Rare advertentie op...jawel...marktplaats

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 30/08/10 23:08

Ook ik ben het met Monika (Bowie) eens...
En dan is er een hond uit het buitenland,het "bevalt" niet en waar eindigt die hond? Juist...hier in een asiel!
Nee,eerst eigen honden en daar hulp op lokatie.
Je hoeft geen honden hier te halen om toch te kunnen helpen...Houdt het in mijn ogen alleen maar allemaal in stand....

spize

Ongelezen berichtdoor spize » 31/08/10 14:54

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb Spize ook van het RDE en dat is allemaal prima verlopen.
Een vrouw die echt hart heeft voor dieren!!
Mee eens dat we hier zat honden in het asiel hebben maar toen ik zag hoe Spize behandeld werd bij zijn vorige baas met ingegroeide halsband en nog nooit los geweest brak mijn hart :cry: ...
Ik heb in mijn leven ook 2 honden uit het asiel gehaald in Nederland dus ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft.
Het is heel makkelijk om te zeggen laten we eerst de honden hier uit het asiel halen maar wat ik me dan afvraag is waarom de meeste mensen dat dan ook niet doen.Er worden toch ook constant nestjes geboren waar dan een schattig pupperdje uitgekozen wordt en dan denkt toch ook niemand van ach god er zitten zoveel volwassen hondjes in het asiel laat ik die maar nemen?Het gaat er gewoon om dat je moet doen waar jij je het beste bij voelt zonder andere mensen te veroordelen.Mij geeft het een heel fijn en goed gevoel om een hondje te "redden"uit een asiel en of dat nou hier of waar dan ook is dat is mij om het even.Ik vind ze allemaal even lief en het maakt mij superblij als mijn een hondje van een wrak in een prachthond zie veranderen :verliefd1: .
Groetjes Hester én Spize

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 31/08/10 15:16

spize schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb Spize ook van het RDE en dat is allemaal prima verlopen.
Een vrouw die echt hart heeft voor dieren!!
Mee eens dat we hier zat honden in het asiel hebben maar toen ik zag hoe Spize behandeld werd bij zijn vorige baas met ingegroeide halsband en nog nooit los geweest brak mijn hart :cry: ...
Ik heb in mijn leven ook 2 honden uit het asiel gehaald in Nederland dus ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft.
Het is heel makkelijk om te zeggen laten we eerst de honden hier uit het asiel halen maar wat ik me dan afvraag is waarom de meeste mensen dat dan ook niet doen.Er worden toch ook constant nestjes geboren waar dan een schattig pupperdje uitgekozen wordt en dan denkt toch ook niemand van ach god er zitten zoveel volwassen hondjes in het asiel laat ik die maar nemen?Het gaat er gewoon om dat je moet doen waar jij je het beste bij voelt zonder andere mensen te veroordelen.Mij geeft het een heel fijn en goed gevoel om een hondje te "redden"uit een asiel en of dat nou hier of waar dan ook is dat is mij om het even.Ik vind ze allemaal even lief en het maakt mij superblij als mijn een hondje van een wrak in een prachthond zie veranderen :verliefd1: .
Groetjes Hester én Spize


Toch is het beter de honden uit het buitenland daar te helpen waar ze zijn. Want er zitten hier idd ook al teveel honden in het asiel.
En over schattige pupsels uit leuke nestjes, het hangt er ook vanaf wat je met je hondje wilt he?
Met een willekeurige al wat oudere kruising uit het asiel kan ik hoogstwaarschijnlijk niet gaan jagen, flyballen etc. Ik heb ook honden voor mijn plezier immers. Het is mijn hobby zogezegd. :wink:

En over die dodingsstations; heel erg, maar zolang de zwerfhonden niet gesteriliseerd worden houdt je daar het probleem in stand. Dus daar moet wat aan gebeuren. En in het land van herkomst moet het publiek bewust gemaakt worden van de situatie. Daar wil ik best aan helpen door te doneren. Maar ik zou nooit een hond uit het buitenland hier halen. Dan ging ik hier naar een asiel hoor.

Is het trouwens niet net zo erg dan dat hier honden jaar in jaar uit op een nieuw thuis zitten te wachten? :cry: Zo'n lieve huishond die na 2 of 3 jaar is afgedankt en die dan misschien wel 10!!! jaar in een hok in het asiel moet zitten............ :eusashhh:

En ik heb ook altijd honden uit het asiel gehad, nog steeds, kijk maar bij mijn onderschrift! 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 07/09/10 17:35

Saskia.Bernadette schreef:
Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Laten we de buitenlandse dieren helpen in het land waar ze wonen, maar niet hier naar toe halen. Zodat de Nederlandse asiels vol blijven zitten met dieren die ook graag een warm mandje zouden krijgen............. :(


Als ik HEEL eerlijk ben heb ik zelf ook liever een asiel dier..
Hierbij weet je ECHTER nooit! Hoe de hond nou precies is!
Bij de dichtbijzijnde ''brammelo'' zie je meestal boven de 5 jaar... en tja.. ehumm ... ook vaak agressieve en waarom weet ik dat?
Omdat ik er stage heb gelopen en 1 hond zit er nog.. en die was al 6! Tanja :P

Natuurlijk kun je een asiel beest een goed leven geven, maar als het dier gewoon niet goed in elkaar zit, dan is het gewoon een slechte keus, en vooral voor de eerste keer voor mij.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/09/10 21:33

smisser schreef:
Saskia.Bernadette schreef:
Bowie schreef:Laten we nou eerst eens de dieren in de asielen in Nederland een thuis zien te geven ipv nog meer ongewenste dieren hierheen te halen.
Ik zie meer in het castreren en zorgen voor opvang en verzorging daar in die landen.
Er zijn al zoveel ongewenste dieren hier.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Laten we de buitenlandse dieren helpen in het land waar ze wonen, maar niet hier naar toe halen. Zodat de Nederlandse asiels vol blijven zitten met dieren die ook graag een warm mandje zouden krijgen............. :(


Als ik HEEL eerlijk ben heb ik zelf ook liever een asiel dier..
Hierbij weet je ECHTER nooit! Hoe de hond nou precies is!
Bij de dichtbijzijnde ''brammelo'' zie je meestal boven de 5 jaar... en tja.. ehumm ... ook vaak agressieve en waarom weet ik dat?
Omdat ik er stage heb gelopen en 1 hond zit er nog.. en die was al 6! Tanja :P

Natuurlijk kun je een asiel beest een goed leven geven, maar als het dier gewoon niet goed in elkaar zit, dan is het gewoon een slechte keus, en vooral voor de eerste keer voor mij.
smisser, een goed asiel zal altijd proberen een match te maken tussen baas en hond en zeker geen dier mee te geven waarvan ze bijna zeker weten dat het dan weer terugkomt he. :wink: Ik heb jarenlang alleen maar asiel honden gehad en er zitten veel hele lieve dieren ook hoor. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 07/09/10 22:02

Nou maar toch, dit asiel gaat er vanuit dat de baasje vanzelf de match maakt, ik maak me ook wel zorgen om die lieve diertjes... want in het begin was Tanja redelijk agressief, maar na een tijdje kon je haar gewoon aaien en er mee rond lopen.
Op een gegeven moment kwam er ''echt een hele dikke LIEVE zwarte labrador'' binnen bij het pension! Hij was namelijk losgelopen omdat de baasjes gingen scheiden en daarom amper tijd voor dat lieve dier had!!
Ik was echt stapelverliefd op dat beest... ik moest huilen toen hij weer teruging :( god... ik was echt verliefd ... want ik ben zelf ook niet echt slank dusja :D aaaaaaaaaahwww ik wordt gek als ik erover praat...
Hij liep zo mooi naast mij, hahahaha met zijn leuke staartje kwispelend... op dat moment wist ik gewoon van! IK WIL EEN LABRADOR :D :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:

smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 08/09/10 18:17

Dit vind ... nou zo te zien niet echt een goeie vacht of niet?

http://link.marktplaats.nl/375997242

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 488
Lid geworden op: 04/09/09 14:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ongelezen berichtdoor yosca » 08/09/10 18:22

Ik kijk nooit op marktplaats, in elk geval niet bij de dieren ... Maar door de andere link kwam ik op deze pagina. Ik vind dit dierenmishandeling en dat heb ik marktplaats ook laten weten ... Triest :cry:.
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.

smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 08/09/10 18:24

Ik vind het echt vet zielig... ik snap ook niet dat marktplaats dat gewoon allemaal toe laat :S
Waarom zijn er geen mensen geweest die hiertegen een rechtzaak heeft opgezet?
Als je deze advertenties ziet... dan lijkt het net alsof marktplaats broodfokkers helpt !

Gvd ;/
Als ik telkens op mijn link klik en die lieve oogjes zie... dan MOET Ik hem kopen! :@

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 488
Lid geworden op: 04/09/09 14:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ongelezen berichtdoor yosca » 08/09/10 19:53

Ben ik net vergeten de link erin te kopieren ... dus nu alsnog http://link.marktplaats.nl/375761541 ... Dit is toch té erg :cry:
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 08/09/10 20:15

yosca schreef:Ben ik net vergeten de link erin te kopieren ... dus nu alsnog http://link.marktplaats.nl/375761541 ... Dit is toch té erg :cry:


Daar schieten je de tranen bij in de ogen. :cry:

En als mensen hem kopen om "te redden" dan maakt hij net zo hard plaats voor de volgende arme stakker van een hond.

Zo hard als het ook is, als mensen zouden stoppen deze hondjes te kopen(/te redden) dan pas komt er een begin aan het einde van deze wrede handel.

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 488
Lid geworden op: 04/09/09 14:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ongelezen berichtdoor yosca » 08/09/10 20:50

Bowie schreef:
yosca schreef:Ben ik net vergeten de link erin te kopieren ... dus nu alsnog http://link.marktplaats.nl/375761541 ... Dit is toch té erg :cry:


Daar schieten je de tranen bij in de ogen. :cry:

En als mensen hem kopen om "te redden" dan maakt hij net zo hard plaats voor de volgende arme stakker van een hond.

Zo hard als het ook is, als mensen zouden stoppen deze hondjes te kopen(/te redden) dan pas komt er een begin aan het einde van deze wrede handel.


Mee eens, vooral als er op hetzelfde adres een nest pups op hetzelfde adres worden aangeboden.. Maar zo'n reu van een paar maanden en zo mager... vreselijk.
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 09/09/10 14:25

De adverteerder is Het Bolkshof. Klik erop en je krijgt alle advertenties van die kennel op MP te zien en dat zijn er heel wat met allerlei rassen. . Een echte hondenhandelaar dus. VER VAN WEG BLIJVEN. Iedere klant die daar een hond koopt, helpt mee om de handel van die mensen in stand te houden. Als iedereen nou eens dit soort bedrijven voorbijloopt, stopt het vanzelf, want dan verkopen ze niks meer.

Ik ben het wel helemaal met jullie eens, dat de hond op de foto er niet uitziet, veel te mager en geen rastypische kop. Ook helemaal geen pigment. Je koopt dus een bastaard die heel in de verte wel een beetje op een labrador lijkt en daar betaal je misschien nog een paar honderd euro voor. Misschien is zijn karakter ook wel helemaal niet rastypisch, want hier zit zeker ook een ander ras in. Omdat er geen stamboom bij zit, kom je daar nooit achter, je weet niet wie zijn ouders zijn en waar hij vandaan komt.

Dan kan je veel beter een asielhond nemen.

Hanneke

smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 09/09/10 16:31

Kan je niet de dierenbescherming bellen en dit doorgeven?
Klinkt misschien heel stom ... maar er kan toch wel onderzoek worden gedaan naar deze persoon?
Ik vind het echt vreselijk veel magere honden in zijn advertenties...

Check dit ook even : Geen links plaatsen!

Lees het verhaal van dit persoon ...

Wij hebben vorig jaar bij Het Bolkshof in Belgie een mopshondje gekocht.Bleek na aankoop uit Tsjechie te komen,wisten wij veel!
Erg lief hondje,~savonds begon hij erg te hoesten,bleek kennelhoest te hebben.Een week of wat later kreeg hij de ergste vorm van huidmijt te hebben,wekelijks in bad met pure gif waar hij dagen beroerd van was,nog niet te hebben over de pijnlijke afkrabsels.Heeft nu een medicijn wat hij zijn leven lang moet gebruiken,kassa.
Nu een jaar later zijn zijn anaalklieren verwijderd,ze lekten.
Helaas operatie mislukt!Hij is nu gedeeltelijk incontinent,als hij blaft of schrikt komt er poep uit zijn kont!
Tevens heeft hij een allergie waardoor hij erg krabt.
Dus ja een erg zielig hondje,kennel moet ook geweten hebben wat ze verkochten ,hebben ook nog geen reaktie van ze gehad.
Als je alles van te voren weet,koop dus ook niet bij het Bolkshof.
Ook al lijkt alles nog zo schoon en netjes.Ons hondje zal naar aale waarschijnlijkheid ook niet oud worden.

Bron: 9562.freegoodies.nl/forum/9562/55300/2/

Anita Straalman

Ongelezen berichtdoor Anita Straalman » 10/09/10 18:16

smisser schreef:Kan je niet de dierenbescherming bellen en dit doorgeven?
Klinkt misschien heel stom ... maar er kan toch wel onderzoek worden gedaan naar deze persoon?
Ik vind het echt vreselijk veel magere honden in zijn advertenties...

Check dit ook even : Geen links plaatsen!

Lees het verhaal van dit persoon ...

Wij hebben vorig jaar bij Het Bolkshof in Belgie een mopshondje gekocht.Bleek na aankoop uit Tsjechie te komen,wisten wij veel!
Erg lief hondje,~savonds begon hij erg te hoesten,bleek kennelhoest te hebben.Een week of wat later kreeg hij de ergste vorm van huidmijt te hebben,wekelijks in bad met pure gif waar hij dagen beroerd van was,nog niet te hebben over de pijnlijke afkrabsels.Heeft nu een medicijn wat hij zijn leven lang moet gebruiken,kassa.
Nu een jaar later zijn zijn anaalklieren verwijderd,ze lekten.
Helaas operatie mislukt!Hij is nu gedeeltelijk incontinent,als hij blaft of schrikt komt er poep uit zijn kont!
Tevens heeft hij een allergie waardoor hij erg krabt.
Dus ja een erg zielig hondje,kennel moet ook geweten hebben wat ze verkochten ,hebben ook nog geen reaktie van ze gehad.
Als je alles van te voren weet,koop dus ook niet bij het Bolkshof.
Ook al lijkt alles nog zo schoon en netjes.Ons hondje zal naar aale waarschijnlijkheid ook niet oud worden.

Bron: 9562.freegoodies.nl/forum/9562/55300/2/


Woorden schieten te kort.......:|


Terug naar “Lab-leed”