12-jarig Brits meisje mishandelt puppy

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
roos

Ongelezen berichtdoor roos » 29/04/09 20:37

ine-m schreef:ik heb niet naar het filmpje kunnen kijken ..dus ik weet niet precies wat er aan de hand is..maar als ik de foto zo zie en de reactie's van jullie moet het nogal heftig zijn ..het is goed dat het is opgenomen maar na het filpje zou ik toch precies het zelfde doen met dat monster want dit kun je geen mens meer noemen :evil: :evil: ...er is voor mij ook geen enkel excuus om dit goed te kunnen praten of af te doen met ..mischien heeft dat kind wel een vreselijk verleden ..dit soort kleine monstertjes moeten zo snel mogelijk van de wereld af geholpen worden ....echt ..ik vind mensen mishandeling vreselijk....maar dierenmishandeling ...ja dat kan voor mij echt niet dan word ik echt giftig..maar dat is persoonlijk hoor

gr ineke


Ik vind een kind wel een kind. wat geen excuus is imo, maar wel iets om rekening mee te houden.
Het is heel erg wat zij met dit hondje doet, maar ik vind jouw reactie nogal heftig en zoals al eerder door iemand opgemerkt, jij bent door deze reactie niet veel beter bezig dan dit meisje.
Jij bent nog erger in mijn ogen, aangezien jouw leeftijd.

ankef

Ongelezen berichtdoor ankef » 29/04/09 20:45

Een kind de wereld 'afhelpen' omwille van dierenmishandeling??? :shock:
Dat gaat wel een beetje te ver, hé, vind je niet???? (ik hoop van wel!!!)
Het is heel erg wat er op dit filmpje te zien is, maar uit dit filmpje alleen kan NIEMAND opmaken wat er gaande is in het hoofd van dat meisje...

ine-m

Ongelezen berichtdoor ine-m » 01/05/09 21:39

roos schreef:
ine-m schreef:ik heb niet naar het filmpje kunnen kijken ..dus ik weet niet precies wat er aan de hand is..maar als ik de foto zo zie en de reactie's van jullie moet het nogal heftig zijn ..het is goed dat het is opgenomen maar na het filpje zou ik toch precies het zelfde doen met dat monster want dit kun je geen mens meer noemen :evil: :evil: ...er is voor mij ook geen enkel excuus om dit goed te kunnen praten of af te doen met ..mischien heeft dat kind wel een vreselijk verleden ..dit soort kleine monstertjes moeten zo snel mogelijk van de wereld af geholpen worden ....echt ..ik vind mensen mishandeling vreselijk....maar dierenmishandeling ...ja dat kan voor mij echt niet dan word ik echt giftig..maar dat is persoonlijk hoor

gr ineke


Ik vind een kind wel een kind. wat geen excuus is imo, maar wel iets om rekening mee te houden.
Het is heel erg wat zij met dit hondje doet, maar ik vind jouw reactie nogal heftig en zoals al eerder door iemand opgemerkt, jij bent door deze reactie niet veel beter bezig dan dit meisje.
Jij bent nog erger in mijn ogen, aangezien jouw leeftijd.


dan weet je niet waar je over praat ..ik mishandel geen mensen en toch zeker geen dieren nogmaals er is hier geen enkel excuus voor...als jij het om wat voor reden wel kunt tollereren ..ben jijzelf waarschijnlijk nog veel erger dan ik

Becky&Nero

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 01/05/09 23:11

Ik heb het filmpje al op een ander forum gezien.En tja wat wil ik hier nog op zeggen??? Dat kind is in mijn ogen gewoon ziek!Zieke geest, meer kan ik er niet van maken. :mad:
En die persoon die dat filmpt had meteen moeten ingrijpen. :? Ik had dat kind een trap onder haar aars gegeven, dan zou ze pas echt vliegles krijgen! :evil:

Becky&Nero

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 01/05/09 23:13

ine-m schreef:
roos schreef:
ine-m schreef:ik heb niet naar het filmpje kunnen kijken ..dus ik weet niet precies wat er aan de hand is..maar als ik de foto zo zie en de reactie's van jullie moet het nogal heftig zijn ..het is goed dat het is opgenomen maar na het filpje zou ik toch precies het zelfde doen met dat monster want dit kun je geen mens meer noemen :evil: :evil: ...er is voor mij ook geen enkel excuus om dit goed te kunnen praten of af te doen met ..mischien heeft dat kind wel een vreselijk verleden ..dit soort kleine monstertjes moeten zo snel mogelijk van de wereld af geholpen worden ....echt ..ik vind mensen mishandeling vreselijk....maar dierenmishandeling ...ja dat kan voor mij echt niet dan word ik echt giftig..maar dat is persoonlijk hoor

gr ineke


Ik vind een kind wel een kind. wat geen excuus is imo, maar wel iets om rekening mee te houden.
Het is heel erg wat zij met dit hondje doet, maar ik vind jouw reactie nogal heftig en zoals al eerder door iemand opgemerkt, jij bent door deze reactie niet veel beter bezig dan dit meisje.
Jij bent nog erger in mijn ogen, aangezien jouw leeftijd.


dan weet je niet waar je over praat ..ik mishandel geen mensen en toch zeker geen dieren nogmaals er is hier geen enkel excuus voor...als jij het om wat voor reden wel kunt tollereren ..ben jijzelf waarschijnlijk nog veel erger dan ik


Ik denk dat Ineke het figuurlijk bedoelde, en niet letterlijk. :wink:

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 01/05/09 23:21

hoe kan je iemand figuurlijk van de wereld helpen :confused:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 01/05/09 23:28

sbientje schreef:hoe kan je iemand figuurlijk van de wereld helpen :confused:


Dat zit ik mij nu ook net af te vragen :D

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 01/05/09 23:34

ine-m schreef:
roos schreef:
ine-m schreef:ik heb niet naar het filmpje kunnen kijken ..dus ik weet niet precies wat er aan de hand is..maar als ik de foto zo zie en de reactie's van jullie moet het nogal heftig zijn ..het is goed dat het is opgenomen maar na het filpje zou ik toch precies het zelfde doen met dat monster want dit kun je geen mens meer noemen :evil: :evil: ...er is voor mij ook geen enkel excuus om dit goed te kunnen praten of af te doen met ..mischien heeft dat kind wel een vreselijk verleden ..dit soort kleine monstertjes moeten zo snel mogelijk van de wereld af geholpen worden ....echt ..ik vind mensen mishandeling vreselijk....maar dierenmishandeling ...ja dat kan voor mij echt niet dan word ik echt giftig..maar dat is persoonlijk hoor

gr ineke


Ik vind een kind wel een kind. wat geen excuus is imo, maar wel iets om rekening mee te houden.
Het is heel erg wat zij met dit hondje doet, maar ik vind jouw reactie nogal heftig en zoals al eerder door iemand opgemerkt, jij bent door deze reactie niet veel beter bezig dan dit meisje.
Jij bent nog erger in mijn ogen, aangezien jouw leeftijd.


dan weet je niet waar je over praat ..ik mishandel geen mensen en toch zeker geen dieren nogmaals er is hier geen enkel excuus voor...als jij het om wat voor reden wel kunt tollereren ..ben jijzelf waarschijnlijk nog veel erger dan ik


Als je mijn tekst goed leest zie je dat ik niets tolereer en of ik nu erger ben dan jij weet ik niet, maar ik vind jouw reactie nog steeds erg heftig tegenover een kind.

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 04/05/09 00:24

Ook ik heb het filmpje niet bekeken, want ook ik ben een "watje" met dit soort beelden...
Maar...Ik denk dat dit kind zelf ook een verleden heeft van geestelijke en/ of lichamelijke mishandeling. Je ziet vaak dat mishandelde kinderen dit gaan botvieren op kleinere kinderen en/ of dieren.
Dit meisje heeft professionele hulp nodig, geen veroordeling of doodstraf wat een enkeling hier verkapt zegt ( hoe haal je het in je hoofd om dit over een kind te zeggen.....wat ben jij dan wel ine-m....en dan over anderen nog beweren dat ze slechter zijn dan jij?????? ).
Mensen, een kind die dit doet willen schoppen of van de wereld afhelpen plaatst je nog veeeeeeel lager dan de acties van dit kind zelf!!!
Tuurlijk, ik begrijp dat men pissig wordt bij het zien van dit soort filmpjes of artikelen in de krant, geloof me, ik wordt daar ook hels van. Maar we hebben het nog steeds over een 12- jarig kind dat kennelijk een zeer ernstig psychisch probleem heeft. Begrijp me goed, ik had ook niet door staan filmen en wel degelijk ingegrepen, maar niet door het meisje een schop te geven of van de wereld te helpen. Dit meisje wordt niet geholpen met een "schop onder haar aars" of haar "van de wereld helpen". Nee, ze heeft zeer dringend professionele hulp nodig!! Haar ouders overigens ook, want die waren nog wel van plan een pup voor haar te kopen....Tuurlijk, nu gebeurt dat niet meer, maar je zou je kind toch beter moeten kennen denk ik zo. Ik denk dat het probleem waar het kind mee kampt weleens door de ouders veroorzaakt zou kunnen zijn....Maargoed, ik weet er te weinig over om hier echt iets over te kunnen zeggen.

Michiel

ine-m

Ongelezen berichtdoor ine-m » 04/05/09 11:02

Michiel schreef:Ook ik heb het filmpje niet bekeken, want ook ik ben een "watje" met dit soort beelden...
Maar...Ik denk dat dit kind zelf ook een verleden heeft van geestelijke en/ of lichamelijke mishandeling. Je ziet vaak dat mishandelde kinderen dit gaan botvieren op kleinere kinderen en/ of dieren.
Dit meisje heeft professionele hulp nodig, geen veroordeling of doodstraf wat een enkeling hier verkapt zegt ( hoe haal je het in je hoofd om dit over een kind te zeggen.....wat ben jij dan wel ine-m....en dan over anderen nog beweren dat ze slechter zijn dan jij?????? ).
Mensen, een kind die dit doet willen schoppen of van de wereld afhelpen plaatst je nog veeeeeeel lager dan de acties van dit kind zelf!!!
Tuurlijk, ik begrijp dat men pissig wordt bij het zien van dit soort filmpjes of artikelen in de krant, geloof me, ik wordt daar ook hels van. Maar we hebben het nog steeds over een 12- jarig kind dat kennelijk een zeer ernstig psychisch probleem heeft. Begrijp me goed, ik had ook niet door staan filmen en wel degelijk ingegrepen, maar niet door het meisje een schop te geven of van de wereld te helpen. Dit meisje wordt niet geholpen met een "schop onder haar aars" of haar "van de wereld helpen". Nee, ze heeft zeer dringend professionele hulp nodig!! Haar ouders overigens ook, want die waren nog wel van plan een pup voor haar te kopen....Tuurlijk, nu gebeurt dat niet meer, maar je zou je kind toch beter moeten kennen denk ik zo. Ik denk dat het probleem waar het kind mee kampt weleens door de ouders veroorzaakt zou kunnen zijn....Maargoed, ik weet er te weinig over om hier echt iets over te kunnen zeggen.

Michiel


..wat gaan we toch allemaal zielig doen .en helemaal van de mishandeling van de pup afdwaalen..ik kan niet tegen dierenleed en daar is nou eenmaal de mens de schuldige van .ik blijf bij mijn mening en hou er verder over op

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 04/05/09 12:54

Nou, zielig doen we niet hoor. Ik maak me ernstig zorgen dat een volwassen persoon kennelijk zo tegen kinderen aankijkt en hier ook niet van afwijkt.

Om de discussie hierover te stoppen lijkt mij dan ook een goed plan.

Michiel

ine-m

Ongelezen berichtdoor ine-m » 04/05/09 13:45

pfffff.....omdat ik vind dat ik toch wel aangevallen word over het fijd hoe ik er over denk ben ik toch maar eens naar het filmpje gaan kijken ....wel ik ben niet verder gekomen dan 3minuten, en ben brakend naar het aanrecht gelopen..en nu begrijp ik het helemaal niet meer...hoe je de angs van de pup ziet :cry: :cry: en dan haar gezicht..tjee..er word iedere keer benadrukt dat het over een kind van 12 jaar gaat maar echt dit is een monster van 12 jaar...ik snap best dat er mensen zijn die "proberen"een begrip te zoeken voor haar gedrag..maar er zijn toch echt grenzen hoor...ik heb zelf 3 kinderen en heb ze altijd geleerd respect te hebben voor alles wat leeft ,en dat je voor al je daden zelf verandwoordelijk bent...ik zou nog slechter zijn dan dat kind...ja dat moet dan maar.ik ben heel drasties in dit soort gevallen en zeg dingen zonder er over na te denken...dat klopt..maar als ik over dit na ga denken weet ik van kwaadheid en walging toch even niet veel goeds hoor.. ..en zoals wel vaker is de dader voor sommige ook weer een slachtoffer...en in dit geval de pup...ach ja :( ..nee ik begrijp het niet goed

gr ineke

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 04/05/09 22:04

ine-m schreef:pfffff.....omdat ik vind dat ik toch wel aangevallen word over het fijd hoe ik er over denk ben ik toch maar eens naar het filmpje gaan kijken ....wel ik ben niet verder gekomen dan 3minuten, en ben brakend naar het aanrecht gelopen..en nu begrijp ik het helemaal niet meer...hoe je de angs van de pup ziet :cry: :cry: en dan haar gezicht..tjee..er word iedere keer benadrukt dat het over een kind van 12 jaar gaat maar echt dit is een monster van 12 jaar...ik snap best dat er mensen zijn die "proberen"een begrip te zoeken voor haar gedrag..maar er zijn toch echt grenzen hoor...ik heb zelf 3 kinderen en heb ze altijd geleerd respect te hebben voor alles wat leeft ,en dat je voor al je daden zelf verandwoordelijk bent...ik zou nog slechter zijn dan dat kind...ja dat moet dan maar.ik ben heel drasties in dit soort gevallen en zeg dingen zonder er over na te denken...dat klopt..maar als ik over dit na ga denken weet ik van kwaadheid en walging toch even niet veel goeds hoor.. ..en zoals wel vaker is de dader voor sommige ook weer een slachtoffer...en in dit geval de pup...ach ja :( ..nee ik begrijp het niet goed

gr ineke


Hier reageer ik toch nog even op :wink:
Laat een ding heel duidelijk zijn. Net als jij kan ik ook absoluut niet tegen dierenmishandeling en keur ik het gedrag van dit meisje ook absoluut niet goed, wat de oorzaak ook moge zijn. Ik heb het filmpje zojuist toch ook even bekeken en de tranen staan in mijn ogen. Verschrikkelijk wat dat meisje die arme hond aandoet...:cry:
Natuurlijk behoort ieder weldenkend mens een kind op te voeden met respect voor alles wat leeft en het kind verantwoordelijkheid leert nemen voor eigen daden.
Maar...een kind van deze leeftijd vertoont dit gedrag niet zomaar. Er moet iets serieus mis zijn met haar psychische toestand. Veroorzaakt door ziekte, pesterij of geestelijke en/ of lichamelijke mishandeling.
Kinderen die slachtoffer zijn van pesterij en/ of mishandeling voelen zich machteloos. Neem van mij aan dat dit zo is, want ik heb in mijn jeugd te maken gehad met ernstige pesterijen op school. In sommige gevallen neemt dat zodanig ernstige vormen aan dat ze iets zoeken waar ze hun frustratie op los kunnen laten, een kleiner/ jonger kind bijvoorbeeld of een dier...
Ik begrijp jouw reactie op het zien hoe dat arme hondje zo mishandeld wordt volkomen. Maar wat ik niet begrijp is dat je een 12 jarig meisje de doodstraf toewenst ( want daar komt het "van de wereld helpen" op neer ) omdat ze dit doet. Dat een volwassene en moeder dit zegt en ook gewoon bij dit standpunt blijft vind ik eerlijk gezegd behoorlijk zorgwekkend.
Tuurlijk, je bent woest op dat meisje om wat ze die hond aandoet, dat ben ik ook.
Maar bedenk dat niet ieder kind een zorgeloos leven heeft. Misschien hebben jouw kinderen dit wel, dat hoop ik natuurlijk ook, maar dit meisje heeft zeer duidelijk ernstige problemen. Dit meisje wordt niet geholpen met de doodstraf, die ze van jou zou mogen krijgen, maar met professionele hulp. Er zit duidelijk iets helemaal niet goed bij haar. Op school ernstig gepest door klasgenootjes? Misschien wordt ze thuis mishandeld?

Michiel

ine-m

Ongelezen berichtdoor ine-m » 05/05/09 10:01

oke.. om een klein stukje van mezelf te vertellen ...ik kom zelf niet uit een warm nest ,en heb op een internaat gezeten waar een hele tijd een duitse non de dienst uit maakte..waar geestelijk mishandeling en om het netjes te zeggen de losse handjes orde aan de dag waren ....zoals nu gespeculeerd word over dat meisje ..zo'n jeugt heb ik dus gehad...waar zou ik de het regt vandaan mogen halen om dan zo te keer te gaan als die meid..dat bedoelde ik te zeggen ..je bent ten aller tijden verandwoordelijk voor je eigen daden ..niet jou achtergrondje maar jij zelf...ik word soms zo moedeloos als er weer gepraat word over ja maar die zal wel dit of dat ....mijn kinderen hebben het leuker gehad dan ik in hun jeugd omdat mijn jeugt geen invloed mag hebben op mijn kinderen die ik zelf graag wou en zo hoort het

oke dan moet ze niet van de wereld af...maar het kwaad is hier al wel vreselijk geschied..wat ik hier zie is geen woede aanval maar bewust minuten lange mishandeling..van haar komt niks meer teregt.er is ook geen sxcuus voor te vinden .ik heb het hier al meer gehoord..wat als zij kinderen gaat krijgen

ik moet wel zeggen dierenleed en kindermishandeling ..ja daar gaan m'n haren van omhoog staan ..dus mischien reageer ik daar ook wel een beetje fel op

gr ineke

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 05/05/09 12:55

ine-m schreef:oke.. om een klein stukje van mezelf te vertellen ...ik kom zelf niet uit een warm nest ,en heb op een internaat gezeten waar een hele tijd een duitse non de dienst uit maakte..waar geestelijk mishandeling en om het netjes te zeggen de losse handjes orde aan de dag waren ....zoals nu gespeculeerd word over dat meisje ..zo'n jeugt heb ik dus gehad...waar zou ik de het regt vandaan mogen halen om dan zo te keer te gaan als die meid..dat bedoelde ik te zeggen ..je bent ten aller tijden verandwoordelijk voor je eigen daden ..niet jou achtergrondje maar jij zelf...ik word soms zo moedeloos als er weer gepraat word over ja maar die zal wel dit of dat ....mijn kinderen hebben het leuker gehad dan ik in hun jeugd omdat mijn jeugt geen invloed mag hebben op mijn kinderen die ik zelf graag wou en zo hoort het

oke dan moet ze niet van de wereld af...maar het kwaad is hier al wel vreselijk geschied..wat ik hier zie is geen woede aanval maar bewust minuten lange mishandeling..van haar komt niks meer teregt.er is ook geen sxcuus voor te vinden .ik heb het hier al meer gehoord..wat als zij kinderen gaat krijgen

ik moet wel zeggen dierenleed en kindermishandeling ..ja daar gaan m'n haren van omhoog staan ..dus mischien reageer ik daar ook wel een beetje fel op

gr ineke


Zo..jij hebt je deel ook wel gehad zo te lezen...
En we komen nu ook weer een heel eind dichter bij elkaar :wink:
Ik ben het absoluut met je eens dat er geen enkel excuus is om een dier ( of kind ) te mishandelen, ook niet voor een kind. Dat heb ik ook geprobeerd duidelijk te maken. Ik probeer met mijn redenering over oorzaken waarom ze dit doet dus ook geen excuus te vinden om dit gedrag goed te praten en ook dit meisje blijft wat mij betreft dus verantwoordelijk voor wat ze die hond aandoet.
Wat ik wél probeer te zeggen is dat dit meisje professioneel geholpen moet worden om dit gedrag te laten stoppen. Want als dit niet gebeurd komt er inderdaad niets meer van haar terecht en is de kans groot dat ook haar kinderen dit gedrag van haar over gaan nemen. Mama vindt het immers normaal om een dier te slaan en schoppen....
Om een kind die een dier mishandeld maar gelijk de doodstraf te geven vind ik op zn zachtst gezegd nogal extreem. Als we op deze wereld al zo met onze kinderen om moeten gaan kunnen we net zo goed gelijk uitsterven, want dan blijft er van een ontwikkelde mensheid niets meer over.
Maargoed, emoties nemen soms zo de overhand dat je dingen zegt die je niet zo bedoeld :wink:

Michiel


Terug naar “Lab-leed”