Bowie (bewust?) aangereden

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Bowie (bewust?) aangereden

Ongelezen berichtdoor Ton » 29/04/13 00:19

Eerst even het goede nieuws: We zijn nu bijna 36 uur verder inmiddels en het gaat steeds beter met Bowie....
Hier een recent filmpje http://www.facebook.com/photo.php?v=633634546650634&set=vb.100000122831742&type=2&theater


danhet eerste berricht dat ik plaatste op mijn FB



Ik zit bij Bowie te waken, mijn labrador. Hij is aangereden geworden vanmiddag in Friesland. Ongehoord wat daar gebeurde. Hond was op een boerderij en is wat wild van de lange rit en wil kennelijk zijn beentjes strekken. Hij loopt van het erf af de weg over naar de overkant, langs de waterkant van het Sneekermeer. Ik roep hem terug en loop naar de weg, sta al een beetje op de weg...een klein weggetje naar 3 boerderijen, vrijwel kaarsrecht. Schat zo dat pakweg 3 auto's per dag de weg gebruiken. Bowie kom hier roep ik, maar Bowie staat nog was te snuffelen en kijk me zo aan van ja dadelijk...daar komt in de verte een auto, heel hard. Ik wil oversteken maar dat gaat niet meer, gebaar dat de bestuurder vaart moet verminderen, de bestuurder gaat in de remmen, Bowie loopt over. Ik zie dat dat zo niet kan en schreeuw heel hard Bowie HIER! Bowie gaat zitten midden op de weg, een van de mensen in de auto wijstonderwijl naar de hond. De bestuurder geeft nu plank gas, Bowie springt nog op en wil zijn vege lijf redden maar wordt heel hard aan de achterkant geraakt (zeg maar zijn heup en buik) Hij vliegt zo'n 5 meter als levende twister verder via de berm in de sloot. De sloot is echter meer drab dan water. Ik moet ook terugspringen want ik wordt ook zowat van mijn sooken gereden. Bowie klimt gelijk uit de sloot en begint rond te rennen op het erf van de Boerderij. Gelukkig niks gebroken,hij leeft nog! Hij kwispelt en kijkt verdwaasd. De bestuurder wil doorrijden maar bedenkt zich in een fraktie van een seconde. Zet dan weer een stukje terug. Ik ben inmiddels bezig met mijn hond maar loop nu naar de auto en begin te schelden tegen en man van mijn leeftijd. Het komt mij zo over alsof hij opzettelijk mijn hond overhoop gereden heeft. Verkeerde reactie, het spijt me heel erg...Verdorie..Ik begin mijn verwijten te maken maar de man geeft aan dat de dochter heeft gereden...nou ja de hond even onderzocht aar het leek mee te vallen. De dochter flink op haar kop gegeven. De man geeft een kaartje af aan diegene waar ik voor een zakelijk bezoekje ben, wil niet zijn gegevens aan mij bekend maken. Nou ja ik zal ook wel verantwoordelijk zijn (gedeeltelijk) want hond liep vrij..Maar ja als je dan zelf van de sokken wordt gereden, ik had ook immers mijn vege lijf moeten redden. Ja ze heeft pas het rijbewijs...ja en? Nu mijn hond straks een kind?! Dom kind , geeft een lel gas in een gevaarlijke situatie, inleveren dat rijbewijs! Hoe hard is zo'n Labrador trouwens? Eerst zit hij de Dobermann!! van het erf bang te maken, dat die met de staart tussen de benen weggestopt moet worden door de eigenaar, proest! Nu is hij heel hard aangereden maar geeft hij geen kik, tja een kleine KAI! toen hij geraakt was. Hij heeft echter een snee in zijn biceps zeg maar. Dus ik stop hem weer bij Darko in de auto en we gaan snel naar Sneek om wat ontsmettingsspul te halen. Ja daar is een Albert Heijn, die hebben wel betadine of Detol. Dus ik als een haas naar binnen. Ja betadine en een fles Detol zeep. Bij de kassa vraag ik de mensen die in de rij staan of ik voor kan want mijn hond ligt gewond in de auto, die is net aangereden geworden en ik wil zijn wonden verzorgen ontsmetten, ik laat de Betadine en Detol zien en ze zien dat ik ook helemaal vol zwarte sloot drab zit. Nee zegt een vrouw van pakweg 40, je sluit maar mooi aan, Ik heb mijn eigen problemen. Ik zeg sorry mevrouw mijn hond is gewond die is aangereden, er ligt een gewond dier in mijn auto en ik moet zijn wonden verzorgen. Tja, meneer het is maar een hond he? Ik flip helemaal uit, ik zeg stom wijf, jij moet uitkijken dat ik jou dadelijk niet persoonlijk overhoop rij en je nog een trap onder je pruiim na gaaf, stomme trut. Ik gooi 20 euro op de band voor het kassameisje, die roept, meneer u kunt hier enkel pinnen. Ja mooi, proficiat, meneer meneer...ja pleur lekker op, Friezen (ja ik heb ook die genen) zijn kennelijk gek geworden! Ik kom dadelijk wel terug. Ik zit mijn hond te behandelen buiten komt er een Omaatje bij me staan te huilen, die arme hond...meneer dat wijf, dat vies smerig (kut-) wijf, is een mens van ikke ikke ikke, vies smerig volk, bah, meneer zo zielig voor u en de hond, daar komen twee kinderen van pakweg 10 jaar...meneer hond zus en zo, kunnen we helpen?! Nou ja er zijn dus toch nog Friezen met een Hart, in Sneek en omgeving. Helaas, is de hond nog niet goed genoeg afgespoten want de zwarte smurrie drupt uit zijn haren over de wond, die ik schoongemaakt heb. Weer weg met de auto, brug dicht natuurlijk, geweldig pitoresk Sneek maar NU EVEN NIET! Maar net buiten Sneek, de honden laten zwemmen in een behoorlijk schoon watertje om de rotzooi uit hun vacht te spoelen en uit de wonde van Bowie. Daar de wond weer schoongewassen met Detol zeep en ontsnet met betadine (nou het lijkt wel heel erg diep tot op zijn spieren...en pakweg 7 mm doorsnede) Dat verbonden met de inhoud van mijn paar euro Action ehbo kistje...hey wel goede inhoud! Betadine, 16tje (gaasje) een dan een stretch gaas eromheen. Gelukkig laat Bowie als toe als een mak schaap. Dan nog wat betadine op het verband, zodat de microorganismen dood gaan. Ongeloofelijk wat een harde hond is die Bowie! Gaat gewoon aan de riem trekken als gek, rennen en zwemmen, stokjes halen in het water met die wonde in zijn biceps en na die enorme klap..... Daarna zsm naar huis. Bowie maar ook Darko worden steeds stiller. Bowie komt steeds meer met zijn kop op mijn schouders liggen en later onder mijn oksel. Bowie wordt erg stil.Als hij maar geen inwendig letsel heeft. Hij bibbert ook wat. Nog wat later gaat hij zielig liggen in het hoekje van de laadruimte. Enmaal thuis komt hij heel moeilijk uit de auto, ja natuurlijk overal pijn. Thuis gaat hij op zijn dekentje liggen en heel snel heel opervlakkig ademen. Tja wat nu? Zijn wonden nog maar eens schoon gemaakt en ontsmet en nieuw verbonden. Bowie is echter meer dood dan levend. Af ewn toe maakt hij nog eens een oogje een beetje open. Het wordt me even te veel...mijn lieve hond, hij gaat dood. Na een uurtje echter springt hij op en staat hij weer vrolijk kwispelend naast me. Hij hinkeld wel wat en kijkt een beetje verward uit de ogen. Maar hij is weer vrolijk en actief. Geluk maar
Eens kijken hoe het morgen met hem is. Vanacht blijf ik bij hem!

http://www.facebook.com/photo.php?v=633567833323972&set=vb.100000122831742&type=2&theater

Dit was gisteren toen we thuis kwamen,daarna werd hij steeds stiller en stiller, het leek alsof hij langzaam dood ging maar toen hij wakker werd was hij vrolijker en actiever maar hij heeft wel de halve nacht gekermd en zijn pootje (voetje) was helemaal gezwollen, dat is nu gelukkig ook weg. Hij loopt nog een beetje mank maar lijkt alle functies te hebben zoals hoort maar de pijn laat hem wat trekken en mank lopen. Kracht om toch aan de riem te trekken en te gaan rennen heeft hij kennelijk wel.

Dit is 24 uur later nadat hij aangereden was:

[url][url]http://www.facebook.com/photo.php?v=633572323323523&set=vb.100000122831742&type=2&theater[/url]

Hij heeft net wat brokjes gegeten voordat ik deze film maakte.[/url]

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

De patient maakt het goed!

Ongelezen berichtdoor Ton » 29/04/13 00:35

http://www.facebook.com/photo.php?v=630174873663268&set=vb.100000122831742&type=2&theater


:applaus: Ik ben blij dat we nog veel meer van deze momenten krijgen :klasse:

Wat is onze Labrador toch een harde, stoere hond 8)

:lol:


van mijn FB:


link die layout verpestte




Hier gebeurde de aanrijding. De man van het pand treft natuurlijk geen blaam maar is wel een bekende van diegene die mijn hond aanreed. Kun je nagaan, hoe raar dat je rijdt als je 2 honden op straat ziet rennen en een baasje ziet gebaren dat je even rustig aan moet doen, eerst remt om dan vervolgens volgas te geven om de hond aan te rijden, zelf moest ik ook nog even aan de kant springen, gelukkig kwam Darko al weer teruggelopen anders was die ook geraakt. Vol remmen was niet meer genoeg, de auto stond zowat bij de volgende boerderij pas stil om dan zich kennelijk te bedenken of hij überhaupt zou terugzetten om te kijken wat met het hondje was. Bowie lag in het kleine slootje net voor de boerderij maar was er alweer uitgeklauterd. De man kon niks anders zeggen dan tja meneer niet boos op mij worden ik reed niet maar mijn dochter en zijn naam en adres liet hij dan maar achter bij diegene waar ik op bezoek was...zijn dochter reed, die stapte niet eens uit. Dus daarom denk ik dat je dergelijke mensen het rijbewijs moet afpakken want ze hebben geen verkjeersinzicht of controle over hun voertuig. Natuurlijk ik moet mijn hond aangelijnd houden en als een beest de weg overrent dan bestaat de kans dat hij geschept wordt door een auto. Maar als je een baas 2 honden ziet invangen en je gebruikt een paar honderd meter weg om eerst te remmen en dan plank gas te geven om met een noodgang door zo'n situatie te scheuren dan kun je niet rijden of hebt een hekel aan honden. Nou ja bewijs het allemaal maar..die mensen zeggen gewoon we hebben hard geremd voor de hond die onverwacht overstak en nu is mijn auto kapot dat moet wel vergoed worden. Soms is het gewoon jammer dat je de camera niet voordurend aan hebt staan. Ik hoop ook dat die vrouw van de AH in Sneek dit filmpje ziet en beseft hoe raar haar reactie is geweest. :klasse:

edit door sbientje - Link aangepast, verbreedde de layout

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 29/04/13 09:01

dat is doorrijden na aanrijding of het nu een mens, een ding of een hond is die kerel is strafbaar. hoop dat je zeker aangifte gaat doen en dat ie gepakt wordt.

bowie kan inwendige beschadigingen hebben die je van buiten niet ziet, kneuzingen en bloeduitstortingen zal ie ook wel hebben

heel veel sterkte en suc6 knuffels
al me kinders uitgevlogen

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 29/04/13 17:20

hoe ist ie nu? opgeknapt of verslechterd???
al me kinders uitgevlogen

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 29/04/13 17:24

Ben toch wel heel benieuwd of je na zo'n (wat ik lees, heftige) aanrijding jouw Bowie door een DA hebt laten nakijken.
Beterschap voor Bowie. :braaf:

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 29/04/13 18:43

Beterschap voor Bowie, wat een heftige gebeurtenis zeg! Ben je helemaal niet naar een dierenarts geweest met Bowie! Op een gegeven moment dacht je zelfs dat hij doodging begrijp ik uit je verhaal, lijkt me vreselijk. Om mee te maken, maar waarom ga je op zo'n moment niet naar eendierenarts?

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 29/04/13 20:55

Lastig om te lezen dit verhaal, komt door de grote linken denk ik. Misschien kan/wil een modje daar iets aan doen?

Tja, ik denk dat je overal rotmensen hebt, daarvoor hoef je niet perse naar Friesland :wink:
Rot dat het jouw hond betrof maar hoe ik het lees is dat meisje waarschijnlijk in paniek geraakt door de onduidelijke situatie, ws zal ze daarom op het verkeerde pedaal hebben getrapt. Dat ze er na eerst te remmen ineens vol gas vandoor gaat lijkt mij niet logisch namelijk.
En iedere onervaren bestuurder moet eerst rijervaring opdoen voor ze ervaren worden, dat zal voor jou niet anders geweest zijn :wink:

Tja en of je je hond op zo'n weg los moet laten lopen vind ik discutabel, ik weet precies over wat voor wegen je het hebt, mijn honden lopen daar niet los in ieder geval. Rot dat Bowie het lijdend voorwerp was in dit geval, maar jij bent in mijn beleving net zo hard 'schuldig' als de bestuurder van de auto. Als je hond niet goed genoeg luistert hoort hij gewoon niet los te lopen op de weg naar mijn mening. Verder vind ik het jammer dat je niet met het mannetje naar de dierenarts bent geweest, hij heeft een flinke tik gehad, een beste wond en ook nog een meter of vijf gevlogen, lijkt mij wel een bezoekje aan een da waard.
Nou ja, het is niet anders... beterschap Bowie!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 29/04/13 21:44

ik zie idd dat het de layout wat verpest. Heb de grootste link aangepast maar zie geen verschil. Ik ga nog ff kijken waar het aan kan liggen :)

edit - hmm, andere topics zien er nu bij mij hetzelfde uit..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 175
Lid geworden op: 17/02/13 19:03
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen berichtdoor Sigrid-75 » 30/04/13 11:21

Jeetje wat een verhaal...
Ik zou meteen met mijn hond naar de DA gereden zijn denk ik.
En later naar de politie voor aangifte... gas geven, doorrijden, toch stoppen maar geen gegevens willen uitwisselen... dat klopt gewoon niet!
En die vrouw in de winkel... grr, daar gaan mijn nekharen ook van overeind staan!

Heel veel beterschap nog voor Bowie!
En uh... maar niet meer loslopen op die weg!

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Het gaat heeeeeel GOED met Bowie na de aanrijding

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 14:16

Hallo mensen bedankt voor jullie medeleven. Nou het gaat echt heel goed met Bowie, hij heeft er zo te zien helemaal niks aan overgehouden behalve een kale plek op zijn voorpoot (ik heb hem geschoren daar om zijn wond te kunnen behandelen) Wond is mooi genezen en hij springt huppelt en rent als vanouds. :D :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:

Ja dat mens aan die kassa :evil: ik denk dat ze gewoon ziek in haar hoofd is of te bekrompen van geest :confused: ik stond dus ook even zo van :shock: :confused: :evil: Wat zegt zij nou?!!!

En nee er is geen DA aan te pas gekomen. De hond rende en sprong na de toch heel heftige aanrijding eigenlijk meteen alsof niks gebeurd was. Dan kun je stellen dat ze niks gebroken hebben. Hij had een "kogelgaatje' bij zijn voorpoot, aardig diep maar vooral vuil. Dus hond schoongespoten . Schoonspuiten met koud water is goed want koelt de kneuzingen. Daarna naar Albert Heijn in Sneek gereden om de wond, die niet tot nauwelijks bloedde (wat ook zijn nadelen heeft) goed te ontsmetten. Hond in schoon vijvertje laten springen gewassen met Dettol soap en nog eens het water in gejaagd, afgedroogd en toen de wond helemaal volgespoten met betadine aplicatievloeistof, (soort niet prikkende jodium) Dan een gaasje en een rekbaar windsel uit de verbandtrommel gehaald en de poot verbonden en het gaasje en windsel nogmaals met betadine bespoten en afgeplakt met ducttape (oude auto ducttape is belangrijk :roll: ) Toen naar huis. Hond is nog steeds heel actief, trekt aan de lijn en rent, hinkt nu wel een beetje maar ik heb erger gezien. Dus ja die zal a pijn krijgen en als hij grote inwendige bloedingen had gehad was hij al in shock geraakt. Dus de kans bestaat dat hij een kleinere bloeding heeft inwendig. Dat geneest meestal wel met rusten als hij maar niet in shock raakt. 4 uur later waren we thuis, de hond wordt steeds rustiger nu, gaat op een dekentje liggen en maakt zijn ogen dicht. Ik denk nou die heeft toch een inwendige bloeding en gaat alsnog dood. Hond was kennelijk gewoon extreem moe want werd vrolijk wakker na een dik uur en loopt wat rond, hinkt en trekt. Wonden nogmaals een paar maal schoon gemaakt. Daarna ging het enkel bergop. De wond is mooi dicht en niet ontstoken en de hond rent en speelt als vanouds.

Klinkt heel cru maar pragmatisch gezien had ik de hond bij ernstig letsel laten inslapen. wonden hechten en antibiotica dat soort zaken doe ik wel. Enerzijds zijn de honden die ik voorheen voor veel geld heb laten opereren kort daarna gestorven anderzijds zitten er nog heel veel honden te wachten op een baasje. Voor duizenden euro's schaf ik een half asiel aan. Wat ook speelde, als de hond te zwak is dan is opereren vaak geen optie want te gevaarlijk. Onnodig pijn lijden wil ik hem natuurlijk ook niet laten. Laten sterven omdat hij een wond heeft die gehecht moet worden is ook onzin natuurlijk. Maar raar maar waar het was allemaal heel verbazingwekkend... :shock: ...nog nooit zo'n sterke hond gezien....WOW.

http://www.facebook.com/photo.php?v=634468433233912&set=o.143089755806754&type=2&theater


:klasse:

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Bowie nog wat zielig de 29e

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 14:24

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1453_n.jpg

De 29e was hij nog wat zielig en sliep hij veel.

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Bowie video vandaag de 30e

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 14:26


Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Bowie (bewust?) aangereden

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 15:13

Nou even terugkijkend op alles.

Ik laat mijn honden zo veel mogelijk los rennen, maar ik heb nu wel door dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Nou of het een ongeluk was? Ik geloof daar weinig van :mad:

Nog eens de gebeuretenissen en feiten.

Man op boerderij heeft hond (dobermann)
Erfpoort is open.
Weg is smal recht en heel overzichtelijk en kent nauwelijks verkeer.
Er liggen 3 boederijen aan deze weg
honden springen uit auto rennen van erf
ik probeer de honden in te vangen
De honden rennen van het erf af de straat over naar de sloten
Ik roep ze terug, Darko komt onmiddelijk
Bowie de Labrador blijft weer staan snuffelen
In de verte komt een auto vrij hard aan, iemand in de auto wijst naar de honden de auto remt af op nog enkele honderden meters afstand.
Darko wil weer richting weg ik jaag hem terug.
De auto accelereert opeens volluit. Ik gebaar rustig aan, afremmen en sta inmiddels zelf al op straat maar zie geen kans meer om volledig over te rennen. Ik zie dat Bowie inmiddels ook wil komen en schreeuw NEE!
Ik moet nu zelf aan de kant springen om niet overhoop gereden te worden. Door mijn harde Nee! gaat Bowie zitten (dat soort dingen kan hij heel snel :D ) Maar springt gelijk weer op omdat hij de auto ziet aanstormen. De auto begint vol te remmen en de hond wordt zowat meteen geraakt aan zijn heup. Kai, Pang klinkt het en Bowie vliegt als een levende twister ronddraaiend door de lucht in de sloot. Klautert meteen uit de sloot en we verbazen ons dat het lijkt alsof hij niks heeft...
Man komt aan gelopen. Ik begin te schelden op de man. Die maant me niet op hem te schelden want hij heeft niet gereden maar zijn dochter en die had een verkeerde reactie gegeven... :confused:
Mijn vrouw heeft nu ook wat in de gaten die zat namelijk nog in de auto en de boer heeft ook door dat er wat gebeurt is. In de auto zitten nog 2 of 3 personen. Meisje zit aan het stuur, idd.
Hond springt blij tegen de man op :lol: maar zit helemaal vol slootdrab :twisted: Die man van hey hey mijn kleren :evil: :twisted: Soms is het ook leuk als je hond niet luistert de man zit helemaal onder de zwarte drab :lol: :applaus: :D . Ik zeg ja je kleren en mijn honden en ik? Die wilde je net nog kapotrijden. Wilde je ok dat ik in de sloot sprong gek :evil: :mad: Je ziet de honden rennen, ik gebaar nog je remt en dan vol gas..en hoe hard en dan ook nog willen wegvluchten :evil: Mijn hond creperend achterlaten? Je weet dat hier kinderen en dieren uit boerderijen kunnen lopen, dat leerde ik vroeger tenminste tijdens mijn rijlessen. En zeker rustig aan te doen in benaderde situaties. Dus dat ook met wat meer woorden aan de jongedame aan het stuur geventileerd als wijze les. En ja ik moet mijn honden aangelijnd houden, doe ik ook niet, klopt. Maa dit soort dingen HIER op die manier, verwacht ik ook niet!

Dus man wisselt kaartje uit met mijn Marktplaats contact, want ons kent ons in Friesland en met die rare vreemden moet je voorzicht zijn. Nou ja heb zelf genen van die kant en een Friese achternaam dus...
Als wat is bel je maar met je marktplaats contact :shock:

Nou ja, kennelijk valt het allemaal nog mee, de auto heeft geen schade, de hond zo te zien ook nauwelijks. Dus de groeten. Als mijn hond sterft aan inwendig letsel heb ik hem ook niet net geld terug.

Daarnaast als ik een rekening van pakweg 2000 euro aan de bestuurder geef dan schrikt die daar waarschijnlijk meer van dan het (bewust?) aanrijden van honden. Die gaat natuurlijk in verweer en dan. Abs geeft geen remsporen. Ons kent ons. Mijn vrouw heeft niks gezien, de boer niet, maar is kennelijk een goede buur, kennis, vriend of familie. Dus krijg je al snel een verhaal waarin 3 a 4 personen getuigen dat mijn hond van het erf af liep, de auto maximaal geremd heeft en helaas mijn auto geraakt heeft en naam en adres achter gelaten heeft. Politie kan de zaak opnemen, mijn rechtsbijstand neemt een dergelijk zaak niet over vrees ik, want kansloos en geen rechter die anders zou oordelen. Daarbij een hond is juridisch weer anders dan een mens.
Wegrijden is niet feitelijk gebeurt.
Klaar, ik moet de schade aan de auto vergoeden. en bedankt! :cry:

Dus ja...als het gefilmd was geworden dan had je wat gehad, als er fatsoenlijke getuigen waren geweest.

Daarnaast... de man heeft aangeboden alle kosten te willen betalen. Maar ik zit niet zo in elkaar dat ik de boel wil uitbuiten. Dat mijn hond het overleefde was me het belangrijkste, dat hij geen onnodige pijn zou lijden.

Maarja als de klap hem heel erg letsel had toegebracht zou ik hem ook niet laten opereren maar laten inslapen. Desnoods eigenhandig ter plekken, als hij maar geen onnodige pijn had.


Wat betreft het zelf behandelen, ja ik ben zeker geen dierenarts heb enkel jarenlang bij de ehbo gezeten, interesser me sterk voor survival, en heb enkele jaren microbiologie en biologie gestudeerd en in die vakken blonk ik uit. Als kind van pakweg 9 of zo heb ik me toen mijn ouders me eens alleen thuis lieten zelf "geopereerd". Met het broodmes had ik me wratten weggesneden :lol:. Vingers en tenen die ik brak heb ik ook steeds zelf gezet nadat ik teleurgesteld was in de handelingen die de EHBO uitvoerde in zulke een situatie. Ook toen met 14 heb ik me de gebroken vingers gezet en ingetaped. Klaar. Onlangs de pink van mijn linkerhand gebroken door de hond die weg schoot en ik met de pink in de riem bleef zitten. Ter plekke rechtgezet en wandeling vervolgt. Ok is een beetje schever nu maar alles werkt. :wink: Gekeusde of gebroken ribben omdat de Hollandse herder er volluit van door ging terwijl ik de 20 meter lijn vast had aan het uiteinde en op mijn twee voor mij gebalde vuisten viel...acht ook dat is vanzelf goed gekomen. (zo baas zo hond he, eigenwijd, gek en keihard) :D

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 30/04/13 15:58

Hoe het zit zit het, de rest van jouw verhaal zal mij eerlijk gezegd een biet zijn. Maar dat jij jouw honden eenden op laat jagen in de broedtijd, (ook buiten de broedtijd trouwens) vind ik zoiets achterlijks, werkelijk waar om te kotsen :kots:

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 30/04/13 16:04

Nou zo te lezen is alles gelukkig toch nog goed afgelopen, voor hetzelfde geld had hij inwendling lestel, dat zie je niet zo, maar kan wel levensbedreigend zijn. Ik adviseer om een volgende keer toch zsm even naar de Da te gaan. Voor nu blijdschsap en succes verder! :D
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009


Terug naar “Lab-leed”