Amazing Sting of the Smacklabs

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Smacklabs

Amazing Sting of the Smacklabs

Ongelezen berichtdoor Smacklabs » 08/11/11 11:01

Ik weet niet of dit topic hier hoort maar anders hoor ik het wel en mag het uiteraard verplaatst worden.
6 jaar geleden is mijn nestje Amazing geboren. Uit dit nestje heb ik mijn teefje Shane gehouden. Natuurlijk wil ik het beste voor mijn honden en wil ik pupeigenaren die bewust zijn van de aanschaf van een labrador. Hier wordt uitvoerig bij ons op ingegaan en iemand krijgt niet zomaar een hond. Helaas heb ik niet alle wijsheid in pacht ik ben tenslotte geen Sinterklaas noch God. Afijn ik heb toen ook Amazing Sting verkocht aan R.(*) In eerste instantie natuurlijk alles koek en ei en hoopte en ging er van uit dat ons pupje in een leuk, warm gezin was terecht gekomen. Voor Sting had ik destijds ook nog een website gemaakt en daartegenover stond een kleine vergoeding. Deze vergoeding heb ik nooit gehad en na weken van bellen en vragen was ik het zat en heb de site verwijderd. Dit houdt niet in dat ik er niet voor mijn nakomelingen ben, daarvoor staat de deur altijd open.
Ongeveer 3 jaar geleden werd ik door iemand attent gemaakt dat R.(*) Sting ging afstaan. Ook hier op dit forum heeft hij een verzoek ingediend. Ik heb hem gebeld en stond open voor een herplaatsing. Wij waren daarna in een ver stadium voor nieuwe eigenaren die ik nog strenger heb beoordeeld, je wilt immers dat de hond het dan nog beter krijgt. Puntje bij paaltje heeft R.(*) zijn hond niet afgestaan en ik had het idee dat het een hoop aandachttrekkerij was. Maar goed je mag natuurlijk zonder sterke bewijzen de hond niet weghalen.
Een week geleden (zaterdag) werd ik door een dierenasiel gebeld: Sting was afgestaan en gelukkig konden ze mij als fokker traceren. Vorige week maandag zijn we naar het asiel geweest en wat ik daar aantrof.........Sting was een magere hond met doffe vacht (bleek later dat hij 12 kg te mager was). We hebben gevraagd of we een stukje met hem mochten lopen, ik wilde natuurlijk weten hoe het was met zijn karakter en wilde bemiddelen voor een herplaatsing. Mijn huis is niet groot genoeg voor meer honden en ook had ik op dat moment 2 loopse teven anders had ik hem (desnoods tijdelijk) meegenomen. Hij liep mee, sprong niet tegen je aan en volgde commando's feilloos op. Na een gesprek met de beheerder van het asiel kwamen de volgende gegevens naar boven: stamboom was weg, hij was jaren niet geënt, er was in het paspoort gekrast en R.(*) vertelde dat Sting het leuk vond om met een bal en een stok te spelen. Hij had hem afgestaan vanwege beëindiging van zijn relatie. Hij vertelde dat hij 2 kinderen had (zelf ken ik er maar 1) en dat hij geen contact met mij opnam omdat hij een conflict had. Voor de honden staat mijn deur echt altijd open en mensen hoeven niet te schromen om mij te bellen over wat dan ook, het gevoel of oordeel wat ik over de mensen heb plaats ik op de achtergrond.
Natuurlijk ben ik gelijk allerlei lijntjes gaan uitzetten om weer een goed warm mandje voor Sting te zoeken. Na enig denken herinnerde ik mij zijn broer Tom, die woont hier in het dorp en recent geleden was zijn maatje die bij hem woonde overleden. Wij gebeld en de mensen wilden gelijk komen kijken! Wij hebben even de gedragstest afgewacht omdat beide reuen niet gecastreerd zijn. De test is goed verlopen en afgelopen vrijdag mochten de broers elkaar in het echt ontmoeten onder toezicht van de gedragsdeskundige. De nieuwe baasjes vonden hem een leuke maar ook trieste hond maar hebben hem gelukkig geadopteerd. Over een week of 2 als Sting is ingeburgerd gaan we kijken. Gisteren werden we door de nieuwe baasjes gebeld. Ze hebben hem door hun eigen dierenarts laten onderzoeken en hetgeen we al vermoedden is helaas uitgekomen: Sting is mishandeld. Als je hem wilt aaien duikt hij helemaal in elkaar. Met dit verhaal wil ik alleen een ieder die zich R.(*) herinnert en/of contact met hem heeft waarschuwen voor wat voor persoon hij is, ik heb er geen woorden voor. Wat rest is het verdriet om de hond die zolang bij een verkeerde baas is geweest. Ben nu nog bezig om een nieuwe stamboom te krijgen voor de nieuwe baasjes. Mijn hart huilt......

(*)Naam verwijderd. Niet nodig voor het verhaal!

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Sascha » 08/11/11 11:10

Wat triest :cry:
Af en toe kun je je ontzettend in de mensen vergissen :(
Maar zo te lezen heeft Sting het nu erg getroffen met zijn nieuwe baasjes.
Afbeelding

Guus

Ongelezen berichtdoor Guus » 08/11/11 11:26

Wat verschrikkelijk.... :(
Heel heel erg triest voor Sting.... :cry:
wat een afschuwelijke mensen heb je toch.

Hoop dat Sting een goed leven krijgt nu...
en kan gaan genieten van een onbezorgd leventje.

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 08/11/11 11:28

Wat vreselijk zeg :cry:
Gelukkig heb je een warm mandje kunnen vinden voor Sting, hopelijk krijgt hij het vertrouwen in de mens weer terug :(
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 08/11/11 11:45

:( Te triest voor woorden! Kan me voorstellen dat je er zelf kapot van bent.

Wat fijn dat er toch een warme mand voor hem is gevonden! Dat moet een hele geruststelling voor je zijn. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 08/11/11 11:56

Verschrikkelijk :(
Hoe kun je je hond zoiets aan doen :cry:
Hopelijk wordt z'n leven nu een stuk fijner en kan hij snel weer gelukkig zijn!

Gebruikersavatar
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 559
Lid geworden op: 26/10/10 14:16
Locatie: Rijswijk

Ongelezen berichtdoor marielle75 » 08/11/11 11:56

Wat een vreselijk verhaal. :cry:
Gelukkig dat hij nu goed terecht is gekomen.
Ik hoop dat hij zijn vertrouwen in de mens weer terug krijgt.
Afbeelding

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 08/11/11 12:26

Jeetje wat een verhaal! :shock: Arme Sting :cry:
Gelukkig heb je een goed huisje gevonden voor Sting. Hopelijk leeft hij hier helemaal op, en knapt hij ook een beetje op van alles wat hij de afgelopen jaren heeft meegemaakt.
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 08/11/11 13:19

Voor iemand zijn eerste post hier op het forum is het nogal een heftige.
En als het verhaal waar is dan ben ik blij voor sting dat hij nieuwe baasjes heeft.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 08/11/11 13:23

Herman 70 schreef:Voor iemand zijn eerste post hier op het forum is het nogal een heftige.
En als het verhaal waar is dan ben ik blij voor sting dat hij nieuwe baasjes heeft.


Jij durft! :confused:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 08/11/11 13:34

Wat een verhaal en wat een geluk dat jij hoorde dat hij in het dierenasiel was zodat je hem kon ophalen. Hoe kan je een hond zoiets aan doen. Ik hoop dat Sting snel weer vertrouwen in zijn nieuwe baasjes gaat krijgen en dat hij een fijn en gelukkig hondenleven mag hebben.
Afbeelding

bedankt Sharon !

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 08/11/11 13:39

Saskia.Bernadette schreef:
Herman 70 schreef:Voor iemand zijn eerste post hier op het forum is het nogal een heftige.
En als het verhaal waar is dan ben ik blij voor sting dat hij nieuwe baasjes heeft.


Jij durft! :confused:


Valt wel mee toch?
Of ken jij deze mw toevallig?

Ik ben misschien wat achterdochtig van aard maar iemand zijn allereerste post hier op het forum die gelijk iemand met voor en achternaam beschuldigd van mishandeling.
Ik vind dat meer durf dan mijn opmerking.

Maar zoals eerder gezegd. Als het verhaal waar is ben ik erg blij dat Sting een nieuw baasje heeft.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 08/11/11 13:41

Herman 70 schreef:
Saskia.Bernadette schreef:
Herman 70 schreef:Voor iemand zijn eerste post hier op het forum is het nogal een heftige.
En als het verhaal waar is dan ben ik blij voor sting dat hij nieuwe baasjes heeft.


Jij durft! :confused:


Valt wel mee toch?
Of ken jij deze mw toevallig?

Ik ben misschien wat achterdochtig van aard maar iemand zijn allereerste post hier op het forum die gelijk iemand met voor en achternaam beschuldigd van mishandeling.
Ik vind dat meer durf dan mijn opmerking.

Maar zoals eerder gezegd. Als het verhaal waar is ben ik erg blij dat Sting een nieuw baasje heeft.


Ook al zo'n achterdochtige opmerking............ ter uwer informatie; niet dat ik weet. :eusashhh:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 08/11/11 13:57

Ging iets verkeerd :oops:

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Elly H » 08/11/11 15:10

Ik zit hier met tranen in mijn ogen.... :cry:
Hoe is het mogelijk dat je een hond neemt en dat je er dan zo mee omgaat!! :( Helaas horen we dit soort verhalen maar al te vaak.
Ik hoop dat Sting minimaal 15 jaar oud wordt, zodat hij kan meemaken dat het leven ook anders kan zijn. :klasse:

En Herman, je mag best achterdochtig zijn, maar voor je dan zo'n berichtje plaatst (dat best wel kwetsend is) zoek dan eerst even op internet of je meer informatie kan vinden over de fokker. Dat heb ik ook gedaan en als je dan ziet hoeveel liefde ze in hun 'hobby' hebben gestoken weet je ook direct dat het hier wel goed zit. :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017


Terug naar “Lab-leed”