Beklemming of tumor

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
robertenmelissa

Beklemming of tumor

Ongelezen berichtdoor robertenmelissa » 20/08/08 15:06

Hoi mensen,

laatst niet zo goed nieuws over onze Golden..
Het oog van Colin leek wel te verschrompelen in zijn oogkas. Echt een heel eng gezicht. Wij met enige spoed naar de zondag arts geweest en duimen.. duimen.. en nog eens duimen. Vanwege zijn leeftijd en het moeizame lopen al besloten niets invasiefs meer te doen. Extra spannend dus...

Het onderzoek vorderde en het oog zelf was nog intact, maar de zenuwen die zijn oog op zn plaats moesten houden gaven geen signalen meer door. Hij kon dus wel zien, maar niet zijn oog "sturen". Het verschrompelde uiterlijk kwam door het derde ooglid dat omhoog kwam en zijn oog dieper in zijn kas lag.

Een druppeltje en zijn oog zat weer goed en deed het weer... Ik dol gelukkig dat 1 druppel zijn oog weer kon maken. Niets was minder waar.. De druppels worden permanent (ook daar valt overheen te komen) en de oorzaak was minder fijn.

Er waren 2 mogelijkheden als oorzaak:
1 = regelmatig kleine ontstekingen van het oog, geeft beschadigingen
aan de zenuwen
2= tumor op de zenuwen in de nek :cry:

De mogelijkheid bestond om het onderscheid te maken, maar dan zouden we naar utrecht moeten en daar een CT-scan moeten maken. Maar we aldaar al van te voren hadden besloten niet te opereren heeft een CT-scan weinig meerwaarde..

Het is dan nu ook afwachten hoe dit alles zich ontwikkeld. Voorlopig werken de druppels prima. Is Colin met mijn ouders verhuisd naar een boederij en leeft hij zijn laatste levensfase gelukkig en vrij op de boederij!

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Terug naar “Seniorenhoek”