Ophef over stamboomhonden, en stamboomloos?

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 177
Lid geworden op: 05/11/06 21:40
Locatie: Ekeren - Antwerpen

Ongelezen berichtdoor Mark » 24/10/11 21:19

triestig, gelukkig zijn er nog mensen die met volle moed nog proberen te redden wat er te redden valt.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer

kamal

Ongelezen berichtdoor kamal » 20/11/11 23:17

Dit is onze Doutze, een ex-broodfokhond.
Afbeelding

Haar tepels zullen altijd blijven hangen, ik moet daar dagelijks verzachtende zalf op smeren, omdat de huid zo ruw voelt als van een olifant.
Ze heeft staar, ED, en HD. En door haar slechte leven moest ze helaas 9 tandjes missen, gelukkig heeft zij er geen last van.
De buiten wereld vind ze heel eng, ze is buiten vaak zo bang dat ze niets durft te doen, na 10 maanden bij ons te wonen doet ze het liefst alles in de tuin.
Nee ze heeft geen stamboom, dat maakt voor ons niks uit.
Voor ons is ze liefste hond.
Wij zijn blij dat ze nu een leven kan lijden die ze nooit heeft gehad.
Elke avond lekker met de rest van de honden bij ons op bed.

Ik vind het dan ook erg dat hier waar ik woon veel mensen hun kittens en ook puppy's op marktplaats zetten, en ook nog vaak ook. Ik heb ze er op aangesproken, en ze zeggen dan ook, ach we raken ze zo weer kwijt. :evil: :evil: :evil:

Groetjes Kamal

Gebruikersavatar
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 323
Lid geworden op: 25/01/11 15:11
Locatie: vlak onder Amsterdam

Ongelezen berichtdoor roxy » 26/11/11 16:37

Triest allemaal hoor maar of dat nu allemaal aan marktplaats ligt, :confused:
Ik kon de foto's niet eens afkijken zo misselijk word ik ervan :cry: Zou toch niet moeten kunnen in Nederland, wie weet is die dierenpolitie zo gek nog niet :confused:

Ik heb Jim ook van marktplaats incl. stamboom, ik ga hier niet zeggen van welke fokker omdat ik daarover hier nadat ik Jim had geen leuke berichten heb gelezen, echter ik was het niet eens met de berichten hier, tenminste mijn ervaring met de fokker zijn echt top, idd Jim komt van een boerderij, en zat met wat andere in een stal in het hooi, er was heel veel aandacht voor de honden, kinderen en ouders liepen in en uit, er was een hondenschool aan huis etc. Eigen merk voer, wat Jim nog steeds krijgt.
Ik krijg vaak complimenten over Jim, ook van de dierenarts geweldig mooie hond, prachtige vacht, mooi gespierd, goed in zijn vel, en is helemaal nagekeken toen hij een jaar oud was. Natuurlijk is mooi niet het belangrijkst bij mij staat gezond voorop. En nee ik ben niet voor een goedkope lab gegaan Jim was evengoed 700 euro. Toen Jim in het begin wat diarree had heeft de fokker ons heel goed begeleid :klasse:
Niet alle fokkers op markplaats zijn per definitie niet OK, maar idd het is en blijft oppassen geblazen....

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 26/11/11 16:44

Ben je jezelf nou aan het verdedigen Roxy ? Waarom zou je dat doen als je een schoon geweten hebt. En nogmaals......de pups komen veelal goed terecht maar het gaat om de ouderhonden die lijden !!!!!

Kamal.......Wederom een triest verhaal :( Hopelijk heeft deze dame nog een aantal fijne jaren bij je :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 323
Lid geworden op: 25/01/11 15:11
Locatie: vlak onder Amsterdam

Ongelezen berichtdoor roxy » 26/11/11 17:09

Als je het verdedigen wilt noemen prima.... Ik wil alleen aangeven dat het niet altijd negatief is op marktplaats, zoals ik hier ook eerder las van iemand anders.
Ik heb de moeder, vader en opa gezien en die zagen er ook heel mooi uit, en waren erg vrolijk, zag nergens een hond zielig in een hoekje zoals op de foto's hier, en alle honden kon je aanhalen. Ben vaak wezen kijken en de honden rende ook heerlijk in het weiland. Tja verdedigen misschien wel dan, misschien heb ik ook niet veel verder gekeken dan mijn neus lang was....en heb ik dan ook gewoon mazzel gehad.

claudia-marley

Ongelezen berichtdoor claudia-marley » 26/11/11 18:03

Lupos schreef:
Martine.jolie schreef:Dit is heel erg triest :(

Maar ik denk dat het niet zo zwart/wit is als jij stelt.
Tussen dit soort kwekerijen en stamboomhondjes zit nog wel meer, en dat hoeft niet perse verkeerd te zijn :wink:
natuurlijk. Maar ook dit soort fokkers schetsen een prachtig verhaal van een oeps-nestje, of een enkele keer een boerderij hondje gedekt. Het probleem is dat je het verschil vaak niet kunt zien en zolang mensen een goedkoop pupje willen en hiervoor uitwijken naar andere plekken dan het asiel, blijft dit in stand. Zonder stamboom is NOOIT iets te controleren, hoe hard mensen ook het tegendeel proberen te roepen. Stamboomloos nestje en moeder heeft haar eerste nest... dat soort opmerkingen moet je dus afgaan op de mooie ogen van de eigenaar, maar staven met feiten is onmogelijk.


Een pup met een stamboom kost al snel rond de 900 euro. Er zijn enorm veel mensen die hier geen geld voor hebben. Maar die wel graag een pup willen en zeker goed voor dit pupje zullen zorgen. Het is alleen aan die mensen om de juiste pup te kiezen en niet naar zo'n vreselijke fokker te gaan. Maar ik vind het ook zwart/wit als je deze mensen hiervoor veroordeelt. Zoals je zei, er zit meer tussen kwekerijen en stamboomhondjes .. er zijn ook goede fokkers, maar daar moet je als pup koper goed naar op zoek!

Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 177
Lid geworden op: 05/11/06 21:40
Locatie: Ekeren - Antwerpen

Ongelezen berichtdoor Mark » 27/11/11 02:00

rimanime schreef:de pups komen veelal goed terecht

Veelal maar niet altijd, onze Vicky is samen met haar nestgenoten toen ze ongeveer 6 weken oud was gewoon op straat gesmeten. De vermoedens zijn er dat deze van een kweker kwamen. Ik zeg bewust vermoedens, want de waarheid zullen we nooit weten!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 27/11/11 08:15

claudia-marley schreef:
Lupos schreef:
Martine.jolie schreef:Dit is heel erg triest :(

Maar ik denk dat het niet zo zwart/wit is als jij stelt.
Tussen dit soort kwekerijen en stamboomhondjes zit nog wel meer, en dat hoeft niet perse verkeerd te zijn :wink:
natuurlijk. Maar ook dit soort fokkers schetsen een prachtig verhaal van een oeps-nestje, of een enkele keer een boerderij hondje gedekt. Het probleem is dat je het verschil vaak niet kunt zien en zolang mensen een goedkoop pupje willen en hiervoor uitwijken naar andere plekken dan het asiel, blijft dit in stand. Zonder stamboom is NOOIT iets te controleren, hoe hard mensen ook het tegendeel proberen te roepen. Stamboomloos nestje en moeder heeft haar eerste nest... dat soort opmerkingen moet je dus afgaan op de mooie ogen van de eigenaar, maar staven met feiten is onmogelijk.


Een pup met een stamboom kost al snel rond de 900 euro. Er zijn enorm veel mensen die hier geen geld voor hebben. Maar die wel graag een pup willen en zeker goed voor dit pupje zullen zorgen. Het is alleen aan die mensen om de juiste pup te kiezen en niet naar zo'n vreselijke fokker te gaan. Maar ik vind het ook zwart/wit als je deze mensen hiervoor veroordeelt. Zoals je zei, er zit meer tussen kwekerijen en stamboomhondjes .. er zijn ook goede fokkers, maar daar moet je als pup koper goed naar op zoek!

Als je het geld niet hebt, is het dubbel verstandig om te gaan voor een hondje uit het asiel. Daarvan weet je al of ze gezond zijn en spek je de broodfok niet. Dat is geen vooroordeel, maar gewoon een feit. Een stamboom zijn de kosten niet van een rashond. Het kostenplaatje zit m in het verschil van gezondheidsuitslagen. Bij de "goedkope" oeps-pupjes is doorgaans geen enkele test voor de ouderdieren uitgevoerd en krijgen ze alleen de noodzakelijke entingen/ontworming (als dat al gebeurt) en kennis is ook vaak afwezig. Natuurlijk mag een gezin die het niet zo breed heeft ook een hond nemen. Voor een kleine E100,-- kun je een prachtige hond uit het asiel halen die aan je wensen voldoet! Ik veroordeel helemaal niemand, ik geef gewoon een visie van mijn werkelijkheid. Ben je het daarmee oneens is dat natuurlijk prima, maar een beschuldiging als dat je nu richting mij uit is onjuist. Een stamboomloos pupje is niet voor niets stamboomloos. Er is gewoon niet zorgvuldig naar de combinatie gekeken. Goedkoop kan dan ineens duurkoop gaan worden en waar haal je dan het geld vandaan? Hoe reken je bij de orthopeed een paar duizend euri af voor een paar kapotte gewrichten als de aanschafprijs van de pup al niet betaald kon worden?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 27/11/11 14:41

kamal schreef:Afbeelding



Arm wijffie, geef haar maar een dikke knuffel van mij en ik hoop zo dat zij in de toekomst gaat ontdekken dat buiten ook heel leuk kan zijn.
Voor jullie sterkte en petje af, ik denk dat ondanks dat je vast heel veel terug zult krijgen van haar, het niet altijd makkelijk zal zijn om zo'n dametje in huis te hebben.

Gebruikersavatar
Von
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13890
Lid geworden op: 01/05/04 14:22
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Von » 01/12/11 20:27

Dorine........ben even veel aan het wegslikken......
Lees en zie dit hele bericht op mijn werk, mijn collega's vragen Von wat is er waarom huil je?
Ik laat het bericht lezen en weet toch wel wie wel en wie er niet om dieren geven hier.......
Waar heb je dit van als ik vragen mag? kan nu niet zoveel googlen maar hebben ze ook een website of wat?
Ik wil het niet alleen bij tranen laten, wil iets kunnen betekenen. Zal het straks als ik thuis ben ook aan Ron laten zien/lezen.
Weet je toevallig ook waar de honden zijn gebleven, is alles al geplaatst, hebben ze voer of andere dingen nodig?

mag ik de link op hyves/facebook plaatsen?


pffffffffff nog een half uurtje dan mag ik naar huis, ik trek het even niet meer.....
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie

Gebruikersavatar
Von
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13890
Lid geworden op: 01/05/04 14:22
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Von » 01/12/11 20:37

ik heb ondertussen hun site al gevonden.
Liefs Von.Afbeelding



Afbeelding



AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)

Afbeelding Romi uit Roemenie

Gebruikersavatar
Von
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13890
Lid geworden op: 01/05/04 14:22
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Von » 02/12/11 13:39

nou geen antwoord, heb het ook maar op hyves/facebook gezet...
Liefs Von.Afbeelding



Afbeelding



AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)

Afbeelding Romi uit Roemenie

Gebruikersavatar
Lizzy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 11/01/12 15:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ongelezen berichtdoor Lizzy » 15/01/12 16:12

Ik ben hier even helemaal stil van... Tranen in m'n ogen, dat dit nog gebeurd is ongelofelijk... Arme hondjes :cry:


Terug naar “Lab-leed”