saar

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

saar

Ongelezen berichtdoor vesta » 05/09/08 00:18

Bij onze Saar is vandaag spondulose geconstateerd. Ze had al wat langer klachten die wij dachten van haar poten kwamen Artrose zei de dierenarts is normaal bij een hond van bijna 10 jaar. Maar nu na nog verdere klachten zoals blaasklachten wilde ik verder onderzoek. Bloed afgenomen maar lever en nieren waren in orde Hart en longen ook Toen verteld dat ze met regelmaat haar evenwicht verliest en ook liever niet meer mee gaat naar buiten We moeten haar elke keer echt dwingen om mee te gaan. Ik vroeg me af of het mss haar rug kon zijn Dus Da gevoeld Ze gaf geen pijnklachten aan. Alleen aan de achterhand liet ze even merken dat dit niet prettig was. Ik wilde toch een foto Gewoon voormijn gemoedsrust Ik ken me hond Ze is niet meer blij en is gewoon niet meer de hond die ik al die jaren gehad heb. ik maakte me zorgen.
Toen de rongtenmfoto gemaakt was kwam hij ons iets laten zien Ze heeft spoondulose over haar hele rug op 7 verschillende wervels. Ze moet behoorlijk veel pijn hebben volgens de Da. Nu medicatie gekregen voor 3 weken en hopen dat dit verbetring geeft Is niette genezen maar wel pijnvermindering. Helaas heeft ze al uitval van zenuwbanen. Vandaar dat ze regelmatig haar pklas laat lopen als ze te lang alleen is ook snachts houdt ze hetniet altijd meer op. Haar blaas zit beklemd We hopen het beste maar zien ook wel dat ditniet erg lang kan gaan duren. Het is al zover dat ook de DA tegen ons zei dat we er wel rekening mee moeten houden dat ze niet oud wordt. Ja en dan is mijn vraag is hier iemand die ook een hond heeft met deze klachten?

Wil

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 05/09/08 01:30

Och, wat een triest bericht. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar voordat ik op dit forum terechtkwam zat ik op een ander hondenforum. Daar was een member die ook een hond met spondylose had, die hond was nog vrij jong. Haar hond was door de DA eigenlijk al opgegeven, maar via via kwam ze bij iemand terecht die acupunctuurbehandelingen geeft aan dieren. Zij stond er eerst heel sceptisch tegenover, maar bij haar hond hielp het enorm. Die hond had gewoon helemaal geen pijn meer en liet ook de plas niet meer lopen. Ik ben zelf ook nogal sceptisch tav dit soort behandelingen, maar haar ervaring doet me toch denken: misschien heeft het zin om ook eens naar acupunctuur te kijken?

Hoe dan ook, veel sterkte! :knuffel:

Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 05/09/08 11:19

Hoi Wil,
Wat een vervelend bericht over Saar. Ik herken t wel, want Bailiff heeft het ook. Bij hem is het op twee plaatsen, maar ook over meerdere wervels heen. De ene plek zit tussen zijn schouderbladen en de andere boven de heupen.

Wat wij merken is dat er periodes met meer pijn zijn gevolgd door een periode nagenoeg pijnvrij. Voor zover je dat bij een labje tenminste kunt zien 8) In de periodes dat hij meer last heeft krijgt hij Rimadyl. Dat helpt goed en houdt hem aan de praat. Als het wel goed met hem gaat krijgt hij geen pijnstilling. Hij krijgt wel altijd Sashas Blend door zijn voer.

Zodra twee wervels echt vast aan elkaar gegroeid zijn door die bruggetjes die door de Spondylose gevorms worden merk je dat de pijn minder wordt. Zolang er beweging mogelijk is wringt het in dat gewrichtje en dat doet dus pijn. Maar zodra het bruggetje echt dicht gegroeid is is die beweging niet meer mogelijk en wordt de pijn dus ook minder. Helaas is het over het algemeen wel zo dat dan de volgende wervels aan de beurt zijn. Maar de snelheid waar dat mee gebeurt verschilt.

Bailiff heeft nu al ruim 3/4 jaar nagenoeg geen last. ik zie het aan hem omdat hij nu bv rent, terwijl als hij last heeft van zijn rug dan draaft hij alleen maar. Nu trekt hij weer een sprintje en dat is voor mij altijd een goed teken. Zolang we het op deze manier kunnen 'managen' vind ik het goed. De periodes met pijn komen we goed oor met de Rimadyl en daar tussendoor liggen gelukkig tot nu toe ook lange periodes waarin hij weer de blije lab is die hij hoort te zijn.

Ik hoop voor jou dat het met Saar net zo verloopt. Spondylose is niet leuk en kan ook niet genezen worden, maar op deze manier kan je hondje nog wel een hele poos mee. Ik duim voor je!

Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor vesta » 05/09/08 22:43

Helaas is het bij Saar al in vergevorderd stadium. Het is nu zo dat ze met rgelmaat haar evenwicht verliest Dit komt doordat er zenuwbanen afgeklemd zijn. Rimydal kreeg ze al voor artrose Daarna metacam dat werkte beter Maar kreeg ze af en toe. Nu blijkt ze amper artrose te hebben Wij dachten gewoon dat ze het had doordat ze slecht liep. Nu na de foto blijkt dat erg mee te vallen en is de rug dus haar probleem. Zij moest direkt op Metacam en daarnaast ook nog prednison. Anders zou ze teveel pijn hebben. Nu maar hopen dat de blaas niet zover bekneld gaat worden dat ze incontinent wordt Ook kan ze verlamd raken aan haar achterhand omdat daar al enkele zenuwbanen beklemd zitten nee ik heb er zeker geen goed gevoel over. Nu met medicatie hoop ik idd haar de pijn te kunnen besparen.

Wil
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 09/09/08 14:46

Ojee, dat klinkt inderdaad al een stuk verdergevorderd dan bij Bailiff. En kennelijk ook op een vervelender plek in de rug, want dat zal ongetwijfeld ook nog uitmaken.

Ik hoop maar dat je haar zoveel mogelijk pijn kunt besparen met een goede medicatie en als het echt niet meer gaat, tsja... daar wil je natuurlijk nog helemaal niet aan denken.... :groteknuffel:

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 13/09/08 09:41

vesta schreef:Helaas is het bij Saar al in vergevorderd stadium. Het is nu zo dat ze met rgelmaat haar evenwicht verliest Dit komt doordat er zenuwbanen afgeklemd zijn. Rimydal kreeg ze al voor artrose Daarna metacam dat werkte beter Maar kreeg ze af en toe. Nu blijkt ze amper artrose te hebben Wij dachten gewoon dat ze het had doordat ze slecht liep. Nu na de foto blijkt dat erg mee te vallen en is de rug dus haar probleem. Zij moest direkt op Metacam en daarnaast ook nog prednison. Anders zou ze teveel pijn hebben. Nu maar hopen dat de blaas niet zover bekneld gaat worden dat ze incontinent wordt Ook kan ze verlamd raken aan haar achterhand omdat daar al enkele zenuwbanen beklemd zitten nee ik heb er zeker geen goed gevoel over. Nu met medicatie hoop ik idd haar de pijn te kunnen besparen.

Wil

Hoi Wil
Mijn Boris had precies hetzelfde én was zelfs al incontinent door de spondylose.
Hij krijgt van Leida Viseé regelmatig chiropractie, acupunctuur, wat homeopatische middelen en een aantal middelen om zijn gewrichten te smeren.
Boris loopt weer als een jonge god en heeft plezier voor 10!
Zodra ik merk dat hij minder word gaan we naar Leida voor een behandeling en direct daarna loopt hij weer soepeltjes.
Afbeelding
Hier een foto van mijn genietende kanjer!

Even een vraagje, moet je de metacam en prednison op 1 dag geven?

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 13/09/08 11:27

wat een leuke foto van boris :) doet me aan maup denken, die staat ook altijd zo met dr achterpoten (een beetje uitgedraaid ofzo) . Wat fijn dat het nog zo goed gaat met hem!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 15/09/08 01:18

Inderdaad een prachtige foto van Boris, de levenslust straalt er vanaf! :verliefd1:
Ik ben ook erg blij dat je je verhaal hier hebt neergezet. Ik wilde niet gaan zitten drammen, omdat ik het verhaal dat ik noemde over die hond met spondylose maar van 'horen zeggen' heb (wel uit de eerste hand, van de eigenaar zelf). Maar jouw verhaal lijkt me toch een extra argument - zéker met die overtuigende foto erbij.

Vesta, geef de srijd voor Sara ajb niet op voor je alles hebt geprobeerd. Stel nou dat Saar onder behandeling van iemand als Leida Viseé weer net zo'n levensgenieter wordt als Boris... Die kans wil je toch niet laten lopen? 8)

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 24/09/08 20:45

Wil, hoe gaat het nu met Saar?

Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

saar

Ongelezen berichtdoor vesta » 25/09/08 18:17

Vandaag hebben we na een paar heel moeilijke weken moeten besluiten dat we onze Saar gaan laten inslapen Morgen zal ze deze wereld gaan verlaten Ze heeft spondulose en ook is inmiddels een tumor bij in haar lever geconstateerd. Die groeit zo hard dat het echt niet langer kan.
Ze wil niet meer eten sinds 2 dagen Ook staan doet haar zoveel pijn Naar buiten doet ze omdat wij het wllen tot de hoek van de straat. Verder is het gewoon een doodzieke hond die echt niet meer kan. In het belang van onze kanjer hebben we dus dit besluit genomen Saar is onze stammoeder dus echt heel speciaal voor ons Heel blij zijn we dan ook met haar nakomelingen Noa en Britt Verder hebben we hier rondom veel kinderen wonen van Saar waar we ook nog veel kontakt mee hebben Ze zal NOOIT vergeten worden.

Wil

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/09/08 19:59

wat een vervelend bericht wil. Ik kan me herinneren dat ik Saar vorig jaar maart op de jachtfundag heb gezien (heb haar toen nog op de foto gezet met Noa en Britt). Wat een heerlijke hond! Heel erg veel sterkte morgen. Het is beter om haar niet te laten lijden, maar wat is het verdrietig...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Aileen » 25/09/08 23:48

heel veel sterkte morgen! :(
voor Saar is het beter, maar afscheid nemen doet altijd pijn!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

retriever resort
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2203
Lid geworden op: 23/02/05 22:26
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor retriever resort » 26/09/08 00:02

Wat een verdrietig bericht :( . Ik wil jullie heel veel sterkte wensen morgen :groteknuffel:

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 26/09/08 00:04

Och arme Saar... :( Leverkanker gaat idd heel snel en is niet meer te redden; je merkt het pas als ze er ziek van worden en dan is al het grootste deel van de lever aangetast (heb ik me ooit door de DA laten vertellen).

Veel sterkte morgen!

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 26/09/08 09:11

Arme Saar :cry:
Heel veel sterkte vandaag


Terug naar “Seniorenhoek”