We weten het wel... marktplaats

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 26/10/09 13:34

Verschrikkelijk zeg :cry: en dierenmishandeling in NL is nog steeds geen misdrijf en nog steeds niet genoeg inzet!

Het enige wat je zou kunnen belen is volgens mij de Landelijke Inspectie Dieren.
http://www.inspectiedienst.dierenbescherming.nl/

Maar een paar jaar geleden hadden ze 9 man voor heel Nederland. Maar misschien helpt stelselmatig klachten indienen?

luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1258
Lid geworden op: 05/12/09 11:17
Locatie: best
Contacteer:

geen woorden voor

Ongelezen berichtdoor luckylabrador » 18/12/09 22:46

ik ben er echt goed misselijk van van deze praktijken.
Ik heb twee labradors met stamboom.
Behandel ze perfect, wat ze ook verdienen.
Iedere broodfokker mag voor mijn part worden opgesloten.
Labradors.... zulke mooie honden...gun je een mooi leven.....toch??? :evil:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 19/12/09 17:30

Misschien een beetje :offtopic: maar ik denk dat er soms mensen zich aanmelden/voorstellen bij dit forum om zo 'inzage' te hebben in dit soort topics of de koffiecorner.
Ik lees (bijna) altijd het voorsteltopic en heb ook al eens een mail naar een van de modjes gedaan als ik vond dat het 'voorstellen'al niet helemaal 'normaal' leek.
Een voorbeeld:
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=63909
Even een stukje tekst gecopieerd:
Wij gaan 2 maal per dag een half uur gaan wandelen. Zo verdient hij ook zijn eten.

Zo ga je toch niet om met een hond!! :evil:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 19/12/09 17:44

Dinie schreef:Misschien een beetje :offtopic: maar ik denk dat er soms mensen zich aanmelden/voorstellen bij dit forum om zo 'inzage' te hebben in dit soort topics of de koffiecorner.
Ik lees (bijna) altijd het voorsteltopic en heb ook al eens een mail naar een van de modjes gedaan als ik vond dat het 'voorstellen'al niet helemaal 'normaal' leek.
Een voorbeeld:
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=63909
Even een stukje tekst gecopieerd:
Wij gaan 2 maal per dag een half uur gaan wandelen. Zo verdient hij ook zijn eten.

Zo ga je toch niet om met een hond!! :evil:
Wij niet maar in Belgie is het helemaal niet abnormaal dat een hond veelal in de tuin en/of kennel verblijft. Wandelen met je hond doet niet iedereen.
De tuinen zijn veel groter en de hondencultuur is anders, hondenscholen bijvoorbeeld zijn ook veel minder 'standaard' dan in Nederland.

Dit lijkt mij echt geen dubieuze aanmelding :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 19/12/09 18:37

Niet iedereen legt zijn/haar hond in de watten, zoals wij hier op het forum! :wink: Dat weet ik ook wel! :wink:

Maar..............het zinnetje: Dat hij met wandelen zijn eten moet verdienen. Dat slaat werkelijk alles bij mij. Zou deze hond geen eten krijgen als hij niet wandelt? :?

Maar dit is niet echt waar het in dit topic over gaat. Ik denk dat het bij broodfokkers nog slechter is gesteld met de honden. Te triest voor woorden.
Ik heb al genoeg aan de geschreven tekst in dit topic. Ik hoef er nog eens niet voor naar de foto's te gaan. Ik weet alweer genoeg, helaas. :(

Mijn schrijven was eigenlijk ook meer gericht op het feit dat er een vermoeden was dat er meegelezen werd in dit topic, omdat de foto's al veranderd waren.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 19/12/09 22:20

Je bedoelt de foto's van die MP advertentie? Die waren inderdaad heel rap veranderd toen dit topic was gestart, dat vond ik ook opvallend.
Het zou me trouwens niks verbazen als er hier broodfokkers meelezen, die zijn toch ook op zoek naar afzetmarkt om hun koopwaar te slijten.

Ik ken trouwens wel meer mensen die hun hond laten werken voor hun eten. In de Stap-cursus bij Klaas Wijnberg werd dit ook aangeraden. Op zich niet verkeerd, er zit een logische gedachtengang achter. Het is echter alleen mogelijk om dit toe te passen als je vrij intensief werkt met de hond, anders krijgt hij niet genoeg binnen. Ik betwijfel dus ook of de hond met twee keer een half uur wandelen genoeg eten kan verdienen tenzij ze hem aan een stuk door lopen te voeren. Ook niet echt handig.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

momo

waarschuwen

Ongelezen berichtdoor momo » 25/04/10 10:15

hai allemaal
Ik ben een toekomstig baasje van een lab. Natuurlijk hebben wij ook eerst gekeken op marktplaats. Daarbij contact gehad met erkende fokkers. Daar werd ons heel duidelijk door 3 fokkers hetzelfde verhaal verteld over de labjes van marktplaats. Dat heeft zeker geholpen. Dus voorlichting en overtuigingskracht van erkende fokkers is in mijn ogen zeer belangrijk voor aspirant kopers.
Verder schrok ik ervan en vind het dieptriest wat er zich in de hondenwereld afspeelt.

monique1977

Ongelezen berichtdoor monique1977 » 25/04/10 19:27

ik ben sprakeloos :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Bonobootje

Ongelezen berichtdoor Bonobootje » 30/07/10 00:44

Gelukkig is de advertentie weg.

Wat ik niet snap is dan mensen zich blijbaar niet inlezen voor ze een hond gaan kopen. Zodra je puppy intypt, krijg je direct hele verhalen over broodfokkers en aanschaftips etc. Ik vind dat toch wel bar hoor, zulke inpuls aankopen..... :(

smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 05/09/10 19:24

Ik zag laatst op marktplaats ook labrador's met de moeder in een soort kooi of stal...
Er stond zo'n bord achter :S teef, reu, hoeveel stuks ... en wanneer geboren O_O holy sh1t!
Ik vind het echt triest... god... ik ga mijn pup kopen bij iemand die mijn ouders kent hopelijk!

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 05/09/10 19:30

smisser schreef:Ik zag laatst op marktplaats ook labrador's met de moeder in een soort kooi of stal...
Er stond zo'n bord achter :S teef, reu, hoeveel stuks ... en wanneer geboren O_O holy sh1t!
Ik vind het echt triest... god... ik ga mijn pup kopen bij iemand die mijn ouders kent hopelijk!


Als ik jou was zou ik mijn pup kopen bij een fokker die alle gezondheidsuitslagen van de ouderdieren op orde heeft en die op een serieuze manier met de fokkerij bezig is. Aangesloten is bij de NLV en zich aan het fokreglement houdt.

Met alle respect, iemand die je ouders kent wil nog niet zeggen dat die ook op een verantwoorde manier labradors fokt.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 05/09/10 19:49

Nee dat weet ik heus wel :P
Ze zeggen dat die mensen het al vaak doen, en het ook geen slechte fokkers zijn dus daarom :P
Niet direct aanvallen :O

Ik ben gelukkig slim genoeg om aan mijn moeder te vragen om is een keer langs te gaan ;)
Het duurt nog wel een paar maanden voordat ik een pup ga halen.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 05/09/10 20:05

smisser schreef:Nee dat weet ik heus wel :P
Ze zeggen dat die mensen het al vaak doen, en het ook geen slechte fokkers zijn dus daarom :P
Niet direct aanvallen :O

Ik ben gelukkig slim genoeg om aan mijn moeder te vragen om is een keer langs te gaan ;)
Het duurt nog wel een paar maanden voordat ik een pup ga halen.


Succes! :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 06/09/10 16:45

Pandora schreef:
Dinie schreef:Misschien een beetje :offtopic: maar ik denk dat er soms mensen zich aanmelden/voorstellen bij dit forum om zo 'inzage' te hebben in dit soort topics of de koffiecorner.
Ik lees (bijna) altijd het voorsteltopic en heb ook al eens een mail naar een van de modjes gedaan als ik vond dat het 'voorstellen'al niet helemaal 'normaal' leek.
Een voorbeeld:
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=63909
Even een stukje tekst gecopieerd:
Wij gaan 2 maal per dag een half uur gaan wandelen. Zo verdient hij ook zijn eten.

Zo ga je toch niet om met een hond!! :evil:
Wij niet maar in Belgie is het helemaal niet abnormaal dat een hond veelal in de tuin en/of kennel verblijft. Wandelen met je hond doet niet iedereen.
De tuinen zijn veel groter en de hondencultuur is anders, hondenscholen bijvoorbeeld zijn ook veel minder 'standaard' dan in Nederland.

Dit lijkt mij echt geen dubieuze aanmelding :wink:


euhm, excuseer, hier kan ik absoluut niet mee akkoord gaan !
net zoals in Nederland zijn er in Belgie mensen die niet naar hun hond omkijken, maar ook hier wonen echte dierenliefhebbers hoor !!
de algmene dierencultuur (dus ook honden) is inderdaad anders, maar dat wil niet zeggen dat wij broodfokkers goedkeuren !

Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 177
Lid geworden op: 05/11/06 21:40
Locatie: Ekeren - Antwerpen

Ongelezen berichtdoor Mark » 07/09/10 13:46

Bonobootje schreef:Gelukkig is de advertentie weg.

Wat ik niet snap is dan mensen zich blijbaar niet inlezen voor ze een hond gaan kopen. Zodra je puppy intypt, krijg je direct hele verhalen over broodfokkers en aanschaftips etc. Ik vind dat toch wel bar hoor, zulke inpuls aankopen..... :(

De meeste pups worden hals over kop aangeschaft om van zoon en/of dochterlief haar gezaag af te zijn.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer


Terug naar “Lab-leed”