Homeopaat voor Max

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
gitte

Homeopaat voor Max

Ongelezen berichtdoor gitte » 26/03/09 09:37

Afgelopen maandag is een homeopaat bij ons thuis geweest om naar Max te kijken.
Hij krijgt iedere keer weer ontstekingen op zijn rug waar zijn huid kaal is.
Die kale huid komt door een ontsteking van een teek. Om die onsteking goed te kunnen verzorgen heeft de dierenarts zijn huid moeten kaal scheren.
De haren groeien wel weer wat terug maar er zijn ook ontstoken haarvaatjes
waar een stapylococbacterie zich in nestelt en dat zorgt dat voor een fikse ontsteking. Hij heeft dat nu 3 keer gehad op korte tijd waardoor hij iedere keer aan de AB moet. Daar zijn we dus niet zo blij mee.
Nou is die homeopaat geweest en gaat korreltjes maken wat die bacterie aanpakt en ook zijn weerstand weer omhoog brengt.
Vrijdag komt hij ons de korrels brengen. Ik hoop dat Max er goed op reageert en dat de ontstekingen uitblijven.
Veel groetjes Gitte en een :bruinpootje: :zwartpootje: van Max en Maggie

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 26/03/09 10:43

Ik duim voor jullie dat de korrels gaan helpen, dat zou geweldig zijn. Heeft die homeopaat gezegd dat ze er goede resultaten mee halen of is het afwachten of het aanslaat? En die olie die jij gebruikte hielp dat toch niet zoals je gehoopt had? Hou me op de hoogte en ik zal aan jullie denken, hoor! Dikke knuffel voor Max en fluister hem in zijn oor dat het allemaal zal goedkomen :wink: Groetjes van Alice en mijn lieve oudje Youri. :groteknuffel:
Afbeelding

Berna

Ongelezen berichtdoor Berna » 29/03/09 15:15

Jeetje ik hoop idd dat de korrels gaan helpen. zieltje :groteknuffel:

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 08/04/09 16:28

We zijn eerst begonnen met zijn weerstand op te krikken en als Max weer een ontsteking kreeg moesten we hem bellen, dan zou hij komen kijken en dan andere korrels meenemen die de ontsteking aanpakken.
Afgelopen maandag had Max weer een ontsteking maar minder heftig dan de vorige keren. We hebben de homeopaat gebeld en is gisteren komen kijken.
Hij had ook nieuwe korrels voor Max ( rhustox). Daar moest ik hem gisteren een van geven en vandaag ook een. Vanmorgen was de ontsteking al aan het indrogen dus ik hoop dat het goed blijft gaan.
Wat ons wel op viel is dat Max wel veel vrolijker is. Bij de vorige keren was hij moe en lusteloos als hij een ontsteking had, maar nu is hij speels, ondeugend en ook minder moe. Wij hebben wel het idee dat het helpt.
De olie houd helaas niet de ontsteking tegen maar verzorgt wel zijn kale plek. Die ziet er veel mooier uit en hij heeft ook weer wat haargroei.
Tja, je gaat van alles bedenken om ons mannetje het wat makkelijker te maken op zijn oude dag.
Ik houd jullie nog wel op de hoogte over het verdere verloop.

Groetjes Gitte en een

:bruinpootje: :zwartpootje: van Max en Maggie

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 08/04/09 21:05

Wat fijn allemaal! Je doet zo je best voor je oudje. Hopelijk gaat het aeke keer wat beter met Max. Knuffel hem maar lekker van ons :knuffel: Lieve groetjes van Alice en Youri.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 08/04/09 21:06

Wat fijn allemaal! Je doet zo je best voor je oudje. Hopelijk gaat het elke keer wat beter met Max. Knuffel hem maar lekker van ons :knuffel: Lieve groetjes van Alice en Youri.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 08/04/09 21:09

Oeps, sorry. Ik zag dat ik het woord elke niet goed had getypt maar nu ik het heb veranderd staat het bericht er 2 keer. Best wel lastig als je het niet meer kan corrigeren, maar ja beter 2x dan niets, toch? Doeiiii!!!
Afbeelding

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 16/04/09 07:57

Toch weer met Max naar de DA geweest. Had weer een nieuwe ontsteking gekregen op een nieuwe plek. Weer een stukje haar weg. Hij heeft een spuit gekregen met ontstekingsremmers en een AB zalf. Gelukkig geen kuur.
Paasmaandag 's avonds ontdekten we de ontsteking. We vonden Max de hele dag al wat moe en hangerig. En ja hoor, het was weer mis.
Wij hadden de wond schoon gemaakt en er zalf op gedaan die we nog hadden van de vorige keren en de dag erna toch maar naar de DA. Gelukkig is Max nu weer vrolijk en alert. De DA zei dat we zoveel mogelijk moeten genieten van onze ouwe en dat hij waarschijnlijk geen jaar meer haalt. Zolang hij vrolijk blijft is het goed maar als dat niet meer is dan......
En hoewel we dat zelf ook wel in ons achterhoofd hebben komt zoiets toch hard aan. Je wordt op eens wel erg met de neus op de feiten gedrukt.
We blijven wel het homeopathisch middel gebruiken om zijn weerstand te verhogen. Baat het niet schaad het niet. We hopen dat Max toch nog een hele tijd onze vrolijke poepie mag zijn.
Groetjes Gitte, een :bruinpootje: van onze ouwe Max en een :zwartpootje: van Maggie

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 16/04/09 15:17

Ach, wat jammer toch! Is die homeopaat ook niet meer terug geweest? Ik had zo gehoopt dat het nu goed zou komen. Dus tegen jullie had de dierenarts ook al gezegd dat jullie nog maar zoveel mogelijk moeten genieten van Max. Onze dierenarts zag Youri lopen en schudde eens met zijn hoofd en vroeg of we nog wel door moesten gaan. Toen we hem vertelde dat hij het nog zo naar zijn zin heeft zei hij dat we hem maar lekker mee naar huis moesten nemen en maar zien hoe het verder gaat. Als je dan buiten staat dan moet je wel even een traantje wegpinken. Youri loopt op zijn laatste pootjes maar hij heeft het nog zo naar zijn zin. Als je zin hebt moet je bij de Fotohoek onder het kopje "Zo mooi kan de lente zijn" maar eens kijken. De foto is van 2e Paasdag.

Ik wens je het allerbeste toe met die 2 oudjes van jullie en geef ze maar een dikke knuffel, oké? Lieve groetjes van Alice en Youri. :groteknuffel:
Afbeelding

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 23/04/09 18:10

Net even gekeken naar de foto's van Youri. Wat een scheetje is het toch. :verliefd1:

Met Max hebben we alweer bij de dierenarts gezeten. Ditmaal een blaasontsteking. Hij had bloed bij de urine dus maar weer naar de DA.
Nou heeft hij weer een AB kuur voor 6 dagen. En de laatste dag moet ik weer urine opvangen en laten testen of de ontsteking weg is.
Gelukkig is hij wel vrolijk en alert.
Veel groetjes van Gitte, Max en Maggie

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 24/04/09 06:40

Ach, dat mannetje ook! Je valt van het één in het ander, hé? Youri heeft ook wel eens een blaasontsteking gehad en dat ging met een AB kuurtje weer snel weg. Gelukkig is en blijft Max vrolijk. Die oude bikkel van mij ook, wat een geweldige dieren zijn het toch, hé? :verliefd1: Dikke knuffel voor jullie. Groetjes!! :groteknuffel:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 04/05/09 21:31

Ben erg nieuwsgierig hoe het nu met Max gaat. Is de blaasontsteking weer over? Lieve groetjes van Alice en mijn lieve oude mannetje Youri.
Afbeelding


Terug naar “Seniorenhoek”