pedigree

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
krisje

pedigree

Ongelezen berichtdoor krisje » 13/06/08 14:17

Op aanraden van mijn voedingrelevancier geef ik Amber nu brokken van pedigree. Nu lees ik in een ander topic dat pedigree helemaal niet goed is voor honden. Is dat zo ,want nu weet ik het niet goed meer.

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Re: pedigree

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/06/08 19:50

krisje schreef:Op aanraden van mijn voedingrelevancier geef ik Amber nu brokken van pedigree. Nu lees ik in een ander topic dat pedigree helemaal niet goed is voor honden. Is dat zo ,want nu weet ik het niet goed meer.


Pedigree is heel zout. Amber zal het wel lekker vinden, maar het is niet echt goed voor haar. Wat voerde je haar eerst?
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

krisje

Ongelezen berichtdoor krisje » 15/06/08 13:57

Ervoor gaf ik haar brokken die door de levereancier verdeeld werden. Staat ook niet op van wat erin zit. Ze heeft het hier altijd goed opgedaan, maar aangezien haar leeftijd nu, wil ik overgaan naar aangepaste voeding voor haar.

Gebruikersavatar
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 531
Lid geworden op: 02/12/05 12:25
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor anouschka » 15/06/08 14:15

Maar waarom wil je overstappen als het nog goed gaat? Wat ik vanuit Utrecht (universtiteitskliniek) heb begrepen kan je de hond gewoon het voer blijven voeren voor volwassen honden mits ze het er goed op doen en nog actief zijn. Ik zie nu bij James dat hij zijn eten niet altijd meer kan verdragen en ga daardoor overstappen op seniorenvoer. Anders had ik er geen reden voor gehad. En waarom een ander merk?

Anouschka

krisje

Ongelezen berichtdoor krisje » 16/06/08 13:45

Stilaan heb ik de indruk dat ze 's morgens wat moeilijker recht komt van haar kussen. Haar eten gaat goed maar ze begint er niet meer met zoveel zin aan.Dus daarom dacht ik misschien overgaan naar aangepaste voeding voor haar leeftijd.

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Aileen » 16/06/08 16:37

Ik zou echt overstappen naar andere voer als ik jou was.
Pedigree is 1 van de slechtste hondenbrokken die er zijn. Op andere voer zal je hond er beter op doen denk ik. Ik weet niet hoeveel amber op een dag poept, maar met een goed voer zal ze veel minder poepen en ze hebben dan in verhouding dan minder brokken nodig.

Anderen zullen je wel beter kunnen vertellen welke brokken je amber kan voeren enz.
Mijn labrador krijgt versvlees dus ik kan niet echt goed mee praten :)

Succes!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/06/08 18:03

pedigree is idd echt zoute troep. is voor geen een hond goed,en voor een oudere nog minder. de nieren moeten hard werken om al dat zout weer weg te werken..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 531
Lid geworden op: 02/12/05 12:25
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor anouschka » 17/06/08 15:57

Waarom stap je dan iet oevr op een voeder met wat meer aandacht voor de gewrichten. Die zijn er namelijk ook en vaak ook voor senioren. Ik zou niet kiezen voor een algemeen voer, maar met dus meer aandacht voor de gewrichten.

Succes met je zoektoecht, het is altijd weer lastig om over te stappen.

Anouschka

krisje

Ongelezen berichtdoor krisje » 17/06/08 18:43

Het is ook onze bedoeling om over te gaan naar aangepast voer voor seniors. Maar ik dacht dat onze leverancier wel een goed merk zou aanbevelen,maar dat blijkt dus niet te zijn. Dus stelde ik hier mijn vraag maar eens.

krisje

Ongelezen berichtdoor krisje » 25/06/08 15:15

Geef Amber nu Hills met kip, en ze doet het daar goed op. Toch moeilijk om een keuze te maken in al die verschillende merken.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/06/08 15:52

krisje schreef:Geef Amber nu Hills met kip, en ze doet het daar goed op. Toch moeilijk om een keuze te maken in al die verschillende merken.
heeft maupie ook een hele tijd gegeten.. ze vond het lekker en ze zag er prima uit...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

laikboon

Ongelezen berichtdoor laikboon » 26/06/08 13:52

lastig he kiezen uit de vele voersoorten. Zolang een hond nog actief in het leven staat zou ik geen ander voer doen dan ze gewend zijn.
Laika krijgt Trovet lam/rijst vanwege mogelijke allergie. Ze doet het er goed op. Heeft maar weinig nodig trouwens en haar ontlasting is weinig en compact.


Terug naar “Seniorenhoek”