkig is en dat hij ons zo dankbaar is voor het leven wat hij bij ons heeft gehad. Hij mist ons ook maar hij heeft geen tijd om daar veel bij stil te staan want hij heeft zoveel vriendjes en hij heeft het zo druk met spelen. En toen zag ik ineens nog een paar honden aankomen. Zag ik het goed? Ja, Tycho, Buddy, Kim, Bo, Wammes, Bruno, Remi en kleine Flupke was er ook bij. Teveel om op te noemen, maar ze waren er allemaal. Ik heb ze allemaal een dikke kus van jullie gegeven. Allemaal vertelde ze mij dat ze heel dicht bij jullie zijn, jullie zijn nooit alleen. In alle mooie dingen zullen jullie ze tegenkomen, eens komt alles weer samen.

Hier een foto van ons voordat we de lucht ingingen, tussen ons in een foto van ons lieffie. Eventjes zijn we heel dichtbij hem geweest.

Afbeelding


Ben blij dat het eindelijk is doorgegaan! Heb je nu een beetje rust gevoel dat je bent geweest?

Dank je wel dat je Budje en de rest een dikke kus hebt gegeven! geeft mij een goed gevoel. Buddy kennende zou hij dat helemaal het einde vinden! Hij is meer een mensenvriend dan hondenvriend.

Dikke knuffel voor jou :groteknuffel:
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 09/10/09 11:10

Alice van Ginkel schreef:"Aan een tere draad van tranen
rijg ik stil de maanden van verdriet."

Zit er weer even doorheen. Gisteren filmpjes gekeken van Youri. Hij komt dan weer even tot leven. Dan zit hij me aan te kijken met die boevekop van hem. Zo geweldig hebben we het samen gehad. Maar dan vandaag spookt dat weer de hele dag door mijn hoofd en nu is het weer helemaal mis. Twee nachten geleden droomde ik dat ik met mijn twee handen zijn grote kop vast hield en hem overal kusjes gaf (wat ik ook altijd deed). Ik heb echt zijn haren gevoeld. Het was net alsof hij even langs kwam. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden maar ik moet het even van me afschrijven, moet het even kwijt. Liefs van Alice.


@Aileen: nee meid, lees dit maar. Liefs Alice.
Afbeelding

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 22/10/09 21:57

Wat mooi dat je die ballonvaart hebt gemaakt, ik kreeg echt tranen in mijn ogen bij je verhaal

Wat mooi om op deze manier even kortbij je maatje te zijn en nogmaals op zo'n prachtige manier afscheid te nemen!!

En dat je nog af en toe een mindere dag hebt is begrijpelijk hoor, al zou je van zo'n mooi knuffelmoment met Youri net heel blij moeten worden ipv verdrietig
Zo mooi dat hij je in de nacht nog effe komt bezoeken
Dit moet je koesteren!

Heel dikke knuffel van mij en de jongens hier!

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 01/11/09 19:58

http://www.youtube.com/watch?v=hsCdlX-5UjE

Dit nummer is voor Youri, mijn lieve oude mannetje en voor iedereen die ook hun labje heeft verloren. Laten we onze ogen sluiten, dan is het net alsof we weer even samen zijn.

A gentle rain falls softly on my weary eyes
as if to hide a lonely tear.
Afbeelding

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 01/11/09 20:31

Hoi Alice,
Ik lees nu pas dat je eindelijk de ballonvaart hebt gemaakt waarna je zo uitkeek!! Wat mooi. En dan die foto kreeg er gewoon rillingen van.Zo mooi...

Ik snap zo goed je gevoel, echt! Ze hebben ons zoveel gegeven en zoveel met ons gedeeld dat kunnen ze ons nooit meer afnemen..... En wij wij zullen ze nooit vergeten....

liefs Riwka en Storm
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

Brunoboy

Ongelezen berichtdoor Brunoboy » 01/11/09 20:31

Alice van Ginkel schreef:http://www.youtube.com/watch?v=hsCdlX-5UjE

Dit nummer is voor Youri, mijn lieve oude mannetje en voor iedereen die ook hun labje heeft verloren. Laten we onze ogen sluiten, dan is het net alsof we weer even samen zijn.

A gentle rain falls softly on my weary eyes
as if to hide a lonely tear.


Youri, wij genieten mee.......
Alice wat fijn dat je ook aan andere labjes hebt gedacht, en speciaal vandaag aan mijn labje die alweer 4 maanden is overleden.....
Heel mooi, en ik bedank je hiervoor, maar mijn ogen kon ik niet sluiten, want het was zo'n ontroerende muziek, dat ik tranen in mijn ogen had!
Alice bedankt.....

Hendriek

Ongelezen berichtdoor Hendriek » 03/11/09 21:38

Heey lieve Alice, lang geleden dat ik je heb gesproken. Hoe gaat het met je/jullie?

Ook hier gaat het leven door, zonder mijn zorgenkindje. Alweer 4 maanden.... zojuist weer een taai moment gehad. Een oud-collega vroeg hoe het met de meiden ging....... pffffffffft

Bedankt voor jouw mooie muziektip. Tis inderdaad een mooie plaat. De gehele CD trouwens... ;-)

Tot gauw!

Liefs, Driek


Terug naar “In memoriam”