Ophef over stamboomhonden, en stamboomloos?

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 26/05/11 22:48

Ik had al eerder hartverscheurende foto's van deze broodfokkerij gezien, maar het blijft confronterend. Die dode pup ergens in een gangetje... zo wordt er omgegaan met dieren.

Deze bikers verdienen steun!

Steun Bella en Billy op giro 5990323 tnv stichting Bikers For Animals
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 27/05/11 07:54

doggie schreef:
Lupos schreef:
doggie schreef:Verschrikkelijk, maar ik word er een beetje moe van dat er altijd over Marktplaats gesproken wordt alsof daar alleen zulke fokkers hun honden te koop aanbieden. Het is niet Marktplaats die fout is, het zijn ten eerste de fokkers die honden op deze manier behandelen, en ten tweede de mensen die van zulke fokkers een hondje kopen.
Ook in kranten, op de prikborden bij de supermarkten, bij dierenwinkels worden puppies aangeboden door broodfokkers.
(ja, ik heb dus al twee keer een hond via marktplaats gekocht....)
Jammer dat je dat zo ziet, wat mij betreft kan hier niet aandacht genoeg aan besteed worden! Ik hoop dat de mensen die er wel mee begaan zijn, of potentiele kopers toch wel willen opletten en er niet "moe van worden" 8)


Ik hen het helemaal met je eens dat er niet genoeg aandacht aan besteed moet worden, en dat er veel stamboomloze honden via Marktplaats verkocht worden is ook waar. Maar als jij zegt dat mensen die vai Marktplaats een hond kopen het nooit zullen snappen, voel ik me aangesproken, ik heb mijn honden ook via Marktplaats gekocht. En ik zie mezelf echt niet als iemand die de broodfok in stand houdt.
Het was de quote onderaan het verhaal van de schrijver, maar ik ben het wel met hem eens. En als je je aangesproken wilt voelen, dan moet je daar iets mee doen. Wil je je niet aangesproken voelen dan leg je het naast je neer :wink:
Marktplaats is en blijft de gaarkeuken van dit soort fokkers en vele mensen zoeken hun weg via deze site naar het kopen van een hond, liever gisteren dan vandaag. Dat resulteert in dit soort wan praktijken. En hoe vervelend ook, op internet is marktplaats een van de grootste aanbieders van producten, waaronder in enorme getalen puppen. Dat dit benadrukt wordt vind ik alleen maar goed en zal het blijven doen als de mogelijkheid er is! :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 345
Lid geworden op: 03/06/11 22:52
Locatie: Colmschate

Ongelezen berichtdoor Lausje » 16/06/11 16:56

Wat een triest verhaal... :cry: :cry: :cry:

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 16/06/11 20:08

Vreselijk :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Monica
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 173
Lid geworden op: 25/03/11 19:05
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Monica » 16/06/11 20:21

Ook Kelly heeft in zo'n situatie gezeten.
Die werd vorig jaar in beslag genomen.
Als je toch een hond wil zonder papieren haal hem uit het asiel er zitten er genoeg.
Maar laten ze dit wettelijk eens aan gaan pakken dat eerst dieren geen dingen zijn.
Dan kan er veel strenger opgetreden worden.
Afbeelding

LabraDora

Ongelezen berichtdoor LabraDora » 16/06/11 20:24

Martine.jolie schreef:Dit is heel erg triest :(

Maar ik denk dat het niet zo zwart/wit is als jij stelt.
Tussen dit soort kwekerijen en stamboomhondjes zit nog wel meer, en dat hoeft niet perse verkeerd te zijn :wink:


Plus dat een stamboomhond niet per definitie garant staat voor een goedgefokte hond waarvan de ouderdieren een goed leven hebben.
Brok in mn keel bij het lezen en zien van de foto's. Vooral die laatste foto, die blik van die teef. Zó behandeld zijn en dan gewoon nog steeds vertrouwen durven stellen in mensen waarvan ze wss tot nu nooit iemand heeft gekend die om haar gaf...

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 16/06/11 21:22

Monica schreef:Ook Kelly heeft in zo'n situatie gezeten.
Die werd vorig jaar in beslag genomen.
Als je toch een hond wil zonder papieren haal hem uit het asiel er zitten er genoeg.
Maar laten ze dit wettelijk eens aan gaan pakken dat eerst dieren geen dingen zijn.
Dan kan er veel strenger opgetreden worden.


Zo ontzettend mee eens!
Onze Trix is ook een ex broodfokteef. En onze volgende hond wordt ook weer een asielhond.

En al dat stomme "ik wil geen dure hond, ik geef niks om papieren" volk houdt deze gruwelijke handel in stand.
Gatver!

juuth

Ongelezen berichtdoor juuth » 16/06/11 22:27

hoewel dit al verschrikkelijk is, heb ik het nog wel erger gezien...
ik heb Layka nu ook via marktplaats maar ik wil dan ook ALTIJD eerst komen kijken voordat ik ooit een beslissing neem..

De kruising keeshond van mijn stiefvader kwam uit een vergelijkende situatie.. maar dan bij mensen thuis.,. en vlakbij Hoogeveen blijkt een teckelfokkerij te zijn met een vergelijkbare situatie.. we hebben via school al geprobeerd om iets te ondernemen, maar helaas mislukt.. de mensen hadden de dag ervoor netjes alles opgeruimd (ze waren van tevoren gewaarschuwd... :evil: ) en ze zaten er volgens de dierenbescherming wel "ruim" bij (hokjes van 2 bij 1 meter ofzo, met een doos als bescherming... :cry: )

word er nog steeds misselijk van als ik terugdenk aan die beelden, blegh.. wou dat ik toentertijd ruimte had gehad om er 2 mee te nemen... :kots:


Het is dat Layka bij mensen thuis weg komt, waar ik heel openlijk werd ontvangen en me ook alles uitgebreid en wel werd uitgelegd hoe de pups ook verzorgd werden etc...

Gebruikersavatar
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 529
Lid geworden op: 28/01/11 15:39

Ongelezen berichtdoor Merle » 16/06/11 22:36

Echt ZO ontzettend triest!

Ik las vandaag een artikel in de 'hondenleven', dat Nederland op nr. 4 van de top 10- dieronvriendelijke landen...mede door de malafide broodfok.....zo erg dat dit anno nu en in Nederland gebeurd.

Ik weet het, ook wij hebben een kruising, niet omdat het goedkoop is.... wij hebben hier bewust voor gekozen. We hebben ons goed georienteerd voordat we Moos meenamen.

Gebruikersavatar
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2811
Lid geworden op: 01/10/05 22:46
Locatie: Lier
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Labradorreke » 17/06/11 12:36

Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007

tamara24

Ongelezen berichtdoor tamara24 » 22/10/11 11:46

Wat triest :( kreeg kippenvel bij het lezen wat vreselijk!!!!!

Gebruikersavatar
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 505
Lid geworden op: 05/06/11 13:11
Locatie: Kempen

Ongelezen berichtdoor bud en weiser » 22/10/11 12:30

Geen woorden voor!! :cry:
Bud mis je nog steeds!

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 22/10/11 12:47

Oh wat is dit erg zeg! Ik heb met tranen in mijn ogen gezeten.

Onze Kingston komt wel van MP en wij hebben gewoon heel veel mazzel gehad. Kingston is wel stamboomloos. MAAR: We hebben inmiddels wel zoiets: Voor ons geen dier meer van MP. We hebben met de katten flink onze neus gestoten.
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 22/10/11 16:48

M_n_q_e schreef:Zo ontzettend mee eens!
Onze Trix is ook een ex broodfokteef. En onze volgende hond wordt ook weer een asielhond.

En al dat stomme "ik wil geen dure hond, ik geef niks om papieren" volk houdt deze gruwelijke handel in stand.
Gatver!


Ik geef zelf ook niets om een stamboom, maar inmiddels hebben we zelf geleerd van MP en komt er bij ons alleen nog maar een hond vane en erkende fokker.
Don't dream your life, live your dreams!

Afbeelding

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 22/10/11 16:53

Ook hier tranen... wat vreselijk...!
Groetjes Miranda (cosy cottage)


Terug naar “Lab-leed”