Het leed van broodfokteven

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Het leed van broodfokteven

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 01/09/10 17:42

Deze site kwam ik toevallig tegen. Het is een Duitse organisatie die o.a. labradors uit de broodfok opvangt.

Voor iedereen die nog steeds niet weet, hoe het er bij de grote puppyfabrieken aan toegaat... lees het verhaal onder het kopje Zuchthündinnen, bekijk de foto´s en klik links in het menu Video aan.
http://www.retriever-in-not.de/index.php?id=31

Dit zijn dus de moeders van pupjes die bijvoorbeeld op Marktplaats terechtkomen of waarmee geadverteerd wordt in de zaterdagkrant.

ACHTER IEDERE GOEDKOPE LABRADORPUP SCHUILT EEN WERELD VAN ELLENDE!!!

Hanneke

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 01/09/10 18:00

Oeps, ik had er bij moeten zetten, dat de foto´s niet allemaal even vrolijk zijn. Er zitten behoorlijk heftige tussen.
Als je twijfelt of je wel of niet zal kijken: ik ben zelf een enorm watje wat dierenleed aangaat, wreedheid tegen dieren kan ik niet aanzien, daar word ik helemaal misselijk van, maar hier kon ik wel naar kijken.

Hanneke

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 01/09/10 18:20

heel triest hoor :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 01/09/10 18:51

Ik durf er gewoon niet naar te kijken, ik trek me dat heel erg aan :(
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 01/09/10 23:01

Hier draait mijn maag en mijn hart van om, in en in triest zulke praktijken :( ik ben blij dat er organisaties zijn die deze arme honden helpen.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 02/09/10 08:38

Mijn duits is niet goed genoeg om dit te snappen, triest foto's van uitgebuitte honden :(

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 02/09/10 09:07

pfffff ik hield het niet droog :(
vreselijk,helaas bereikt het denk ik niet de mensen die snel en goedkoop een pup willen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Janneke

Ongelezen berichtdoor Janneke » 02/09/10 11:02

Zó erg dit!

Zo kwam ik gisteren toevallig via een nieuwssite op internet op een filmpje terecht waarbij een meisje puppies (stuk of 6) in een rivier gooide.
Afschuwelijk, ik wilde niet kijken en had ik het maar niet gedaan. En dan zijn er dus ook idioten die dit filmen. Echt niet te geloven!!! :mad:

Gelukkig zijn ze het meisje (16 jaar, geloof ik) op het spoor! Dat kinderen dit in zich hebben om zoiets te doen he? Niet te bevatten.

Fijn dat er hulporganisaties zijn en mensen die vaak op eigen kosten vanalles ondernemen om dieren te redden. Respect!!!

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 02/09/10 22:20

Ik heb de video wel bekeken en ik hoop dat vele (a.s.) pupkopers dit ook doen en beseffen waarom het zo belangrijk is om te weten waar je je pup vandaan haalt en waarom er zo gehamerd wordt op goede voorbereiding. Ook hoop ik dat de mensen beseffen die roepen "Ja maar de pup is gered en heeft recht op een goed leven" beseffen wat ze de moederhond (en ook reuen) aandoen. Aanschaf van een pup uit deze handel is niet goed te praten.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

yari
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13451
Lid geworden op: 28/12/02 23:03
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor yari » 03/09/10 23:23

Heel goed Hanneke dat je deze link hebt geplaatst!
Chapeau voor die organisatie overigens! :klasse:
En precies Rinske, dit kan niet genoeg benadrukt worden! :( :evil:

Ik kan hier erg slecht tegen...heb ook een traantje moeten laten bij het zien van de beelden van deze fokteven... :(
Mijn eigen Yari is een hondje wat zo goed als zeker afkomstig is van de broodfok...
Haar vorige eigenaars hadden haar nl. in een dierenwinkel gekocht (gewoon hier in Nederland!). :eusashhh:

Zogenaamd moest ze weg vanwege allergie van 1 van de kinderen....
Yeah right! Gewoon in een opwelling zo'n leuk zwart pupje gekocht!! :kots: :evil: :(
Bleek wel ED, HD en bandenslapte te hebben...

Gelukkig heeft ze een super karakter en is ze juist hartstikke stabiel en zelfverzekerd, maar pfff...denk heel vaak aan hoe haar broertjes/zusjes en vader en moeder er wel niet aan toe waren/zijn...waarschijnlijk grotendeels allemaal al lang dood... :(

Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden voor dit soort praktijken.
Veel mensen beseffen niet hoe diep triest dit alles is...
Pfff...die in en in trieste koppies, die enorme gedruktheid van die beessies...krijg die beelden gewoon niet uit m'n kop... :(
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 04/09/10 22:40

Ze hebben een zusterorganisatie die voor alle rassen werkt, niet alleen voor retrievers.
Hier een video die Retriever in Not en Liberty Dogs samen hebben gemaakt over twee geredde bulletjes. Gered uit de Vermeerderhel, is de toepasselijke titel. In het tweede filmpje zie je één van die hondjes na een week in de opvang.

De honden zien er vreselijk uit, het zijn stuk voor stuk zielenpieten, maar ondanks hun ellendige fysieke toestand, zie je ze met volle teugen genieten van hun vrijheid. Best wel feel good filmpjes, hoewel het natuurlijk heel verdrietig is hoe die hondjes eruit zien. Ondanks een traan, toch een happy end.

Ook deze hondjes bewijzen, wat een vreselijke toestanden er heersen in de fokfabrieken. Wat mij betreft, kunnen er niet genoeg van dit soort filmpjes op internet staan. Misschien dat meer mensen zich dan eindelijk gaan realiseren, waar al die goedkope pups vandaan komen, wat voor wereld van ellende erachter schuilt.

http://www.myvideo.de/watch/4810577/Aus ... _entlassen


http://www.myvideo.de/watch/4860783/Irm ... iner_Woche

Hanneke

Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 619
Lid geworden op: 10/01/09 11:08

Ongelezen berichtdoor Mandy » 04/09/10 22:54

Vreselijk zeg!! Ik heb de foto's ook bekeken en ik word er gewoon naar van :( dat mensen tot zoiets in staat zijn kan ik nog altijd niet begrijpen.

Maar wat ik me af vraag. Deze honden worden over asiels verdeeld denk ik, maar zouden jullie zo'n hond uit het asiel adopteren?

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 06/09/10 18:21

Nee, die gaan niet naar asiels, ze worden opgevangen op pleegadressen, waar ze speciale deskundigheid hebben op dit gebied en waar altijd meerdere honden zijn, omdat die honden vaak meer hondgericht zijn dan mensgericht. Als de honden voldoende hersteld en aangepast zijn, kunnen ze geadopteerd worden. Geïnteresseerden in zo´n hond kunnen zich via een formulier op de site aanmelden, rechtstreeks bij die stichting. Dus er komt geen asiel aan te pas, het zijn allemaal particuliere vrijwilligers. Tenminste, zo staat het op hun site :)

Hanneke

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 06/09/10 21:30

Ik kan echt niet tegen dit soort beelden :( .

@Mandy: Als ik ooit in de toekomst nog een hond zou willen, dan zou ik hier zeker voor open staan. Je moet je verwachtingen wellicht bijstellen, maar de gedachte aan de toekomst die je de hond kunt bieden, vergoed voor mij alles.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 619
Lid geworden op: 10/01/09 11:08

Ongelezen berichtdoor Mandy » 07/09/10 17:05

Oke nouhja asiel of pleeggezinnen het gaat mij om de adoptie, en dan bedoel ik meer van zouden jullie ze ook adopteren omdat je weet dat deze hond misschien HD, ED, epilepsie, trauma's heeft. Ik wil geen discussie oprakelen hoor, maar vroeg t me af! Wij hebben zelf namelijk wel 2 geredde hondjes naast donna. Krijg namelijk zoveel reactie's in de omgeving waarom je in godsnaam aan zo'n hond zou beginnen en waarom je daar je energie in zou steken, dus was benieuwd naar jullie meningen :klasse:


Terug naar “Lab-leed”