foto verbeteren

Creatief met foto's, potlood of kwast? Plaats hier je kunstwerken.
sandraske

foto verbeteren

Ongelezen berichtdoor sandraske » 21/10/08 09:44

Ik ben bezig om een soort collage te maken voor een vriendin om af te drukken op canvasdoek, nou heb ik een foto die nogal korrelig is ('s avonds gemaakt), kan ik deze foto nog verbeteren (de korreligheid verminderen)?? Krijg het zelf niet voor elkaar...

Zal de foto hier niet neer zetten, is nogal persoonlijk namelijk 8)

Gebruikersavatar
Anca
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6407
Lid geworden op: 25/12/04 14:00
Locatie: Goudswaard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Anca » 21/10/08 12:40

Ligt eraan hoe korrelig en hoe groot het bestand is. Wil je het nl op canvas laten afdrukken, is het het mooiste als je zo'n groot mogelijke foto erop zet anders heb je kans dat het nog korreliger wordt.

Ik werk met psp12 en daarmee kan je bij aanpassen de grofkorreligheid van een digitale camera verwijderen.
Groetjes Anca

Afbeelding

sandraske

Ongelezen berichtdoor sandraske » 21/10/08 13:53

Anca schreef:Ligt eraan hoe korrelig en hoe groot het bestand is. Wil je het nl op canvas laten afdrukken, is het het mooiste als je zo'n groot mogelijke foto erop zet anders heb je kans dat het nog korreliger wordt.

Ik werk met psp12 en daarmee kan je bij aanpassen de grofkorreligheid van een digitale camera verwijderen.


gevonden! psp9 heeft dat ook, kan het alleen niet vinden in de menu's maar er is dus een knopje op de werkbalk voor en die stond er niet maar na lang zoeken, heb ik het knopje gevonden!

Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3554
Lid geworden op: 13/08/06 19:02
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: foto verbeteren

Ongelezen berichtdoor Legend Hessel » 21/10/08 19:12

sandraske schreef:Ik ben bezig om een soort collage te maken voor een vriendin om af te drukken op canvasdoek, nou heb ik een foto die nogal korrelig is ('s avonds gemaakt), kan ik deze foto nog verbeteren (de korreligheid verminderen)?? Krijg het zelf niet voor elkaar...

Zal de foto hier niet neer zetten, is nogal persoonlijk namelijk 8)



Je kan de foto ook door noise ninja of neat image halen.
De laatste gebruik ikzelf ook wel eens.
Is een gratis progamma waar je ruis mee uit de foto kunt halen.
Groetjes Bert en Marjolein


Terug naar “Creatief”