Nieuw in de seniorenhoek

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Romaj

Nieuw in de seniorenhoek

Ongelezen berichtdoor Romaj » 24/09/09 20:35

Heb ik eindelijk vandaag de gelegenheid om aan jullie in de seniorenhoek Yesmin geboren 18-01-2000, Is ze net om 18.00 uur geopereerd aan een acute baarmoederontsteking. :cry:

Ze was net loops geweest en eind vorige week vond ik haar wat dikker worden.
Verder eigenlijk niets aan de hand. Zondag hebben de honden heerlijk gezwommen op Bussloo. Daarna werd ze iets slomer. Maar ja ze is al ruim 9.

Komen we net vandaag terug van een paar dagen weg, komt ze ons niet eens begroeten! Onze andere hond Luna en (kleinhond) Yari wel.
Onze dochter vertelde dat Yesmin helemaal niet in orde was. Ze had vanaf maandag al niet gegeten. Gelukkig wel gedronken, maar normaal. Vandaag was het net alsof ze ook pijn had tijdens het drinken vertelde ze. Ze had gisteravond nog haar temperatuur opgenomen en die was goed.

Toen ik Yesmin zag schrok ik erg. Ze was in die paar dagen geweldig dik geworden. Helemaal tonnetje rond. Meteen onze Dap (dependance) gebeld en 20 minuten later had ze al een pijnstiller en een antibioticainjectie te pakken. En nu een koorts van 40,2.
De dierenarts vertrouwt het niet en stuurt ons door naar de kliniek voor foto en echo.
Daar is Yesmin meteen opgenomen en 1 1/2 uur later werden we met de uitslag gebeld.
Acute baarmoederontsteking. Ze is onmiddellijk geopereerd en ze hebben 1 hoorn met een lichte ontsteking eruit gehaald, maar de andere hoorn had 3 kilo pus. Daar schrok ik heel erg van. Ze licht nu bij te komen en nu gaat het gelukkig naar omstandigheden goed. Morgenochtend hoor ik meer.

Nu moet Luna vannacht voor het eerst van haar leven alleen slapen.

Hendriek

Ongelezen berichtdoor Hendriek » 24/09/09 21:41

Dat zal een lange nacht worden... :(

Hopelijk is er morgen 'goed' nieuws!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/09/09 09:33

:shock: Nou dat was dan maar net op tijd. Als zo'n ontsteking doorbreekt heb je een acute buikontsteking en dat is echt levensgevaarlijk. :roll:

Beterschap voor Yesmin hoor! Hopelijk knapt ze nu snel op. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Romaj

Ongelezen berichtdoor Romaj » 25/09/09 10:10

Het is goed nieuws vanochtend.
We werden om 7.45 uur gebeld door de dap en het was echt goed nieuws. Yesmin heeft een rustige nacht gehad en ze had geplast en iets gegeten.
Om 9.00 uur mochten we haar weer ophalen. Ze was dolblij dat ze ons weer zag en liet dat goed weten. Ze is nu uiteraard door de narcose en hele gebeuren uit haar doen, maar ze ligt nu rustig te slapen.
We hebben de foto gezien van haar ontsteking. Dat was niet normaal zeg. Haar hele buik zat vol met 'ballen'. Haar darmen waren tussen de ribben gedrukt.
De assistente vertelde dat zelfs zij gisteren heel erg geschrokken waren van de foto en dat ze niet eens gewacht hebben met de voorbereiding van de operatie tot wij onze toestemming hadden gegeven, maar dat ze onmiddellijk voorbereid werd. Tijdens de voorbereiding hebben ze mij gebeld en meteen daarna begonnen. Ze heeft een grote jaap op haar buik, omdat ze moeite hadden om de baarmoeder eruit te krijgen.
In een tijdsbestek van 4 dagen heeft deze ontsteking zich ontwikkeld. Gelukkig waren we er toch nog op tijd bij. Natuurlijk ben je altijd te laat, want je merkt pas wat aan de hond als het al bijna te laat is. Dat is heel erg jammer. Maar ze is er nog en ze komt er weer helemaal bovenop, daar ben ik van overtuigt! :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/09/09 10:30

Fijn om te horen dat ze weer herstellende is en thuis. :) Nu nog kalm aan bijkomen voor haar (en voor jullie van de schrik!) :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Aileen » 25/09/09 19:34

Welkom in het seniorenhoek! Wat schrikken zeg :shock: acute baarmoederontsteking :( Gelukkig is ze er goed doorheen gekomen!!

Sanya, hond van mijn moeder is vorig jaar ook geopereerd (sanya is van februari 2000). Ze had het zo ernstig dat haar baarmoeder op springen stond en we moesten niet langer wachten en was de baarmoeder gesprongen en zij daar aan zou overlijden. Ook een flinke snee aan haar buik en de buik was een en al troep door de baarmoederontsteking! Raar genoeg hebben we helemaal niets aan Sanya gemerkt dat ze dat had! Alleen werd ze opeens een paar daagjes loops en dan niet meer. Mijn moeder maakte haar achterkant schoon en kwam er etter uit. dus ja dat zegt al genoeg.

Dikke knuffel voor je meisje hoor :groteknuffel:
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 26/09/09 20:57

Gelukkig is ze weer aan het herstellen.
Welkom in de seniorenhoek.


Terug naar “Seniorenhoek”