Ik kan er toch zo boos om worden!

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
sedeka

Ik kan er toch zo boos om worden!

Ongelezen berichtdoor sedeka » 26/01/11 11:00

Ik las vanochtend een stukje in de telegraaf,en dat ging over een bruine labrador pup,die vanwege een probleem niet groter was gegroeid dan een kleine chihuahua!!.
Om van te huilen! ook dit arme beestje was het slachtoffer geworden van een broodfokker.
Waarom kan dit soort mensen niet gestopt worden :mad: .
Er werd gevraagd om geld in te zamelen voor een operatie.
Als je dit stukje wil nalezen,het is te vinden op de site van de telegraaf.

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 26/01/11 11:08

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8837 ... tml?p=14,1

Inzamelingsactie voor doodzieke pup AMSTERDAM
Om het leven te redden van het doodzieke hondje Kyra is een inzamelingsactie gestart. Kyra is een twaalf weken oude labradorpup, die door een ziekte niet groter is dan een kleine chihuahua. Het beestje is één van de vele slachtoffers van malafide hondenfokkers die nog steeds op grote schaal opereren en van een gezin dat helaas geen geld heeft om de broodnodige operatie voor de pup te betalen.


Comité Dierennoodhulp uit Amsterdam bekommert zich nu om het jonge hondje. „Toen Kyra niet groeide en de dierenarts nader onderzoek wilde doen, wilden de eigenaren het diertje terug naar de fokker brengen. Kyra zou dan zeker worden gedood. Wij hebben dit kunnen voorkomen door de zorg voor Kyra op ons te nemen”, vertelt woordvoerster Sandra van de Werd.

Het comité liet Kyra grondig onderzoeken. Uit het bloedonderzoek bleek dat er te veel gifstoffen in Kyra’s bloed zitten door een levershunt (een extra bloedvat dat de lever als het ware kortsluit). Kyra’s leven kan gered worden als zij spoedig geopereerd wordt. De operatie gaat echter ruim 2000 euro kosten en daarom is er een inzamelingsactie gestart (ING-bank 5781518).


Afbeelding

Echt te triest voor woorden :cry:
Jammer dat er niet bij staat of ze de broodfokker opgepakt hebben.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 26/01/11 12:34

:cry:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 26/01/11 12:39

in triest ...

maar het pupjes ziet er wel heel cute uit :verliefd1:

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/01/11 13:37

Jitske-Esther schreef:in triest ...

maar het pupjes ziet er wel heel cute uit :verliefd1:
hij ziet er doodziek uit, ik vind m er helemaal niet cute uitzien :(
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 26/01/11 17:35

Zo'n zieke pup moet je toch niet 'beter' willen maken? Het komt volgens mij nooit meer helemaal goed met dat beestje. Het zou voor de pup denk ik het beste zijn als ze hem laten inslapen. Dat geld wat ze inzamelen kunnen ze beter besteden aan voorlichting over slechte fokkers.

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 26/01/11 17:47

doggie schreef:Zo'n zieke pup moet je toch niet 'beter' willen maken? Het komt volgens mij nooit meer helemaal goed met dat beestje. Het zou voor de pup denk ik het beste zijn als ze hem laten inslapen. Dat geld wat ze inzamelen kunnen ze beter besteden aan voorlichting over slechte fokkers.


Hier ben ik het toch eigenlijk ook mee eens..
Het is verschrikkelijk, maar zal het beestje geen pijn hebben? En dan zo'n ingreep, jeetje.

Soms zou ik toch willen dat we iets meer van Amerika hadden op het gebied van dierenbescherming. Zo'n fokker moet gewoon opgepakt worden, want dit is niet onbewust een zieke pup.. deze mensen zijn zich bewust van de fouten die ze maken, om geld! Dit moet gewoon gestraft worden!

OOOOOOOOOOH!!!! :evil: Wordt er gewoon niet goed van, kom op Nederland!! Opzoeken die broodfokker en in de bak ermee!

Hoe zullen de vader en moeder van dit hondje leven? bah bah bah

Maar voor de hondjes is het gewoon triest! Ze verdienen een goed leven en zij kunnen er helemaal niks aan doen dat ze bij de verkeerde mensen ter wereld komen.. echt zo verschrikkelijk!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/01/11 18:15

doggie schreef:Zo'n zieke pup moet je toch niet 'beter' willen maken? Het komt volgens mij nooit meer helemaal goed met dat beestje. Het zou voor de pup denk ik het beste zijn als ze hem laten inslapen. Dat geld wat ze inzamelen kunnen ze beter besteden aan voorlichting over slechte fokkers.
dat denk ik idd ook..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 26/01/11 18:36

Lin nog bedankt dat je de link en de foto van dit zielige pupje erbij hebt gezet,ik ben er nog niet zo handig in,
Ik ben op onderzoek uit of ik kan achterhalen waar dit arme beestje vandaan komt.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het me beter leek om dit beestje in te laten slapen,
Geld inzamelen dat klinkt allemaal leuk,maar dan wat is de volgende stap of wat komt er dan weer naar boven bij dit arme dier.
Het word zeker tijd dat ned net zoals amerika,animal cops krijgt,er word daar veel strenger opgetreden tegen dierenmishandeling.
Daar onze de regering eens tijd en geld aan moeten besteden!

Sas en een poot van Demi en Kaya

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 26/01/11 22:45

Ik zit net naar hart van nederland te kijken,en het verhaal van Kyra word vertelt,ze komt inderdaad van een broodfokker uit Belgie,is gekocht als zijnde rashond voor 300 euro.
Zielig hoor! mensen denken niet na voor ze zo iets doms doen,vind ik

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 26/01/11 23:00

sedeka schreef:(...) Ik ben op onderzoek uit of ik kan achterhalen waar dit arme beestje vandaan komt. (...)

Hij komt bij "Grenshonden" vandaan. (bron)

De pup heeft een levershunt. Operaties gaan minimaal 2000 euro kosten... fijn, zo'n goedkope pup :kots:
Het is te hopen dat zo'n pup zoveel publiciteit oplevert, dat dit mensen aan het denken zet.

Voor degenen die er meer over willen lezen: klik!
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Joni

Ongelezen berichtdoor Joni » 27/01/11 07:02

Het is ook op Hart van nederland nu

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 27/01/11 10:43

ik wil toch nog enkele bedenkingen toevoegen ...

1. in het artikel dat Cor aanhaalt, staat dat er regels en voorwaarden zouden moeten zijn voor iemand een pup aanschaft.
OK, ook een gezonde hond kost geld, maar dat komt in beetjes. Als ik ineens 2000 € (minstens) moet betalen omdat mijn hond moet geopereerd worden, dan ga ik toch ook moeten slikken hoor. én hier of daar even een lening moeten aangaan. En ik heb het financieel echt niet zo slecht ...

2. laten inslapen ? waarom ? Als je kind van 6 een levensbedreigende ziekte heeft, waar een operatie noodzakelijk is laat je die toch ook niet inslapen. ook al heeft ie veel pijn ...
Laten inslapen is een heel gemakkelijke oplossing. Versta me niet verkeerd, ik heb ook al mensen aangeraden om hun trouwe vriend te laten inslapen, maar om andere redenen dan eentje dat nog opgelost kan worden.

3. "een Belgische broodfokker" ...
deze broodfokker heeft misschien wel zijn adres in Belgie, maar 95% van de broodfokkers in het noorden van Belgie zijn Nederlanders.
Dus graag niet met de vinger wijzen naar de Belgen !! :evil:

Gebruikersavatar
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 531
Lid geworden op: 02/12/05 12:25
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor anouschka » 27/01/11 10:53

Een kleine opmerking; een levershunt is een aangeboren afwijking. Een van onze vorige honden heeft het ook gehad. Zij was toen de eerste die succesvol is geoppereerd en nog 10 jaar gezond en wel heeft geleefd. Dus wat betreft inslapen, lijkt mij niet nodig.

Wel zielig.

Anouschka

Joni

Ongelezen berichtdoor Joni » 27/01/11 15:41

Zulke mensen (fokkers) mogen ze wat mij betreft net zo gaan behandelen als hoe zij met hun honden om gaan.
Slecht eten, amper water, kleine en vieze huisvesting en geen zorg.
En dan hun verdere leven.
Succes ermee!
En als ze dan erg ziek worden? Ach, laat ze maar creperen, een spuitje is voor hun nog te goed.
Schoften zijn het.
Mensen zijn soms erger dan dieren.


Terug naar “Lab-leed”