Jack Russel leed

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/11/11 17:20
Locatie: Putten

Jack Russel leed

Ongelezen berichtdoor Gerdien » 05/09/12 13:58

Hallo allemaal,

Hier even een oproepje van mij, maar daar gaat eerst een verhaal aan vooraf. Lees dat alsjeblieft en willen jullie meedenken met mij of je misschien zelf deze Jack Russel op wil nemen, of mensen kent die dit willen doen?

Het zit nl. zo:
Ik ben vrijwilliger bij de dierenambulance en had afgelopen maandag weer dienst. Toen kreeg ik een melding over een hond die opgesloten was in een klompenhok bij een chalet op een camping. Ik erop af. Eerder belde ik eerst naar het asiel, maar omdat mij laatst gezegd was dat elke hond opgenomen kon worden deed ik dat nu niet...
Daar aangekomen hoorde ik de hond inderdaad heel hard blaffen. Deze werd daarop bevrijd uit het klompenhok door de eigenaar van de camping. Zo zielig, ik kon wel :cry: ! Het hondje zat daar in het donker, in een hok niet groter als een meterkast, zonder water en voer. Als ik niet gebeld was door de buren was hij zeker doodgegaan, zo zielig! :cry: :mad: :evil: De eigenaars hadden hem daar 's morgens zo achtergelaten en zijn naar hun nieuwe adres vertrokken. Ook de kat liep er nog. Die kon ik niet meenemen, want daar was geen opvang voor, de buren zouden voor hem zorgen. De hond ging met mij mee. Wat zag hij eruit! Onder de vlooien en schurft, hij is nu door mij al 2x schoon geboend. Eenmaal onderweg met de hond belde ik het asiel... Jullie raden het al: dit keer was de hond NIET welkom, omdat hij op een niet legale wijze bevrijd was, dus eigenlijk gestolen. Zul je net zien: bel je altijd netjes over elke hond, doe je het nu op aanwijzing van het asiel niet, heb je dit. De dierenpolitie moest eraan te pas komen, want de eigenaars moest gevraagd worden wat hier de bedoeling van is... Als de eigenaars nog te achterhalen zijn, ze hebben nl. bij de camping een valse naam en adres opgegeven. Gas, water en licht was ook al afgesloten, dus kun je nagaan met wat voor mensen we hier te maken hebben! :evil: Omdat ik het zielig vond om de hond terug te brengen naar de camping (niemand kan daar voor hem zorgen) mocht ik hem van de dierenpolitie meenemen naar huis,tot officieel geregeld is dat de hond naar nieuwe eigenaars mag.
Onze labradorpup Tom vindt het maar vreemd zo'n logeetje in huis, maar is wel erg lief naar hem toe. Het logeetje daarentegen voelt zich wel vrij en denkt dat hij de baas is in huis. Een situatie die dus best tijdelijk kan, maar niet blijvend kan zijn. Mijn man en ik hebben dus tot onze spijt moeten beslissen dat hij hier niet kan blijven, want dan doen we onze eigen hond tekort. Maar we willen ook dat onze logee een goed en fijn nieuw thuis krijgt, dus mogen van de dierenpolitie meezoeken naar een nieuwe baas. Nu zijn hier allemaal hondenliefhebbers op dit forum: dus zijn jullie dat zelf, of kennen jullie mensen die ruimte en liefde voor dit lieve hondje hebben dan hoor ik het graag z.s.m.! We weten de leeftijd van de hond niet, hij is verder goed gezond, maar heeft last van schurft en vlooien die wel goed behandeld moeten worden. Hij kent niet veel commando's (nooit geoefend met hem denk ik) maar luistert goed naar zijn naam, kent wel het commando nee en los, en is dol op spelen. :)

Ik hoop dat ik heel veel reacties krijg op dit bericht, zodat "Jackie" een lief nieuw baasje krijgt!

Groetjes,
Gerdien

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 05/09/12 15:33

He jakkes Gerdien. Ik kan je helaas niet helpen.Maar vind het top dat je hem mee naar huis hebt genomen. :klasse:
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 07/09/12 12:14

Waarom had je de dierenpolitie niet gebeld, of bel je die nu alsnog? Dan kunnen ze er voor zorgen dat de hond in beslag genomen wordt en kan hij alsnog naar het asiel..
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/11/11 17:20
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Gerdien » 07/09/12 12:40

@ Muiske: de dierenpolitie is ook ingeschakeld. Zij bemoeien zich er intensief mee. Helaas wil de eigenaar de hond terug, en kunnen we daar niets tegen doen... Hij wordt vanmiddag weer opgehaald. De eigenaar moet (denken wij) anders afstandsgeld betalen en heeft daar denk ik geen zin in. Dus neemt hij liever de hond weer terug. Hij zegt zelf dat het niet de bedoeling was om de hond op te sluiten en dat hij oppas had geregeld. Heb tegen de dierenpolitie gezegd om dat niet al te serieus te nemen, en te vragen wie dan die oppas is en het tel. nr. daarvan te vragen. Ook wilde de eigenaar hem pas na het weekend terug, ook iets waar ik mijn vraagtekens bij zet als je zo dol zegt te zijn op je hond.
De dierenpolitie komt vanmiddag ook en kan ook dan met eigen ogen zien dat de hond zeer verwaarloosd is. Maar een inbeslagname wordt helaas niet zo snel gedaan. Het is dat we zelf het hondje echt niet kunnen houden, anders had ik aangeboden dat we dit kosteloos zouden doen. Maar het kan gewoon niet. Het is een hondje met veel energie, die hier in een rijtjeshuis gewoon niet past. Ook is hij niet zo heel lief naar onze eigen hond... Daarom heb ik op dit forum een oproepje geplaatst in de hoop dat iemand een oplossing weet voor de situatie zoals hij nu is. Helaas weinig reacties gehad, heb wel gezien dat deze topic veel gelezen is. Maar nu is er denk ik weinig meer aan te doen. Had zo graag aan de eigenaar een adres aan willen bieden waar de hond zo heen kon, misschien was hij daar dan wel mee akkoord gegaan. Nu neemt hij de hond alleen terug omdat het hem anders geld kost, maar daar is de hond niet mee geholpen... :( Jammer...

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 08/09/12 17:28

Ik houd mijn hart vast, dat beestje terug naar de eigenaar :cry: Jij hebt je best gedaan, meer kun je niet.....schrale troost. Ik hoop dat er toch nog een goed oplossing komt!
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 08/09/12 18:12

De wereld zit soms raar in elkaar :)

Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/11/11 17:20
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Gerdien » 08/09/12 22:09

Hallo allemaal,

Nou "Jack" is hier nog hoor, de eigenaar kwam hem nu voor het weekend
toch maar weer niet ophalen. :confused: :? Hoe "gek" ben je dan op je hond? Niet denk ik dan, daar hadden we al bewijzen van, maar dit is er weer één...
Gelukkig is hij nog een paar daagjes bij ons, dat is toch in ieder geval
beter als dat hij weer naar zijn baas moet... :mad:
Ben benieuwd wanneer dat nu gaat gebeuren....
Zal nog moeten wennen als hij weer weggaat, als hij nu een fijn thuis had... Ben al van hem gaan houden... :verliefd1: :( (Niet handig hè, als je hem niet kan houden? :wink:)

Houd jullie op de hoogte!

Groetjes, Gerdien

Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/11/11 17:20
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Gerdien » 19/09/12 12:47

Nog weer even een update over "Jack".
Afgelopen maandag heb ik hem met een brok in mijn keel en tranen over mijn wangen naar het asiel gebracht... :cry:
Dat arme beest, ik hoop dat ze daar heel snel een lief baasje voor hem vinden!

Zoals ik al eerder schreef kon hij hier niet blijven, was veel te dominant naar onze eigen hond Tom, en ook onze konijnen liet hij niet met rust.
Het was een lief hondje voor ons, maar hij kan niet met andere dieren overweg. Uiteindelijk is hij hier 2 weken geweest, want dan kon hij wél naar het asiel. De kans dat de eigenaar hem nu nog ophaalt is klein en wettelijk gezien zijn zijn kansen nu (gelukkig) verkeken. Zo iemand verdient geen hond! :evil: We hebben in onze omgeving ook meegezocht naar een nieuwe eigenaar, zodat "Jack" misschien niet naar het asiel zou hoeven, maar dat is helaas niet gelukt.

Wat kun je zo'n beestje missen zeg, en ik hecht me toch al zo snel aan dieren... Het is gewoon leeg nu in de schuur en tuin... :(

Toch denk ik dat hij wel een kans maakt op een nieuwe baas, heb verteld dat hij niet met andere dieren overweg kan, maar wél goed met mensen en kinderen. Het is verder gewoon een lief, aanhankelijk en slim hondje,
waar best cursussen mee te volgen zijn.

Jullie allemaal bedankt voor de reacties en het medeleven, als "Jack" geplaatst is zal ik dat hier nog even melden, dan heeft zijn zielige verhaal toch een goed einde, en daarvoor had ik hem ook uit die akelige schuur gered!


Terug naar “Lab-leed”