De nieuwe RAD gaat niet door!!!!!

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 23/12/08 18:55

roos schreef:Kan mij goed in jouw verhaal vinden Michiel, ik denk alleen dat de politie/belasting al overbelaste apparaten zijn die hier geen tijd aan kunnen/willen besteden.
Daar zou denk ik een nieuwe instantie voor moeten worden opgericht, die ook de hondenscholen controleert.
Net zoiets als de boswachterij bv, die mogen ook bekeuringen uitschrijven.
Dit zou bv wel bij de dierenbescherming neergelegd kunnen worden naar mijn idee.
Ik ben even hardop aan het denken hoor, vandaar wat dingen door elkaar :wink:


Met hardop denken kan je best weleens ergens komen :wink:

Ik heb Geert Wilders weleens horen zeggen dat hij vindt dat er een dierenpolitie moet komen ( dat is overigens wat mij betreft het enigste zinnige wat Wilders ooit heeft gezegd, maar dat heeft meer te maken met mijn persoonlijke politieke voorkeur, even heel erg off- topic :wink: ) , net zoiets als ze in Amerika hebben zoals je kunt zien op Animal Planet met programma's als Animal Precinct . .
Ik denk inderdaad dat jij gelijk hebt Roos. De politie/ belastingdienst hebben het al druk genoeg met andere zaken en zullen er denk ik inderdaad weinig trek in hebben om ook dit soort controles uit te gaan voeren. Het lijkt mij dan zoals jij al zegt, inderdaad beter om dit bij de dierenbescherming of een op te richten dierenpolitie neer te leggen. Verder denk ik ook dat ook burgers oplettender zullen moeten worden. Het is tenslotte in een ieders voordeel als hondeneigenaren zich aan de wet houden :wink: Mensen die kwaad willen kunnen natuurlijk nog steeds zichzelf niet registreren en zich gewoon nooit met hond op straat vertonen als controles alleen door dierenbescherming/ politie worden uitgevoerd.

Goh..wat zit ik me allemaal te bedenken nu...verplichte registratie voor hondeneigenaren....oprichten van dierenpolitie...betere waakzaamheid bij de burger...heeft een hoop voordelen en niet alleen mbt naleving van een evt. nieuwe wet mbt het hebben van een verplicht "rijbewijs" voor hondeneigenaren...Je zou het nog veel verder kunnen trekken. Noem maar uitbuiting van dieren door broodfok ( hoewel dat op zich helaas niet verboden is, maar het houden van dieren in erbarmelijke omstandigheden wel....), hondengevechten, geestelijke en lichamelijke mishandeling...Politiek Den Haag is ook nog steeds bezig met een verbod op onzedige handelingen met dieren, waarvan ik ook hoop dat het er eindelijk eens van komt... Met al het bovengenoemde zouden ze ook daar goed op kunnen gaan controleren. Meer dan genoeg redenen lijkt mij om inderdaad een dierenpolitie op te richten of bij de dierenbescherming een speciaal departement in te richten die zich alleen hiermee bezig houdt. Kost een hoop geld, maar ze vangen ook meer dan genoeg aan hondenbelasting alleen al...
Maarja, ik ben nu denk ik een beetje aan het dagdromen over een voor mij betere wereld....laten we eerst maar zien wat er gaat gebeuren en of ik het niet allemaal veel te rooskleurig zie...wat dat laatste betreft ben ik helaas bang van wel, politiek Den Haag kennende...

Michiel

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 24/12/08 09:40

Met jouw laatste alinea heb je mij weer met beide benen op de grond gezet :(
Niet dat je geen gelijk hebt, maar af en toe lijkt het allemaal zo zinloos he om je om dingen druk te maken die erg moeilijk in politiek den haag te veranderen zijn.
Maar nu we een dagje verder zijn denk ik dat het toch een goede zaak zou zijn om de aandacht van de politiek hierop te blijven houden.
Maar ja, hoe doe je dat :confused: ik heb totaal geen ervaring met zulke dingen.
Ik hoop dat de proeven waarover Dorinne spreekt positief blijken te zijn en dat het in rest van Nederland doorgezet word.


Ik geef je maar even hier antwoord dan is het duidelijker :wink:

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 24/12/08 13:42

roos schreef:Met jouw laatste alinea heb je mij weer met beide benen op de grond gezet :(
Niet dat je geen gelijk hebt, maar af en toe lijkt het allemaal zo zinloos he om je om dingen druk te maken die erg moeilijk in politiek den haag te veranderen zijn.
Maar nu we een dagje verder zijn denk ik dat het toch een goede zaak zou zijn om de aandacht van de politiek hierop te blijven houden.
Maar ja, hoe doe je dat :confused: ik heb totaal geen ervaring met zulke dingen.
Ik hoop dat de proeven waarover Dorinne spreekt positief blijken te zijn en dat het in rest van Nederland doorgezet word.


Ik geef je maar even hier antwoord dan is het duidelijker :wink:


Het is inderdaad duidelijk :wink:
Soms heb ik inderdaad het idee dat het volledig zinloos is om over dingen na te denken omdat je stem toch niet gehoord wordt in Politiek Den Haag. Wat mij zo verbaasd, en waarom ik dit ook nog specifiek vermeldde naast geestelijke en lichamelijke mishandeling, is dat er voor zover ik weet nog steeds geen algeheel verbod is op onzedige handelingen met dieren. Er is wel een wet die regelt dat het tegen de wil van een dier verrichten van onzedige handelingen strafbaar is, maar vervolgens lees je dan weer wel in de krant dat een man vrijuit is gegaan na het verrichten van onzedige handelingen met een dier, omdat het niet bewezen kon worden dat het dier het inderdaad als onprettig heeft ervaren...hoe laag kan je zakken...Daar zakt echt mijn broek van af op zn zachtst gezegd ( los van het feit dat het afzakken van je broek niet erg gepast is in dit onderwerp :wink: ). Er komen heel verontwaardigde reacties vanuit politiek Den Haag na die afschuwelijke uitzending van Undercover in Nederland waarin het verrichten van onzedige handelingen met dieren aan de kaak werd gesteld en vervolgens hoor je er niks meer van...Ja, er schijnt een voorgenomen besluit te zijn om een verbod hier tegen in te voeren, maar voorlopig weet ik niet beter dan dat als de een of andere zielepoot zijn/ haar lusten nergens anders kwijt kan, hij/ zij nog altijd even een weiland in kan lopen of de hond kan gebruiken om zijn/ haar lusten op bot te vieren. Je gaat toch vrijuit... :?

Laten we hopen dat de proeven waar Dorine bij betrokken is inderdaad goedgekeurd worden en dan wordt er vanzelf wel nagedacht over hoe naleving te controleren. De dierenbescherming zal daar dan ook dichter bij betrokken worden lijkt mij en als dat niet helpt zal er een of ander actie comite moeten komen die handtekeningen in gaat zamelen. Je ziet dat dit ook geholpen heeft bij het toch niet doorvoeren van de RAD.

Michiel

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 25/12/08 00:39

Wat interessant allemaal!

Michiel, zolang de politie en de stadswachten zich bezig kunnen houden met onbenullige dingen als het bijkans stalken van hondeneigenaars in mijn wijkje in Utrecht bijvoorbeeld - spiedend rondhangend bij parken en groenstrookjes en dan ook nog doodleuk de halve wandeling achter je aan blijven fietsen in de hoop je te kunnen bekeuren op het eventjes laten zwemmen of los laten lopen van je hond - valt het volgens mij nog alleszins mee met de overbelasting. (Op dit punt dan; ik geloof best dat ze het op een aantal van hun andere taken soms zwaar hebben.) Het lijkt me een stuk zinvoller als ze zich voortaan gaan bezighouden met het controleren van 'het rijbewijs' van hondeneigenaars. 8) En voor de controleurs van de hondenbelasting lijkt het me nou ook niet zo'n enorme extra belasting om even te vragen of met Fikkie een cursus is gevolgd. :wink: (Al meldt blijkbaar lang niet iedereen Fikkie braaf aan bij de gemeente - ff een linkje voor de leut.)

Dorine, you go girl! Klinkt hoopgevend allemaal. Wat bedoel je trouwens precies met 'de proeven' die 15 januari van start gaan? En wat bedoel je met 'Er zijn nu bijna geen regels meer mbt de bescherming van de hond'? De RAD vond ik nou niet bepaald een bescherming voor de hond te noemen. Nieuwsgierig als ik nou eenmaal ben :oops: vraag ik me trouwens ook af wat een hondenschool tot een 'erkende hondenschool' maakt en of er nog meer van dit soort initiatieven zijn.

Roos, niet te snel de moed laten zakken. Het valt idd niet mee om echt iets te veranderen op politiek gebied - maar dat heeft zeker bij een onderwerp als hondenbeleid ook wel héél erg veel te maken met de gelatenheid waarmee hondenbezitters alles maar over zich heen laten komen. Zoals ik op dit forum weleens eerder beschreven heb, heb ik voor het ledenblad van 1 van de grootste politieke partijen een paar maanden geleden eea geschreven over bizar hondenbeleid. Heel leuk om dan later op straat aangesproken te worden door hondeneigenaars die je herkennen en zeggen: dat was me nou uit het hart gegrepen. Maar denk maar niet dat zulke geluiden ook bij de redactie terechtkwamen. Integendeel, die werd overspoeld door brieven van hondenhaters die er schande van spraken. Ik zal maar geen bloemlezing geven van wat mij en mijn honden zoal is toegewenst... :roll: En ook in het algemeen geldt dat. Er hoeft maar 1 berichtje in de media te verschijnen over een bijtincident, of 1 iemand in de poep te trappen en half hondenhatend Nederland klimt in de pen. Maar hondeneigenaars die de dupe worden van repressief beleid, die hoor je zelden. En áls ze al van zich doen horen, dan halen ze daar zelden de krant mee. (In Utrecht is bijv. een platform voor rechtvaardiger hondenbeleid vorig jaar heel voortvarend van start gegaan. Maar de media waren praktisch niet geïnteresseerd, dus echt bekendheid kreeg het initiatief niet en inmiddels is - helaas - de fut er wel een beetje uit.)

Maar dat wil niet zeggen dat het niet kán! Zoals Michiel al aangaf: de afschaffing van de RAD is een heel duidelijk voorbeeld dat als een grote groep gedupeerde burgers zich écht boos maakt en met een lange adem stug doorgaat om het beleid aan te klagen, dat het dan soms wél lukt om iets te veranderen. En Lupos schreef het al in een ander topic: er zijn inmiddels zo'n 2 miljoen honden in Nederland. Hoeveel hondeneigenaars zouden dat zijn? 1 miljoen? 1,5 miljoen? Als die gezamenlijk een vuist zouden maken, dan kan 'de politiek' dat echt niet meer negeren volgens mij.

Een hoopvolle stap vind ik dan ook zo'n initiatief als dat Sociaal Honden Vaardigheidsbewijs. Als het zou lukken om daar echt een significant deel van de hondenscholen bij aan te laten sluiten, dan zou zo'n initiatief kunnen uitgroeien tot een serieuze gesprekspartner van 'de politiek'; die dan kan claimen een flink deel van de hondenbezitters te vertegenwoordigen én kennis van zaken heeft. Want daar schort het helaas bij politici vaak stevig aan: lees, lach en huiver.

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 25/12/08 00:42

Het antwoord van dierenminnend Nederland.

De huisdierenbijsluiter :shock:
Deze moet impulsaankopen voorkomen, geeft een advies over het kostenplaatje, waar mensen mee te maken krijgen als ze een hond aanschaffen enz.
De herkomst van de hond word ook besproken, maar of er iets nieuws in staat :confused:
Ik vind persoonlijk dat daar veel te weinig info over in staat.

De bijsluiter kun je downloaden vanaf de site in de link, dus dat moet je maar net weten he, anders kom je hem nooit tegen, of zouden ze hem bij de aanschaf van een huisdier mee willen geven :?
Het is goed bedoeld naar ik aanneem, maar wat is de toegevoegde waarde???
Ik hoop dat iemand hier mij dit uit kan leggen, dit is in mijn ogen een dikke zeepbel :(

http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/3622/klei ... ieren.html

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 25/12/08 00:51

:shock: Ik heb de laatste keer op de PvdA gestemd :(
Heb nu een goede reden om dat niet meer te doen :mad: wat een mafkezen zeg!

Enne, ik was in mijn laatste post alweer positiever hoor :wink:

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 25/12/08 00:55

roos schreef:De huisdierenbijsluiter :shock:

:lol: Ik moest idd wel errug goed zoeken om 'm te vinden! Tsja, ehm, wat zal ik zeggen. Op zich vind ik dit helemaal geen verkeerd initiatief eigenlijk. Als ik het rijtje zie van wie er allemaal achter zitten dan zou je ook denken dat ze best een behoorlijk bereik moeten kunnen hebben.
• Faculteit Diergeneeskunde (Universiteit Utrecht)
• Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde
• Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
• Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren (Dierenbescherming)
• Stichting Platform Verantwoord Huisdierenbezit
• Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo
• Wageningen Universiteit & Research


Maar dan de uitwerking... Veel te veel tekst, juist veel mensen die ondoordacht een hond aanschaffen zullen zo'n lap tekst vast niet gaan lezen. En kennelijk ligt er totaal geen publiciteitsplan aan ten grondslag? Of zou dat nog moeten komen? Hoe kun je zoiets nou wegproppen op een vage website zonder een grote campagne met reclamespotjes op radio en tv, grote advertenties, affiches etc? (Waar de deelnemende klups toch echt wel geld voor moeten hebben...) :?

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 25/12/08 01:04

roos schreef::shock: Ik heb de laatste keer op de PvdA gestemd :(
Heb nu een goede reden om dat niet meer te doen :mad: wat een mafkezen zeg!


Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die Waalkens hier niet voor op het matje geroepen gaat worden. Op de landelijke PvdA-site is niets te vinden over een standpunt omtrent hondenbeleid - en het lijkt me toch echt een aanfluiting dat zo'n grote partij het standpunt laat bepalen door 1 zo'n ehm, hoe zeg je dat netjes. :twisted:
Maar ik wist echt niet wat ik las!

roos schreef:Enne, ik was in mijn laatste post alweer positiever hoor :wink:
:D

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 25/12/08 01:17

De eerste bijsluiters zijn op Dierendag j.l. overhandigd aan minister Verburg.
Dus de bijbehorende publiciteit had er ook al kunnen zijn, betwijfel of dat komt eerlijk gezegd.
Ik heb het uit hart voor dieren, vandaag voor het eerst gekocht.

De uitwerking vind ik ook niet goed, broodfok word wel besproken maar niet op een manier dat het indruk maakt volgens mij.
Ook de kosten die een hond met zich meebrengt vind ik erg benadrukt worden, dat had ik liever andersom met de broodfok gezien.

Ik ga even nadenken over een nette brief, zoals jij schrijft heb ik het niet voor het opscheppen nl :wink:
Die mail ik dan naar het LICG, even kijken maar wat ze hierover te melden hebben :)
Zal jouw vragen ook meenemen in de mail als je dat niet erg vind.

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 25/12/08 01:25

Tuurlijk vind ik dat niet erg. :wink:
Goed idee trouwens! :klasse:

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 25/12/08 02:04

flippie schreef:Wat interessant allemaal!

Michiel, zolang de politie en de stadswachten zich bezig kunnen houden met onbenullige dingen als het bijkans stalken van hondeneigenaars in mijn wijkje in Utrecht bijvoorbeeld - spiedend rondhangend bij parken en groenstrookjes en dan ook nog doodleuk de halve wandeling achter je aan blijven fietsen in de hoop je te kunnen bekeuren op het eventjes laten zwemmen of los laten lopen van je hond - valt het volgens mij nog alleszins mee met de overbelasting. (Op dit punt dan; ik geloof best dat ze het op een aantal van hun andere taken soms zwaar hebben.) Het lijkt me een stuk zinvoller als ze zich voortaan gaan bezighouden met het controleren van 'het rijbewijs' van hondeneigenaars. 8) En voor de controleurs van de hondenbelasting lijkt het me nou ook niet zo'n enorme extra belasting om even te vragen of met Fikkie een cursus is gevolgd. :wink: (Al meldt blijkbaar lang niet iedereen Fikkie braaf aan bij de gemeente - ff een linkje voor de leut.)

Dorine, you go girl! Klinkt hoopgevend allemaal. Wat bedoel je trouwens precies met 'de proeven' die 15 januari van start gaan? En wat bedoel je met 'Er zijn nu bijna geen regels meer mbt de bescherming van de hond'? De RAD vond ik nou niet bepaald een bescherming voor de hond te noemen. Nieuwsgierig als ik nou eenmaal ben :oops: vraag ik me trouwens ook af wat een hondenschool tot een 'erkende hondenschool' maakt en of er nog meer van dit soort initiatieven zijn.

Roos, niet te snel de moed laten zakken. Het valt idd niet mee om echt iets te veranderen op politiek gebied - maar dat heeft zeker bij een onderwerp als hondenbeleid ook wel héél erg veel te maken met de gelatenheid waarmee hondenbezitters alles maar over zich heen laten komen. Zoals ik op dit forum weleens eerder beschreven heb, heb ik voor het ledenblad van 1 van de grootste politieke partijen een paar maanden geleden eea geschreven over bizar hondenbeleid. Heel leuk om dan later op straat aangesproken te worden door hondeneigenaars die je herkennen en zeggen: dat was me nou uit het hart gegrepen. Maar denk maar niet dat zulke geluiden ook bij de redactie terechtkwamen. Integendeel, die werd overspoeld door brieven van hondenhaters die er schande van spraken. Ik zal maar geen bloemlezing geven van wat mij en mijn honden zoal is toegewenst... :roll: En ook in het algemeen geldt dat. Er hoeft maar 1 berichtje in de media te verschijnen over een bijtincident, of 1 iemand in de poep te trappen en half hondenhatend Nederland klimt in de pen. Maar hondeneigenaars die de dupe worden van repressief beleid, die hoor je zelden. En áls ze al van zich doen horen, dan halen ze daar zelden de krant mee. (In Utrecht is bijv. een platform voor rechtvaardiger hondenbeleid vorig jaar heel voortvarend van start gegaan. Maar de media waren praktisch niet geïnteresseerd, dus echt bekendheid kreeg het initiatief niet en inmiddels is - helaas - de fut er wel een beetje uit.)

Maar dat wil niet zeggen dat het niet kán! Zoals Michiel al aangaf: de afschaffing van de RAD is een heel duidelijk voorbeeld dat als een grote groep gedupeerde burgers zich écht boos maakt en met een lange adem stug doorgaat om het beleid aan te klagen, dat het dan soms wél lukt om iets te veranderen. En Lupos schreef het al in een ander topic: er zijn inmiddels zo'n 2 miljoen honden in Nederland. Hoeveel hondeneigenaars zouden dat zijn? 1 miljoen? 1,5 miljoen? Als die gezamenlijk een vuist zouden maken, dan kan 'de politiek' dat echt niet meer negeren volgens mij.

Een hoopvolle stap vind ik dan ook zo'n initiatief als dat Sociaal Honden Vaardigheidsbewijs. Als het zou lukken om daar echt een significant deel van de hondenscholen bij aan te laten sluiten, dan zou zo'n initiatief kunnen uitgroeien tot een serieuze gesprekspartner van 'de politiek'; die dan kan claimen een flink deel van de hondenbezitters te vertegenwoordigen én kennis van zaken heeft. Want daar schort het helaas bij politici vaak stevig aan: lees, lach en huiver.


hahahaha, dat is wel ERG zielig...dat ze in Utrecht dus kennelijk zelfs achter je aan fietsen in de hoop je te kunnen betrappen op een misstap tijdens het uitlaten van je viervoeter...wat een vertoning...:lol:
Hier in Den Haag is mijn ervaring daarin anders. Vandaar dat ik met Roos meega dat in ieder geval de politie het druk genoeg heeft met andere dingen. Hier nemen ze niet eens de tijd om een proces verbaal op te maken als de een of andere randfiguur twee honden aanrijdt op een pad waar hij niet eens mag komen, met als gevolg een hond overleden aan zijn verwondingen, de ander onder zware medicatie in afwachting of hij achteraf toch niet teveel toegetakeld blijkt om te kunnen overleven...ik bedoel maar...:sad: In de ruim driekwart jaar tijd sinds ik Jordy heb ben ik nog niet een keer gecontroleerd op het betalen van hondenbelasting....dus ik vraag me serieus af of hier dus belastingcontroleurs rondlopen die dan ook de controle op het "rijbewijs" zouden kunnen uitvoeren. Helaas ben ik het met je eens dat de media over het algemeen van stemmingmakerij houdt en dus maar al te graag een bijtincident aan de hoge toren hangt en zich angstvallig stil houdt als de hondeneigenaren met een goed initiatief komen...
Inderdaad hoop ik ook dat dat "Sociaal hondenvaardigheidsbewijs" goed van de grond gaat komen, inderdaad zou dat een goeie gesprekspartner van de politiek kunnen worden.

Michiel

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 25/12/08 02:20

Tja, wat zal ik zeggen over die Waalkens met zn "de pvda wil alle honden in nederland muilkorven' en dan al helemaal met de motivatie "ik ben bang voor honden"...ik zeg maar niets...zeg ik dan genoeg?

Wat betreft die dierenbijsluiter...ik moest ook ff stevig zoeken voor ik hem gevonden had...heb hem op dit moment nog niet gelezen..is het nu te laat voor :wink:. Zal dat morgen eens doen.

Maar volgens mij is Politiek Den Haag gewoon blind...
Als je nu eens goed kijkt naar de huidige situatie waarin broodfok wordt toegestaan en wat voor ellende dat allemaal met zich teweeg brengt:

- Dieren die worden uitgebuit
- Nageslacht waarvan de geestelijke en lichamelijke gezondheid vaak erg twijfelachtig is...
- Bevorderend voor impulsaankoop omdat broodfokkers over het algemeen behoorlijk goedkoop zijn
- Dierenasiels die overvol zitten met dieren die achteraf toch teveel tijd blijken te kosten of omwille van gezondheidsredenen worden afgestaan
- Gedragsproblemen door onvoldoende socialisatie
- Kopers worden vaak totaal niet of onvoldoende begeleid door de broodfokker, met allerlei ( gedrags ) problemen tot gevolg

Ik denk dat ik de belangrijkste punten nu genoemd heb, maar als ze de broodfok nou eens simpelweg zouden verbieden, dan ben je al een heel eind op de goede weg...

Michiel

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 25/12/08 19:59

De brief is onderweg, ze streven ernaar om binnen twee weken te reageren.
Dat zullen er door de kerst enz. zeker drie worden, dus dat word geduld oefenen voor mij :wink:

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 26/12/08 01:13

Ik ben benieuwd :smile:
Laat je het horen als je reactie hebt gekregen?

Michiel

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 07/01/09 19:33

Ik heb antwoord :orange4:
Waar ze naar streven is niet helemaal mijn idee, want op het moment dat je op de meeste van deze plaatsen komt is het dier al aangeschaft.
Of je bent al op de juiste plaats beland als ik aan bv broodfok denk.
Maar goed we dragen in Nederland wel meer water naar de zee :wink:
Kopie van het antwoord staat hieronder.

Hartelijk dank voor uw reactie op onze huisdierenbijsluiters. Op dit moment zijn de huisdierenbijsluiters te bekijken op onze website en ze zijn daar ook als PDF te downloaden zodat ze eenvoudig geprint kunnen worden. Wij hopen in de toekomst de huisdierenbijsluiters ook in gedrukte vorm aan te kunnen bieden zodat ze verspreid kunnen worden via bijvoorbeeld dierenzaken, dierenartsen, fokkers en kwekers van dieren of plaatsen zoals de bibliotheek.

Overigens is de lancering van de huisdierenbijsluiters vrij uitgebreid in de media geweest, sinds de eerste bijsluiters op dierendag, 4 oktober 2008, aan minister Verburg van LNV zijn overhandigd. Als u bijvoorbeeld in Google zoekt op ‘huisdierenbijsluiter’ dan zult u zien dat meerdere bronnen hier aandacht aan hebben geschonken en dat er zelfs aandacht voor de bijsluiters is vanuit het buitenland. Wij zullen via de media en via beurzen en dergelijke steeds aandacht blijven vragen voor de huisdierenbijsluiters zodat men gemakkelijk de weg naar deze informatie weet te vinden.



Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



Met vriendelijke groet,



Saskia Ober


Terug naar “Lab-leed”