Uit het nieuws

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Cath-67
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 85
Lid geworden op: 29/07/13 21:04

Uit het nieuws

Ongelezen berichtdoor Cath-67 » 06/09/13 17:47

Bron: via via van Facebook
Weekblad: Dichtbij van Rotterdam e.o

Heel veel sterkte voor onderstaand baasje!
Hopelijk wordt de veroorzaker opgespoord!


Vrijdagavond rond 23.00 uur is is onze labrador in Rotterdam doodgereden door een idioot die veel, en veel te hard reed. Mijn vader was hem aan het uitlaten en stak over op de President Wilsonweg (Ommoord) ter hoogte van de kinderboerderij. De labrador was aangelijnd en werd geschept, is door de lucht gevlogen en was binnen een paar minuten dood. De auto reed ongeveer 120 km per uur op deze weg terwijl je er 50 km per uur mag rijden. Mijn vader is ook bijna geraakt. De auto is na de klap keihard doorgereden. We hebben stukken van de auto gevonden. Gisteren aangifte gedaan, maar de politie doet niets omdat het hier om een dier gaat en niet om een mens. Het gaat om een grijze Peugeot die in de richting van de Hesseplaats reed. Wie heeft deze gek zien rijden of kent iemand met een auto die enorm beschadigd is?? Help je ons deze klootzak te vinden voordat hij nog meer schade aanricht?'


Hond is geen rechtspersoon

Daar schrik je toch even van als je dit verhaal leest. Een vreemde wending krijgt dit voorval als de politie geen onderzoek doet naar het ongeval, dus het lijkt er op dat de veroorzaker van dit ongeval er mee weg komt als hij ooit gevonden wordt. De hond is namelijk geen rechtspersoon, wat er op neer komt dat het dier geen waarde heeft bij een ongeval?

Toch ook weer niet helemaal waar, want op de website van 114 red een dier staat wel degelijk dat de speciaal opgeleide dierenpolitie wordt ingezet wanneer er een vermoeden is van een strafbaar feit met betrekking tot het dier in nood. Nu valt op dit moment nog niet te zeggen of de politie dit advies gegeven heeft aan de eigenaar om contact op te nemen met de dierenpolitie. Het komt er toch wel op neer dat de hond zware mishandeling is toegebracht, en aan de gevolgen ervan is overleden. Dus is er noodzaak voor onderzoek die waarschijnlijk niet door de Dierenpolitie gedaan mag worden, en zo is het cirkeltje weer rond in de wetgeving.

Je vraagt je dan af wat voor nut de Dierenpolitie heeft. Zij worden blijkbaar buitenspel gezet door de wetgeving. Doorrijden na een aanrijding is strafbaar als een veroorzaker zich niet kenbaar maakt. Dit is blijkbaar dus niet altijd van toepassing. Weer een kronkel in de wetgeving t.a.v. dieren.




[Update 3-9-2013 16.40 uur] De redactie van dichtbij heeft de politie om een reactie gevraagd naar aanleiding van dit bericht.

"Afgelopen zaterdag deed de eigenaresse van de hond aangifte op het politiebureau. De meldster had bij het doen van deze aangifte telefoonnummers bij zich van mogelijke getuige. Door de schrik was er geen kenteken genoteerd.

Onterecht wordt nu gesuggereerd dat de politie geen aandacht aan deze zaak geeft. Uiteraard bekijken we alle beschikbare informatie en onderzoeken we het incident binnen onze mogelijkheden. Bij het opnemen van de aangifte is wel gemeld dat het altijd lastig is een dader op te sporen, zonder enige daderinformatie zoals bijvoorbeeld een kenteken.

De meldster gaf zelf aan dat ze in de omgeving van de President Wilsonweg briefjes ging verspreiden om meer informatie te vinden, en ook op Facebook zou ze zelf een getuigenoproep plaatsen. Dat heeft zij ook gedaan. Hopelijk levert dit meer informatie over de dader op."

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 06/09/13 17:54

Ja ik heb dit verhaal ook gedeeld op mijn FB, heel triest :(
Ik hoop dan ook dat deze dader gevonden zal worden, alhoewel ik dan niet echt veel van de rechtspraak in NL verwacht.
Er zijn stukken van de auto gevonden dus laten we maar hopen dat hij door de schade aan zijn auto wat wijzer wordt :?
Het zal je maar gebeuren dat zo'n idioot net tegelijk met jou op hetzelfde punt komt, ik moet er niet aan denken..

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Elly H » 06/09/13 19:15

Ik heb het ook gedeeld op Facebook. Wie weet komen ze erachter wie dit heeft gedaan en is doorgereden!!!! :shock: :evil: :cry:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 15/09/13 14:39

Nou dan mag die politieagent toch wel opnieuw de opleiding in. Ik werk zelf ook bij de politie en er is zeker wel een manier om deze lulhannes aan te pakken.

Je bent strafbaar bij het verlaten van een plaats van ongeval waarbij schade en of letsel in aangebracht. In dit geval gaat het om een hond dus is letsel niet van toepassing. Maar er is zeker schade aan het dier die is "kapot" dus daarbij kan er gewoon aangifte gedaan worden van het verlaten van een plaats van ongeval. Ik hoop dat je die persoon kent, want ik zou gewoon eissen bij het politiebureau dat je aangifte kunt doen. je hebt er af en toe een paar bij zitten.... :evil:
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 15/09/13 14:42

Is er al iets bekend over hoe dit afgelopen is?
Afgrijselijk om zoiets mee te maken.

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 15/09/13 20:59

Muiske schreef:Nou dan mag die politieagent toch wel opnieuw de opleiding in. Ik werk zelf ook bij de politie en er is zeker wel een manier om deze lulhannes aan te pakken.

Je bent strafbaar bij het verlaten van een plaats van ongeval waarbij schade en of letsel in aangebracht. In dit geval gaat het om een hond dus is letsel niet van toepassing. Maar er is zeker schade aan het dier die is "kapot" dus daarbij kan er gewoon aangifte gedaan worden van het verlaten van een plaats van ongeval. Ik hoop dat je die persoon kent, want ik zou gewoon eissen bij het politiebureau dat je aangifte kunt doen. je hebt er af en toe een paar bij zitten.... :evil:

Volgens mij kan de politie weinig doen omdat ze totaal niet weten wie het gedaan heeft. Als er een kenteken was genoteerd, dan had de politie wel wat kunnen doen en gedaan. Zoals de politie zelf ook al zegt ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 15/09/13 23:15

Terra5 schreef:
Muiske schreef:Nou dan mag die politieagent toch wel opnieuw de opleiding in. Ik werk zelf ook bij de politie en er is zeker wel een manier om deze lulhannes aan te pakken.

Je bent strafbaar bij het verlaten van een plaats van ongeval waarbij schade en of letsel in aangebracht. In dit geval gaat het om een hond dus is letsel niet van toepassing. Maar er is zeker schade aan het dier die is "kapot" dus daarbij kan er gewoon aangifte gedaan worden van het verlaten van een plaats van ongeval. Ik hoop dat je die persoon kent, want ik zou gewoon eissen bij het politiebureau dat je aangifte kunt doen. je hebt er af en toe een paar bij zitten.... :evil:

Volgens mij kan de politie weinig doen omdat ze totaal niet weten wie het gedaan heeft. Als er een kenteken was genoteerd, dan had de politie wel wat kunnen doen en gedaan. Zoals de politie zelf ook al zegt ;-)


ja, had het laatste niet gelezen. uit het eerste bericht begreep ik wat anders.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Lab-leed”