Hoe kan ik Buddy "straffen"???

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Hoe kan ik Buddy "straffen"???

Ongelezen berichtdoor Aileen » 24/01/08 15:47

Jullie denken zeker?! Huuu wat een titel? Die oudje heeft toch al opvoeding gehad? :D

Zeker heeft hij opvoeding gehad maar hij hoort bijna helemaal niks meer. Doordat hij onze stemmen maar heel weinig tot niet kan horen denkt hij dat hij dingen mag doen wat niet mag. Want hij hoort immers "foei" niet meer.

Ik heb hem al gebaren aangeleerd zoals komen, blijf enz. Maar gebaren voor foei hebben we hem nooit aangeleerd omdat het eigenlijk maar zelden nodig is.

Nu gaat ouwe meneer op straat overal opvreten. poep, etensresten enz. Ik ben al weken bezig om hem af te leren. heel hard FOEI roepen helpt niet, hij hoort het niet. Hem steeds aan de riem pakken en andere kant op sturen helpt niet, want hij begint gewoon weer opnieuw.

Aan de lijn kan ik hem nog wel wegtrekken, maar hij ziet dit niet als "straffen". Verder loopt hij smiddags altijd los met de wandeling en ik wil hem dat niet ontnemen op zijn oude dagen.

Verder probeer ik het wel om hem weg te trekken en en een boze gezicht laten zien. Maar meneer denkt dan zo "goh wat kijk jij zo? wat wil je daarmee zeggen??" en gaat dus gewoon door :lol:


Iemand tips voor mij? :???:
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 24/01/08 20:06

Hoort ie het echt echt niet; of is het gewoon Oost Indisch doof ...
Onze King deed ook echt alle moeite van de wereld om ons te laten geloven dat ie niet hoorde ...
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Aileen » 24/01/08 21:10

Karlien schreef:Hoort ie het echt echt niet; of is het gewoon Oost Indisch doof ...
Onze King deed ook echt alle moeite van de wereld om ons te laten geloven dat ie niet hoorde ...


allebei denk ik :???: geen idee.
Heel vaak hoort hij ons in huis niet. Als we koekie zeiden of ga je mee wandelen? Dan kijkt hij ons aan en gezien zijn gezichtsuitdrukking begrijpt hij ons niet en kijkt je gewoon "simpel" aan.
En de andere keer lijkt hij mij wel te begrijpen, misschien dat hij gewoon op gezichtsuitdrukking reageert. Ik weet het niet.
Gebruiken we gebaren dan begrijpt hij het en staat meteen op.
Maar als we hem binnen "buddy" roepen, reageert hij niet en als we echt keihard BUDDY zeggen (hard genoeg zodat de buren het wel horen geloof ik :lol:) dan draait hij zich om.

Maar goed, ik weet het soms niet :oops:
En ook niet hoe we het moeten aanpakken aangezien dit toch wat anders is dan dat je een pup opvoed lijkt mij of niet? :oops:
Afbeelding

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...

Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 24/01/08 21:43

Boris is ook doof en als ik zijn aandacht nodig heb stamp ik flink op de grond. Meestal kijkt hij dan wel om ;)
Bij Boris werkt gebarentaal ook erg goed :)
Het kan zijn dat Buddy het ene moment goed hoort en het andere moment echt stokdoof is.
Dit is echt waar en is absoluut geen Oost Indisch doof zijn!
Boris heeft dit namelijk ook en in Utrecht zijn ze met "dit probleem" momenteel aan een groot onderzoek bezig.
Ze wilden hier Boris ook graag voor hebben maar ik doe hem dat niet aan omdat hij het vreselijk vind als je aan zijn oren zit.
Probeer ook maar eens of je zijn aandacht weer kan vangen als je op de grond stampt. Hier werkt het echt goed
Succes en een dikke knuffel voor jouw oudje
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Aileen » 24/01/08 22:32

Boris Amber Damey schreef:Boris is ook doof en als ik zijn aandacht nodig heb stamp ik flink op de grond. Meestal kijkt hij dan wel om ;)
Bij Boris werkt gebarentaal ook erg goed :)
Het kan zijn dat Buddy het ene moment goed hoort en het andere moment echt stokdoof is.
Dit is echt waar en is absoluut geen Oost Indisch doof zijn!
Boris heeft dit namelijk ook en in Utrecht zijn ze met "dit probleem" momenteel aan een groot onderzoek bezig.
Ze wilden hier Boris ook graag voor hebben maar ik doe hem dat niet aan omdat hij het vreselijk vind als je aan zijn oren zit.
Probeer ook maar eens of je zijn aandacht weer kan vangen als je op de grond stampt. Hier werkt het echt goed
Succes en een dikke knuffel voor jouw oudje


Ik zal het stampen proberen. Hopen dat het hoor- en/of voelbaar is voor Buddy :D
Dus je hoort gauw van me of dat effect heeft gehad :) thnx voor je antwoord :D

Een dikke knuffel terug aan Boris :)
Afbeelding

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...

Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/01/08 00:03

jja stampen werkte bij de oude hond van mijn oma ook echt supergoed!

maupie is nog niet doof, maar in het heetst van de 'strijd' is het wat minder. Binnen huis hoef ik niet zo hard te roepen (helemaal niet hard), maar soms in het bos, als het een beetje waait dan moet ik echt HARD roepen (wel gewoon op vriendelijke toon, is soms best lastig :D ), en dan luistert ze ook gewoon meteen, dus ik denk toch echt dat t beesie wat minder hoort :D hoe je foei kan zeggen zonder te praten, dat weet ik helaas niet :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

retriever resort
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2203
Lid geworden op: 23/02/05 22:26
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor retriever resort » 10/03/08 21:34

:D :D :lol: :lol:
Ik herken het wel hoor :D , Aranka luisterde op het laatst ook voor geen meter meer, en niet alleen omdat ze doof was volgens mij. Ze had echt iets van " ik ben oud en ik regel het zelf wel", en ik liet het vaak maar zo. Zolang het geen gevaar opleverde maakte ik er niet zo'n probleem van of ik haalde haar zonder verder iets te zeggen of doen gewoon op 8) . Tja, ze worden soms ook een beetje dement had ik het idee :wink:
Als ik zou stampen had ze me waarschijnlijk aangekeken van " vrouwtje, wat sta jij daar nu gek te doen" hahaha.

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Aileen » 10/03/08 23:54

retriever resort schreef::D :D :lol: :lol:
Ik herken het wel hoor :D , Aranka luisterde op het laatst ook voor geen meter meer, en niet alleen omdat ze doof was volgens mij. Ze had echt iets van " ik ben oud en ik regel het zelf wel", en ik liet het vaak maar zo. Zolang het geen gevaar opleverde maakte ik er niet zo'n probleem van of ik haalde haar zonder verder iets te zeggen of doen gewoon op 8) . Tja, ze worden soms ook een beetje dement had ik het idee :wink:
Als ik zou stampen had ze me waarschijnlijk aangekeken van " vrouwtje, wat sta jij daar nu gek te doen" hahaha.

groetjes Jeannette


hahaha stampen werkt hier ook voor geen meter :? Buddy ziet dat als een spelletje "heee we gaan spelen!!!" hahaha

ach ja ik laat hem zijn gangetje gaan. dan maar tig keer het gras op lopen en de andere kant opsturen :)
Hij heeft nu ook eigen willetje he :oops: hij komt alleen mee naar huis wanneer hij wilt :oops: Hij kan al niet meer veel dus ik wacht gewoon totdat ie vindt dat ie klaar is en loopt dan netjes met me mee naar huis :) :wink:
Afbeelding

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...

Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.


Terug naar “Seniorenhoek”