Ophef over stamboomhonden, en stamboomloos?

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ophef over stamboomhonden, en stamboomloos?

Ongelezen berichtdoor Lupos » 26/05/11 07:46

Mensen die na het lezen van dit verslag nog steeds een hondje willen kopen op site's zoals marktplaats snappen er blijkbaar nog niets van...maar zullen er ook nooit iets van begrijpen.

http://www.bikersforanimals.nl/schoonmaak.htm
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 26/05/11 09:23

Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen...wat vind ik dit erg :(
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 26/05/11 10:03

:cry: vreselijk, die arme honden
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Martine.jolie

Ongelezen berichtdoor Martine.jolie » 26/05/11 10:10

Dit is heel erg triest :(

Maar ik denk dat het niet zo zwart/wit is als jij stelt.
Tussen dit soort kwekerijen en stamboomhondjes zit nog wel meer, en dat hoeft niet perse verkeerd te zijn :wink:

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 26/05/11 10:14

Wat verschrikkelijk.
Kippevel over mijn hele lijf.

Maar wat een goed werk doen die mensen. Waren er maar meer zo :klasse:

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 26/05/11 13:34

Martine.jolie schreef:Dit is heel erg triest :(

Maar ik denk dat het niet zo zwart/wit is als jij stelt.
Tussen dit soort kwekerijen en stamboomhondjes zit nog wel meer, en dat hoeft niet perse verkeerd te zijn :wink:
natuurlijk. Maar ook dit soort fokkers schetsen een prachtig verhaal van een oeps-nestje, of een enkele keer een boerderij hondje gedekt. Het probleem is dat je het verschil vaak niet kunt zien en zolang mensen een goedkoop pupje willen en hiervoor uitwijken naar andere plekken dan het asiel, blijft dit in stand. Zonder stamboom is NOOIT iets te controleren, hoe hard mensen ook het tegendeel proberen te roepen. Stamboomloos nestje en moeder heeft haar eerste nest... dat soort opmerkingen moet je dus afgaan op de mooie ogen van de eigenaar, maar staven met feiten is onmogelijk.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Sascha » 26/05/11 13:57

Hier zijn geen woorden voor...... :cry: diep triest dat dit anno 2011 nog steeds gebeurd :mad:
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 26/05/11 15:12

Als dit soort acties nou eens breed op tv zouden komen, dan bereik je een miljoenenpubliek en worden mensen misschien een beetje bewuster. Helaas... een site op internet is natuurlijk beter dan niks, maar toch een druppel op een gloeiende plaat :?

Hanneke

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 26/05/11 15:28

Verschrikkelijk, maar ik word er een beetje moe van dat er altijd over Marktplaats gesproken wordt alsof daar alleen zulke fokkers hun honden te koop aanbieden. Het is niet Marktplaats die fout is, het zijn ten eerste de fokkers die honden op deze manier behandelen, en ten tweede de mensen die van zulke fokkers een hondje kopen.
Ook in kranten, op de prikborden bij de supermarkten, bij dierenwinkels worden puppies aangeboden door broodfokkers.
(ja, ik heb dus al twee keer een hond via marktplaats gekocht....)

petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 702
Lid geworden op: 15/02/11 15:01
Locatie: Heerhugowaard

Ongelezen berichtdoor petra2612 » 26/05/11 16:28

:cry: :cry: :cry:
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 26/05/11 16:39

doggie schreef:Verschrikkelijk, maar ik word er een beetje moe van dat er altijd over Marktplaats gesproken wordt alsof daar alleen zulke fokkers hun honden te koop aanbieden. Het is niet Marktplaats die fout is, het zijn ten eerste de fokkers die honden op deze manier behandelen, en ten tweede de mensen die van zulke fokkers een hondje kopen.
Ook in kranten, op de prikborden bij de supermarkten, bij dierenwinkels worden puppies aangeboden door broodfokkers.
(ja, ik heb dus al twee keer een hond via marktplaats gekocht....)
Jammer dat je dat zo ziet, wat mij betreft kan hier niet aandacht genoeg aan besteed worden! Ik hoop dat de mensen die er wel mee begaan zijn, of potentiele kopers toch wel willen opletten en er niet "moe van worden" 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 26/05/11 16:47

Als er volgend jaar lintjes worden weg gegeven , dan zou ik het veel belangrijker vinden als er een lintje naar mensen gaat die zich zo inzetten voor honden i.p.v. een paar celbrities. Ik moest al huilen toen ik de foto's zag, wat moet er niet bij hun hebben gespeeld: de lucht, de onverzorgde zieke honden.
Maar Dorien, geef je hoop maar op hoor.
Mensen blijven dit soort honden kopen. Ze gaan naar een "kwekerijk" komen in de mooie woonkamer waar op dat moment de hond wordt getoond, betalen 500 Euro minder dan bij een fokker en gaan overstag.
Ik geloof er bijna niet meer in dat dit soort praktijken ophoudt te bestaan.
Maar we moeten wel met zijn allen, hondenliefhebbers doorgaan met het vertonen van dit soort beeldmateriaal en mensen erop wijzen wat dit soort honden moet doorstaan.
Maar vreselijk is het. :cry:

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 26/05/11 20:33

Lupos schreef:
doggie schreef:Verschrikkelijk, maar ik word er een beetje moe van dat er altijd over Marktplaats gesproken wordt alsof daar alleen zulke fokkers hun honden te koop aanbieden. Het is niet Marktplaats die fout is, het zijn ten eerste de fokkers die honden op deze manier behandelen, en ten tweede de mensen die van zulke fokkers een hondje kopen.
Ook in kranten, op de prikborden bij de supermarkten, bij dierenwinkels worden puppies aangeboden door broodfokkers.
(ja, ik heb dus al twee keer een hond via marktplaats gekocht....)
Jammer dat je dat zo ziet, wat mij betreft kan hier niet aandacht genoeg aan besteed worden! Ik hoop dat de mensen die er wel mee begaan zijn, of potentiele kopers toch wel willen opletten en er niet "moe van worden" 8)


Ik hen het helemaal met je eens dat er niet genoeg aandacht aan besteed moet worden, en dat er veel stamboomloze honden via Marktplaats verkocht worden is ook waar. Maar als jij zegt dat mensen die vai Marktplaats een hond kopen het nooit zullen snappen, voel ik me aangesproken, ik heb mijn honden ook via Marktplaats gekocht. En ik zie mezelf echt niet als iemand die de broodfok in stand houdt.

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 26/05/11 21:03

doggie schreef:
Lupos schreef:
doggie schreef:Verschrikkelijk, maar ik word er een beetje moe van dat er altijd over Marktplaats gesproken wordt alsof daar alleen zulke fokkers hun honden te koop aanbieden. Het is niet Marktplaats die fout is, het zijn ten eerste de fokkers die honden op deze manier behandelen, en ten tweede de mensen die van zulke fokkers een hondje kopen.
Ook in kranten, op de prikborden bij de supermarkten, bij dierenwinkels worden puppies aangeboden door broodfokkers.
(ja, ik heb dus al twee keer een hond via marktplaats gekocht....)
Jammer dat je dat zo ziet, wat mij betreft kan hier niet aandacht genoeg aan besteed worden! Ik hoop dat de mensen die er wel mee begaan zijn, of potentiele kopers toch wel willen opletten en er niet "moe van worden" 8)


Ik hen het helemaal met je eens dat er niet genoeg aandacht aan besteed moet worden, en dat er veel stamboomloze honden via Marktplaats verkocht worden is ook waar. Maar als jij zegt dat mensen die vai Marktplaats een hond kopen het nooit zullen snappen, voel ik me aangesproken, ik heb mijn honden ook via Marktplaats gekocht. En ik zie mezelf echt niet als iemand die de broodfok in stand houdt.


Sorry, dat moet natuurlijk KAN zijn....

Gebruikersavatar
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 598
Lid geworden op: 06/11/08 17:26
Locatie: Heteren

Ongelezen berichtdoor Berdien » 26/05/11 21:39

Wat een triest verhaal. Hier houd ik het ook niet droog :cry: :cry:
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje


Terug naar “Lab-leed”