Wie zou er meedoen

Leuke ideeën voor het forum, plaats ze hier.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Wie zou er meedoen

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/03/12 20:08

Labradors zijn vanuit hun karakter echter kindervrienden.
En wij met zijn allen , zijn een groot forum.
Ik kreeg vandaag een idee en nou vraag ik mij af wie ik in mijn kielzog krijg.
Het volgende.
Jaarlijks sterven er helaas heel veel jonge kinderen aan leukemie.
Ik volg een blog van een moeder met een jong meisje dat deze rotziekte heeft. Van het ene blog kom je op het andere. Misschien hebben jullie van Kanjerguusje gehoord. Een lief meisje, recent overleden aan kanker.
Haar vader heeft al die tijd een blog bijgehouden en daar nu een boek over geschreven,waarvan een deel van de opbrengst naar http://www.stichtingkanjerguusje.nl/ Als je zelf kinderen hebt probeer je je in te leven in wat deze vaders en moeders allemaal meemaken. Maar ik denk niet dat dit mogelijk is. Wat geeft het een impact in een gezin.
Nou mijn idee:
Ik zou willen proberen om zoveel mogelijk labradors op het strand van Wijk aan Zee te krijgen. Hoeveel labradors zitten er op dit forum?
Voor de aandacht zou ik het Guiness Book of Records in willen schakelen ( maar dan moeten er natuurlijk wel heel veel labradors komen), dan krijgen we vanzelf de aandacht in de pers die nodig is.
Stel, het lukt ons om 1000 labradors bij elkaar te krijgen, wat zou dat geweldig zijn. Als nou iedereen die komt 5 Euro per meegebrachte hond betaald, dan maken wij dat bedrag over op de Stichting.
Ik regel de zaken wel met de burgermeester , om de invasie in Wijk aan Zee in goede banen te leiden en neem contact op met het Guiness Book.
Met elkaar kunnen we zoveel, we zien elkaar eens in het echt en misschien is er iemand die met mij kan brainstormen.
Het is zo maar een ideetje. Maar ik begin met 3 labradors - wie volgt.

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen berichtdoor yosca » 07/03/12 20:23

Wat een geweldig initiatief!!

Afhankelijk van de dag, heb ik er 1 in de aanbieding!! (Wellicht een tweede, maar dat ligt eraan wanneer want het is nu nog een hele jonge pup.)

Succes met organiseren en meedenken kan ik altijd!
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 07/03/12 20:25

Wel een mooi streven Dorette, het is twee uur enkele reis rijden voor mij dus daar moet over nagedacht worden, en dat gaat ze nu doen :wink:

Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 07/03/12 20:32

Ik vind het een leuk idee maar ik zou het nooit doen met mijn hond en sowieso ook oppassen met grote groepen andere, onbekende honden. Je weet nooit hoe die reageren en voordat je het weet, kunnen er problemen ontstaan waar je not amused mee bent want niet iedereen heeft zijn/haar hond even goed onder controle en je aandacht kan vaak ook niet continu op je hond gefocust zijn in zo'n grote groep.

Niet slecht bedoeld, maar ik heb het zelf met mijn supergevoelig hondje meegemaakt, en daarom ga ik enkel met hoogstens 5 andere mensen met labjes wandelen en vermijd ik ook zoveel mogelijk andere massabijeenkomsten waar de stress bij honden vaak zo te voelen én horen is! Zo'n massabijeenkomst lijkt me ook niet altijd even lollig voor de gemiddelde lab en kan volgens mij ook wel wat stress opleveren bij zowel baas als hond.

Nochtans vind ik je insteek daarachter wel super maar ik zou het dus nooit doen bij mijn hond. Wat dus echt niet wegneemt dat ik het super vind dat je hierover nadenkt en iets zou willen doen.
:zwartpootje: Kim, geleidehond Xpencer en geleidehond op pensioen Olly, beiden zwarte labrador kanjers van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/03/12 20:36

Kim , ik heb hier ook over nagedacht. Maar de bedoeling is eigenlijk ook niet dat alle 1000 honden loslopen, maar naast elkaar een rij vormen op het strand. Een lange rij met labradors ( aan de lijn ) en hun baasjes.
Het idee is niet een strandwandeling, maar aandacht vragen voor een goed doel en om die aandacht voor elkaar te krijgen het Guiness Book of Records inschakelen. Dan krijg je namelijk de aandacht die je wilt hebben.
Dus: het is niet de bedoeling dat er een strandwandeling gehouden wordt.

Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 07/03/12 20:40

Ik begrijp je Dorette maar ook dan zijn er nog altijd woefjes die gaan blaffen, gaan (proberen te) rijden op andere honden, gaan trekken, willen spelen, ... En ik zou daar totaal niet amused mee zijn, ook niet met Olly aan de gewone leiband. Mijn hond is zo aangelijnd eens door een andere hond die ook aangelijnd was, bereden geweest en die woog 2x meer dan Olly; de baas heeft wel ingegrepen maar Ol heeft toch een dag of 5 mank gelopen dus nee, sorry, ik ben heel erg voorzichtig met zo'n dingen ;).
:zwartpootje: Kim, geleidehond Xpencer en geleidehond op pensioen Olly, beiden zwarte labrador kanjers van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 07/03/12 21:25

Daar heb je wel een punt Kim, ik denk dat Sam juist over amused gaat raken van zoveel honden bij elkaar, hij rijdt niet maar ik denk dat hij erg druk gaat doen :D
Maar toch lijkt het mij dat het wel te doen moet zijn hoor als ze allemaal aan de lijn zitten, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik mij niet zo goed kan indenken wat ik mij bij ongeveer 1000 labjes + eigenaren moet voorstellen.

EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor EricaM » 07/03/12 21:31

Ik zie Bram wel tussen al die labjes staan en zich gedragen. Dus als ik vrij ben... ben ik van de partij.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/03/12 21:40

EricaM schreef:Ik zie Bram wel tussen al die labjes staan en zich gedragen. Dus als ik vrij ben... ben ik van de partij.
:klasse: Die drie van mij gedragen zich ook , het is ook niet de bedoeling dat de honden gaan spelen ect. Het zou gewoon goed georganiseerd moeten worden, zodat de eigenaren weten dat er afstand gehouden moet worden. En het strand is lang, daar kunnen heel veel labjes naast elkaar staan. En gewoon om en om baas, hond baas hond baas hond. En zo blafferig zijn labradors ook niet.

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/03/12 21:41

Roos schreef:Daar heb je wel een punt Kim, ik denk dat Sam juist over amused gaat raken van zoveel honden bij elkaar, hij rijdt niet maar ik denk dat hij erg druk gaat doen :D
Maar toch lijkt het mij dat het wel te doen moet zijn hoor als ze allemaal aan de lijn zitten, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik mij niet zo goed kan indenken wat ik mij bij ongeveer 1000 labjes + eigenaren moet voorstellen.
nou, bijna 1 km labjes en eigenaren :D

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/03/12 21:55

Nog even om het een en ander duidelijk te maken:
Het gaat erom om nog eens extra te benadrukken hoe erg het is om een kind met kanker te hebben. Het gaat om de aandacht die wij krijgen als we een lint kunnen maken op het strand 1000 labradors en baasjes = 1 km . Ik ga op zoek naar sponsors die b.v. een sjaaltje kunnen sponsoren die wij de honden om kunnen doen. En ik wil dat we in het Guiness book of records komen ( leuke bijkomstigheid) maar het gaat vooral om de aandacht die wij dan zullen krijgen in pers en op tv. Als iedere eigenaar dan per hond 5 Euro betaald , wordt dit geld gestort voor de stichting kanjerguusje. Als dit echt vorm aan gaat nemen neem ik contact op met de vader van Guusje, initiatief nemer van deze stichting. Het is gewoon een ludieke actie , voor ons zit er geen gewin in , alleen hebben wij op die manier de kans om eens iets voor een ander te doen. Het is een idee dat vandaag in mijn hoofd ging zitten nadat ik gisteren het verhaal van Kevin heb gelezen,een van de jonge kinderen, deze week overleden aan kanker. Tja, en als een idee alleen in je hoofd blijft zitten ,dan doe je er niets mee. Zo is het , niet meer en niet minder.
En de enige gewin is dat wij met zijn allen met foto en tekst dan eventueel ( daar zou ik nog achteraan moeten) in het Guiness book komen, want dit is naar mijn weten nog nooit eerder gedaan. En ik heb ook mijn kennissen bij de Telegraaf en bij tv zitten,dus wie weet.

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 07/03/12 22:09

Super idee, Bommel zal wel helemaal uit zijn dak gaan maar dat neem ik voor lief. Goed doel, dus ik doe mee met Bommel :wink:
En als ik Amy schmink kan ze voor een zwarte lab door :lol:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 07/03/12 22:09

Top idee :klasse:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marlotte » 07/03/12 22:13

Ik ken het verhaal van Kanjer Guusje ook en volg de blog van haar vader. Erg indrukwekkend allemaal! Mocht ik ooit mijn steentje bij kunnen dragen dan doe ik dat heel erg graag!
Afbeelding

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/03/12 22:36

Marlotte schreef:Ik ken het verhaal van Kanjer Guusje ook en volg de blog van haar vader. Erg indrukwekkend allemaal! Mocht ik ooit mijn steentje bij kunnen dragen dan doe ik dat heel erg graag!
:klasse:
Heb het ook op mijn facebook gezet en op een ander forum , al 9 honden. Ach, het begin is er.

Terug naar “Ideeënbus”