3 Miljoen zwerfhonden in Roemenie

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

3 Miljoen zwerfhonden in Roemenie

Ongelezen berichtdoor Michiel » 12/04/11 17:30

Roemenië wil 3 Miljoen zwerfhonden afmaken. Wordt vandaag over beslist. Ik snap dat ze overlast veroorzaken, maar om dat dan op deze manier op te lossen??

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2489896/ro ... onden.html

Michiel

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 12/04/11 18:20

tsja maar ja, wat moet je met 3 miljoen honden?? Ik zou niet weten waar ze met al die beesten heen moeten. Ik denk niet dat je ze via een asiel geplaatst krijgt. Mits het humaan gedaan wordt (dus neit doodknuppelen) ben ik niet tegen dit plan.. Al is het wel erg jammer dat het moet :(
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 12/04/11 18:55

Heel spijtig Michiel maar ik vind ook dat ze het moeten doen, mits het op een "verantwoorde manier" gebeurd.
Wist je dat er in sommige landen honden , die na een tijdje helemaal verwilderen, zich samendoen in roedels en dat er al mensen aangevallen en verscheurd zijn?
Denk je eens in, je bent aan het wandelen met je kindje , komen er plotseling 7 honden op je af, die maar een ding willen, je kind verorberen.
En je houd ze niet tegen hoor!!
Het is vreselijk dat het moet, maar ik ben wel een voorstander. :(

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1112
Lid geworden op: 28/10/08 23:04
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Michiel » 12/04/11 19:36

Ik heb hier ook wel dubbele gevoelens over hoor :wink: Het zo maar, zonder er iets aan te doen, door laten gaan kan ook niet. Dan lopen er binnen niet al te lange tijd meer zwerfhonden dan mensen rond in ( en buiten ) Roemenie. Aan de ene kant ben ik dus ook niet tegen, want hoe wil je 3 miljoen honden op een goede en verantwoorde manier opgevangen krijgen...met alle ziektes, onvermijdelijke gedragsproblemen en overige risico's. En inderdaad, wat Dorette zegt is ook iets om mee te nemen. De honden kunnen op een gegeven moment verwilderen en "terugvallen" naar hun oerinstinct. Dus roedels vormen en jagen op alles wat eetbaar is...

Wat mij het meeste raakt is toch dat wederom door toedoen van de mens zoveel dieren een voortijdig einde tegemoet kunnen zien. :cry:

Michiel

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 12/04/11 19:38

Michiel schreef:Ik heb hier ook wel dubbele gevoelens over hoor :wink: Het zo maar, zonder er iets aan te doen, door laten gaan kan ook niet. Dan lopen er binnen niet al te lange tijd meer zwerfhonden dan mensen rond in ( en buiten ) Roemenie. Aan de ene kant ben ik dus ook niet tegen, want hoe wil je 3 miljoen honden op een goede en verantwoorde manier opgevangen krijgen...met alle ziektes, onvermijdelijke gedragsproblemen en overige risico's. En inderdaad, wat Dorette zegt is ook iets om mee te nemen. De honden kunnen op een gegeven moment verwilderen en "terugvallen" naar hun oerinstinct. Dus roedels vormen en jagen op alles wat eetbaar is...

Wat mij het meeste raakt is toch dat wederom door toedoen van de mens zoveel dieren een voortijdig einde tegemoet kunnen zien.
:cry:

Michiel
Ja Michiel, dat raakt mij ook. :(


Terug naar “Lab-leed”