Rare advertentie op...jawel...marktplaats

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
honesto do campo verde

Rare advertentie op...jawel...marktplaats

Ongelezen berichtdoor honesto do campo verde » 27/08/10 16:06

Ik kijk eigenlijk nooit op marktplaats...
Er stond zo'n rare advertenties (een stuk of 5 allemaal van dezelfde organisatie) en het betrof allen labradors.
Er stond bij dat als ze niet snel een baasje vonden voor deze labradors, ze binnenkort ingeslapen werden!!
Nou, lekkere stichting. De labjes kosten ook nog eens E 225,-
Dan zitten die arme dieren in koude kale betonnen kennels met een mand die levensgevaarlijk is (allemaal kapot gekauwde en daardoor scherpe randen!).
Daar krijg je toch tranen van in je ogen...

Ze noemde het herplaatsen van deze dieren: recycling

Het volgende verhaaltje stond standaart in hun advertenties:

RDE is een stichting die met vrijwilligers werkt die zich in zetten voor kansarme asiel en straathonden Wij proberen honden op verschillende manieren onder de aandacht te brengen,om zo de honden een 2e kans te geven.Wij kopen uit buitenlandse asielen honden vrij van de euthanasie lijsten.Het is een soort van recycling .Wat de ene mens weg doet,daar kan een ander nog heel blij mee zijn.Het zijn tenslotte gezonde lieve gezinshonden die om verschillende reden buiten hun schuld in een asiel zijn terecht gekomen,wegens scheidingen,overlijden baas,ziekte,allergie,nieuwe partner,baby of gewoon geen zin meer in de hond enz.
RDE

honesto do campo verde

Ongelezen berichtdoor honesto do campo verde » 27/08/10 16:10

Tja...ms heb ik de advertentie verkeert gelezen/begrepen (zag net nog 18 advertenties van dezelfde stichting)
Maar zeg nou zelf....blijft rare advertenties!

Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 619
Lid geworden op: 10/01/09 11:08

Ongelezen berichtdoor Mandy » 27/08/10 16:23

Het woord recycling is in mijn ogen hier niet echt van toepassing maar ik vind het opzich niet zo'n verkeerde actie om honden uit het buitenland naar nederland te halen om ze hier een beter leven te gunnen. Er zijn volgens mij nog meer stichtingen die dat doen, zoals de ACE. Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

De kosten zullen waarsch incl de entingen en vliegreis naar nederland zijn.

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 27/08/10 16:28

Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.

Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02/12/09 11:02

Ongelezen berichtdoor Boukje » 27/08/10 16:54

Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.


Bij buitenlandse honden is er vaak veel meer keus in pups en mensen willen graag een pup. Ook worden honden zonder pardon ingeslapen als er geen baasje voor ze is, dat gebeurd hier in nederland niet.
Ik ben het wel met je eens dat er hier al heel veel ongewenste dieren zijn, maar ik zou niet weten waarom je de grens bij de grens van je eigen land moet trekken voor hulp voor dieren. :wink:

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 27/08/10 17:04

Boukje schreef:
Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.


Bij buitenlandse honden is er vaak veel meer keus in pups en mensen willen graag een pup. Ook worden honden zonder pardon ingeslapen als er geen baasje voor ze is, dat gebeurd hier in nederland niet.
Ik ben het wel met je eens dat er hier al heel veel ongewenste dieren zijn, maar ik zou niet weten waarom je de grens bij de grens van je eigen land moet trekken voor hulp voor dieren. :wink:


Hulp kan ook in eigen land.
Als je een tijdje in een asiel hier meeloopt zie je veel verdrietige 'gevallen' die misschien ook een kans op een thuis zouden hebben als een hond uit een ander land niet dat thuis zou innemen.

Maar ieder zijn ideeën en gevoelens daarbij natuurlijk.

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Re: Rare advertentie op...jawel...marktplaats

Ongelezen berichtdoor Cor » 27/08/10 22:12

RDE: Rescue Dogs Europe. Ze hebben ook een website...

Ze zijn niet helemaal onomstreden, zie ook hier en hier bv...
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 27/08/10 23:15

Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Laten we de buitenlandse dieren helpen in het land waar ze wonen, maar niet hier naar toe halen. Zodat de Nederlandse asiels vol blijven zitten met dieren die ook graag een warm mandje zouden krijgen............. :(
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Bintje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 88
Lid geworden op: 27/06/07 15:02
Locatie: Amsterdam

Ongelezen berichtdoor Bintje » 27/08/10 23:50

Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.



Dat is dan ook waarom ik voor een Neerlandse Asiel hond ga . Want hier in Nederland zitten ook al genoeg dieren ....ik heb het niet zo op honden uit het buitenland 8)
Groetjes Moon
__________________
Goldy
Love will never ends....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 28/08/10 18:11

advies uit ervaring: ver van deze stichting vandaan blijven 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Monica

Ongelezen berichtdoor Monica » 28/08/10 23:40

Wij hebben goede ervaring met een asiel uit Belgie de honden worden thuis opgevangen in pleeg gezinnen.
Daar hadden en hebben we Babs en Kelly vandaan.
En ook nu weer veel pups dus voor iedereen wat.
Kelly kwam uit Nederland uit een broodfokker inbeslagname.
Die dame te helpen vind ik net zo mooi als een pup opvoeden.

Gebruikersavatar
Von
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13890
Lid geworden op: 01/05/04 14:22
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Von » 29/08/10 21:09

Lupos schreef:advies uit ervaring: ver van deze stichting vandaan blijven 8)


klopt helemaal mee eens!! :(
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie

Gebruikersavatar
Von
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13890
Lid geworden op: 01/05/04 14:22
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Von » 29/08/10 21:10

Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.


hier heb je asielen, waar de dieren het toch echt wel redelijk goed hebben.........in het buitenland heb je dodingsstations heb jij daar wel eens naar gekeken????? :kots:
Liefs Von.Afbeelding



Afbeelding



AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)

Afbeelding Romi uit Roemenie

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 29/08/10 21:27

Von schreef:
Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.


hier heb je asielen, waar de dieren het toch echt wel redelijk goed hebben.........in het buitenland heb je dodingsstations heb jij daar wel eens naar gekeken????? :kots:


Dan nog denk ik dat je daar voor hulp en oplossingen kunt/moet zorgen.
Castratie-programma's en dergelijke daar kunnen op termijn ervoor zorgen dat die stations niet meer vol raken.
Da's mijn gedachte erover, als jij daar anders over denkt is dat prima.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 30/08/10 21:38

Bowie schreef:
Von schreef:
Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.


hier heb je asielen, waar de dieren het toch echt wel redelijk goed hebben.........in het buitenland heb je dodingsstations heb jij daar wel eens naar gekeken????? :kots:


Dan nog denk ik dat je daar voor hulp en oplossingen kunt/moet zorgen.
Castratie-programma's en dergelijke daar kunnen op termijn ervoor zorgen dat die stations niet meer vol raken.
Da's mijn gedachte erover, als jij daar anders over denkt is dat prima.
volledig mee eens! Ik ben erg voor de stichtingen die op lokatie helpen en steun ze dan ook financieel waar dat kan. Maar alles naar Nederland halen vind ik echt not-done zolang we hier al met een overschot probleem zitten (klinkt heel bot, overschot, maar dat is het in wezen wel)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012


Terug naar “Lab-leed”