Ik kan er toch zo boos om worden!

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 27/01/11 16:37

Ik vind niet dat je een ziek kind met een zieke hond kunt vergelijken. Ik heb vorig jaar met veel verdriet afscheid moeten nemen van Sjakie vanwege een tumor in haar kaak. Als mijn kind dat had gehad, had ik die niet laten inslapen ( kan natuurlijk ook helemaal niet), maar nu het mijn hond betrof vond iedereen dat ik zo'n goede baas was omdat ik haar verder lijden heb bespaard. En zo ligt het inderdaad. Een hond is GEEN kind!
Als iemand zijn hond wil laten opereren voor een paar duizend euro, prima, maar laat een ander niet voor die kosten opdraaien.

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 27/01/11 18:38

doggie schreef:Zo'n zieke pup moet je toch niet 'beter' willen maken? Het komt volgens mij nooit meer helemaal goed met dat beestje. Het zou voor de pup denk ik het beste zijn als ze hem laten inslapen. Dat geld wat ze inzamelen kunnen ze beter besteden aan voorlichting over slechte fokkers.
Daar ben ik het voor honderd procent mee eens !!!

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 27/01/11 19:16

Nino&Toosje schreef:
doggie schreef:Zo'n zieke pup moet je toch niet 'beter' willen maken? Het komt volgens mij nooit meer helemaal goed met dat beestje. Het zou voor de pup denk ik het beste zijn als ze hem laten inslapen. Dat geld wat ze inzamelen kunnen ze beter besteden aan voorlichting over slechte fokkers.
Daar ben ik het voor honderd procent mee eens !!!


Daar ben ik het ook mee eens. Het diertje is al zo klein en zo ziek :cry:
Ik had ook ergens gelezen dat het diertje nog geen 3kg woog :shock:
Heeft ze na deze operatie wel kans op een hondwaardig leven? Zou ze alles kunnen wat een andere hond ook kan? Als ik haar zo op de foto zie dan denk ik dat dit arme meisje meer onder de leden heeft.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 27/01/11 20:37

vandaag in de Metro (gratis kwaliteitskrant) stond ook een stukje erover. Daar viel mijn bek helemaal van open..

Dat een stamboom helemaal een vrijbrief was voor inteelt, dus dat dat eigenlijk nog erger was :evil: Lekkere reclame

edit - gevonden

Daar zit ze dan, labradorpup Kyra, zwak en niet groter dan een chihuahua. Met haar twaalf weken had ze een spring-in-’t-veld van drie maal haar huidige omvang moeten zijn. Kyra heeft het aan haar lever. Daarmee is zij het zoveelste product van kwaadaardige broodfokkerij, vindt Sandra van de Werd van Comité Dierennoodhulp. “Maar daar kan Kyra niks aan doen.” Vandaar dat haar comité een inzamelingsactie op touw zette om de operatie van 2.000 euro mogelijk te maken die Kyra zou kunnen redden. Daarbij liet ze meteen een waarschuwing uitgaan: “Koop geen pups van rasfokkers die alleen maar geld willen verdienen.” Die 2000 euro voor de operatie zullen er wel komen, maar het probleem van het doorfokken van raskenmerken is daarmee niet opgelost. Zo’n 40 procent van de rashonden is belast met een of meerdere erfelijke aandoeningen. “Dat los je niet op door alleen maar pups bij erkende fokkers te kopen”, zegt Berry Spruijt, hoogleraar ethologie en dierenwelzijn aan de Universiteit Utrecht. “Die houden vast aan uiterlijke raskenmerken - kleur van de vacht, grootte van de oren. Ze selecteren niet op gezondheid. Een stamboom is juist een vrijkaartje voor ellende. Zo lijden labradors veelvuldig aan epilepsie. Bovendien is inteelt toegestaan, tussen neef en nicht, tussen opa en kleindochter. Dat zou je moeten verbieden.” Wat Kyra betreft kan Spruijt kort zijn: euthanasie is beter. “Dit hondje heeft toch geen kans op een volwaardig dierenleven. Dan kun je die 2.000 euro beter in de verzorging van asielhonden steken.”
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 27/01/11 20:43

En toch zou ik zo'n pupje een kans geven als tie van mij was....
Spuit erin kan altijd nog...er weer uit halen niet!
(misschien een beetje cru gezegd,maar niet zo bedoeld)
Als je soms op tv ziet (ook in amerika bij animal cops) hoe een hond er soms aan toe is en waar men niet van verwacht dat het er door komt....En dan toch een super mooi gezond leven krijgt...
En dus zou ik het aangaan als het mijn pup was.
De operatie is zwaar,en zeker een verhoogd risico met narcose door de slechte/niet werkende lever ,maar als dit verholpen is na een geslaagde operatie,is de hond in principe genezen en in staat om een normaal,gezond hondenleven te leiden.

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 27/01/11 21:45

Ik vind het pijnlijk dat er bij dieren zo snel wordt gesproken over 'een spuitje erin is beter'.
Wij mogen maar erg blij zijn dat we hier in Nederland in principe allemaal verzekerd zijn en hierdoor in ieder geval verzekerd zijn van de zorg bij levensbedreigende aandoeningen etc.
Je hebt het over een levend wezen, een kind, een hond... Allemaal levende wezens. In mijn ogen valt daar geen onderscheid in te maken...
Wij hebben net zoveel recht op het leven als zij

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 27/01/11 22:05

@ Jitske -Esther

Ik denk dat het niet naar de Belgen zo bedoeld is hoor, hier in Nederland zijn genoeg broodfokkers kijk maar naar Marktplaats. Het is nu toevallig een arm hondje uit Belgie. Broodfokkers zitten overal....Helaas :(

Voor Kyra is het heel erg triest.......
:blondpootje:

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 04/02/11 12:54

Ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met Kyra gaat,want je hoort er helemaal niks meer over.

Iefke

Ongelezen berichtdoor Iefke » 08/02/11 12:07

Ik ben het met jullie eens, maar in Nederland kan eigenlijk alles. Iedereen kan in een onbezonnen bui een hond kopen bij iedere dierenzaak om de hoek. Eigenlijk zou het verplicht gesteld moeten worden dat kennels waarvan de raad van Beheer of de rasvereniging al haar bedenkingen heeft, dat die dan gewoon hun vergunning wordt afgenomen, zonder pardon.

Ook mensen die voor een pup van € 200,-- of 350,-- of weet ik wat gaan en dan allerlei advertenties na zoeken, zouden geen hond mogen nemen.

Zo'n labje dient gefokt te worden uit verantwoorde gezonde combinatie door mensen die dat met veel liefde doen om zo het ras te verbeteren. Tuurlijk is elke pup lief, maar de wildgroei in verkoop van pups zou in Nederland aan banden gelegd moeten worden.

Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat het heel wat meer kost dan dat luttele bedrag om een vernatwoord goed gezond gefokt nest op de wereld te zetten, waarbij de aandacht voor mammie en pups voorop staat.

:evil: :evil: Sorry voor mijn beklag hier maar kan me hier ook echt boos over maken.

Laatst een kennis van een van mijn dochters; ze hadden op een zondag een Golden uit een kennel gehaald, tjee wat dom. Ik hoop dat het beestje het goed doet voor hen natuurlijk, maar door dit soort kopen blijft de semie broodfok wel bestaan.

Zo ik ben het weer ff kwijt,

groetjes

SaskiaL.

Ongelezen berichtdoor SaskiaL. » 10/05/11 12:40

Ach wat triest ! Arm beestje :cry:


Terug naar “Lab-leed”